misli o ljubavi

20.09.2004., ponedjeljak

princ


Ja sam princ. Suludo je to što kažem ali sam se jednostavno probudio jutros i znao sam to. Jesen je naglo počela da ulazi kroz nevidljiva vrata i njeni tragovi su već svuda unaokolo. Vreme je nikakvo za jebene prinčeve. Kao i za pesnike, uostalom. Nekog jesenjeg jutra ću umreti. Znam da će to biti neke jeseni, znam da nećes biti tu ali čuceš, neki čovek koji će nositi dugi crni mantil će ti to javiti. Zazvoniće na tvoja vrata i ti ćes otvoriti, osetićeš fijuk vetra i jaku hladnoću koja će ti u kuću ući dok ti bude govorio, i neceš biti starica jer ja neću umreti kada budeš starica. Bićeš mlada i pred tobom će još uvek sva vrata stojati otvorena. Njemu će se samo oči videti ispod crnog šešira i samo usne iznad visoke kragne. Govoriće rečima mrtvaca, neće biti nikakvih reakcija sa njegove strane. On će biti samo prolaznik koga nisi do tada, i za koga ćeš misliti da ga nećeš više nikada videti. I sve će biti isto posle, nećeš dopustiti da se išta promeni. Zaboravićeš stranca sa crnim šeširom, zaboraviti reči koje ti je govorio. Reči ćes: Pa, prinčevi pripadaju bajkama, reći ćeš: Uopšte nije važno, reći ćeš: Možda je bolje ovako, reći ćeš... Uostalom, ništa važno nećes reći. Nedugo potom, počeće Treći svetski rat i najednom će se i priroda promeniti. Osetićeš nadolazeću nuklearnu zimu a periodi svetla bivaće sve kraći. Noć će polako pobediti dan a temperatura noću padati i do minus četrdeset. Lepoticama će pucati silikoni u veštačkim grudima od siline hladnoće. Tada će ti biti potrebna toplota i ti ćeš je tražiti ali je nećeš naći. Tvoji ljubavnici ce otići da potraže spas za sebe u krajevima do kojih raspeće stradanja još nije dospelo svom žestinom. Ostaćes sama u kući, jedne nuklearne zime, jedne beskrajno tužne i hladne noći. I tada će se desiti prosvetljenje. Shvatićeš da si princeza. Shvatićeš da si stara hiljadama godina. Shvatićeš da se jurimo iz života u život ne nalazeći se nigde. Shvatićeš da je ovde traženju kraj jer ni sveta više neće biti. Shvatićeš sve to ali ce biti kasno, jer do tada će se već sve odigrati.

Sada je septembar 2004-te posle Hrista. Ja sam prorok koji će umreti pre svega rečenog. Neće me biti, neće biti dozvoljeno da ništa od mene ostane. Moje reči će biti orhideje koje se ostavljaju na grobljima i koje brzo svenu. Ništa moje neće ostati. Nikada, nikada više u Svemiru neće me biti. Kada se zbude sve zapisano ti ćes početi da me tražis. Nikada pre nisi, ali tada ćeš početi. Poneka vila će ti reći: Vidjen je tamo, ili: Eno ga onde, ali nemoj im verovati. Samo će se poigravati sa tobom, ali mene neće biti. Deca će umirati roditeljima na rukama, biće krvi i pomori, čuće se vapaji i jauci ali ti ćeš se probijati kroz gomilu ne osećajuci miris krvi, ne videci ništa više. Ljudi ce te vući za haljinu, tvoja će kosa lepršati nošena hladnim vetrom. Biće svega i ničega više neće biti. Poslednja radio stanica će iz dubokog bunkera prenositi poruke ohrabrenja na svim svetskim jezicima ali po prvi put u istoriji ljudi neće verovati tome. Voditelji će govoriti stanovništvu da ne potpada panici, da će se sve srediti, da će doći bolji dani, ali ti ćes znati da su to iluzije, da je sa svim oblicima svega sada već zasigurno i zauvek gotovo. I opet će to biti u jesen, opet ćeš u mraku ugledati onog čoveka u crnom mantilu i sa šeširom, koji će pokušavati da ti nešto kaže, mahati ti rukom da staneš, ali ti tada nećeš stati. Trčaćeš sama kroz tu noć smrti. Onda ćes mi možda u nekom trenutku prošaptati ime i osetiti se snažnijom, posle ćeš hrabrije to ime reći jače, na kraju ćeš vikati to ime i jurićes kroz noć, ali toj noći neće biti kraja. U to vreme će se ukazati i znak Sina Božijeg na nebu i zaplakaće narodi zemaljski. Tada će i vreme prestati da postoji ali ti ćeš se moliti da prodje, da jednostavno sve prodje, da svane jutro nekog novog dana. Ali dana nikada, nikada više neće biti. Ništa više tada neće moći da bude učinjeno jer nema činjenja u bezvremenosti. Postojaće samo taj trenutak koji će biti duži od večnosti i u kome će se ponavljati stvari: krv, ime, plač, jurnjava, zvonjava nekih udaljenih zvona smrti. Danas još uvek nije to vreme. Još uvek nam je dato da ispravljamo stvari, da budemo gospodari budućih dogadjanja. Da sanjamo o sreći, da dopuštamo duši da nam se u nečiju kosu zaplete, da psima slobode nazivamo naše zemaljske dane. Da umirući nečije ime prizovemo nadajući se svetu boljem. Da ponekad u svetu tišine svojim oblakom podignemo granice neba, svojim pogledom osvojimo Sunce. Rukom svojom stegnemo ruku voljenog, suzama operemo korake onog koji je trebao doći. Da potpišemo ljubavni ugovor sopstvenom krvlju i kažemo: Gle, ime moje je tu i blesnulo je načas silinom Velikom praska, jauknulo tugom neke buduće beskrajne noći…


