Nakon umiranja i boleština raznoraznih, vraćamo se danas, uz pomoć sveta tri kralja, u normalu.
S obzirom na promjenu posla, možemo je nazvat novu normalu.
Zato ajmo nešto o autićima, jerbo odsad će oni bit centralni interes mog poslovnog života.
Imam dvije značajne promjene na mojoj top-listi.
Land Rover Discovery
...upao je skoro na vrh moje top-liste.
Legendarni britanski terenac lani je obnovljen, ali po dizajnu i dalje je to pravi kutijasti frajerski auto za u šumu, nije se ni pokušao približiti suvremenim šminkerskim kvaziterencima. Mrcina je dugačka 483,5 cm (međuosovinski razmak 288,5 cm) i široka dva metra.
Unutra stanu tri reda sjedala. I gepek je jebeno velik i pristupačan, jer se jedan dio asimetričnog poklopca prtljažnika otvara prema gore, a drugi dio prema dolje i čini svojevrsnu utovarnu rampu.
Novi Disco ima stalni pogon na sve kotače. Zračni ovjes sa sustavom Terrain Response omogućuje optimiziranje voznih svojstava i komfora prema uvjetima podloge u pet postavki - za normalne uvjete, za uvjete skliske podloge (trava, makadam i snijeg) te za off-road vožnju po blatu, pijesku i kamenju.
Vozač mora prepoznati uvjete i zakretnim prekidačem, na središnjoj konzoli, odabrati postavku. Sustav zatim usklađuje visinu vozila, prijenosne omjere u mjenjaču, isporuku okretnog momenta i potrebu uključenja sustava za pomoć pri usponu (HDC - Hill Descent Control).
Na papiru to sve dobro izgleda, a na terenu još je bolje... Joj, kak sam ga ganjo po šumama i gorama...
Pod haubom mu je 2,7-litreni common rail V6 dizelaš sa 190 KS i 440 Nm. Mjenjač je 6-stupanjski ručni. Za popis opreme nemam mjesta, predugačak je... Kak i ne bi bil, kad je autić koštal skoro 470.000 kuna, možete si mislit kaj sve za to dobijete...
Mazda 5
...novi japanski monovolumen još je jedan od mojih favorita.
Baš volem takve aute - velike i familijarne. Ma zapravo volem svakakve, ali ovakve volem malo više radi situacije doma (žena, skoro dvoje djece, sjedalice, kolica, vrećice...)
Sa 455 cm dužine Mazda 5 prešišala je većinu konkurenata u klasi kompaktnih monovolumena. Netipična je po još nekim posebnostima, u prvom redu po kliznim stražnjim vratima. To olakšava ulaz-izlaz, što je dosta bitno jerbo "petica" može imat i tri reda sjedala. Motor se pokreće karticom SmartCard.
Nakon ubacivanja u rikverc, na velikom displeju iznad središnje konzole pokaže se snimka s parkirne kamere, smještene iznad registracijske pločice. Zanimljivo je što ne donosi samo snimku prostora iza vozila, već i iscrtkani prikaz mogućeg kretanja, ovisno o zakrenutosti upravljača.
Isprobao sam Mazdu s GTA paketom opreme, u kojem zaista nema čega nema. Zato je i cijena nemala - 28.880 eura. Pod haubom je bio dvolitreni benzinski agregat sa 146 KS. Izvrstan je i žedan.