Sinoć su u Americi, u ozračju najvećeg glamura, dodijeljene nagrade za najbolja glumačka ostvarenja ove godine. Podijeljeni su oni simpatični zlatni kipići zvani Oscar, koji označavaju vrhunac karijere svakog svjetskog glumca. A večeras će se, vjerovali ili ne - nagrada za najbolja glumačka ostvarenja podijeliti i u Hrvatskoj. No nisu u pitanju nagrade preglumljenog hrvatskog glumišta, kako bi se po inerciji dalo zaključiti, već je u pitanju dodjela zlatnih kipića za najbolje hrvatske gospodarstvenike.
U zemlji u kojoj gospodarstvo kolabira, stagnira i već godinama nazaduje, daleko od toga da ostvaruje napredak, danas će Hrvatska Gospodarska Komora -hrvatska inačica Američke Filmske Akademije - onima koji najbolje glume hrvatske gospodarstvenike, za najbolje glumačko ostvarenje, umjesto zlatnog Oscara podijeliti jedan drugi zlatni kipić nazvan - Zlatna Kuna.
Zlatna Kuna je najprestižnija hrvatska nagrada za glumljeno, a nepostojeće, Gospodarstvo. I baš kao što Američka Filmska Akademija, koja je sastavljena od glumaca i filmskih djelatnika najpoznatije tvornice snova - dodjeljuje Oscare sama sebi, tako i našim najboljim glumcima koji glume hrvatske gospodarstvenike, nagradu Zlatna Kuna dodjeljuju najveći glumci koji glume gospodarstvenike među njima, na čelu sa najvećim od najvećih, predsjednikom Hrvatske Gospodarske Komore, onim koji narod voli nazivati lijenčinama i istim kojeg mediji vole zvati “lijepim kao grijeh” (a koji glumi samog sebe, jer je George Clooney, koji ga je trebao odglumiti, trenutno zauzet problemima u Africi).
Kategorije u kojima se dijele nagrade hrvatskog glumišta, odnosno gospodarstva, su one za:
-Male tvrtke,
-Srednje tvrtke,
-Velike tvrtke,
-Banke,
-Društva za osiguranje.
A kriteriji po kojima se pobjednici pomno biraju su sljedeći, molim vas, ako imate živaca proučite ih detaljno, te sami zaključite koliko ih je naših gospodarstvenih glumaca ispunilo, koliko ih je bilo u mogućnosti ispuniti, a koliko će ih nagradu dobiti nezasluženo:
Kriteriji za dodjelu Zlatne kune najuspješnijim trgovačkim društvima
Hrvatska gospodarska komora listu nominacija za dodjelu Zlatne kune temelji na izračunu utvrđenih pokazatelja. Primjereno se vrednuje i ukupni poslovni ugled trgovačkih društava, njihov utjecaj na razvoj djelatnosti kojoj pripadaju, kao i doprinos razvoju hrvatskoga gospodarstva u cjelini. Na samom se početku iz konkurencije za dodjelu priznanja Zlatna kuna isključuju javna, komunalna trgovačka društva, društva koja su prethodnu godinu završila s gubitkom, društva s manje od 10 zaposlenih, kao i društva za koja je nemoguće izraditi izračun (najčešće je to slučaj prilikom dijeljenja s nulom). Nakon ovakve selekcije, polazeći od bilance stanja i računa dobiti i gubitka, za trgovačka društva koja su ostala u kokurenciji prilazi se izračunu sljedećih pokazatelja:
I. Pokazatelji likvidnosti
1. Tekuća likvidnost
2. Financijska stabilnost
II. Pokazatelji zaduženosti
1. Koeficijent vlastitog financiranja
III. Pokazatelji aktivnosti
1. Koeficijent obrtaja obrtnih sredstava
2. Koeficijent obrtaja ukupnih sredstava
IV. Pokazatelji profitabilnosti
1. Rentabilnost ukupnih sredstava
2. Rentabilnost vlasničke glavnice
V . Pokazatelji u vezi sa zaposlenošću
1. Dobit po zaposlenom
2. Broj zaposlenih
3. Porast zapošljavanja
4. Prosječna plaća
VI. Pokazatelji iz analize prihoda
1. Udio izvoza u ukupnom prihodu
2. Izvoz po zaposlenom
3. Udio poslovnih prihoda u ukupnom prihodu
4. Prihodi od prodaje u inozemstvu
VII. Snaga trgovačkog društva
1. Ukupni prihod
2. Porast ukupnog prihoda
3. Vlastiti kapital i rezerve
4. Porast vlastitoga kapitala i rezervi
VIII. Nematerijalna imovina
1. Nematerijalna imovina
IX. materijalna imovina
1. Materijalna imovina
Zlatna kuna za trgovačka društva dodjeljuje se u tri kategorije s obzirom na veličinu društva
1. Mala trgovačka društva (do 49 zaposlenih)
2. Srednja trgovačka društva (od 50 do 249 zaposlenih)
3. Velika trgovačka društva (od 250 zaposlenih)
Trgovačka društva se rangiraju po svakom pojedinom pokazatelju. Najbolje društvo je ono koje ima najbolji prosječni rang. Poredak unutar pojedine kategorije sastavlja se temeljem najboljeg prosječnog ranga po svih 20 pokazatelja.
