Nova normala
Nakon umiranja i boleština raznoraznih, vraćamo se danas, uz pomoć sveta tri kralja, u normalu.
S obzirom na promjenu posla, možemo je nazvat novu normalu.
Zato ajmo nešto o autićima, jerbo odsad će oni bit centralni interes mog poslovnog života.
Imam dvije značajne promjene na mojoj top-listi.
Land Rover Discovery
...upao je skoro na vrh moje top-liste.
Legendarni britanski terenac lani je obnovljen, ali po dizajnu i dalje je to pravi kutijasti frajerski auto za u šumu, nije se ni pokušao približiti suvremenim šminkerskim kvaziterencima. Mrcina je dugačka 483,5 cm (međuosovinski razmak 288,5 cm) i široka dva metra.
Unutra stanu tri reda sjedala. I gepek je jebeno velik i pristupačan, jer se jedan dio asimetričnog poklopca prtljažnika otvara prema gore, a drugi dio prema dolje i čini svojevrsnu utovarnu rampu.
Novi Disco ima stalni pogon na sve kotače. Zračni ovjes sa sustavom Terrain Response omogućuje optimiziranje voznih svojstava i komfora prema uvjetima podloge u pet postavki - za normalne uvjete, za uvjete skliske podloge (trava, makadam i snijeg) te za off-road vožnju po blatu, pijesku i kamenju.
Vozač mora prepoznati uvjete i zakretnim prekidačem, na središnjoj konzoli, odabrati postavku. Sustav zatim usklađuje visinu vozila, prijenosne omjere u mjenjaču, isporuku okretnog momenta i potrebu uključenja sustava za pomoć pri usponu (HDC - Hill Descent Control).
Na papiru to sve dobro izgleda, a na terenu još je bolje... Joj, kak sam ga ganjo po šumama i gorama...
Pod haubom mu je 2,7-litreni common rail V6 dizelaš sa 190 KS i 440 Nm. Mjenjač je 6-stupanjski ručni. Za popis opreme nemam mjesta, predugačak je... Kak i ne bi bil, kad je autić koštal skoro 470.000 kuna, možete si mislit kaj sve za to dobijete...
Mazda 5
...novi japanski monovolumen još je jedan od mojih favorita.
Baš volem takve aute - velike i familijarne. Ma zapravo volem svakakve, ali ovakve volem malo više radi situacije doma (žena, skoro dvoje djece, sjedalice, kolica, vrećice...)
Sa 455 cm dužine Mazda 5 prešišala je većinu konkurenata u klasi kompaktnih monovolumena. Netipična je po još nekim posebnostima, u prvom redu po kliznim stražnjim vratima. To olakšava ulaz-izlaz, što je dosta bitno jerbo "petica" može imat i tri reda sjedala. Motor se pokreće karticom SmartCard.
Nakon ubacivanja u rikverc, na velikom displeju iznad središnje konzole pokaže se snimka s parkirne kamere, smještene iznad registracijske pločice. Zanimljivo je što ne donosi samo snimku prostora iza vozila, već i iscrtkani prikaz mogućeg kretanja, ovisno o zakrenutosti upravljača.
Isprobao sam Mazdu s GTA paketom opreme, u kojem zaista nema čega nema. Zato je i cijena nemala - 28.880 eura. Pod haubom je bio dvolitreni benzinski agregat sa 146 KS. Izvrstan je i žedan.
Frischka Top-lista recenziranih auta
(poredak po subjektivnom dojmu):
1. Toyota Prius
2. Land Rover Discovery 2.7d V6
3. Hyundai Terracan 2.9 CRDi
4. Mazda 5 2.0 GTA
5. Hyundai Sonata 2.4
6. Peugeot 407 SW 2.0 HDi, 7. Opel Zafira 1.9 CDTi, 8. Škoda Octavia 1.9 TDI DSG, 9. Volkswagen Jetta 2.0 TDI, 10.Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi, 11. Mazda 6 2.0i, 12. Suzuki Swift 1.3 VVT, 13. Nissan Primera 2.2 dCi, 14. Opel Astra karavan 1.7 CDTi, 15. Renault Scenic 1.5 dCi 100.
Pred ispadanjem 16. Volkswagen Golf 1.9 TDI 105, 17. Toyota Corolla 1.4 D-4D.
|