po putu i azimutu

17.06.2011., petak

Susret planinara Balkana
14. Susret planinara Balkana na nivou planinarskih društava ove godine se održao u Hrvatskoj, na Kvarneru, u gradu Rijeci i na Platku od 10. -12.06.2011. godine a domaćin je bilo PD Kamenjak iz Rijeke. U subotu ujutro na Platku se okupilo oko 150 planinara, uglavnom sa prostora ex Jugoslavije i Bugarske. Organizator je uz odličnu vodičku službu uz pratnju hrvatske gorske službe spašavanja postavio tri staze: grupa A: Platak - Snježnik - Lazac - Risnjak - Platak, grupa B: Platak - Snježnik - Lazac - Platak i za grupu C kioja je došla samo do vrha Snježnika i nazad.

Zajednički snimak prije polaska.
Image and video hosting by TinyPic

Ja sam se priključio srednjoj grupi, tj. onoj za Snježnik i Lazac (kad je već na livadi Lazac bila organizirana zakuska, piće dobrodošlice i topli čaj. Putem sam vidio nekoliko lijepih samoniklih orhideja.

Na Rimskim vratima se može lijevo gore preko grebena na Snježnik ili desno dolje nastaviti starom rimskom cestom za dolinu Lazac. Krećemo lijevo na vrh Snježnika (1506 m) a vratit ćemo se na Platak sa Lasca ovim desnim putem.

Nakon izlaska na greben Snježnika otvaraju se vidici i vade fotoaparati. Na ovom mjestu van staze odakle sam slikao grupu vidio sam mladog poskoka koji je pobjegao u travu.
Image and video hosting by TinyPic

Uspio sam snimiti ovaj lijepi alpski ljiljan, a poskoka nisam uspio.

Planinarska kolona je duga, dok su neki već blizu vrha drugi se još uspinju na greben.

Još me jedna orhideja usporila u usponu.
Image and video hosting by TinyPic

Neke planinarke iz Vojvodine su se malo prepale ovih stijena.

Do vrha Snježnika se mora proći i ovaj uzak prolaz.

Na vrhu.
Image and video hosting by TinyPic

Pogled sa vrha Snježnika na livadu Platak odakle smo krenuli, Grobništinu, Učku, otok Krk, a vide se i neboderi u gradu Rijeci.

DODATAK:

Dok se spuštamo sa vrha Snježnika ispraćeni pogledom budnih pasa hrvatske gorske službe spašavanja nailazim na pupove planinskog rododendrona.

Netko pronalazi i runoliste koji su tek počeli cvjetati.

Dolaskom na livadu Lazac gdje smo imali zakusku i topao čaj imali smo društvo leptira koji su nam slijetali i na ruke.

Pogled iz šumarskog objekta na Lascu gdje odmaramo na Snježnik odakle smo došli.