Pagijevo carstvo

17.08.2005., srijeda

Biciklom na posao

Zagreb se, kao i druge europske metropole, sve više susreće sa problemom gradskog prijevoza. Procjena je da se oko 2/3 gradskog prijevoza i dalje odvija osobnim automobilima. Automobilski promet kao način gradskog prometovanja ne samo da je štetan po zdravlje ljudi, već je i izgubio svoj osnovni smisao, a to je brži dolazak na željeno odredište.

Dobro je poznato da automobil kao način gradskog prijevoza nosi sa sobom niz javno zdravstvenih problema,od kojih su najveći:


porast zagađenja zraka i koncentracije NO i NO2 je direktno povezano sa porastom broja oboljelih od bolesti respiratornog sustava;
porast broja prometnih nezgoda - samo u Zagrebu je u 2002. godine bilo oko 24000 prometnih nesreća gdje je smrtno stradala 101 osoba, 840 teže ozljeđenih i 7400 lakše ozljeđenih;
automobil postaje jedno od sjedećih mjesta gdje čovjek sjedi gotovo 18 sati na dan.

Porazni su podaci da većina radno aktivnih zagrepčana ne provede ni 30 minuta na dan u nekoj fizičkoj aktivnost (hodanje, vožnje bicikla).

Posljedice takvog načina života su svima dobro poznate, a najčešće su:


Porast broja kardiovaskularnih bolesti
Porast broja pretilih osoba i svih posljedica vezanih uz pretilost
Porast broja neuroza i ostalih psihičkih oboljenja itd.

Ritam današnjeg života nije moguće promijeniti, ali isto tako ljudima treba ukazati na činjenicu da korištenjem automobila kao načina gradskog prijevoza zasigurno:


ne štede vrijeme;
pridonose jutarnjim neurozama na gradskim ulicama;
troše mjesečno i do 1000 kuna za benzin;
ugrožavaju svoje i zdravlje ostalih stanovnika grada.

Ovo je krajnje vrijeme da se u rješavanje problema gradskog prijevoza uključe, za početak svi oni kojima takav način gradskog prometovanja iz bilo kojeg razloga smeta. Potrebno je što više propagirati javni prijevoz tramvajem, autobusom, željeznicom.

I za kraj nešto iz samog naslova. Zagreb ima oko 100 km dobro uređenih biciklističkih staza koje vrlo dobro povezuju sve njegove dijelove. Biciklom se danas može:


iz Novog Zagreba stići u centar grada za 30 min,
iz Dubrave stići na Trešnjevku ili Črnomerac za 30-40 min,

a da pri tom, zbog kvalitete biciklističkih staza, ne ugrožavate svoju ni sigurnost drugih sudionika u prometu. Navedena vremena su dobivena prosječnom vožnjom od 14km/h.

Možda su nadolazeći dani sunčanog i ugodno toplog vremena idealni da se uvjerite da biciklom štedite vrijeme i novac, gubite pokoji kilogram i vraćate osmjeh na lice.

I kak bi kajkavci rekli: "Na biciklin brzo skoči, na posel pojdi z ketači!!!"




Izvor:

www.zdravlje.hr
Projekt "Promicanje zdravlja"
Hrvatski zavod za javno zdravstvo

Članak uredili:
Tomislav Benjak, dr. med.
Verica Kralj, dr. med

S ovime se jako slažem, no nikako da se odlučim kakav i koji bicikl kupiti, ili je preskup ili je nekvalitetan...A i vrijeme nije baš za bicikliranje...Zanimaju me vaša iskustva. Imate li kakav bicikl za predložiti?

- 11:50 - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< kolovoz, 2005 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


prvi post
nurturing rebellion since 2004






R h Y t H m    T r I b E



Komentari On/Off

emajl: pagys_empire@yahoo.com

(K)links


A sada par crtica našeg sponzora:







eXTReMe Tracker