|
1. Što su implicitne i eksplicitne teorije inteligencije? 2.Što je IQ, kako se računa kod djece, što su mentalna i kronološka dob? 3.Kako se računa inteligencija odraslih, što je devijacijski IQ i što je raspodjela inteligencije? 4. Mentalna retardacija 5. Je li inteligencija jedinstvena sposobnost? Koji su intelektualni faktori? 6. Fluidna i kristalizirana inteligencija, koja se razvija čitav život i zašto? 7. Spolne razlike u inteligenciji 8. Što je kreativnost? Uključuje li ona konvergentno ili divergentno mišljenje? 9. Kakav je odnos između inteligencije i kreativnosti? 10. Koji su kriteriji za procjenu kreativnosti? 11. Osobine kreativnih ljudi! 1. Implicitne teorije inteligencije su razvili laici, obični ljudi. Smatra se da je inteligencija dobro baratanje riječima. Eksplicitne teorije su stručne; sposobnost rješavanja problema, inteligentni ljudi uče iz iskustva i logički misle. 2. IQ je omjer između mentalne i kronološke dobi pomnožen sa 100. Testovi za djecu različiti su za svaku godinu djetetova života. Mentalna dob je stupanj mentalnog razvoja djece, kronološka dob je normalna dob. 3. Inteligencija odraslih računa se različitim testovima inteligencije koji se primienjuju tek nakon 16.godine. Devijacijski kvocijent je mjera odstupanja od prosjeka. Inteligencija se raspodjeljuje prema normalnoj ili zvonolikoj raspodjeli. 4. Osobe koje imaju toliko nisku inteligenciju da to dovodi do problema u njihovu priilagođavanju na okolinu nazivaju se mentalno retardiranima. Kvocijent inteligencije im je do 70. Može biti blaga, umjerena, teška i vrlo teška. 5. Inteligencija je organizirana tako da postoji više specifičnih sposobnosti koje su međusobno povezane. Intelektualni faktori su verbalni faktor, verbalna fluentnost, matematičko rezoniranje, numerički faktor, perceptivni faktor, spacijalni faktor i kreativnost. 6. Kristalizirana inteligencija se razvija kroz čitav život, temelji se na iskustvu i znanju, za razliku od fluidne koja je biološki određena. 7. Nema razlike među spolovima što se tiče opće intelignecije, no žene su bolje u verbalnim sposobnostima, a muškarci u sposobnosti razumijevanja prostornih odnosa. 8. Kreativnost je sposobnost nalaženja jedinstvenih i novih ideja. Uključuje divergentno mišljenje, mišljenje u svim smjerovima. 9. Postoji određena povezanost između kreativnosti i inteligencije. Kreativni ljudi su u prosjeku inteligentniji od nekreativnih, no neki visokointeligentni ljudi uopće nisu kreativni. 10. Kriteriji za procjenu kreativnosti su broj ideja ili fluentnost, kreativnost i praktičnost. 11. Kreativni pojedinci su nekonformisti, imaju svoj stil života, način razmišljanja. Oni se igrajući rade, a radeći se igraju. RASPORED ZA ČETVRTAK I PETAK: Četvrtak nemamo prva tri sata, a onda: 4. ENG, 5.ET/VJ, 6. KEM, 7. GK Petak: 1. MAT, 2. MAT, 3.LAT, 4. FIZ, 5. PSIH, 6.BIO, 7. KEM |
|
Bem mu.. malo sam umorna i neće mi se pisat sve sad, al sutra ujutro objavljujem pitanja i odgovore iz psihologije za nadolazeći test, za one koji još nemaju. Da od ovog bloga bude bar neke koristi. Lela, ozdravi nam brzo. Mare, a i ti bi nam se mogla vratiti. :) |
|
Da, da, u petak opet pokušavamo napisati test iz psihologije. :) Slike, biseri i sl. svakako su dobrodošli! Tak da ak imate kaj, šaljite... I jedan veliki kissach bolesnom Baji! Ajde, Ivane, Budimpešta te zove! Drž se! ![]() |
Dugo nam je trebalo, no tko čeka taj i dočeka. Od 30 pismenih radova, 25 negativnih. Ugodno iznenađenje predstavljale su Gresova i Dimačeva dvojka. ![]() Ostali sretnici: Ines, Jasmina i Diana. ![]() I, da, skupili smo sve pare, svih 370 kuna! Ostavljajte komentare, trebamo ideje. U petak bi trebali imati poklonček. Ostavljajte ideje. |
|
RODITELJSKI!!!! U srijedu (9.5.) u 19.30 u našoj učionici (br.16)! Podsjetite mameke i tateke da treba broj osobne. |
|
