Koliko se učitelja danas pronašlo u razrednoj situaciji koja se činila beznadnom? Postoji li učiteljica koja si nikada nije postavila pitanje: Kako da ja radim s ovakvom djecom? Vjerujem da je broj zabrinutih učitelja relativno velik, a i ja sama ću uskoro izaći iz studentskih klupa, pa sam se bacila u istraživačke vode. Zanima me što muči druge učitelje i našla sam super članak koji se bavi brigama učitelja o problematičnim ponašanjima djece. Članak je dostupan ovdje , pa vas pozivam na njegovo čitanje.
Autori smatraju kako su preventivna praksa i rana intervencija standardi najbolje odgojno-obrazovne prakse u području posebnog i općeg obrazovanja. Hester i sur. (2004; Beaudoin i sur., 2014) navode kako je to veoma važno s obzirom na to da se zapostavljena problematična ponašanja u ranijoj dobi mogu pojačati s godinama, što na koncu dovodi do daljnje dijagnoze emocionalnih ili bihevioralnih poteškoća.
Zaista, je li vam se ikada dogodilo da ste pomislili kako se s određenim djetetom "nije radilo", ili se pak još uvijek "ne radi"? Ipak, to se može umanjiti koristeći intervenciju u ranoj dobi koja podrazumijeva:
1. Uviđanje problema kada je dijete još malo,
2. Uviđanje ranih faza nedoličnog ponašanja bez obzira na dob djeteta (Kauffman, Landrum, 2010; Beaudoin i sur., 2014).
Kada govorimo o problematičnim ponašanjima, mislim da je najvažnije točno odrediti što to zapravo podrazumijeva. Razni autori navode drugačije opise, pa sam odlučila ići malo van ovog članka i navedenih autora. Izazovna, odnosno problematična ponašanja kod školske djece se u stranoj literaturi često poistovjećuju s prkosnim, nezadovoljavajućim, agresivnim i iskačućim ponašanjem, a podrazumijeva agresivnost prema vršnjacima, roditeljima, učiteljima/nastavnicima; izostajanje s nastave; akademske poteškoće; slabije odnose s vršnjacima; visoke stupnjeve izbacivanja i/ili suspenzija; te općenito narušavajuća ponašanja koja učitelji/nastavnici obično kategoriziraju kao antisocijalnim u školskom okruženju (Dodge, 2011).
siječanj, 2017 | ||||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Pozdrav svima! Studentica sam druge godine diplomskog studija na Filozofskom i Učiteljskom fakultetu u Rijeci i uskoro ću diplomirati (nadam se)! Sigurna sam da postoji mnogo vas odgojno-obrazovnih djelatnika koji se zasigurno nađete u nepoznatoj situaciji u vrtiću, školi ili drugoj instituciji/organizaciji/udruzi, kada se jednostavno ne znate kako postaviti. Mene osobno najviše interesira emocionalna inteligencija kod djece i kako je ona povezana s njihovim ponašanjem, pa ću o tome najviše i pisati. Svi su dobrodošli komentirati moje postove, dapače bilo bi mi drago kada biste svoja iskustva podijelili sa mnom!
Veselim se vašim pričama!
http://hrcak.srce.hr/
https://eric.ed.gov/
http://www.jstor.org/
https://scholar.google.hr/