< |
svibanj, 2007 |
> |
P |
U |
S |
Č |
P |
S |
N |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
|
|
Ukupno online
Naslovnica bloga
Komentari da/ne?
Dodaj u favorites
Trenutak kada prestanete razmišljati o novcu vrijedi tog truda.
Hrvoje Prpić
O čemu se tu radi
O novcu, lovi, perju, cashu, kunama i ostalim devizama. Crta vodilja je sljedeća: zašto biste teško radili za svoj novac kad on može teško raditi za vas. Samo treba znati kako.
Savjete, pohvale, prijedloge ili pitanja uputite na e-mail ili na forumu. Hvala.
Sva mišljenja i savjeti na ovom blogu su moji osobni stavovi napisani u najboljoj namjeri, a rezultat su mojeg iskustva, znanja i literature koju čitam. Ja vam želim pomoći, ali u krajnjoj liniji svatko je odgovoran za sebe u svemu pa tako i u novcu.
blog.hr
Knjige koje mi se sviđaju
Retire young retire richNAJbolja knjiga koju sam pročitao o novcu i prva koju sam pročitao iz serije Richdad. Kasnije sam nabavio i ostale, ali ova mi je i dalje broj 1. Otvorila mi je oči i mozak.
E-mythKnjiga za one koji žele stvoriti biznis koji radi za njih, a ne da 24 sata oni rade u njemu.
How to be a billionare Priče i strategije nekoliko milijardera - izuzetno korisne informacije o tome kako su zaista uspjeli i što možemo naučiti od njih (nije sve onako kako piše u novinama)
Screw it let's do itRichard Branson (osnivač Virgina) priča o svom životu i biznisu. Fenomenalno inspirativna knjiga. Teško radite i istovremeno se zabavljajte.
Automatic WealthJako dobra (realna) knjiga za ljude koji se žele obogatiti. Slogan knjige: Bio sam bogat. Bio sam siromašan. Bolje je biti bogat. ( potpisujem :) )
The Richest Man in BabylonKLASIK! Jedna od prvih knjiga na temu bogatstva. Pisana u jednostavnim "biblijskim" pričicama. Super knjiga!
Investiranje I dioSuper knjiga za ulaganje u dionice. Pisana jednostavnim i zabavnim jezikom. Ko blog;)
Investiranje II dio
Million Dollar HabitsMi smo ono što radimo svaki dan. Promijenite to i promjenili ste sve. Fenomenalna knjiga. Želite li uspjeh u karijeri ili vlastitom biznisu - svakako pročitajte i shvatite da UVIJEK radite samo za sebe.
Advanced selling strategiesČovjek je uspio mene zainteresirati za prodaju, a mislio sam da se time bave ljudi koji ne mogu pronaći nikakav drugi posao. Kakva greška! Najbogatiji ljudi su odlični prodavači.
Money Is My FriendSimpa mala knjižica s praktičnim savjetima o novcu.
Nekorektno ponašanje FINE
Objavljeno u četvrtak, 31.05.2007. u 23:26.
Moram napraviti izuzetak na blogu i objaviti ovu vijest.
Dok čekam službeni odgovor iz FINE evo što piše RRiF na svojoj naslovnici:
Jučer (28. V.) je u upravu RRiF-a došao poziv iz časopisa LIDER o predstavljanju 500 najuspješnijih tvrtki Hrvatske, što u suradnji s FINA-om organizira 30. V. 2007.
Čitateljima RRiF-ovog POSLOVNOG MAGAZINA je poznato da svake godine predstavljamo 500 najvećih s rangom njihove uspješnosti prema nekoliko najvažnijih pokazatelja. Temelj za izradu ranga su podatci iz GFI-POD koje FINA obrađuje i prodaje uz nadoknadu. I ove godine smo to zatražili i dobili ponudu za plaćanje pripremljenih podataka od FINA, a neke podatke smo i unaprijed platili, no ovaj puta su nam ti podatci uskraćeni, uz objašnjenje kako još za to nemaju dopuštenje (o.a. ključno je ovo još). Nepoznato nam je u ovom slučaju tko daje dopuštenje ili ga uskraćuje i po kojem kriteriju. To je rezultiralo da spomenute materijale nismo mogli uvrstiti u br. 6 za lipanj. Sada postaje razvidno da su se podatci čuvali kako bi ekskluzivno to objavio časopis LIDER.
Uredništvo časopisa nema ništa protiv da i drugi publiciraju podatke iz FINA-e, ali da to netko čini na štetu drugog na ovako nekorektan način, to je skandalozno. U svemu tome je neobjašnjivo ponašanje FINA-e koja kao javna ustanova s javnim podatcima ciljano manipulira u korist jednog subjekta.
O ovom postupku izvijestit ćemo i Hrvatsko novinarsko društvo.
