Neuroznanost

ponedjeljak, 30.01.2017.

VOLONTIRANJE STUDENATA S DJECOM I MLADIMA S POSEBNIM ODGOJNO - OBRAZOVNIM POTREBAMA

Volontiranje je dobrovoljna aktivnost pojedinca usmjerena na dobrobit zajednice. U osnovi volontiranja je ideja o dobrovoljnosti i slobodi izbora koje za cilj ima stvoriti društvo solidarnosti koje pruža priliku pomagati drugima, ali i ukazati na probleme i potrebe koje nas okružuju.


Volontiranje studenata, budućih odgojno-obrazovnih djelatnika djeci osigurava dodatnu pomoć, a studenti stječu iskustva i znanja za budući profesionalni rad te njihov angažman predstavlja značajan doprinos društvu.
Ovim se istraživanjem željelo utvrditi kakva su iskustva studenti imali prilikom volontiranja te šta ih je navelo na volontiranje.
Istraživanje je provedeno na ciljanoj skupini studentica od kojih je 70% volontiralo u školama, 20% u udrugama i 10% u bolnicama.
Konstruiran je upitnik koji se sastoji od 2 dijela. Prvi dio služi za prikupljanje općih informacija o studentima i udruzi ili ustanovi gdje su studenti volontirali, o tome tko je organizator i preko koga su dobili informaciju za volontiranje, vremensko razdoblje trajanja volontiranja te o kojoj vrsti volonterske aktivnosti je bila riječ. Drugi dio upitnika sastoji se od Skale zadovoljstva volontiranjem i sadrži čestice kojima se procjenjuje zadovoljstvom vlastitim angažmanom, osobni napredak, stečeno znanje i iskustvo za daljnji rad, zadovoljstvo organizacijom volontiranja i dobivenim informacijama. Studenti su izražavali svoje zadovoljstvo na skali Likertovog tipa od 5 stupnjeva. Ispitane su metrijske karakteristike Skale zadovoljstva volontiranjem i njena latentna struktura.
Dobivena je dvofaktorska struktura Skale zadovoljstva volontiranjem: faktor zadovoljstva radi osobne dobiti i faktor zadovoljstva organizacijom. Postoji pozitivna korelacija između osjećaja zadovoljstva osobnom dobiti i organizacijom. Studenti su izuzetno zadovoljni osjećajem osobne dobiti tijekom volontiranja i uglavnom su zadovoljni organizacijom volontiranja. Razlozi koji su ih potaknuli na volontiranje su stjecanje iskustva/znanja i altruizam, a najčešće navođena prepreka studentima je nedostatak vremena.
Rezultati ovog istraživanja ukazuju na potrebu sustavnog razvoja volonterskih aktivnosti kako bi uz pomaganje djeci i mladima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama stjecali kompetencije za rad u inkluzivnim okruženjima, te promicali njihovo civilno zalaganje u zajednici i razvijali civilnu misiju sveučilišta. U procesu volontiranja studenti stječu iskustva od neprocjenjive vrijednosti za daljnji profesionalni rad, bolje razumiju potrebe i probleme svoje lokalne zajednice, stječu znanja i vještine koje vode društvenoj odgovornosti, te unapređuju kvalitetu života u zajednici i obrazovanju društveno odgovornih i aktivnih građana.

30.01.2017. u 22:33 • 7 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  siječanj, 2017  
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Siječanj 2017 (2)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Linkovi