Od 25. veljače do 2. ožujka u Studentskom Centru,Savska 25 u Zagrebu odvijat će se Međunarodni festival dokumentarnog filma - ZAGREB DOX U sklopu festivala održat će se japanska retrospektiva.Također prikazat će se nekoliko dokumentarnih filmova drugih zemalja koji se bave temama vezanim za Japan.Japanska retrospektiva održavat će se u dvorani TEATAR &TD od 16 do 18 sati svaki dan.Pokušat ću najaviti sve japanske filmove i filmove o Japanu unatoč dosta konfuznom prikazu programa. Prepustimo riječ znalcima: Japan - Zemlja izlazećeg dokumentarca Specijalni program japanskih dokumentaraca po izboru Fujiko Asano, selektorice festivala u Yamagati, uključuje radove iz vremena neposredno nakon Drugog svjetskog rata pa do današnjih dana, predstavljajući najvažnije filmove svakog razdoblja i radove značajnih redatelja. Sponzorirani dokumentarci imali su svoj vrhunac u Japanu 1970. godine, za vrijeme Svjetske izložbe u Osaki. Na tom valu PR filmova plivao je i po mnogima najznačajniji japanski dokumentarist svih vremena,Tsuchimoto Noriaki. Noriakijev debut koji je snimio u 35. godini 'An Engineer's Assistant' (1963.) o frenetičnom danu u životu pomoćnika vlakovođe superbrzog vlaka, otvorit će u ponedjeljak, 25. veljače retrospektivu japanskih dokumentarnih filmova. Noriaki će u retrospektivi biti predstavljen još jednim filmom - 'Document: On the Road' (1964.), svjedočenjem o Tokiju iz očiju jednog taksista. Njegova nezavisna serija od 15 filmova snimljenih na temu žrtava 'bolesti Minamata', izazvane ispuštanjem žive u priobalne vode oko ribarskog mjesta i serijal 'Sanrizuka' autora Ogawe Shinsukea bili su uzor mnogim generacijama japanskih dokumentarista. Shinsuke je osnivač nezavisne produkcijske kuće najpoznatije po velikom broju kontrakulturnih dokumentaraca na temu političkih protesta u Japanu 60-ih, pogotovo onih koji su buknuli zbog izgradnje tokijske zračne luke Narita. 'Summer In Narita', koji se u Teatru &TD vrti u utorak, prvi je iz serije od sedam Ogawinih filmova na tu temu. Sasvim drukčiji dokumentarizam prisutan je u filmovima Hare Kazua koji je postao iznimno značajan 70-ih i 80-ih, vremenu u kojem Japan prelazi iz društva masovne potrošnje ka društvu orijentiranom individualnom potrošaču. Njegov prvi dokumentarac 'Goodbye CP' šokirao je publiku otvorenim portretom hendikepiranih pojedinaca, a samo dvije godine kasnije 'autodoxom' 'Extreme Private Eros: Love Song 1974' o ljubavnom trokutu i s dotad neviđenim prizorima iz rađaonice postaje temom brojnih rasprava u Japanu. U japanskoj retrospektivi bit će prikazan i 'Living on the River Agano' u režiji Sato Makota, koji je tri godine živio pokraj živom zagađene rijeke Agano, te 'A2' Morija Tatsuye, jednog od najtalentiranijih živućih nezavisnih dokumentarista. Mori je snimio više od 40 TV dokumentaraca i reportaža o temama kao što su cenzura u glazbi, hrvanje patuljaka i vidovnjaci, no kontroverzni filmovi 'A' i 'A2' u kojima portretira sljedbenike budističke sekte Aum donijeli su mu, kaže, samo nevolje. Retrospektiva uključuje i tri dokumentarca najcjenjenije japanske dokumentarstice Naomi Kawase koja je 1997., u dobi od devetnaest godina, postala najmlađa dobitnica nagrade za najbolji debut u Cannesu. Ponedjeljak,25. veljače,TEATAR &TD,od 16 do 18 Japanska retropsektiva Japansku retrospektivu otvorit će dva filma redatelja Tsuchimota Noriakija. Prvi film je "Vlakovođin pomoćnik" dok se drugi zove "Na cesti:Svjedočanstvo." Vlakovođin pomoćnik / Aru kikanjoshi Japan,1963., trajanje filma:37’,boja,35mm režija:Tsuchimoto Noriaki scenarij:Tsuchimoto Noriaki fotografija:Negishi Sakae glazba:Miki Minoru producent:Oguchi Teizo produkcija:Iwanami Productions o filmu: Godine 1962., promet na nacionalnim željeznicama postao je gust zbog povećanog prijevoza materijala za potrebe Olimpijskih igara i zbog uvođenja superbrzog vlaka Shinkansen. Rokovi za izvođenje radova bili su kratki. Te godine, 2. svibnja, došlo je do nesreće kod Mikawashima. Kako bi izbrisala loš dojam zbog nesreće, uprava Japanskih nacionalnih željeznica dala je snimiti film o sigurnosti željeznica. Film govori o jednom danu u životu pomoćnika vlakovođe. Na cesti: Svjedočanstvo / Document Rojo Japan, 1964. trajanje filma:54',crno-bijeli,35mm režija:Tsuchimoto Noriaki scenarij:Kusunoki Tokuo fotografija:Suzuki Tatsuo glazba:Miki Minoru producenti:Makino Masami, Kurahashi Kiyoshi, Marumo Takashi produkcija:Toyo Cinema o filmu: Tokio, godine 1963. Gospodarski rast je u punom zamahu i gradi se punom brzinom. Ovo je svjedočenje o gradu viđeno očima jednog taksista. o redatelju: Tsuchimoto Noriaki smatra se jednom od vodećih figura u povijesti japanskog dokumentarnog filma. Rođen je 1928. godine u prefekturi Gifu, a odrastao u Nagoyi. U Tokio je doselio 1938. godine. Diplomirao je pravo na Sveučilištu Waseda 1949. godine. U produkcijskoj kući Iwanami Film Productions počeo je raditi 1956. godine kao vanjski suradnik. Snimao je obrazovne i public-relations dokumentarce. No, ubrzo je odlučio postati slobodni filmaš. Tsuchimoto je najpoznatiji po seriji od preko 15 filmova snimljenih u posljednjih 40 godina na temu žrtava 'bolesti Minamata', izazvane ispuštanjem žive u priobalne vode oko ribarskog mjesta Minamata. Drugi značajniji radovi uključuju ‘'Pre-History of the Partisans' (1969.) i 'A Scrapbook about Nuclear Power Plants' (1982.), kolaž-film načinjen isključivo od izrezaka iz novina. Born in 1928 in Gifu Prefecture and moved to Tokyo in his third year of grade school. In 1946, he entered Waseda University and joined the Communist Party. In 1952, aiming bring about armed revolt, he went as a member of Mountain Village Underground Activists to Mt. Ogawa but got arrested. He joined the Japan/China Friendship Society in 1954. Through the introduction of his neighbor, Yoshino Seiji, a member of the board at Iwanami Productions, he entered the company in 1956, but turned freelance in 1957 and worked mainly on Hani Susumu’s films. In 1961, he helped establish the “Ao no Kai” with members of the production and technical staff. Initially producing television documentaries, his maiden effort as a director was An Engineer’s Assistant (“Aru kikan joshi”, 1962). After that he did Document: On the Road (“Dokyumento rojo”, 1963) and Chua Swee Lin, Exchange Student (“Ryugakusei Chua Sui Riwn”, 1965), opening up his own documentary world. His Pre-Partisan (“Paruchizan zenshi”, 1969) for Ogawa Productions faced the end of the student movement, and with Minamata: The Victims and Their World (“Minamata: Kanjasan to sono sekai”, 1971), he made the first in a long series of films dealing with Minamata. Works like his Afghan Spring (“Yomigaeru karezu”, 1989 screened at YIDFF '89) continued to make statements on behalf of the weak. For an