< svibanj, 2006 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Opis bloga
kontemplacije




Arhiv




Poveznice...
alkion
annaboni
aquaria
boccaccio
brod u boci
catcher
čiovka
dinaja
ed hunter
espadrila
ely
e.p.
fanny
foto brlje
fra gavun
freestyler
greentea
gustirna
justawoman
koraljka
mela
metamorfoza
morska zvijezda
odmak
pametni zub
pegy
pjaceta
plavozeleni
plokmin
primakka
pubertetica
putopis
shadow of soul
simple minds
slavonchica
sredovječni
tražeći sebe
trill
uspomena
vacaguare
valcer
viviana
žubor vode
wall
walkingcloud
012station



Napomena: neke slike objavljene uz postove našla sam na Webu; naveden je izvor ili je sama slika link do stranice s koje je preuzeta. Prepozna li tko svoje djelo,
neka zna da ga ne prisvajam i ne podmećem kao svoje.


Copyright © Big Blue




free hit counter javascript

Jure Kaštelan

Volio bih da me voliš

Volio bih da me voliš
da budem cvijet u tvojoj kosi.
Ako si noć, ja ću biti zora
i bljesak svjetlosti u rosi.

Volio bih da me voliš
i da svi dani budu pjesma.
Ako si izvor, i ja ću biti
u živoj stijeni bistra česma.






Prepisivači

31.05.2006., srijeda

Image Hosted by ImageShack.us

Raspisale se novine o prodaji i kupovini diplomskih i maturalnih radova. Kao i mnoge druge ponude u današnje vrijeme, i ta se može pronaći na internetu. Studenti za 500 kuna nude svoje radove, a zainteresiranima pošalju popis tema elektroničkom poštom. Tvrde da nije riječ o plagijatima jer se radovima uvijek mijenja oblik i sadržaj.
Mjerodavni su na pitanja o tome uglavnom odgovarali da im je to «prvi glas». Ne treba im se čuditi. Dovoljno je prisjetiti se što je naš ministar rekao kad se raspravljalo o mitu i korupciji na fakultetima. «Nikad čuo» za takvo što.

No ako se već govori o prepisivanju radova, pitanje je što rade mentori, kako ne primjećuju da im je učenik ili student podvalio rad. Osim toga, poznaju sposobnosti i mogućnosti svojih studenata ili učenika pa znaju koliko rade i što su sposobni napisati. Ipak, nitko nije spomenuo da svi ti mentori moraju imati i slonovsko pamćenje. To je osnovni uvjet da im student ili učenik ne podvali tuđi rad.

Ako primjerice na nekom pravnom fakultetu radi dvadesetak redovnih profesora, a upisano je gotovo 900 studenata, ti bi profesori u slobodno vrijeme zaista mogli glumiti Sherloka Holmesa, a budući da imaju i asistente, dakle, dobili bi i svog dr. Watsona. Kad se to lijepo podijeli, svakome bi pripala simpatična skupina od 45 studenata i lijepo bi mogli paziti da ne prepisuju. Nakon što oni diplomiraju, dolazi na red novih 45, a tad posao postaje još zanimljiviji. Svi radovi koji su dotad napisani lijepo bi se mogli uspoređivati s novima. Ne bi bilo prepisivanja, profesori bi samo radili i radili pa ne bi imali slobodnog vremena za razmišljanje, recimo, o primanju mita. Ne bi im ni na pamet palo!

Ironično ili ne, stvarno je žalosno da svi samo prebacuju lopticu jedni drugima. Studenti/učenici okrivljuju profesore, profesori okrivljuju njih, a ministarstvo i razne druge institucije kojih ne nedostaje u našem društvu, a koje se «brinu» o hrvatskom obrazovnom sustavu, s vremena na vrijeme smisle kakvu lijepu rečenicu kojom nikoga ne žele uvrijediti. «To je nedopustivo» ili «Nitko nas o tome nije obavijestio». Kako je to obzirno od njih! Stvarno se brinu. Nikome ne žele nanijeti duševnu bol.

Stvari su zaista tragikomične. Na kraju, nije li potrebna i određena količina povjerenja? Ne bi li na fakultetima trebali studirati oni za koje se pretpostavlja da je to njihov interes i da upravo to žele završiti? Nije li onda logično da se bave sustavnim proučavanjem neke znanosti, nije li to smisao riječi – studiranje? Ne bi li na kraju studija trebali biti sposobni napisati rad o odabranoj temi?

Sve bi to u teoriji trebalo biti tako. Ipak, svi dobro znamo da neki studenti žele sa što manje truda (a po mogućnosti i što prije) završiti studij pa ne biraju sredstva da bi došli do cilja. Što je s motivacijom za studij, sa željom da se nauči? Pitanje je koliko je studenata istinski motivirano, odnosno zainteresirano, a koliko ih je upisalo fakultet zbog nekih drugih razloga. O srednjim školama da i ne govorim. Situacija je još žalosnija. Tamo pogotovo postoji pozamašna količina zalutalih. Upisuju se da bi završili bilo što. Nema veze što ih ne zanima. Dovoljna je i dvojka, samo da se završi.

Kako onda očekivati da svatko ispunjava svoje obveze? Da uči, radi, piše i po mogućnosti ne prepisuje, ne kupuje napisane radove i ne vara gdje god stigne? Takvo što je utopija. Kako ljudima promijeniti mentalni sklop? Pa to je nemoguća misija!

- 10:26 - Komentari (41) - Isprintaj - #