utorak, 29.12.2020.

Petrinja




Petrinja i ne samo Petrinja se tresla. Gledam te jadne ljude koji uz sve nedaće koje imaju i imamo sa koronom, moraju razmišljati i o tome hoće li imati krov nad glavom. Gledam onog tužnog čovjeka Vertla kojemu je u Zagrebu potres u ožujku uništio dom, odlazi u Glinu i opet u potresu strada.

A onda gledam gradonačelnika Petrinje Dumbovića i državni vrh. Dumbović već sutra očekuje par milijuna kuna na računu. A marival ne bi bila marival da nije išla gledati izvještaje Ureda za reviziju.
I jedini zaključak koji sam mogla donijeti je taj da iz ruku tog Dumbovića novac neće doći do onih koji su stradali. Kako je na računu do kraja 2016. imao 1,386 milijuna kuna koja nije uplatio u državni proračun, a po zakonu je morao, bilo bi pošteno da sa tim sredstvima već sutra počne dijeliti novce oštećenim građanima. I da napomene da lovu daje iz državnog proračuna jer ju je vidovit zadržao za slučaj nevolje.Vjerojatno je taj iznos do kraja 2020. povećan. O tome da li bi svi skupa trebali razmisliti o osiguravanju privatne imovine od potresa - ne ovom zgodom jer stavljati sol na ranu ljudima kojima je teško nema smisla.


Evo malo podataka iz Revizije za one koje zanima:

Revizija je napravljena i 2011. i 2017 godine. Oba puta izraženo je uvjetno mišljenje što znači da gradonačelnik ne mari baš za zakonske propise. Zadnji postupci revizije provedeni su od 1. ožujka do 14. studenoga 2017. Iz tog je izvještaja vidljivo da prihodi od prodaje stanova na kojima je postojalo stanarsko pravo, koji pripadaju državnom proračunu ( 55% ), nisu uplaćeni u državni proračun, a prihodi koji pripadaju Gradu ( 45% ) nisu utrošeni za propisane namjene. Revizijom obavljenom za 2011., utvrđene nepravilnosti koje se odnose na trošenje i uplatu prihoda od prodaje stanova na kojima je postojalo stanarsko pravo u državni proračun i naplatu potraživanja od komunalnog doprinosa, ponovljene su u 2016. Grad nije u državni proračun uplaćivao sredstva ostvarena prodajom stanova na kojima je postojalo stanarsko pravo, a obveza za uplatu koncem 2016. iznosi 1.386.238,00 kn; Prihodi od prodaje stanova na kojima je postojalo stanarsko pravo, koji pripadaju Gradu u iznosu 190.476,00 kn nisu utrošeni u skladu s propisima, a prihodi od prodaje kuća i stanova na području posebne državne skrbi u iznosu 646.306,00 kn nisu utrošeni u skladu s usvojenim programom utroška navedenih sredstava

Rashodi za usluge promidžbe u ukupnom iznosu 385.483,00 kn evidentirani su na temelju računa odnosno naloga za plaćanje koji ne sadrže specifikaciju obavljenih usluga (podatke o datumu emitiranja, temi, trajanju ugovorenih emisija).

Za razni građevinski materijal nabavljen za potrebe mjesnih odbora, na otpremnicama nije vidljivo tko je materijal zaprimio, a Grad ne raspolaže dokumentacijom iz koje bi trebalo biti vidljivo je li materijal utrošen za odobrene namjene.

U okviru drugih rashoda za zaposlene evidentirana je naknada za neiskorišteni godišnji odmor iz 2014. i 2015. u iznosu 267.854,00 kn. Naknada se odnosi na devet zaposlenika za dio godišnjeg odmora iz 2014. i 22 zaposlenika za dio godišnjeg odmora iz 2015. Naknada je isplaćena na temelju pojedinačnih sporazuma sa zaposlenicima za neiskorišteni godišnji odmor. Grad se pisano očitovao da nema dokumentacije iz koje bi trebalo biti vidljivo koje su poslove zaposlenici morali obavljati pa nisu mogli koristiti godišnji odmor.
Na dan sastavljanja Bilance, 31. prosinca 2016., korišteno dopušteno prekoračenje iznosilo je 9.822.174,00 kn (negativno stanje računa novčanih sredstava). Rashodi za kamate za navedeno zaduživanje u 2015. i 2016. iznose 540.739,00 kn.
Osim odobrenog minusa na računu, za podmirenje dospjelih obveza korištene su u 2015. i 2016. usluge faktoringa. Tijekom 2016. zaključeno je jedanaest ugovora o faktoringu ukupne vrijednosti 10.387.336,00 kn (osam ugovora o cesiji u iznosu 7.550.824,00 kn, dva ugovora o otkupu mjeničnih potraživanja u iznosu 2.319.487,00 kn i ugovor o eskontu mjenica u iznosu 517.025,00 kn).Prema spomenutim ugovorima, društva koja obavljaju djelatnost faktoringa plaćaju dospjele obveze Grada prema dobavljačima, a obveze prema navedenim društvima Grad podmiruje u mjesečnim obrocima uz ugovorene troškove usluga faktoringa (naknada, kamate i drugi troškovi). Rashodi za usluge faktoringa u 2015. i 2016. ostvareni su u iznosu 900.570,00 kn, odnosno za navedeni iznos su povećani rashodi proračuna.
Tijekom 2016. ukupno je provedeno 135 postupaka bagatelne nabave roba, usluga i radova procijenjene vrijednosti od 20.000,00 kn odnosno 70.000,00 kn do 200.000,00 kn za robu i usluge, odnosno do 500.000,00 kn za radove. Najvećim dijelom su provedeni na način da je poziv upućen jednom gospodarskom subjektu, a samo u četiri postupka su zatražene tri ponude. Za nabavu procijenjene vrijednosti do 20.000,00 kn, odnosno 70.000,00 kn (bez poreza na dodanu vrijednost), više osoba izdaje narudžbenice, ne vodi se jedinstvena evidencija i nije vidljiva ukupna vrijednosti roba, usluga i radova nabavljenih putem narudžbenica.

- 05:54 -

Komentari (9) - Isprintaj - #

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

Opis bloga

Linkovi