Ante Knešaurek i Pavao Mašić izveli su sabrana djela za orgulje Johanna Sebastiana Bacha u koncertnom ciklusu Između Luneburga i Hamburga, 31. listopada 2010. godine u Bazilici Srca Isusova u Zagrebu.
Pavao Mašić na čembalu je izveo Preludij i fuga u C – duru (BWV 531) koja otkriva paralele s Bohmovim Preludijem u C – duru. Da je istoimeno Bohmovo djelo Bachu poslužilo kao mogući predložak očito je tek površnom usporedbom tih dviju skladbi: nakon uvodnog pedalnog sola slijedi homofono oblikovan preludij u kojem se izmjenjuju izdržani akordi i vrtuozni pasaži, dok pedal poprima tek prateću ulogu, što se može uočiti i u četverolasnoj fugi – njezina razigrana tema u pedalnoj dionici nastupa tek jednom, nakon stavka, nakon čega se strogost imitativnog sloga razrjeđuje u korist virtuoznog završetka. Slično rješenje zaključnog odsjeka pokazuje i Fuga u c-molu na Legrenzijevu temu (BWV 574), u osnovi dvostruka fuga, čije obje teme nakon zasebnih ekspozicija nastupaju zajedno.
Ante Knešaurek na orguljama je izveo Partite diverse sopra il corale O Gott, du frommer Gott (BWV 767), gdje se tijekom devet varijacija u podjednakoj mjeri koriste elementi njemačkog i francuskog stila. Ova se partita izdvaja pretposljednjom, kromatski oblikovanom varijacijom, te zaključnom varijacijom oblikovanom čestom izmjenom manuala po uzoru na Dialogue francuskih skladatelja. Fantazija i fuga u g-molu (BWV 542) je skladba iz kothenskog razdoblja koja se povezuje s 1720. godinom. Tog je ljeta preminula Maria Barbara, prva Bachova supruga, te se smatra kako je Fantazija svojevrsni tombeau posvećen preminuloj supruzi. Nastanak Fuge povezan je s legendarnom audicijom za mjesto rguljaša u Hamburgu, održanoj na velikim četveromanualnim orguljama Arpa Schnitgera. Kako nikada nije imao tako veliki instrument na raspolaganju, Bach je dva sata neprekinuto improvizirao, te je na povratku u Kothen zapisao Fugu, koja spada među najvirtuoznije kompozicije toga žanra. Prvotno je nastala kao improvizacija na temu flamanske narodne pjesme, a iste obrise te teme moguće je pronaći i u Triju u d-molu (BWV 583). An Wasserflussen Babylon (BWV653B) je još jedna skladba koju je Bach tom prilikom improvizirao, čija je peteroglasna struktura realizirana dvoglasnom pedalom i dvoglasjem lijeve ruke nad kojim dionica soprana donosi cantus firmus.
Uploaded with ImageShack.us
Biografija izvođača
Ante Knešaurek, diplomirao je i magistrirao orgulje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Njegove su skladbe izvođene na zagrebačkom Bienallu i srodnim glazbenim manifestacijama u Zagrebu. Dobitnik je Rektorove nagrade Sveučilišta u Zagrebu, te Nagrade Darko Lukić za najboljeg hrvatskog mladog glazbenika 2005. godine i međunarodne Nagrade Gunther Ramin za polifonu imrpovizaciju. Član je Hrvatskog društva skladatelja i docent na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu.
Rođen je 1978. godine u Zagrebu.
Pavao Mašić diplomirao je čembalo i magistrirao orgulje na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu. Dobitnik je prvih nagrada s međunarodnih natjecanja: Grand Prix Bach de Lausanne, Andrea Antico de Montona Rektorove nagrade i Nagrade Ivo Vuljević za najuspješnijeg mladog glazbenika 2006. godine.
Rođen je 1980. godine u Šibeniku.
PRELUDIJ I FUGA U C - DURU
O GOTT, DU FROMMER GOTT
< | studeni, 2010 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
Blog je napravljen za potrebe kolegija Konvergencija medija, a kako ce se dalje razvijati vidjet cemo...