štogod možemo pojedemo, a ostatak prodamo na vašaru u BABINOJ GREDI   cijene kn/kg 10. veljače   krave 9-12    bikovi 15    tele m. 30    tele ž. 27    krmače 10   odojci 22    tovljenici 14    kukuruz 0,8
Opis bloga

Blog jednog paora, ne samo u srcu i duši, nego i po zanimanju.

Više o meni na osobnim stranicama...

MAIL



FALI MI ...
Fali mi miris zemlje crne,
fali mi 'rast, nemam žira,
duša mi prazna, srce trne.
Nema bez tebe sreće ni mira.

Fale mi široki pusti drumovi,
fala mi konji i klopot kola,
fale mi sela topli domovi.
Sve mi to fali, umirem od bola.

Fali mi mjesec da snove krade,
fali mi pjesma da zore budi,
fali mi, fali al' nema nade,
fale mi moji dragi ljudi.

Fali mi njivâ, paorskog truda,
brez nji' mi tvoja slika ni cila,
žuljave ruke, tvrde ko ruda.
Ta cilu te volim Slavonijo mila!

Fali mi suncem obraz opalit,
umorne oči pune mu brige,
šta biće sutra, kog sveca slavit.
A glava puno kike side.

Fali mi šuma 'rastova stara,
fali mi stan, koljeba na Ritu,
fali mi sunce, đerma kraj bunara,
fali mi crveni mak u žitu.

Fali mi lepinja, friškog kruva,
fali i sajtluk, od dude bure,
fali mi avlije lipa duva,
fale mi tvoje pijane tambure.

Fali mi tvoje zlatno ruvo,
fali mi inat, tvoja dika,
fali mi sve štaj dida sačuvo.
Fališ mi cila, Šokadijo lipa!

Sve mi to fali, godinama tražim,
umirem dugo, na rate al' zbilja,
praznu dušu lažima blažim.
Ta fališ mi draga, Slavonijo mila!

06.listopada 2005.
 

12.10.2006., četvrtak

Isplativost biodizela



S ukidanjem olakšica za kupnju naftnoga dizelskoga goriva u količini većoj od 10.000 litara, u Njemačkoj je naglo povećano zanimanje svih korisnika dizelskih motora za prijelaz na biodizelsku alternativu. Proračun ekonomičnosti izradili su stručnjaci Poljoprivredne komore Hannover, a mi donosimo skraćeni prikaz.

Prije odluke o prijelazu na repičino ulje treba vidjeti je li to uopće isplativo. Prvo treba usporediti cijenu naftnog dizela, metilestera repičina ulja (RME) i čistoga repičina ulja, te troškova ulaganja u pripravu motora za drugu vrst goriva. Uz to, još se ne zna kako i koliko će trebati plaćati porez za RME i prirodno repičino ulje kao pogonskih goriva za dizelske motore. U siječnju 2006. prosječne su cijene goriva na benzinskim crpkama u Njemačkoj bile: naftni dizel 1,015 eura/litra, RME 0,863 eura/litra i čisto repičino ulje 0,623 eura/litra.
Kad je riječ o poljoprivredi, važna je odluka hoćemo li repicu proizvoditi i skladištiti sami ili kupovati. Pritom je važna tržna cijena sjemena repice, koja zbog poznatih razloga postupno raste. Prije odluke o ulaganju u vlastitu proizvodnju repice treba vidjeti je li isplativi-ja od kupnje repice na tržištu. Ulaskom u vlastitu proizvodnju valja odabrati između dviju opcije: prodaja ili prerada. Ako je prosječan prinos repice 40 dt/ha, ukupni troškovi proizvodnje i skladištenja, na gospodarstvu s paušalnim porezom, iznose prosječno 23,50 eura/dt. Sjeme repice iz vlastite proizvodnje je oko 1,50 eura/dt jeftinije.
Sljedeći korak je proračun ulaganja u opremu za preradu i u preuređenje traktora na dvostruki pogon. Za dobivanje repičina ulja treba nam pužna ili helikoidalna preša učinka ne manjega od 50 kg/sat, spremnik za taloženje, filteri, pumpe, spremnik za skladištenje i manji međuspremnik. Za sve to treba uložiti 17.500 eura. Uz pretpostavku da se repica uzgaja na 38 hektara, prinos bi bio 150 tona repičina sjemena. Ako je sadržaj ulja 40 posto, a iskoristivost 85 posto, može se dobiti 51 tona prirodnog repičina ulja. Kao nusproizvod ostaje i 91
tona pogača. Repičino ulje se može prodati po oko 620 eura/m3, a za pogače je prodajna cijena 123 eura/t. Uz pretpostavku da se tijekom idućih šest godina neće bitno mijenjati cijene sjemena, repičina ulja i repičinih pogača, te da će cijene ostalih pozicija u izračunu rasti oko dva posto godišnje, ukupna zarada bila bi 20.370 eura (7,6 posto od obrtaja).
Prijelaz na RME ili čisto repičino ulje isplati se na dulji rok. Početno ulaganje za preuređenje motora amortiziralo bi se tijekom uporabe. Što je traktor ili drugo vozilo više sati godišnje u uporabi, amortizacija bude brža. Oba biljna energenta imaju nešto manji energetski sadržaj od naftnog dizela, tako da valja računati s 2 - 3 posto većim potroškom goriva. Intervali zamjene motornoga ulja moraju biti prepolovljeni, pa umjesto svakih 500 sati korisnik će ulje morati promijeniti svakih 250 sati. Uz to, nešto malo veći su i troškovi održavanja (približno 120 eura/1000 sati rada motora) i za dodatne dijelove (200 - 600 eura godišnje). Prema modelu izračuna, za traktor od 113 KS (83 kW), 6 godina amortizacije troškova preuređenja, 4000 sati rada godišnje, cijena goriva bila bi: repičino ulje 8,212 eura/sat, RME 9,04 eura sa:. dok naftni dizel stoji 9,54 eura/sat (bez smanjena poreza).

Svi koji voze na biljne energente vode računa o okolišu, jer ga znatno manje onečišćuju.
(dlz/ bh)

- 22:31 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< listopad, 2006 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Komentari On/Off --------------------- This is my Google PageRank™ - SmE Rank free service Powered by Scriptme




program za izradu obroka namjenjenog hranidbi mliječnih krava

------------------------

Image Hosted by ImageShack.us







Photobucket