Maroje Višić

ponedjeljak, 01.11.2010.

Bachov put između Luneburga i Hamburga uz orguljaše Antu Knešaureka i Pavla Mašića

Ante Knešaurek i Pavao Mašić izveli su sabrana djela za orgulje Johanna Sebastiana Bacha u koncertnom ciklusu Između Luneburga i Hamburga, 31. listopada 2010. godine u Bazilici Srca Isusova u Zagrebu.

Pavao Mašić na čembalu je izveo Preludij i fuga u C – duru (BWV 531) koja otkriva paralele s Bohmovim Preludijem u C – duru. Da je istoimeno Bohmovo djelo Bachu poslužilo kao mogući predložak očito je tek površnom usporedbom tih dviju skladbi: nakon uvodnog pedalnog sola slijedi homofono oblikovan preludij u kojem se izmjenjuju izdržani akordi i vrtuozni pasaži, dok pedal poprima tek prateću ulogu, što se može uočiti i u četverolasnoj fugi – njezina razigrana tema u pedalnoj dionici nastupa tek jednom, nakon stavka, nakon čega se strogost imitativnog sloga razrjeđuje u korist virtuoznog završetka. Slično rješenje zaključnog odsjeka pokazuje i Fuga u c-molu na Legrenzijevu temu (BWV 574), u osnovi dvostruka fuga, čije obje teme nakon zasebnih ekspozicija nastupaju zajedno.

Ante Knešaurek na orguljama je izveo Partite diverse sopra il corale O Gott, du frommer Gott (BWV 767), gdje se tijekom devet varijacija u podjednakoj mjeri koriste elementi njemačkog i francuskog stila. Ova se partita izdvaja pretposljednjom, kromatski oblikovanom varijacijom, te zaključnom varijacijom oblikovanom čestom izmjenom manuala po uzoru na Dialogue francuskih skladatelja. Fantazija i fuga u g-molu (BWV 542) je skladba iz kothenskog razdoblja koja se povezuje s 1720. godinom. Tog je ljeta preminula Maria Barbara, prva Bachova supruga, te se smatra kako je Fantazija svojevrsni tombeau posvećen preminuloj supruzi. Nastanak Fuge povezan je s legendarnom audicijom za mjesto rguljaša u Hamburgu, održanoj na velikim četveromanualnim orguljama Arpa Schnitgera. Kako nikada nije imao tako veliki instrument na raspolaganju, Bach je dva sata neprekinuto improvizirao, te je na povratku u Kothen zapisao Fugu, koja spada među najvirtuoznije kompozicije toga žanra. Prvotno je nastala kao improvizacija na temu flamanske narodne pjesme, a iste obrise te teme moguće je pronaći i u Triju u d-molu (BWV 583). An Wasserflussen Babylon (BWV653B) je još jedna skladba koju je Bach tom prilikom improvizirao, čija je peteroglasna struktura realizirana dvoglasnom pedalom i dvoglasjem lijeve ruke nad kojim dionica soprana donosi cantus firmus.



Uploaded with ImageShack.us

Biografija izvođača

Ante Knešaurek, diplomirao je i magistrirao orgulje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Njegove su skladbe izvođene na zagrebačkom Bienallu i srodnim glazbenim manifestacijama u Zagrebu. Dobitnik je Rektorove nagrade Sveučilišta u Zagrebu, te Nagrade Darko Lukić za najboljeg hrvatskog mladog glazbenika 2005. godine i međunarodne Nagrade Gunther Ramin za polifonu imrpovizaciju. Član je Hrvatskog društva skladatelja i docent na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu.
Rođen je 1978. godine u Zagrebu.

Pavao Mašić diplomirao je čembalo i magistrirao orgulje na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu. Dobitnik je prvih nagrada s međunarodnih natjecanja: Grand Prix Bach de Lausanne, Andrea Antico de Montona Rektorove nagrade i Nagrade Ivo Vuljević za najuspješnijeg mladog glazbenika 2006. godine.
Rođen je 1980. godine u Šibeniku.

PRELUDIJ I FUGA U C - DURU



O GOTT, DU FROMMER GOTT

01.11.2010. u 02:19 • 0 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

< studeni, 2010 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Prosinac 2012 (2)
Studeni 2010 (10)
Listopad 2010 (2)

Komentari da/ne?

Opis bloga

Blog je napravljen za potrebe kolegija Konvergencija medija, a kako ce se dalje razvijati vidjet cemo...

Linkovi

Moj Facebook profil
Follow me on Twitter :)