Za RRiF kao nakladnika časopisa
POSLOVNI MAGAZIN
i gl. urednik, dr. sc. Vlado BRKANIĆ (29.5.2007. V.B.)
http://www.rrif.hr/vijest.asp?id=98
Već odavno imam "pik" na FINU zbog njenog bezobraznog monopolističkog položaja. Naime SVE tvrtke u Hrvatskoj MORAJU njima dostavljati svoja godišnja financijska izvješća, a FINA ih onda prodaje i tako zarađuje lijepe novce. Super biznis zar ne? Naravno da vi
ne dobivate proviziju od prodaje vaših financijskih izvješća niti to možete spriječiti. Naime to je JAVAN podatak. Kao što su i svi zakoni javni i objavljuju se u narodnim novinama.
Tim više mi nije jasna ova cijela priča kako se FINA usudila uskratiti nekome te podatke. Napeto ću pratiti razvoj događaja. Ne vjerujem da je časopis Lider dogovorio ekskluzivu na štetu ostalih izdavača jer kako glavni urednik reče:
Kad neka druga redakcija napravi nešto dobro, i mi u Lideru znamo biti zavidni. Ali ne podmećemo, nego pokušamo napraviti bolje i više
Čestitke Dariusu
Objavljeno u utorak, 29.05.2007. u 16:11.
Čovjek je klasična Hrvatska priča o uspjehu. From rags to riches:) Kao praktički klinac (a i sad nije puno stariji) startao je blog.hr i nakon svega 3 godine prodao ga. Ne. Ne znam o kojim je ciframa riječ, ali volio bih da imamo jednog milijunaša više u Hrvatskoj. Vjerujem kako će tek sad krenuti prava ulaganja u ovaj servis serveri i ostalo i kako ćemo imati još bolju platformu.
Poanta: uspjeti se može i u Hrvatskoj, rad se isplati, slijedi svoje snove, radi sa strašću, ne odustaj, vjeruj u sebe, bla bla :)
Bravo Dario.
Za one koji ne dolaze na ovaj blog putem naslovnice evo
linka
Važno: na prodaju udjela u tvrtki NE plaća se nikakav porez i nadajmo se da će tako i ostati (ne glasti za SDP) kako bi se i druge ljude potaknulo na ulazak u poduzetničke vode.
Što funkcionira na hrvatskom webu
Objavljeno u petak, 25.05.2007. u 10:20.
Ovo malo iskustva što imam s blogom i
portalom govori mi sljedeće:
1. Banneri
prilično neučinkoviti ako želite dovući posjetitelje na svoje stranice, ali ne sasvim loši kako se na prvi pogled čini. Tih 1-2% klikova na broj prikazivanja se skupi tijekom vremena. Oni se više koriste za "brand awerenes" odnosno da ljudi zapamte vaš brend.
2. Sponzorirani članci - apsolutno najbolji način da dođete do posjetitelja. Pogotovo ako se oglašavate na odlično posjećenom site-u. Ja sam platio jednu reklamu na
monitoru i rezultati su fenomenalni. U dva dana sam dobio preko 10.000 posjetitelja (unique). Vrijedi svake lipe.
3. Pisanje po forumima (ili pisanje tekstova za druge portale i web stranice) - jako dobar način promocije, ali samo ukoliko pišete nešto povezano s temom i unutar teksta stavite link na svoj
site. Meni se događa da i nakon par godina još uvijek dobivam klikove s jednog topica. Odlično je kada vas netko drugi preporuči ili linka na vaš site u svom postu. Za to trebate imati
kvalitetan i zanimljiv sadržaj. Stavljanje linka na svoje stranice u potpis je ok, ali ne očekujte previše klikova. Možda ako u potpis napišete nešto poput
poklanjam 1000 kn svakom posjetitelju :)
4.
hr.digg - moram priznati da sam dosta razočaran brojem posjetitelja s tog site-a. (sorry
Borja) Po nekom njihovom tajnom sistemu najzanimljiviji tekstovi su na vrhu stranice (najviše čitani), ali onda potonu nakon nekog vremena i više ih nikad nema :(. Vjerojatno je razlog što site još nema jako puno pojetitelja. Često ga koriste razni spameri.
5. search engine (google) - jedan od još uvijek najboljih i najvažnijih načina na koji ljudi dolaze na moje siteove. Jednostavno ako se nakon upisivanja određene riječi u google vaša stranica pojavi među prvih 10 siteova imat ćete jako dobru posjećenost. Naravno važno je da se ta riječ ili izraz često upisuje. Nema smisla biti prvi za riječ "joiksobt" kada nitko to ne upisuje :) Ima tu cijela nauka o search engine optimization (SEO) odnosno kako optimizirati stranicu s ključnim riječima, meta-tagovima i sl. kako bi ona dospjela među top 10 stranica na googlu.