Miodrag
- 18:31 - Komentari (6) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< rujan, 2004 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Opis sajta

Jednoj divnoj zeni za koju nisam ni slutio da postoji, koju nisam poznavao, koju sam sasvim slucajno upoznao u momentu kada su i zvezde imale neki cudan raspored na nebu, kada je vreme stalo i svetovi najavili svoje skoro rusenje. U nekom zaprepascujucem momentu beskraja kada smo vec oboje imali neke svoje zivote od kojih bas nije lako pobeci. U momentu kada sam bio i ziv i ziveci mrtav. U trenu kada su sve iluzije bile srusene i zivot isao nekim svojim uhodanim tokom. U trenutku kada je u udaljenom sazvezdju Oriona blesnula jedna nova zvezda, a andjeli skoro vec poceli da se navikavaju na tugu. Znam da mi necete verovati, i da se ovo obicno ljudima ne desava. Znam, i ja sam do pre neki dan verovao u to.
Samim stvaranjem Bog nas je raspolovio, stvorio musko i zensko, stvorio dva sveta koja se u beskonacnosti traze. Ali, vidite ja sam tu svoju polovinu nasao. Bio je to trenutak ali bol za njom ce biti vecan, kao i ushicenje koje prevazilazi dejstvo svih droga. Nikada se nismo videli ali vec znamo jedno o drugome vise nego sto i Bog zna o nama samima. Vise nisu cak ni reci potrebne. Jer ko slusa reci kada duse govore...?

Linkovi

pesma o meni

Rođen sam u Srbiji
Šezdeset i neke
U malome gradu
Na obali reke

Ime mi je Miodrag
Otac mi ga dao
Da ću biti pesnik tuge
Tad još nije znao

Majka mi je umrla
Tri godine zatim
A ja osto tužni dečak
Da zauvek patim

Uvece bih tražio
Signale u noći
Verovao, nadao se
Da će ipak doći

Al nje više nije bilo
Ni ruku ni očiju
Niti Boga da proveze
Nebom njenu kočiju

Otac mi se propio
I to brzo potom
Učinio da ovo sranje
Ne zovem životom

Dovodio mnoge žene
Veštice iz bajke
Ali nikad više nisam
Video oči majke

Jednom sam iz škole izbivo
Svih nedelju dana
Ležao u krevetu
Sav modar od rana

Mislio da umirem
Buncao u noći
Verovao, nadao se
Da me čuje, da će doći

Al nje tada nije bilo
Ni ruku ni očiju
Niti Boga da proveze
Nebom njenu kočiju

Rastao sam tako
Lomatala me tama
Samo u snu ponekad
Jecnuo bih: Mama!

Godine su tekle
I prepreke čvrste
Ali Boga nije bilo
Da umeša prste

Sada sam već čovek
I rastu mi deca
Al mi se jos ponekad
Učini da umesto meseca

Sa neba me pogledaju
Zraci njenih očiju
I da vidim Boga kako
Vozi njenu kočiju

Ali toga neće biti
Nije takav Bog
Sve je dobro sračunao
I vrlo je strog

Dao mi je hleb u ruke
I krov nad glavom
I ne pamti više grob
Obrastao travom

Sad radim u Zaječaru
Tupa radna snaga
Šta još boli tamo nekog
Za tog Miodraga

Ona što bi je bolelo
Što plakala bi javno
Što bi glasno jecala
Otišla je davno

A ja ću na svetu još malo
Ko stranac u noći
Ako neće ona k meni
Tad ću ja ka njoj poći

Nek ne bude više mene
Ni ruku ni očiju
Evo molim Gospoda
Da pripremi kočiju


Miodrag Stojadinović