exhibition called the “Minamata-Tokyo Exhibition”, he spent a year in Minamata collecting the photographs of deceased victims, which record was compiled in his most recent video, Minamata Diary -- Visiting Resurrected Souls (2004). He has also self-produced videos Traces -- The Kabul Museum 1988 (2003), a precious record of the Afghanistan museum that was later destroyed in the war. Another Afghanistan -- Kabul Diary 1985 (2003) also is recompiled from his footage from 1985. His recent publications include Nevertheless, Okhotsk Sea of Fate (Kage Shobo). * filmovi Tsuchimoto Noriakija ** ZAGREB DOX |
Pripadnici okupatorske američke vojske opet su pokazali svoje pravo demokrat- sko lice kao nebrojeno puta u povijesti. Japanski istražitelji istražuju novu prijavu za seksualno zlostavljanje vezano uz američku vojsku, javlja CNN.Istražitelji se bave optužbama prema kojima je am. vojnik,na otoku Okinawi,silovao ženu s Filipina. gore,američke baze na Okinawi Prošlog je tjedna policija pritvorila američkog marinca zbog silovanja 14-godi- šnjakinje na Okinawi koje je izazvalo zgražanje i osudu diljem Japana. Nije odmah bilo jasno je li osumnjičeni u drugom slučaju vojnik ili civilni zaposlenik u vojnoj bazi na jugu Japana. U prvom je slučaju policija pritvorila 38-godišnjeg Tyronea Luthera Hadnotta. Premijer Yasuo Fukuda ovaj zločin nazvao je neoprostivim. Tyrone Luther Hadnott (38), raspoređen u vojnoj bazi "Camp Courtney",uhićen je u ponedjeljak ujutro,no odbacuje optužbe za silovanje i tvrdi da je djevojčicu samo na silu poljubio. U priopćenju američke baze "Camp Butler" stoji kako će ovaj period promišljanja dati vremena zapovjednicima i svim članovima baze da razmotre zapovijedi i procedure koji ravnaju ponašanjem civila i vojnika u bazi na Okinawi. Slični su se slučajevi u Japanu dešavali i prije;1995. godine su trojica američkih vojnika silovala 12-godišnjakinju što je izazvalo val antiameričkih prosvjeda. Prije dvije godine,civilni zaposlenik vojne baze osuđen je na devet godina zatvora zbog silovanja dviju žena. Japanski premijer i drugi japanski dužnosnici izrazili su ogorčenje zbog američkog marinaca i naznačili da im je dosta zločina američke vojske. ''Ovo se neće moći oprostiti'',rekao je japanski premijer Yasuo Fukuda dan nakon uhićenja američkog vojnika. ''Bilo je sličnih slučajeva u prošlosti,a to se ponovo dogodilo.Ovo shvaćam ozbiljno'', rekao je premijer, a osudu je izrekao i ministar vanjskih poslova Masahiko Komura riječima: ''Sad je dosta.'' gore,ministar vanjskih poslova,Masahiko Komura Američka vojska okupirala je otočje Okinawu po završetku Drugog svjetskog rata, sve do povratka Japanu 1972. godine.Međutim,polovica od 40.000 američkih vojni- ka na japanskom tlu temeljem Američko-japanskog sporazuma o sigurnosti raspo- ređena je upravo na tom otoku. Lokalno stanovništvo loše prihvaća prisutnost američke vojske na otoku s obzi- rom na učestala silovanja i druge probleme koji se javljaju,pa dolazi do povreme- nih prosvjeda lokalnog stanovništva. "Usvojili smo veliki broj rezolucija i protestirali nebrojeno puta,ali promjena nije bilo", kazao je Chosei Taira,poslanik opozicije u skupštini Okinawe. "Tražimo potpuno povlačenje američkih vojnika.Sve dok ne odu svi marinci,nećemo se riješiti ovakvih incidenata", dodao je on. Do incidenta je došlo u nezgodno vrijeme za japanske vlasti koje pokušavaju uvjeriti grad Nago,na otoku Okinawi,da pihvati postavljanje američke zračne baze. Japan i njegov američki saveznik su se dogovorili da izmjeste ovu bazu iz prena- seljenog grada Ginowan,također na Okinawi,u Nago. * vijesti sakupljene do četvrtka,21. veljače 2008. ** video insert sa demonstracija |