6. razmjena linkova -
najvažniji i najbolji način dovođenja posjetitelja na vaše stranice. Što više različitih site-ova linka na vas to bolje. Po mom mišljenju kada nemate novaca za plaćanje bannera ili sponzoriranih članaka pišite po forumima i šaljite mailove webmasterima drugih srodnih site-ova kako biste razmjenili linkove. Jako je važno i što piše na linku odnosno njegov
naziv. Kao što vidite možete imati ovakav link
www.imamNovac.com ili ovakav
Portal za osobne financije. Ovaj drugi je bolji ako želite da budete bolje pozicionirani na googlu za riječi: osobne financije, budući sada imate druge siteove koji linkaju na vas upravo s tim ključnim riječima.
Ja bih radije link na moj site na naslovnici nekog portala nego veliki banner. Međutim ako biramo imeđu bannera na naslovnici (ne zaboravite naslovnica SVAKOG site-a je najposjećenija stranica) ili linka na nekoj podstranici recimo pod korisnim linkovima, bolje je imati banner. Ovo vam pričam čisto da znate što da tražite kod razmjene linkova. Testirajte, probajte.
Ljudi i dalje češće kliknu na zanimljivu riječ nego na sliku. Osim toga vrlo lako prepoznaju bannere i automatski ne gledaju što je na njima. S druge strane ako čitaju neki zanimljiv tekst vrlo su velike šanse da će kliknuti na neki link unutar teksta.
Toliko za sada, ako se još nečega sjetim dodat ću.
Što smo čuli od Jacka Welcha
Objavljeno u četvrtak, 24.05.2007. u 09:22.
Kao prvo naučili smo da ga zovemo Jack :) Nikakve titule ga ne zanimaju. Izdvojio sam neke od najzanimljivijih rečenica s predavanja:
1. Losing companies don't give back to society
Naravno, kada nemaju što dati osim gubitaka.
2. Tell it like it is
Jako teško, pogotovo u velikim tvrtkama gdje svi igraju nekakve "dvorske igre".
3. If they are lazy, get them the hell out
U Hrvatskoj praktički nemoguće. U Švedskoj je još teže i treba više vremena, ali može se.
4. 60% vremena provoditi s ljudima, uliti im samopuzdanje
Slažem se iako svi pričaju kako su im ljudi najvažniji slabo to primjenjuju u praksi. Nema edukacije, nema razgovora itd. itd.
5. reci odmah na početku karijere čovjeku da ne "valja" ne kad ima 50 godina i 30 godina staža
Nismo svi za sve, ali siguran sam kako je svatko sposban za nešto. Ključ je samo da se pronađemo.
6. Jack mrzi birokraciju
He he dobro došao u Hrvatsku :) Kad bi se ta birokracija smanjila svima bi nam bilo bolje.
7.change before you have to
Ova je dobra. Nažalost većina ljudi i dalje jako teško prihvaća promjene i uvijek postoji veliki otpor.
8. be paranoid competitors are coming all over
S ovime se ne slažem. Malo mi je glupo provesti život bježeći od vlastite sjene.
9. when you have a new idea, lawyers are not the first people you want to talk to
Lol.
10. business is all about people, team with best players wins
Zanimljivo. Isto kaže i Kiyosaki.
11. talk to HR guy, why do you hang aroung stupid CFO, he is dull, boring, he does not create score
Istina :)
12. budžeti su najgluplji izum, nema veze s trzisnom situacijom
Slažem se. Ako se pojavi super prilika na tržištu da se zaradi novac nećemo ju propustiti zato što "nemamo novaca u budžetu"
13. smisao života je ne koliko si se obogatio nego koliko si utjecao na druge ljude,
Bogatstvo nikad ni nije bilo smisao. Oni kojima je to smisao života su vrlo tužni kada ga dostignu. Who dies with most toys wins - je obična glupost.
14. stop&celebrate entrepreneurs, oni su heroji, reward success, leave them to live their dream, have them enjoy their rewards
Podebljao sam zadnji dio, možda netko iz SDP-a čita ovaj blog :) Poduzetnici stvaraju nova radna mjesta, od njihovog novca država živi i plaćaju se doprinosi iz kojih onda možemo imati socijalnu državu. Prvo zaradi pa onda djeli.
15. što više žena u lidere
Naravno samo što se žene moraju više i same nametnuti, a ne čekati da ih se prepozna. (nitko vas neće prepoznati)
16. ljudi 10 - 20- 70 - 10% otpustiti, 20% nagraditi, ostali su između, treba ih educirati da napreduju
Svi sindikati i ljudi su se ulovili za ovaj zadnji dio. Ne kužim. Nije valjda da svi sebe svrstavaju u 10% najlošijih radnika? Ili jednostavno ne žele raditi na sebi i napredovati?
