17.03.2006., petak

folksonomija...

Dakle svi koji niste znali, unazad petnaest dana imam ja još jedan blog, i to onaj koji je smješten na adresi http://mrak.org. Usput rečeno, svi bitniji sadržaji se tamo objavljuju dok ovdje uglavnom objavljujem ono što bi se nekada nazvalo "zrnca za razgovor uz kavu" ako se toga itko sjeća.

Na mom novom blogu igrao sam se sa brdo različitih funkcionalnosti te sam općenito u posljednje vrijeme gledao što sve moderni blogovi širom svijeta nude ljudima. Jedan od najzanimljivijih koncepata na koje sam naišao, a koje ste i sami vidjeli je tzv. tag cloud.

Tagovi su u stvari popisi ključnih riječi koje se provlače kroz pojedini post, te malo detaljnije opisuju sam tekst od kategorije koju također možemo odabrati. Tagovi su nadalje sastavni dio tzv. folksonomije, folksonomija je pak složenica između riječi folks (narod, ljudi) i taxonomy (kategoriziranje); tj trebala bi označavati zajednički napor grupe ljude da organizira podatke na internetu. Folksonomija se često koristi u kontekstu web2.0 koncepta, a to je pak nova generacija interneta koja pruža posjetitelju neko novo "user experience". Ukratko, riječ je o ideji i nikome još nije totalno jasno što bi to točno trebalo biti, svi se na to hvataju a još je manje poznato kako zaraditi novce na tome. Neki napori na tu temu postoje i na domaćem webu ali ih zasaad ne bih proglasio previše uspješnim. Web2.0 aplikacija je primjerice google maps ili čak i gmail, tek toliko da dobijete barem pogrešnu sliku o čemu bi se moglo raditi.

Anyway, ono što sam htio reći je da kada napravite gore spomenuti tag cloud (a sa linka koji sam ponudio možete otići na neke siteove koji će analizirati vaš blog i kreirati sami tag cloud kojeg možete ugraditi u svoj html), dobijete jednu stranicu ili dio stranice u kojem se nalazi popis svih tagova koje imate označene u svojim postovima. Tagovi su poredani po abecednom redu i po veličini, a veličina označava učestalost spominjanja nekog taga u vašim postovima. Nakon što sam ja tagirao većinu svojih postova na mrak.org odjednom se pokazala vrlo vizuelna slika o čemu i koliko često pišem.

Koncept je strašno zanimljiv i lagan za upotrebu i preporučam da barem bacite pogled ako se već ne odlučite otići i kreirati vlastiti tag cloud (ili tag cosmos).

A sve skupa sam napisao zato jer sam danas naletio na jedan site koji je u stilu folksonomije kreirao mapu američkog državnog proračuna. To znači da je nacrtan državni proračun te su na njega povezani svi "potrošači" u relativnoj veličini prema samom proračunu. Na taj način se može vizuelno vrlo brzo odrediti gdje idu novci i koliko ih ide.

Bilo bi sjajno kada bi netko napravio slični "oblak" za naš hrvatski proračun jer bi možda onda neke stvari izišle na vidjelo, a koje možda nisu toliko očigledne, primjerice zanima me ukupni trošak kupovine zimskih guma za osobne automobile u odnosu na veličinu državnog proračuna - vjerujem da bi se iznenadili s veličinom te proračunske stavke.

hr.digg|prijavi

- 09:08 - Komentari (11) - Isprintaj - #

< ožujak, 2006 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Mračni blog od 3. ožujka 2006. godine posluje na novoj adresi:

http://mrak.org



Osvježite svoje bookmarke i podesite svoje RSS feedove.

Bestseler 2.0 blogerska mreža

u slučaju panike
mracni.blog(a)gmail.com




Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje - Dijeli pod istim uvjetima.


0