odlagaliste

srijeda, 28.05.2008.

Pocinje nova faza mog zivota - uredan zivot, malo me je strah, do sad nisam probala

Moja nova ljubav (najavljeno u proslom objavku) su krizanja cesata na vise razina. Kako sam nekoliko dana bila besposlena kucanica, vrijedno sam ih obilazila. Tri top krizanja su: Yan'an i Chengdu, Wenshui i Gonghe te zavijutak Zhongshana kod Nanpu mosta. U tlocrtu ih ima jos potencijalno lijepih al su daleko, nema metroa, dakle prestaje moja mogucnost snalazenje.
Komp odbija moj uzb, pa slije drugom prilikom.

Za vrijeme mog kineskog Iskustva br 1 (Huaxin, Hangzhou) stranci su imali internet cio dan, a Kinezi par sati dnevno. Sada sam se ja na Poslu srozala na taj nivo. Net za vrijeme ruckovne pauze i poslije 5ipo. Napokon se ima posla pa nije frka. Windowsi zhongwen, programi na engleskom, tako da dopunjujem znanje kineskog znakovlja izuzetno korisnim novim primjercima - znak za desktop, my computer, network places... Nema otiska prsta ni busenja kartice pri dolasku (Iskustvo 1 i 2), nego kad pocnes raditi logiras se na nekakav timesheet i odberes projekt na kojem radis. Prvi sam se dan nadobudno pojavila u 830, pa prilagodjavala komp (sad crtam lijevom rukom) i ubijala vrime sa cistom. Ide mi s kineskim cistama. Za vrijeme Iskustva br 2 silno sam se sprijateljila s tamosnjom menadjericom za cistocu.
Prvi na posao dolaze landscape dizajneri jer oni skoro svi idu doma dojit za vrijeme rucka. Arhici arhici zadnji i prvih po ure se muvaju po kuzini, rasporedjuju svoje namirnice po frizideru i spravljaju cajeve. Omjer Kineza i bijelog covjeka je cca 70:30 u korist domacih. Imaju administraciju na svojoj strani. Ima se i stol za stolni tenis. 70% igra stolni tenis posli rucka a 30% bleji na prejebenoj krovnoj terasi.
Iskustvo br 2 je bilo smjesteno u Lujiazui, Pudong, u poslovnoj zoni s najvisim zgradama, gdje ulicu ne prelazis nego podlazis. Posao je u French concession, unutar trosnog kvazi shikumena (kineski 'blok'), ulice imaju 2 trake i drvored.
Prvi zadatak na Poslu je landscape design. Sjecam se da sam na jednoj ljetnoj skoli upoznala talijanku koja je to diplomirala i nikad se nije odmakla od teorije jer se to kod nas bas i ne radi. Ovdje government raspise natjecaj za uljepsavanje poteza uz jedan potok. Tamo vec postoje neki parkici, ali nisu lijepi i treba im osmisliti program. Kao na vjezbama Up-a. A podloga...divotica. Nema parcela u klasicnom smislu (nema privatnog zemljista) pa da Mate ne da priko svoje zemlje, samo triba pazit na 'gating community' - ogradjene rezidencijalne cetvrti. Nema Bedenka ni nekakvih Zavoda. Sve vrijedno i zasticeno je u kvartovima gdje se teoretski vise ne moze graditi.
Ako imate nesto na odredjenom obuhvatu, lako se moze srusit ili premjestit. SWOT analiza nema T. Nema pogleda na Medvednicu ni na nekakve landmarkove jer se sve brzo mijenja da bi se na to obrecali. Ako predvidite skulpturu, najbolje odmah dati svom rodji da je napravi.
Jedan od sadrzaja koji se cesto mece uokolo je javni wc, iscezla institucija u zapadnim krajevima. Kako je to uglavnom mala i neugledna zgrada, a potrebna da Kinez popiski svoj caj, ukoliko se nadje na podrucju obuhvata ikakvog arhitektonskog rjesenja, autori se razigraju, a Kinez izgradi. Zvuci sprd, ali prizeljkujem jedan projekt konduta.
Par puta mjesecno u ured dolazi prodavac fejk arhitektonske literature. Za 5-15 eura mozete naci sve od Phaidon atlasa do El Croquia. Ako ste dobri u cjenkanju i za manje. Fejk? Valjda skenira pa poprinta...nemam pojma, al knjige izgledaju ko prave, nema chinglisha, uvez, sve funkcionira. Bas kao i moje starke.

28.05.2008. u 11:20 • 1 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

< svibanj, 2008 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  


Komentari da/ne?

Opis bloga

tu odlažemo razne stvari
a za preracun iz juana u kune molim pomnoziti s 0.68

za intimna pitanja i nedoumice
natasa1hMAJMUNgmail.com



Visitor Map
Create your own visitor map!



The WeatherPixie

do pocetka 2008. na ovom su blogu bile moje i sivine nebuloze, a od tada samo moje, iz Kine i s putovanja