Ne zaboravite da je Jack menadžer, a ne poduzetnik. On je imao ogromne resurse pod sobom. Gomile novaca i gomile ljudi i od toga je napravio puunnoooo više. Nitko mu ne može osporiti tu sposobnost. Ne znam kako bi prošao da je stvarao svoju tvrtku od nule, ali vjerujem kako bi to bila jako uspješna tvrtka. Kad smo već kod ljudi u Hrvatskoj mi prvi na pamet pada Nenad Bakić. I on svoj uspjeh pripisuje odličnim ljudima koje je zaposlio. Može li poduzetništvo u stvari biti tako jednostavno? Pronađite prave ljude i pustite ih da rade svoj posao?
HROK - dječje bolesti ili...?
Objavljeno u petak, 18.05.2007. u 15:51.
Ne daj Bože da želite uzeti kredit. Provjera u
HROK-u (hrvatski registar obveza po kreditima) bi vas mogla JAKO neugodno iznenaditi. Dakle osoba je zatražila kredit u xxx banci koja je provjerom u HROK-u utvrdila da ima neke kredite (iako ih nema). Međutim banka vam ne može reći gdje vi to imate kredite već
MORATE PLATITI 40 kn HROK-u da biste dobili izvješće (ili 20 kn ako čekate mjesec dana pa vam dođe na mail???
mail je sporiji za 30 dana???) no comment.
Nakon toga dobivate izvješće u kojem piše da ste dužni po kreditima po kreditnim karticama koje ste vratili prije godinu dana, ali i po tekućim računima koje ste zatvorili prije 4 godine!!!!
Naravno sada iz vrlo nerazumljivog izvješća vidite o kojoj je banci riječ i ljutito odlazite tamo gdje vam besplatno ispisuju potvrdu kako nemate tih dugova (otvorenih kreditnih partija) mađutim u xxx banci u kojoj dižete kredit to NIJE dovoljno već žele potvrdu da je ova prva banka uputila zahtjev HROK-u za brisanje podataka. Aha?
Bojim se kako su neki informatičari loše odradili svoj posao i da će ovakvih priča biti dosta.
Radno vrijeme - ideja za biznis
Objavljeno u utorak, 08.05.2007. u 22:42.
Ne trebam vas niti podsjećati koliko ste puta željeli nešto obaviti i naravno morali ste izostati s posla ili uopće to niste mogli riješiti. Lako još za sami izostanak nego što se moram voziti na drugi kraj grada i tražiti parking da bih obavio nešto što traje 5 minuta. Zadnji put sam imao problem kada sam želio angažirati jednu osobu za neke usluge. Nije mogla doći do mene jer joj je van radnog vremena. Radi se o privatniku koji je mogao fino zaraditi, ali sada ništa od toga. Ja to stvarno ne razumijem. Ako su vaši kupci fizičke osobe onda se vi njima morate prilagoditi, a ne obrnuto.
Za svaku dostavu bilo čega ja moram čekati subotu ili izostajati s posla. Nitko ne dostavlja nakon 16 sati. Poštari nose poštu u 8 ujutro, a ja onda dolazim popodne doma i nalazim papiriće u kasliću i idem u poštu čekati red da pokupim pošiljku. Zašto poštari ne nose preporučenu poštu onda kada bi ljudi zaista mogli biti doma?
Stvarno razmišljam kako bi to mogla biti odlična rupa na tržištu. Ponudite iste usluge kao i drugi, ali ih ponudite u drugo vrijeme. Olakšajte ljudima život. Najviše posla je na državnoj birokraciji koja je (osim one u Petrinjskoj koja radi do 19h) totalno nefleksibilna. Rade nekoliko sati s građanima i u to još uvijek stignu ubaciti pauzu od pola sata.
Čuo sam i za drugačije primjere koji se provode u nekim tvrtkama. Ukoliko vi možete raditi prekovremeno kada zatreba, zašto ne biste jedno jutro preko tjedna otišli u kino? Mislim da smo prošli ona vremena kada se u minutu mjerilo radno vrijeme. Mislim da su neki već krenuli s tvrtkama koje štede vrijeme odnosno oni će za vas sakupiti određene papire, čekati u redu, obaviti vam neke sitnice, pokupiti odjeću iz kemijske čistionice i sl. Zanima me hoće li uspjeti jer mi kao ideja izgleda jako dobro i korisno.
bez komentara
Objavljeno u utorak, 01.05.2007. u 17:11.
"Oni koji kažu da ne treba oporezivati kapitalnu dobit su oni koji su tuđi kapital, na razne načine, prebacili na svoje ime", istaknuo je Mesić
Također je predložio da se kod nasljeđivanja velikih bogatstava uvede visoka porezna stopa, jer, zapitao se, zašto da punu vrijednost bogatstva nasljeđuju oni koji nisu sudjelovali u njegovu stvaranju.
Jutarnji