Nepoznati Zagreb

11.10.2013., petak

Mapiranje Trešnjevke: Dodatak današnjoj šetnji

Došao je i dan prve jesenske šetnje u sklopu "Mapiranja Trešnjevke" ... dani su već kratki, a i vremenska prognoza nam nije baš najsklonija (ipak, najavljuje se prestanak oborine PRIJE 18h!!!), no mi ćemo se ipak prošetati sjeverozapadnom Trešnjevkom stoga dođite u 18h u park na Trešnjevačkom trgu (u slučaju kiše nađemo se pod krovom kod ulaza u "Konzum" tj. ispred "Name")!

Vjerujem da će šetnja biti zanimljiva, a kao mali aperitiv pred šetnju vam dajem zanimljivu listu različitih datuma i događanja vezanih uz taj dio Trešnjevke (u listu sam uvrstio ne samo događaje direktno vezane uz njega, već i one koji su bili indirektno vezani)!


1850. Carskim patentom ujedinjeni Gradec, Kaptol, Nove Ves, Vlaška ulica i Horvati
1853.-1854. Spominje se Sava Vorstadt
1857. Prvi gradski plan sa redom građenja
1858.-1864. Prvi katastarski plan Zagreba
1862. Željeznica dolazi u Zagreb (smjer Beč-Zidani Most, Sisak)
1865. Prva regulatorna osnova grada
1869. Drgi krak željeznice stiže u Zagreb (smjer Budimpešta)
1870. Prvi zapis o Magazinskoj cesti
1875. sagrađene željezničarske kuće kod Zapadnog kolodvora
1880. Potres pogađa Zagreb
1887. Druga regulatorna osnova – predviđeni slijedeći trgovi:

A (Cvjetni trg), D (Sajmište, od Draškovićeve do Bauerove), E (trg na istoku grada), K (trg Franje Tuđmana), M (raskršće Savska/Jukićeva), O (Britanski trg), R (trg u radničkom naselju kod Bubare)

1890. Sagrađen Glavni kolodvor
16.01.1901. Prva vožnja „Samoborčekom“
1921. Gradske kuće u bloku Selska-Meršićeva
1926. Tramvaj prelazi na vožnju desnom stranom ulice
1927.-1928. Socijalni stanovi u bloku Selska-Lošinjska-Creska-Učka
1928. Izgrađena škola Kralja Tomislava na Novoj cesti
1928. Izgrađen Dom za starije i nemoćne na Selskoj cesti
1929. Željeznićčki podvožnjaci na Savskoj, Jukićevoj, Tratinskoj (projektirali: Mladen Kauzlarić, Juraj Denzler)
1929.-1930. Naselje Istrana i invalida
1931. Stambene kućice namještenika ZET-a (Iza Remize)
1932. Otvorena škola Augusta Šenoe na Selskoj cesti
1935.-... Naselje Prve hrvatske stambene štedionice
1935. Tramvaj vozi do Tratinske (podvožnjak Savska-Tratinska?)
1937.-1939. Građena crkva Sv. Josipa na početku Trakošćanske
11.02.1936. Otvorena Remiza (nakon premještaja sa prostora Tehničkog muzeja)
1941. Posvećena crkva sv. Marka Križevčanina na Selskoj cesti
1945. "Samoborček" prelazi u vlasništvo Jugoslavenskih državnih željeznica -
Nakon 1945. Na raskršću Nove ceste i Kranjčevićeve radi trgovina mješovite robe Zanap
1947. Osnovana knjižnica Trešnjevka (danas Knjižnica Tina Ujevića)
Oko 1950. Kino projekcije na Trešnjevačkom placu, subotom se igra tombola
01.07.1950. „Samoborček“ predan na upravljanje gradu Zagrebu i preimenovan u „Gradsku željeznicu“
1951. Otvoren Dom za starije i nemoćne u Drenovačkoj
Xxxxx – u radu Kino Trešnjevka (poznatije kao „Buhara“) na početku Vukovarske ceste
Xxxxx – otvara se zgrada tvornice konfekcije Vesna
29.04.1959. Počeli su prometovati moderni šinobusi „Srebrne strijele“ prema Samoboru I Bregani
14.09.1960. U Trešnjevačku Namu ušli prvi kupci
15.06.1962. Otvorena škola Julija Klovića (tada Osnovna škola Kate Dumbović)
1962. Podignuta zgrada novog Samoborskog kolodvora
09.01.1964. Počela gradnja tvornice Sport Heruc
18.01.1964. Postavljen kamen temeljac za Dom sportova
Kraj listopada 1964. Velika poplava
22.12.1964. Oštećene kuće nakon poplave su određene za rušenje
08.11.1966. Dovršen hotel Panorama (80 metara, 23 kata)
02.10.1972. Otvorena Nama na Remizi
15.09.1973. Otvoreno klizalište u Domu sportova
18.10.1974. Završene dvorane u Domu sportova
26.11.1976. Otvorena rekonstruirana Ljubljanska avenija od Savske do Nove ceste
18.08.1977. Počinje rekonstrukcija raskršća Selske ceste i zagrebačke avenije
25.11.1977. Otvorena rekonstruirana Ljubljanska avenija od Selske ceste do Prečkog
25.05.1978. Pušten u promet novosagrađeni južni kolnik Ljubljanske avenije
24.11.1978. Završena Ljubljanska avenija do jankomirskog mosta
19.06.1979. Počela gradnja Jadranskog (tada zvanog šarengradski) mosta
01.08.1979. Počela rekonstrukcija ulice Rade Končara
12.09.1979. Položen kamen temeljac za naselja Jarun, Vrbani i Staglišće
12.09.1979. Svečano otvorena rekonstruirana ulica Rade Končara
31.12.1979. Posljednja vožnja „Samoborčeka“
16.09.1981. Otvoren Jadranski most
1981. Dovršena nova zgrada Doma za starije i nemoćne na Trgu Slavoljuba Penkale
1991. Zgrada Knjižnice Tin Ujević preseljena iz stare zgrade u Novoj cesti u sadašnju u Vukovarskoj

