štogod možemo pojedemo, a ostatak prodamo na vašaru u BABINOJ GREDI   cijene kn/kg 10. veljače   krave 9-12    bikovi 15    tele m. 30    tele ž. 27    krmače 10   odojci 22    tovljenici 14    kukuruz 0,8
Opis bloga

Blog jednog paora, ne samo u srcu i duši, nego i po zanimanju.

Više o meni na osobnim stranicama...

MAIL



FALI MI ...
Fali mi miris zemlje crne,
fali mi 'rast, nemam žira,
duša mi prazna, srce trne.
Nema bez tebe sreće ni mira.

Fale mi široki pusti drumovi,
fala mi konji i klopot kola,
fale mi sela topli domovi.
Sve mi to fali, umirem od bola.

Fali mi mjesec da snove krade,
fali mi pjesma da zore budi,
fali mi, fali al' nema nade,
fale mi moji dragi ljudi.

Fali mi njivâ, paorskog truda,
brez nji' mi tvoja slika ni cila,
žuljave ruke, tvrde ko ruda.
Ta cilu te volim Slavonijo mila!

Fali mi suncem obraz opalit,
umorne oči pune mu brige,
šta biće sutra, kog sveca slavit.
A glava puno kike side.

Fali mi šuma 'rastova stara,
fali mi stan, koljeba na Ritu,
fali mi sunce, đerma kraj bunara,
fali mi crveni mak u žitu.

Fali mi lepinja, friškog kruva,
fali i sajtluk, od dude bure,
fali mi avlije lipa duva,
fale mi tvoje pijane tambure.

Fali mi tvoje zlatno ruvo,
fali mi inat, tvoja dika,
fali mi sve štaj dida sačuvo.
Fališ mi cila, Šokadijo lipa!

Sve mi to fali, godinama tražim,
umirem dugo, na rate al' zbilja,
praznu dušu lažima blažim.
Ta fališ mi draga, Slavonijo mila!

06.listopada 2005.
 

17.10.2005., ponedjeljak

Krediti

iz "Večernjeg lista"

I krave na leasing
Autor Jolanda Rak Šajn

Crvene i crne holštajn frizijke upravo su prošle 29-dnevnu karantenu u OPG Mliječnom putu u Pribislavcu, kooperantskoj farmi Unije, a zainteresirani poljoprivrednici čekaju na još 1500 krava.

Isporuka za osam dana
Prema riječima predsjednika Unije i člana Odbora za ruralnu privredu Europske komisije Ivana Novaka, riječ je uglavnom o mlađim obiteljskim gospodarstvima čak sedam ih u prosjeku ima 22 godine, a najstarijima je oko 45.

Budućnost Hrvatske je u poljoprivredi, a selo odumire. Stoga smo ovaj projekt i namijenili mladima koji žele ostati na agraru. Na kredite banaka mljekari čekaju i godinu dana, a mi krave isporučujemo u roku osam dana, čim istekne karantena. Jedino što krave treba paziti i maziti, a sve ostalo obavlja Unija tvrdi naš sugovornik. Nakon procjene imaju li obiteljska gospodarstva prozračne staje i prvoklasna izmuzišta, te jesu li upisana u upisnik poljoprivrednih proizvođača, krave se dobivaju u petogodišnji najam. Plaćaju ih mlijekom Unija im, naime, od isporučene količine mjesečno odbija po 200 litara mlijeka za svaku kravu.

Poticaji
Deset krava dostatno je za preživljavanje, a 25 za lijep život, uvjeren je Novak. Unija mljekarima osigurava otkup mlijeka, veterinarski nadzor, osjemenjivanje krava, a obiteljima koje uzmu maksimalan broj od 25 krava nizozemski dobavljač daruje i rabljenu opremu za mužnju. Nakon pet godina krave postaju vlasništvo seljaka, kojima Novak s obzirom na pasminu jamči još najmanje tri laktacije. Do 20 posto mlijeka seljaci smiju preraditi i u sir, vrhnje i slično i plasirati to na tržištu.

Iako su krave prvih pet godina u vlasništvu Unije seljaci dobivaju sve poticaje od Ministarstva poljoprivrede oko kune po litri mllijeka, ovisno o klasi, 400 kuna za osjemenjivanje krave, premije za proizvodnju smjese za hranjenje, 600 kuna za svako muško tele i 1500 kuna za svaku junicu. Unija im pak plaća godišnje osiguranje svake krave 100 eura, 1200 kuna za preventivna cijepljenja te oko dvije kune otkupa po litri mlijeka. Novak smatra kako bi se s projektom krava na leasing proizvodnja mlijeka u Hrvatskoj mogla povećati i 25 posto.

- 20:54 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< listopad, 2005 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Komentari On/Off --------------------- This is my Google PageRank™ - SmE Rank free service Powered by Scriptme




program za izradu obroka namjenjenog hranidbi mliječnih krava

------------------------

Image Hosted by ImageShack.us







Photobucket