Free Hit Counter
Free Hit Counter









RASPORED SVETIH MISA U FRANJEVAČKOJ CRKVI U SLAVONSKOM BRODU:

SVAKI DAN U 7 I 18,30 SATI


NEDJELJOM U 7; 8,30 ; 10 ; 11,30 I 18,30 SATI







ponedjeljak, 05.04.2010.

VAZMENA NEDJELJA



Što za nas danas znači Isusovo uskrsnuće, što znači za cijelu prošlost, sadašnjost i budućnost? Za sv. Pavla Uskrsnuće je osnovica našeg vjerovanja Isusu i našem vjerovanju u spasenje. Cijeli NZ je oslonjen i potvrđen Uskrsnućem. Biti kršćanin, prema sv. Pavlu, znači vjerovati u uskrsnuće Isusovo i naše.
Kršćani nisu kršćani radi toga što bi vjerovali u grijeh, križ, patnju, smrt, nego jer vjeruju u oproštenje i radost, oslobođenje i život vječni. Srce vjere je nada da će se patnja pretvoriti u radost, smrt u uskrsnuće, pa će svaka pogreška biti 'sretna' pogreška. I baš je po ovome stavu kršćanska religija nadnaravna religija. Iako živimo 'pod kamenom', prebivamo u 'grobu', nosimo teret života, kao da je sve iznad naših mogućnosti. I tako smo se naviknuli kao na normalno stanje – skoro se naučimo na neku vrstu ropstva.
Tko je sposoban otkloniti 'kamen' s nas? Na ova pitanja odgovara nam blagdan Isusova uskrsnuća. Vjerovati u Boga znači vjerovati u sreću i radost. A ljubav i dobrota uskrsavaju život, a život umire u egoizmu, mržnji, zlu… A vjera u uskrsnuće izvire iz ljubavi. A kroz Krista se otvara i upoznaje ljubav koja nosi život vječni. Da li bi mi željeli da uskrsnemo? I da li vjerujemo Isusu da s njime možemo uskrsnuti? Ne samo na koncu života već i sada, u raznim životnim događanjima.
Nama je potrebno višestruko uskrsnuće. Mi vjerujemo ne u obnovu života nego u vječni život, a to znači da ga mi već sada živimo. Pitajmo se da li smo imali barem 'malo' uskrsnuće? A to znači da smo djelomično umrli našim manama, potištenostima, našim grijesima. Isus uskrisuje u ljubavi. Uskrs je potvrda čudesnosti i svemoći ljubavi. Pa i danas vjera ne treba biti svjedok prošlosti, iz nje treba se i danas događati uskrsnuće.
Danas mi trebamo svjedočiti pravednost i ljubav Isusovu. Tako se Isusovo uskrsnuće svjedoči 'našim uskrsnućem'. S. Augustin veli: Pogani su govorili da susrećući novokrštenike na ulicama na uskrsno jutro susreće Uskrslog Isusa. Da, tamo gdje su dvojica ili trojica okupljeni u Isusovo ime, u njegovoj ljubavi, Isus je s njima. Svih dvadeset i sedam novozavjetnih knjiga svjedoči o vjeri u Isusovo uskrsnuće. Svi ga kršćani prihvaćaju i vjeruju u Božji zahvat u osobi Isusa Krista.
Vjera u uskrsnuće Kristovo pripada najstarijoj jezgri kršćanske propovijedi (1Kor 15, 3-8). Za židovsku antropologiju (shvaćanje čovjeka) nema života bez tijela – što znači da nema uskrsnuća dok je tijelo u grobu. Isto tako je potrebno napomenuti da postoji razlika između uskrsnuća i reinkarnacije. Uskrsnuće je 'ulazak' u novo nebo, novu zemlju, novi čovjek, novo tijelo. A reinkarnacija je ponovno utjelovljenje starog čovjeka, iako joj je cilj da se iz tog procesa iziđe (nirvana). Uskrsnuće je nešto što nadilazi 'dodir', samo ga doživljava i uočava vjera u duhu Božjem. Radi se o produhovljenom tijelo, produhovljenoj osobi. (Uskrsni se 'ukazuje' a ne susreće).
Uskrsnuće nam govori da je Bog s Isusom i da hoće biti s nama i u nama. Također uskrsnuće potvrđuje jedinstvo 'Neba ' Zemlje'. U Bogu je sve jedno – tijelo i duh. A produhovljeno tijelo postaje 'nebesko', vječno. Utjelovljujući se Bog postao je i čovjek. U sebi sjedinjuje nebo i zemlju, tijelo i duh. I vjera u uskrsnuće je vjera koja nadilazi 'naravnost' i naivnost. – Do uskrsnuća se dolazi kroz ljubav i patnju. Samo ljubav pobjeđuje zlo i sputanost.
S Isusom se dogodilo nečuveno i apsolutno Novo. Njegova ljubav je pobijedila smrt. 'Trava nije rasla na njegovom grobu', kako reče narod. Uskrsnuće isto tako nije reanimacija (oživljavanje) nego transformacija (preobraženje). Vjera u uskrsnuće otvara 'unutarnje' oči, novi pogled na sadašnjost i budućnost ljudskog života i roda. S Uskrsom za započeo novi svijet, - novi čovjek, - nova era. S Uskrsnućem Isusovim kršćanska vjera nije vjera prošlosti nego vera sadašnjosti i budućnosti.
Kroz nju i u njoj čovjek odrasta u vječnog čovjeka. Vjera mu daje jakosti da može izdržati i profilirati se kroz razne kušnje i križeve. Čovjeka njegova narav usmjerava na pobožanstvenjenje. On nosi u sebi transcendenciju i imanenciju – Nebo i Zemlju. Klement Aleksandrijski (Stromates) kaže: 'Ako si stvarno susreo svog brata – ti si također susreo Boga.'

Marijan Jurčević, OP

- 12:37 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< travanj, 2010 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Svibanj 2010 (1)
Travanj 2010 (23)
Ožujak 2010 (26)
Veljača 2010 (20)
Siječanj 2010 (20)
Prosinac 2009 (17)
Studeni 2009 (19)
Listopad 2009 (18)
Rujan 2009 (17)
Kolovoz 2009 (16)
Srpanj 2009 (14)
Lipanj 2009 (14)
Svibanj 2009 (10)
Travanj 2009 (22)
Ožujak 2009 (17)
Veljača 2009 (16)
Siječanj 2009 (14)
Prosinac 2008 (11)
Studeni 2008 (12)
Listopad 2008 (15)
Rujan 2008 (11)
Kolovoz 2008 (18)
Srpanj 2008 (3)
Život mjesnog bratstva

Imate li pitanje za duhovnika?
Javite se na adresu
pater.ivan@gmail.com




Pišite nam na adresu:
fsr.brod@gmail.com
Obavijesti
16.05.2010. susret bratstva u 17 sati