A na starim planovima je to izgledalo ovako:



Trešnjevka 1878. godine - Magazinska cesta je već naznačena!


Trešnjevka 1887. - planiranje naselja sa radničkim stanovima.


Trešnjevka 1898.


Trešnjevka 1906., najvažnije ulice su već ucrtane.


Trešnjevka 1923., prepoznajemo današnji raster ulica.

Oznake: mapiranje, šetnja


- 11:22 - Komentari (3) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< listopad, 2013 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Listopad 2019 (2)
Rujan 2019 (7)
Kolovoz 2019 (13)
Srpanj 2019 (2)
Lipanj 2019 (7)
Svibanj 2019 (3)
Travanj 2019 (9)
Ožujak 2019 (8)
Veljača 2019 (3)
Siječanj 2019 (9)
Prosinac 2018 (14)
Studeni 2018 (7)
Listopad 2018 (7)
Rujan 2018 (4)
Kolovoz 2018 (7)
Srpanj 2018 (14)
Lipanj 2018 (11)
Svibanj 2018 (5)
Travanj 2018 (5)
Ožujak 2018 (9)
Veljača 2018 (13)
Siječanj 2018 (15)
Prosinac 2017 (14)
Studeni 2017 (5)
Listopad 2017 (11)
Rujan 2017 (7)
Kolovoz 2017 (6)
Srpanj 2017 (3)
Lipanj 2017 (12)
Svibanj 2017 (16)
Travanj 2017 (15)
Ožujak 2017 (13)
Veljača 2017 (13)
Siječanj 2017 (21)
Prosinac 2016 (14)
Studeni 2016 (19)
Listopad 2016 (14)
Rujan 2016 (10)
Kolovoz 2016 (9)
Srpanj 2016 (12)
Lipanj 2016 (14)
Svibanj 2016 (20)
Travanj 2016 (13)
Ožujak 2016 (11)
Veljača 2016 (15)
Siječanj 2016 (22)
Prosinac 2015 (20)
Studeni 2015 (20)

Tema bloga:

Linkovi