po putu i azimutu

07.01.2019., ponedjeljak


2018.



Kad pogledam ovako unatrag ne mogu reći kako sam bio puno manje aktivan u planinarenju od prijašnjih godina, kako mi se učinilo na prvi pogled jer u jesen nisam bio na nekom većem vrhu. Najviše sam bio na planini Učki što i ne čudi jer ju svaki dan vidim s balkona, a neka događanja je bilo šteta propustiti, kao što su "kraljevska etapa" biciklističke utrke Tour of Croatia, Učkarski samanj i tradicionalni pohod na vrh Učke u organizaciji PD Kamenjak. Primjećujem kako mi je sve teže popeti se biciklom do prijevoja Poklon na Učki, ali tješim se da je to više do kvalitete bicikla, već je dosta star.
Imao sam u planu i uspon na Tofana di Rozes (3225 m) u Dolomitima i nešto u Sloveniji ali je otpalo zbog nekih obaveza.

Na Učki sam bio već u siječnju, pod stijenama i tornjevima Vele Drage koje sam nekad penjao. Vela ili Vranjska Draga se nalazi iznad mjesta Vranja u istri, a skoro odmah ispod tunela Učka.


U veljači se motam oko karnevala koji na Kvarneru ima dugu tradiciju. Ovdje lijevo na putokazu piše Zagreb, Split, a na kolima sa zavežljajčićem Milano, Dublin, München...


U ožujku tradic. pohod "Žene u planinu" bio je po Istri, išlo se od Plomina na vrh Standar i nakon teškog spusta do iznad mjesta Rabac ne baš lagani uspon do Labina gdje smo duže vrijeme odmarali uz okrjepu.


U travnju je teško propustiti "Homo si teć", gdje sam nekad učestvovao i u polumaratonu, ali uglavnom se nađem u građanskoj utrci.


U zadnje vrijeme je kod nas sve rjeđa pojava porinuće velikog broda, a kad sam već jedno vrijeme učestvovao u gradnji brodova došao sam propratiti kako Siem Ashanti klizi sa navoza i ulazi u more.


U lipnju sam imao dosta vožnji i šetnji po Vinodolu i otoku Krku, ovdje mi je pri jednom odmaranju kraj mora nakon povratka sa Velog Vrha iznad Punta pravio društvo i leptir crvena lenta koji spada u sovice (Noctuidae).


Krajem srpnja uspon na Sveti Jure na Biokovu uz prisustvovanje misi, drugi dan usponi na još dva biokovska vrha, Vošac i Kimet, a treći dan na Velebitu Kiza i Metla.


U kolovozu se treba češće držati uz more.


Tradicionalni uspon na vrh Učke u rujnu.


U listopadu volim miris maruna.


U studenom nekoliko lakših šetnji, ovo je pogled na grad Grobnik sa najvišeg vrha na području grada Rijeke, Lubanj sa 499 m.


Za zadnji mjesec smiraj dana sa terase u Novom Vinodolskom, gdje sam malo radio u vrtu a uvečer se grijao uz peć na drva.


Sretan Božić svima koji slave po julijanskom kalendaru.

Dodatak

Mora se nešto pojesti, a sad mi paše topla sirotinjska maneštra. Bučino ulje dodano u tanjur.


Razveselio me i poklon, meni ovo treba u planini.


- 10:10 - Komentari (31) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.