po putu i azimutu

08.06.2017., četvrtak

Zavižan
Zavižan je planinski vrh na Sjevernom Velebitu visine 1678 m po kome je nazvana najviša meteorološka stanica u Hrvatskoj odakle svaki dan na radiju i TV možete čuti vremenski izvještaj. Meteo postaja Zavižan (počela je raditi 1. listopada 1953.) je odmah do planinarskog doma Zavižan malo ispod vrha Vučjak (1645 m), do kojeg ima 10' laganog uspona, a do vrha V. Zavižan, po kome su nazvani ima skoro jedna ura. Planin. dom i postaja sa okolnim planinama se nalaze na području Nacionalnog parka Sjeverni Velebit za koji treba kupiti ulaznicu (planinari imaju 50% popusta).
10-15 min od doma se dolazi do botaničkog vrta Zavižan-Balinovac-Velika kosa u Modrić docu koji je osnovan 1967. g. na inicijativu botaničara dr. Frana Kušana. Vrt se nalazi na nadmorskoj visini od 1480 metara, a u njegovu središnjem dijelu nalazi se Balinovačka ponikva oko koje vodi kružna kamenita staza duga 600 metara.

Iz Rijeke je u 7 h krenuo pun autobus i tri automobila prema Velebitu sa predahom u Senju. Dolaskom na parking ispod doma Zavižan vidio sam dosta osobnih kola i tri autobusa, još jedan iz Rijeke, iz Varaždina i iz Slovenije.
Nakon preraspakiranja i razgibavanja na puno hladnijem zraku nego uz more krenuli smo prema Zavižanskom Pivčevcu. (Zavižanski (Veliki) Pivčevac (1676 m) je šumovit stožac između Jezera i Zavižanske kotline, a ime je dobio po tetrijebu, koji se u bunjevačkom govoru naziva pivac, tj. pijevac.)

Planinarski dom Zavižan i lijevo meteorološka postaja.

Prolazimo ispod doma u koji ćemo navratiti nakon obilaska vrhova i kraj kapelice sv. Ante krećemo prema Pivčevcu i Malom Rajincu.

Ovdje još uvijek ima ljubičica.

Spuštamo se u ponikvu Vukušića Snižnicu

u kojoj uvijek ima snijega.

Na dijelu uspona prema Pivčevcu naišli smo na ovu veliku gljivu na starom deblu, mislim da se radi o ljuskastom rupičaru (Polyporus squamosus), jestivom dok je mlad.

Makar smo velika grupa, dolazimo na vrh za manje od 2 h.

Pogled na vrh Vučjak ispod kojeg se vidi dom Zavižan, a na dnu fotke je parkiralište odakle smo krenuli.

Dom malo približen.

Vrh V. Zavižana je otprilike prema zapadu.

Obzirom na gužvu tek sam na vrhu prepoznao ova dva stara planinara (starija čak i od mene).

Pogled na Hajdučke Kukove koji su strogi rezervat prirode.

Fotke za povećati dvoklikom: Vel. Zavižan i kapelica i ekipica na vrhu Pivčevca.

U povratku smo se spustili preko ruba livada koja se zovu Jezera jer ima puno lokvi, a naišao sam uz stazu na razno cvijeće, kao ovaj plavi encijan.

DODATAK:

-Web kamere na Planin. domu Zavižan koje je dobro pogledati prije dolaska.