Testovi updejtani, Nela. I svi ostali. Imam pitanja iz psihologije, napisat ću vam ih tu. A isto tako imam i gradivo iz psihologije i latinskog koje smo obrađivali u petak, pa ako nekog koga nije bilo zanima, nek pogleda. I, da, u ponedjeljak, 7.5. (na Tamarin rođendan, ha? ) umjesto biologije imamo psihologiju. Opet.Evo vam gradiva: PSIHOLOGIJA Ovo treba upisati u onaj treći stupac (Naučio sam): MJERENJE INTELIGENCIJE -1. test sastavio Alfred Binet (1905.) -postoje testovi za djecu (to su razvojni testovi i za svaku godinu djetetova života su različiti) i testovi za odrasle IQ=(mentalna dob/kronološka dob) * 100 -testovi za odrasle primjenjuju se nakon 16.godina -mentalna dob je zapravo inteligentna razvijenost -DEVIJACIJSKI KVOCIJENT - mjera odstupanja od prosjeka (primjenjuje se u testovima za odrasle) a mjerimo pomoću tzv. normalne (zvonolike) krivulje Imamo i neki zadatak, ili napraviti mentalnu mapu ili prezentaciju u trajanju od 3-5 minuta, ako sam dobro shvatila, u vezi onih pitanja koje smo napisali u stupac ''Želim znati''. U ponedjeljak bude valjda objasnila. LATINSKI POREDBENE (KOMPARATIVNE) REČENICE Poredbene rečenice pokazuju radnju s kojom se uspoređuje radnja glavne rečenice. To su još i načinske ili modalne rečenice jer često iznose način na koji se događa radnja glavne rečenice. U njima dolazi i indikativ i konjunktiv. Ako je usporedba stvarna dolazi s veznicima ut (kako, upravo, doduše), sicut i quemadmodum (kako, kao što). Ove rečenice s indikativom mogu započeti i poredbenim prilogom a tada u glavnoj rečenici dolazi najčešće korelativ tih pridjeva i priloga. Npr qualis-talis (kakav-takav) quot-tot (koliko-toliko) Quot capita, tot sententiae. (Koliko glava, toliko mišljenja.) Luka bi preveo: Sto ljudi, dvjesto ruku. Sto zdravih ljudi. ![]() U ovim rečenicama dolazi konjunktiv prema C.T., ako je radnja nestvarna ili samo pomišljena. Za zadaću treba prepisati korelative i veznike sa str. 195. i 196. u starim knjigama. PITANJA IZ PSIHOLOGIJE; zahvalite Svenu (Bebeku, ne?) ![]() 1. Što je učenje, nabrojite 4 vrste učenja prema složenosti i za svaki tip učenja recite kako učimo? 2. Je li uvjetovani refleks biološka ili naučena reakcija? Kako nastaje uvjetovani refleks? Koji je uvjet da bi do takvog refleksa došlo? (Objasnite na primjeru) 3. Na primjeru objasnite što je generalizacija uvjetovanog podražaja, a što diskriminacija? 4. Što je operantno uvjetovanje i kako nastaje, tj. kako učimo pomoću operantnog uvj.? 5. Navedite primjere za pozitivna i negativna potkrepljenja. Kako se negativno potkrepljenje razlikuje od kazne? 6. Opišite lančano uvjetovanje ili oblikovanje ponašanja postupnim približavanjem? Kako biste trenirali dvije ekipe golubova da igraju utakmicu? 7. Kako učimo opažanjem drugih? Koji su još sinonimi za ovaj tip učenja? Koje reakcije najčešće stječemo na ovaj način? 8. Opišite pokus s lutkom Bobo klaun (120. str) i recite koja je pouka tog pokusa za odgoj? 9. Što je kognitivno učenje? Koja su svojstva tako naučenog? 10. Što je pamćenje? Objasnite tu definiciju! (faze pamćenja) 11. Koje su tri razine (vrste) pamćenja? Svaku razinu ilustrirajte jednim primjerom! 12. Koje su tri vrste pamćenja? Objasnite funkciju i osobine osjetilnog i kratkoročnog pamćenja. 13. Vrste i primjeri za dugoročno pamćenje! 14. Koji su načini pronalaženja informacija u dugoročnom pamćenju? Za svaki dajte primjer! 15. Kako na pamćenje utječu emocije, a kako kontekst u kojem učimo? Kako to možemo iskoristiti za bolju organizaciju učenja? 16. Zašto nastaje zaboravljanje (dvije teorije)? Objasnite što je proaktivna, a što retroaktivna interferencija i za svaku dajte primjer! 17. Navedite nekoliko principa uspješnog učenja! |
| < | svibanj, 2007 | > | ||||
| P | U | S | Č | P | S | N |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
| 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
| 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
| 28 | 29 | 30 | 31 | |||
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