Blogovi koji su objavili slike i tekstove Za - Ondekoza koncerta: laughing granny SadisticoShy vjestica sa slikama astrobejb (na ovom blogu možete pogledati i kratke inserte sa koncerta), Yokoso ! Irashaimase ! gustirna,prekrasan tekst o gostovanju Ondekoze u Splitu |
|
* pjesmu je napisala majka za 12-ogodišnju kćer koja izvodi pjesmu |
|
posjetite RaNto fOrumO,učlanite se i diskutirajte,predlažite,komentirajte,pitajte... |
* linkovi shinkansen,wikipedia byun byun shinkansen Japan Bullet Train shinkansen Flickr,shinkansen foto galerija |
|
jedna od najinteresantnijih bubnjarska trupa na svijetu nastupiti će,osim u Zagrebu, i u Čakovcu,Osijeku,Rijeci u dvorani Mladosti 20. veljače, te u Splitu u HNK Split 22. veljače.ZA - ONDEKOZA bubnjari predstavit će umijeće i posebnost taiko (jap. veliki bubanj) bubnjanja i svoj način života i filozofiju,sažetu pod geslom trčati,bubnjati i plesati na Zemlji.Tradicija taiko bubnjanja u Japanu seže sve do 8. stoljeća,a ZA - ONDEKOZA je tradiciju i povijest spojila s problemima modernog društva,u smislu isticanja jedinstva duhovnosti i materije i nužnosti čovjekova povratka prirodi s jedne,te otvorenosti prema utjecajima i pozitivnosti onoga što povezanost svijeta danas pruža,s druge strane. Instrumenti na kojima sviraju su tradicionalni japanski - nekoliko vrsta taiko bubnjeva (uključujući 400 kg težak veliki bubanj,odaiko),Shakuhachi(faluta of bambusa),te različite udaraljke i zvona. ZA ONDEKOZA je program koji je najbrže rasprodao 3 dvorane Lisinski u posljednjih 10 godina. Po prvi put Splićani i Riječani moći će uživati u nestvarnosti bubnjanja i filozofiji života ove najslavnije japanske bubnjarske družine uz KODO,naravno. RIJEKA: Cijena ulaznce iznosi 160 kn parter,150 kn tribina.Prodajna mjesta:Aquarius CD Shop, Adriatica.net i Dallas CD Shop,te sva ostala prodajna mjesta u sistemu Ticketpro (popis prodajnih mjesta potražite na www.ticketpro.hr ) Ulaznice za nastup "Za Ondekoza" u Rijeci možete kupiti od ponedjeljka 28.01.2008. SPLIT: Cijena ulaznice iznos 100/180/200 kn, a ulaznice možete kupiti na blagajni HNK Split Ulaznice uskoro u prodaji!!! gore,najava koncerta od prije tri godine,inače,Za-Ondekoza dolazi 3. put u Hrvatsku ZA - ONDEKOZA EUROPEAN 2008. LIVE TOUR 11.02.2008. Skopje 12.02.2008. Beograd 14.02.2008. Osijek,Jug 2 16.02.2008. Čakovec,CZK 17.02.2008. Zagreb,KD Lisinski, 18.02.2008. Zagreb,KD Lisinski, 19.02.2008. Zagreb,KD Lisinski 20.02.2008. Rijeka,D. Mladosti 21.02.2008. Zagreb,KD Lisinski 22.02.2008. Split,HNK 23.02.2008. Ljubljana,Cankarjev dom 08.03.2008. Zagreb,Velesajam * vidi KD LISINSKI,Program,veljača 2008. Za-Ondekoza,wikipedia Za -Ondekoza,službene stranice,eng. |
Iikimono gakari - "Hana wa Sakura Kimi wa Utsukushii" ili u prijevodu Ti si predivni cvijet trešnje ili tako nekako... * možda će nekog zanimati,spot je snimljen ispred željezničke postaje Sakura - gicho u Yokohami gore,Sakuragicho st. * * hvala princezi O-hime-sama na pjesmi,domo arigato gozaimashita ponizno sagibljem glavu |
< | veljača, 2008 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 |