Kriteriji za dodjelu Zlatne kune najuspješnijim bankama
§ analiza podataka i izračun pokazatelja temeljem bilance stanja te računa dobiti i gubitka; iz konkurencije su izuzete banke koje su poslovale s gubitkom:
§ aktiva, kapital, prihodi i dobit – vrijednosti i trendovi
§ povrat na imovinu, povrat na kapital, ekonomičnost poslovanja
§ krediti i depoziti - veličina i trendovi
§ veličina plasmana uloženog u razvoj hrvatskog gospodarstva u odnosu na ukupni plasman banke;
§ razvijenost bankarskih proizvoda namijenjenih gospodarstvu i stanovništvu, inovativnost, novi proizvodi i usluge, utjecaj na razvoj hrvatskog financijskog tržišta
Kriteriji za dodjelu Zlatne kune najuspješnijim društvima za osiguranje
§ analiza podataka i izračun pokazatelja temeljem bilance stanja i računa dobiti i gubitka; iz konkurencije su izuzeta društva koja su poslovala s gubitkom:
§ zaračunata bruto premija – vrijednosti i trendovi
§ dobit, aktiva, kapital, tehničke pričuve– vrijednosti i trendovi
§ rentabilnost vlastitih sredstava, povrat na korišteni kapital, neto profitna marža, pokazatelj ekonomičnosti, koeficijent obrtaja aktive.
§ razvijenost proizvoda namijenjenih hrvatskom gospodarstvu i stanovništvu, inovativnost, novi proizvodi, utjecaj na razvoj hrvatskog financijskog tržišta i gospodarstva kao cjeline.
Za prve tri kategorije (Male, Srednje i Velike tvrtke) postoji opravdana sumnja da su u Hrvatskoj na rubu istrebljenja, ako ih još uopće ima, stoga birati najbolje, u toj vrlo ograničenoj i siromašnoj ponudi, ne bi trebao predstavljati problem glasačima Akademije to jest Komore. No zato dvije posljednje kategorije, koje glasaju same za sebe, obilato nadoknađuju siromaštvo prve tri, na njihov račun, u svakom pogledu.
Ne znam koliko su ljudi sposobni uočavati, prepoznavati i povezivati neke stvari, makar im se odvijale pod nosom, ponekad je potrebno izvući sličice, jer smo kao vrsta izuzetno orijentirani na vizualno, zato uostalom toliko volimo film, filmsku umjetnost i glumu. No ne znam koliko su čak i tad kadri odijeliti san od jave.
Isus tjera trgovce iz Hrama
"13Približila se godišnja svetkovina, židovska Pasha, pa Isus ode u Jeruzalem.
14U dvorištu Hrama zatekne trgovce kako prodaju žrtvene volove, ovce i golubove te mjenjače novca kako sjede za stolovima.
15Isus zasuče uže u bič te ih sve istjera iz Hrama, istjera ovce i volove, mjenjačima prospe sav novac po podu, a stolove im prevrne.
16Prodavačima golubova reče: 'Nosite to odavde! Ne pravite sajmište od kuće mojega Oca!'
17Njegovi se učenici tada prisjete proročanstva iz Svetog pisma: 'Izjeda me revnost za tvoj dom.'
18'Kojim ih pravom tjeraš van?' pitali su ga Židovi. 'Ako imaš ovlast za to, pokaži nam neko čudo kao dokaz.'
19Isus im odgovori: 'Srušite ovaj Hram, a ja ću ga za tri dana podignuti.'
20'Što?!' poviču oni. 'Taj se Hram gradio četrdeset šest godina, a ti ćeš ga podignuti u tri dana?'
21Ali Isus je govorio o hramu svojega tijela.
22Kad je uskrsnuo, njegovi su se učenici sjetili da je to htio reći, pa su shvatili da se ono što je naveo iz Svetog pisma zaista odnosilo na njega i da se sve obistinilo.
23Mnogi su povjerovali da je on zaista Mesija jer su vidjeli čuda koja je učinio u Jeruzalemu u vrijeme Pashe.
24Ali Isus u njih nije imao povjerenja jer ih je dobro poznavao.
25Nitko mu nije trebao govoriti kakav je čovjek jer je dobro poznavao ljudsku nutrinu."
Evanđelje po Ivanu, Psalam 69:10.
"A sad mi treba s jedne na onaj drugi kraj dijagonale" –kao što je rekao barba N., u prošle dane Božića, nakon što je sa teve ekrana degustirao neukusno raskošnu blagdansku trpezu bogatunskih kasta. Ugasivši prijamnik, s uzdahom se dignuvši iz fotelje, puneći tećice hranom sa svoga stola, tako otežalih ruku, pognuto je odkoračao, ka psihički oboljelom mladom branitelju, koji je nakon smrti roditelja, na ovom svijetu, ostao potpuno sam, dezorijentiran, bolestan, bez posla, vode i struje, rasprodavši sve što se iz gole kuće golih zidova odnijeti moglo, u vrijeme južine halucinirajući da je još uvijek na frontu, na milosti zabrinutih susjeda i nemilosti alkohola, jedan dan sit, a drugi i treći gladan, onako kako mu nebo udijeli…
Danas će se na prigodnom banketu kao najuspješnije častiti one banke koje cvatu u kolabirajućem društvu, večeras će kao najuspješnija slaviti ona društva za osiguranje koja vrlo uspješno posluju u zemlji koja je nesigurna i odlično posluju baš zato... oprostite mi na vulgarizmu i mučnini koju ovih dana osjećam...
No to je ta prepoznatljiva Hrvatska kvaliteta, to je ono Izvorno hrvatsko, to je naš autohtoni brend, to je ta hrvatska mlohava - Zlatna Ćuna.
A o nasilju, hm, o nasilju... drugi put.
|