12.05.2007., subota

Dodatak prethodnom postu


Vi što ne živite u Splitu, malo se strpite - moram još malo brljati po lokalnom mutežu.

Mislim da bar u jednome Juliere ima pravo: granicu fiktivne splitske zone bez prometa postavio sam previše usko - što mislite o području s granicama: Bakotićeva - Kaštelanska - Hrvatske mornarice - Slobode - Bačvice (granične ulice označene plavim na donjem planu grada).



Naravno da je ovo ad hoc razmišljanje, koje bi trebalo detaljno doraditi - ali ima bitnih prednosti nad rješenjima koja nude gomilanje auta u centru, ispod Rive i starih austrijskih bastiona u Zagrebačkoj ulici:

1. Split je mali grad, područje o kojemu pričamo (ne računajući Marjan) može se dijagonalno prepješačiti za manje od pola sata.

2. Grad bi imao puno toga ponuditi kad bi se revaloriziralo ono što ima ili je imao, nepotrebno je i to što je preostalo gušiti gomilanjem prometa.

3. Podzemne garaže vrlo velikog kapaciteta mogle bi se lako izvesti ispod Gripa, Koteksa, Turske Kule, na Stinicama, Kopilici i sl, uz kvalitetne prilaze i bez diranja u arheološki osjetljive zone - srce me boli kad pomislim što bi se sve devastiralo nekontroliranim ukopavanjem garaža pod Prokurative ili glavnu tržnicu.

4. Ulice kvartova poput Skalica, Meja, Tabla, Lovreta i Spinuta, oslobodile bi se prometnih gužvi - danas mahom funkcioniraju kao parkirališta, pa bi opet mogli biti visokovrijedni prostori za stanovanje, ali i sve vrste kulturnih, umjetničkih, koncertnih ili rekreativnih sadržaja. Zamislite recimo Trg HBZ (ružno blatnjavo parkiralište između Školske poliklinike, zgrada Policije i Suda) pretvoren u park sa ljetnom pozornicom za koncerte mladih bendova, kao na zagrebačkom Cvjetnom trgu, samo prostranije. Zamislite prostore između spinutskih nebodera ponovo vraćene djeci i zelenilu.

5. Prometni čvor autobusnog, željezničkog kolodvora i trajektne luke ostao bi na današnjem mjestu, a protočnost prometa na njihovim prilazima bi se jako povećala - Zvonimirovom bi uz vozila javnog transporta mogli prolaziti samo autobusi i vozila koja se ukrcavaju na trajekte.

6. Javni gradski prijevoz u strogom centru trebao bi biti pametno osmišljen, čest i jeftin, ili besplatan za građane. Također bi trebalo poticati korištenje bicikla i na pristupnim cestama postaviti biciklističke trake.

7. Sve ovo bi djelovalo i na pokretljivost i raspoloženje građana, ali i na kvalitetu zraka, te spriječilo propadanje vrijednih starina.

8. Na iscrtanu zonu bez prometa spajala bi se slična zona koja bi povezivala Bačvice, Firule, Trstenik i Žnjan, uz ozelenjavanje one nesretne asfaltne šetnice i sređivanje prilaza - nekad je tu bilo lijepih ambijentalnih detalja, koji su temeljito izbagerirani u papinskoj groznici i kasnijoj građevinskoj pomami.

Juliere, ovdje se traži iskustvo i savjet Splićana koji žive vani i/ili često putuju, i upoznati su s kvalitetnim rješenjima - naš grad je prestar i predragocjen za kojekakve eksperimente - a svim prijedlozima za koje sam čuo fale otvorenost i širina. Mislim da među vama ima dosta autoriteta - i stručnih, koji bi mogli ponuditi kvalitetna promišljanja - ne možete pojmiti kako je atmosfera ovdje zagušljiva.

Netko će kazati kako su ovakva rješenja rasipna u situaciji kad velik dio grada nema osnovnu infrastrukturu i s tim bih se mogao složiti. Najbolje bi bilo krenuti od osnova - sva sredstva uložiti u rješavanje komunalnih problema, pa porušiti i nanovo izgraditi sve što je naopako, uključujući velika područja Visoke, Mejaša, Kile, Šina,... sagrađena bez smisla, logike i građevinske dozvole. I ja smatram da je najvažnije donijeti stroge propise za svako daljnje građenje ili prenamjenu prostora, do svake kuće dovesti vodu, struju, a pogotovo kanalizaciju i pobrinuti se da se tamo gdje ih nema, uopće ne smije graditi. Nažalost, to nije ono što nam iz Poglavarstva nude - oni bi potrošili velike novce, ali kako bi stvorili grad po mjeri svojih poslovnih interesa, a ne građana.

- 10:57 - Komentari (7) - Isprintaj - #

< svibanj, 2007 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Prosinac 2021 (1)
Ožujak 2020 (1)
Veljača 2020 (1)
Prosinac 2019 (1)
Studeni 2019 (1)
Studeni 2018 (1)
Siječanj 2018 (1)
Prosinac 2017 (2)
Srpanj 2017 (1)
Prosinac 2016 (1)
Srpanj 2016 (2)
Lipanj 2016 (2)
Svibanj 2016 (2)
Travanj 2016 (3)
Prosinac 2015 (1)
Listopad 2015 (1)
Svibanj 2015 (1)
Siječanj 2015 (1)
Prosinac 2014 (3)
Studeni 2014 (5)
Listopad 2014 (3)
Lipanj 2014 (1)
Lipanj 2013 (2)
Svibanj 2013 (2)
Travanj 2013 (3)
Ožujak 2013 (3)
Listopad 2012 (1)
Kolovoz 2012 (2)
Srpanj 2012 (1)
Lipanj 2012 (3)
Siječanj 2012 (2)
Prosinac 2011 (1)
Studeni 2011 (2)
Listopad 2011 (2)
Rujan 2011 (4)
Kolovoz 2011 (2)
Srpanj 2011 (2)
Lipanj 2011 (1)
Travanj 2011 (3)
Rujan 2010 (5)
Kolovoz 2010 (2)
Srpanj 2010 (2)
Lipanj 2010 (2)
Ožujak 2010 (3)
Veljača 2010 (1)
Siječanj 2010 (6)
Prosinac 2009 (4)
Listopad 2009 (10)

Komentari On/Off

Ako vam na vašem blogu smeta ono "Igrajte najbolje online igre i igrice", kao što je smetalo meni na mom, pronađite u HTML kodu predloška poruku: "Molimo da ne micete ovu varijablu jer ce se koristi za eventualne obavijesti. Hvala!" i odmah u slijedećem retku riječ Banner, omeđenu sa dva dolarska znaka, pa izbrišite riječ i dolare. Oni će meni reklame...

O meni i vama oko mene.


mosorov blog-brojač

blog counter
seedbox vpn norway

1. Ja mrzim puno pisati, a posebno mrzim voditi dnevnik. Ali zato volim puno blebetati i vrzmati se s ljudima.
2. S druge strane, blog je neka perverzna vrsta egzibicionističkog dnevnika, u kome svoju intimu ne skrivaš, nego se njome hvališ pred nepoznatim ljudima.
3. Od prije nekog vremena imam potrebu reći neke stvari, motam se po nekim forumima, i treba mi baza na koju bih pohranio neke tekstove, slike, muziku koji mi nešto znače.
4. Što bi rekli matematičari, pokušavam odrediti svoje područje definicije (a potom možda i područje vrijednosti). Pa, hajdemo.