Pitanje svih pitanja svake turističke sezone: Što ponuditi turistima, osim uobičajenog sunce i more-recepta? Smišljaju se slogani, snimaju se reklame, sve ne znaš što je ljepše i domišljatije. Još kad se u tu misiju uključi i naša premijerka ljubazno se osmjehujući "the day after yesterday"-turistima ili kad se iznajmljivači soba strateški rasporede uz cestu i onda iz zasjede zaskaču turiste obavještavajući ih da imaju "Zimmer frei", pa tko bi nam odolio?
No stalno nam se spočitava kako to i dalje nije dovoljno jer turisti traže više zabave, sadržaja koji bi im se nudili da ispune vrijeme. Suvremeni su turisti, kažu, zainteresirani i za aktivan odmor, traže raznovrsnu ponudu, često su avanturističkog duha, žele upoznati kulturu i tradiciju zemlje u kojoj borave.
Kako smo mi zaista bogata zemlja (barem kad je riječ o prirodnom bogatstvu i kulturno-povijesnoj baštini), a pokazali smo (i to mnogo puta) zavidnu razinu dosjetljivosti i umijeća preživljavanja, čini se da uistinu samo trebamo "pokupiti novac koji leži svuda oko nas".
Neprestano razbijamo glavu kako obogatiti turističku ponudu, a ovih dana mediji doslovce nude ideje za osmišljavanje novih sadržaja u turizmu. Toliko se prašine podiglo oko onog kominskog sad me vidiš-sad me ne vidiš-varana, zagolicao je maštu, u samo nekoliko sati narastao do neslućenih dimenzija i ispustio toliko krikova da je dva dana odjekivalo Hrvatskom.
Meni se čini da tu postoji velik turistički potencijal. Zašto se, na primjer, u turisičku ponudu ne bi uvrstio i foto-safari "U potrazi za varanom"? Podneblje je takvo da se spomenuta zanimacija može organizirati i na kopnu i na rijeci. Pa neka svatko bira što mu više odgovara. Lijepo se organiziraju grupe neustrašivih turista-avanturista, naoružaju se fotoaparatima i neka ljudi uživaju. Hoćeš noću, hoćeš danju. Tko prvi, njegov varan!
Kad se dobro izmore, treba ih i nahraniti. Domaćim specijalitetima po prigodno paprenim cijenama. Potom će biti i žedni, a u ponudi zasigurno ima obilje domaćega vina. Kad ih tako dobro ugostimo i oženimo, pokažite mi onog tko će se usuditi doći kući i pričati da nije vidio varana i da mu to nije bio najbolji odmor od svih dosadašnjih? Iduće godine sigurno će navaliti svi oni koji su čuli za tako dobar provod.
Da ne bi bilo zabune, ne leži taj varan, pardon, turistički potencijal samo u Kominu. Ima toga još. Svaki grad na našem moru (a i šire) ima svoga varana!
Čudi me da još od 2006. nitko nije turistički iskoristio onog šibenskog vukodlaka. Tada su, naime, stanovnici jedne šibenske četvrti tvrdili da su vidjeli vukodlaka. Čak je i policija bila uključena u potragu za tom neobičnom spodobom. Dakle, uz malo mašte, eto prikladne turističke zanimacije.
Ugasi se ulična rasvjeta, svaki turist dobije neizostavan accessories za tu prigodu: baterijsku svjetiljku, ogrlicu od češnjaka i mali glogov štap. Doživljaj je posebno uzbudljiv u noći punog mjeseca pa bi u takvim okolnostima gradski safari bio nešto skuplji. Za one koji žele poseban doživljaj, a znamo da se takve stvari više i cijene.
Sigurna sam da i u mnogim drugim mjestima ima još sličnih potencijala. Čudesa i čudovišta uvijek ima na lageru. Samo ih treba brendirati! Ako je Rumunjska unovčila svog grofa Tepeša, što nas sprečava da mi imamo svog varana, vukodlaka ili kakvu sličnu varijaciju na temu.
Uz to, jasno, ide i poseban slogan: "Mala zemlja za velika čud(ovišt)a".
P.S. Naravno da je post u kategoriji "Paranormalno".
|