vjetarugranama https://blog.dnevnik.hr/penetenziagite

subota, 24.12.2022.

Elegija jedne svinje

Kakva je to zbrka? Šta se ovo radi?!
Domaćin me gleda, smeši se i sladi.

Taj običaj ružan odavno se vodi,
Svinja uvek strada kad se Hristos rodi.

Ja preturam knjige iz vremena stari',
I nalazim tamo različite stvari.

Pravoslavni ovi kad god Božić slave,
Prvo motka zvekne preko moje glave.

Bilo ti je svašta, svakojakih čuda -
Pravoslavna svinja nesrećna je svuda.

Ta ovakvu samrt ko bi, vraga čeko?
Dunave, Dunave, prevezi me preko!

Ja sve krivim Jude, jer budale svi su:
Zašto dobro njega razapeli nisu? -

E pa na što praznik - to mi teško pada -
Kad se jadna svinja ponajmanje nada?

Kad se lepo širi i po blatu valja,
Ne mareći ništa što je blato kalja.

Kad ni traga nema od uma i svesti,
Kad jedino misli šta bi mogla jesti.

Kad god Božić ovi pravoslavni slave,
Prvo motka pukne preko moje glave.

Zbogom, moje blato i krmače "česne",
Zbogom, tiha polja i dubrave lesne.

Ja se više neću valjati po blatu,
Čas poslednji kuca i na mome satu.

Ah, taj strašni časak ko bi, vraga čeko?
Dunave, Dunave, prevezi me preko!

Vojislav Ilić, 1887.

24.12.2022. u 10:15 • 11 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.