Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/novac

Marketing

Što funkcionira na hrvatskom webu

Ovo malo iskustva što imam s blogom i portalom govori mi sljedeće:

1. Banneri
prilično neučinkoviti ako želite dovući posjetitelje na svoje stranice, ali ne sasvim loši kako se na prvi pogled čini. Tih 1-2% klikova na broj prikazivanja se skupi tijekom vremena. Oni se više koriste za "brand awerenes" odnosno da ljudi zapamte vaš brend.

2. Sponzorirani članci - apsolutno najbolji način da dođete do posjetitelja. Pogotovo ako se oglašavate na odlično posjećenom site-u. Ja sam platio jednu reklamu na monitoru i rezultati su fenomenalni. U dva dana sam dobio preko 10.000 posjetitelja (unique). Vrijedi svake lipe.

3. Pisanje po forumima (ili pisanje tekstova za druge portale i web stranice) - jako dobar način promocije, ali samo ukoliko pišete nešto povezano s temom i unutar teksta stavite link na svoj site. Meni se događa da i nakon par godina još uvijek dobivam klikove s jednog topica. Odlično je kada vas netko drugi preporuči ili linka na vaš site u svom postu. Za to trebate imati kvalitetan i zanimljiv sadržaj. Stavljanje linka na svoje stranice u potpis je ok, ali ne očekujte previše klikova. Možda ako u potpis napišete nešto poput poklanjam 1000 kn svakom posjetitelju :)

4. hr.digg - moram priznati da sam dosta razočaran brojem posjetitelja s tog site-a. (sorry Borja) Po nekom njihovom tajnom sistemu najzanimljiviji tekstovi su na vrhu stranice (najviše čitani), ali onda potonu nakon nekog vremena i više ih nikad nema :(. Vjerojatno je razlog što site još nema jako puno pojetitelja. Često ga koriste razni spameri.

5. search engine (google) - jedan od još uvijek najboljih i najvažnijih načina na koji ljudi dolaze na moje siteove. Jednostavno ako se nakon upisivanja određene riječi u google vaša stranica pojavi među prvih 10 siteova imat ćete jako dobru posjećenost. Naravno važno je da se ta riječ ili izraz često upisuje. Nema smisla biti prvi za riječ "joiksobt" kada nitko to ne upisuje :) Ima tu cijela nauka o search engine optimization (SEO) odnosno kako optimizirati stranicu s ključnim riječima, meta-tagovima i sl. kako bi ona dospjela među top 10 stranica na googlu.

6. razmjena linkova - najvažniji i najbolji način dovođenja posjetitelja na vaše stranice. Što više različitih site-ova linka na vas to bolje. Po mom mišljenju kada nemate novaca za plaćanje bannera ili sponzoriranih članaka pišite po forumima i šaljite mailove webmasterima drugih srodnih site-ova kako biste razmjenili linkove. Jako je važno i što piše na linku odnosno njegov naziv. Kao što vidite možete imati ovakav link www.imamNovac.com ili ovakav Portal za osobne financije. Ovaj drugi je bolji ako želite da budete bolje pozicionirani na googlu za riječi: osobne financije, budući sada imate druge siteove koji linkaju na vas upravo s tim ključnim riječima.

Ja bih radije link na moj site na naslovnici nekog portala nego veliki banner. Međutim ako biramo imeđu bannera na naslovnici (ne zaboravite naslovnica SVAKOG site-a je najposjećenija stranica) ili linka na nekoj podstranici recimo pod korisnim linkovima, bolje je imati banner. Ovo vam pričam čisto da znate što da tražite kod razmjene linkova. Testirajte, probajte. Ljudi i dalje češće kliknu na zanimljivu riječ nego na sliku. Osim toga vrlo lako prepoznaju bannere i automatski ne gledaju što je na njima. S druge strane ako čitaju neki zanimljiv tekst vrlo su velike šanse da će kliknuti na neki link unutar teksta.

Toliko za sada, ako se još nečega sjetim dodat ću.

Post je objavljen 25.05.2007. u 10:20 sati.