WARP - K.O: SOLO: Ciklus /1/ Projekt O Radu @ TEATAR &TD
07.11.2005. u 21 h, velika dvorana teatra &TDulaznice možete kupiti na blagajni teatra &TD po cijeni od 10 kuna..
Koreografija i izvedba: Željka Sančanin
Dramaturgija: Saša Božić
Koprodukcija: Kombinirane Operacije i Centar za Dramsku Umjetnost-Zagreb
Scenografija: K.O
Light design: Aleksandar Čavlek
Design postera: Damir Gamulin
Solo : Ciklus / 1 dio je međunarodnog interdisciplinarnog Projekta O radu nastalog na inicijativu Centra za dramsku umjetnost, Zagreb, a u sklopu projekta Zagreb - Kulturni kapital Evrope 3000. Zagreb - Kulturni kapital Evrope 3000 odvija se u okviru projekta relations. Projekt relations inicirao je Kulturstiftung des Bundes (njemačka Savezna zaklada za kulturu).
Projekt je financiran od strane Ureda za kulturu grada Zagreba i Ministarstva kulture RH. Realizirano kroz radnu platformu EkS-scene.
Zahvaljujemo: ZeKaeM-u, Dubravki Vrgoč, Branku Brezovcu, Goranu Petercolu, Damiru Očku, Goranu Sergeju Pristašu, Uni Bauer, Ivani Ivković, Ozrenu Prohiću, Kseniji Zec, Damiru Šimunoviću, Višeslavu Labošu, Marku Sančaninu, Nikolini Bujas-Pristaš, Pravdanu Devlahoviću, Jani Šivak, Đurđici Dragojević, Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu.
O predstavi:
Projekt Solo : Ciklus / 1, koreografski je esej skupine k.o koji se referira na različite aspekte fenomena umjetničkog rada u mediju plesa i koreografije. Kroz autoreferencijalni sustav Solo : Ciklus / 1 se bavi istraživanjem normativne ideologije koreografske prakse, zahvaćajući pitanje opipljivosti medija plesa kao takvog, njegove receptivne vidljivosti i značenjske neuhvatljivosti. Izvođačica, minimalistički precizno istražuje vidljivost i nevidljivost vlastitog koreografskog materijala, manipulirajući osjećajem da se materijal upravo stvara, trenutkom njegova nastajanja pred gledateljevim očima. Krajolik koreografije izrazito je skulpturalan, afirmirajući ideju Barthesovskog punctum-a : detalja, koji se ne stigne racionalizirati. Konstantno šireći prostor manipulacije: od vlastitog tijela, preko prostora izvedbe, do percepcije gledatelja, Solo : Ciklus / 1, metodom stalne transformacije materijala, pokušava umnožiti označiteljsku praksu i na taj način potkopati vlastitu potrebu za smislom. Namjesto smisla, pojavljuje se asocijativno-metamorfozni svijet potencijalnog. Dramaturgija Sola, inzistira na rastu fikcionalnog, teatralnosti : Solo : Ciklus zbiva se istovremeno na tijelu, oko tijela izvođačice, u oku i imaginaciji gledatelja. Neprestanim bujanjem koreografskog materijala izvedba bježi od konkretnosti, zauzvrat potencirajući napetost opažajnog procesa.
O autoru:
K. O / kombinirane operacije, umjetnički trojac nastao čistom ekscesnom omaškom uprizorenja prvog performancea EXIT na Festivalu mladih u Kikindi (Srbija), u prosincu 1998.god. Od tada pa do 2003.god. grupa djeluje pod imenom OBEPYU. Jezgru grupe čine Saša Božić (režiser / plesni dramaturg), Željka Sančanin (koreograf, plesačica / izvođačica) i Andrej Vučenović (video umjetnik). Prvi radovi grupe konceptualno su bili temeljeni na konfrontaciji različitih kulturoloških i ideoloških nasljeđa te vezani uz problematiku statusa umjetnika u politički nestabilnom vremenu i prostoru (performancei : 49 godina; Kafka gegen Pound; La Primavera ). Druga faza (koreografije: Misterije Orgazma; Mjesta po kojima; (Hard To) Dig It ) usmjerava rad grupe ka plesu i intenzivnijem koreografskom istraživanju, a interes za “politička” tijela iz početne faze prebacuje se na istraživanje čiste fizikalnosti i fenomenologije pokreta. Kontinuirani interes za likovne kvalitete izvedbenog materijala K. O razvija u solo koreografiji i video instalaciji Private in Vitro radikalizirajući prethodne koreografske konstate u nove moduse performativnosti koji ovaj puta bivaju usmjereni ka gledatelju te premješteni s polja izvedbe na procese gledanja, vizualne percepcije i reprodukcije izvedbenog materijala. U 2004. god grupa je s 3 pozvana izvedbena umjetnika dovršila projekt Roland Barthes : Lover's Discourse, kontroverznu anti-predstavu u kojoj 6 autora, služeći se odabranim matricama kazališnog i plesnog jezika te koristeći tekst francuskog filozofa kao fikcionalnu izliku za vlastitu izvedbu, istražuje moduse umjetničke kreacije i kolektivnog rada unutar izvedbenog medija tretirajući živu izvedbu kao improvizacijsko polje manipuliranja nad reprezentacijskim okvirom same predstave.
Grupa trenutno kroz 2005. godinu radi na projektu Solo : Ciklus, nastaloj na poziv i u koprodukciji sa Centrom za dramsku umjetnost, a unutar međunarodnog interdisciplinarnog projekta O radu.
|