|
MANOWAR
utorak, 26.04.2005.
Nessum Dorma
Sa velikog Manowar-ovog albuma Warriors Of The World dolazi i ova prekrasna obrada. Jeste li znali da je Manowar ovim albumom omogucio izdavackoj kuci Nuclear Blast da to postane njihov najprodavaniji album u povijesti, dosegnuvsi cak i drugo mjesto na ljestvici albuma na sluzbenim top ljestvicama te godine. A i spot za pjesmu Warriors Of The World vrtio se na MTV-u, dosavsi do 13 mjesta. No Manowar je najveci posao napravio ovim pjesmama, necime novim sto je donio, sto ga sada svrstava u bendove cije je vrijeme najvece plodnosti, i jos mnogo se moze ocekivati od njih. Pjesmama ponajprije kao sto su Swords In The Wind, Fight For Freedom, An American Trilogy i Nessum Dorma; koje su dale poseban osjecajni, budnicki pecat albumu. Ova pjesma je obrada Calafove arije iz opere Turandot. Glazbu je napisao Giacomo Puccini a lyricse Giuseppe Adami i Renato Simoni. Spomenimo jos da je Puccini umro 1924. prije zavrsetka Turandota, a zavrsio ga je talijanski autor Franco Alfano i predstavio 1926. Ovom pjesmom Manowar zapravo pokazuju svima da su prije svega odlicni glazbenici. Malo koji pjevac u metalu i rocku moze odpjevati Nessum Dorma kao sto to cini Adams Adams. Nessum Dorma je pjesma o tijumfu, sto se ocituje i kroz tekst i kroz samu glazbu. Ovdje zapravo prvi puta vidimo da Manowar govori o ljubavi, i o zeni koju gleda sada drugim ocima, gdje na nju ne gleda kao seksualni objekt. Prvi puta se progovara o ljubavi, makar i na stranom jeziku, ako mu je tako lakse. Ispod debele koze krije se covjek od krvi i mesa koji nije naucen govoriti jezikom ljubavi. Govori se o tome kako zapravo pjesnik sam govori princezi, no cini to sam sa sobom, obecavajuci i davajuci si zakletve i kujuci plan. Svoju tajnu, tko je zapravo on, otkrit ce joj tek kada ju svojom ljubavlju obljubi, i njene usne ce jedine znati tko on je. «..I will only reveal it on your lips When daylight shines forth!..» On poziva noc da odstupi, zeli da mu dan sja i po mraku. Poziva zvijezde da mu se sloze, da ga slijede i sjaju za njega tu noc. Njihov sjaj probudit ce u njemu umjetnika kojem ce njegov obzor, zamrljan mastom slikara u njemu pobudivati impresije i ekspresije ljubavi. Isto tako, po najstarijoj znanosti na svijetu, astrologiji, polozaj zvijezda oznacava Boziji rukopis; te zavisno kako su zvijezde i planeti poslozeni taj dan moze biti dobar ili los (zavisno o horoskopskom znaku)..pa on moli da mu se zvijezde posloze. Zelja i odlucnost u njemu je iskrena i velika zaludeno iskazivajuci da ce ostvariti svoj naum i pobijediti. Bit ce to njegov trijumf ljubavi. Pjesma je na talijanskom, jer Manowar je uz Panteru (Panteru koja je nekad svirala nesto kao komercijalu ali otisla na metal, sto se malo za koji bend moze reci) najiskreniji bend na planetu, i najtrue bend; koji nikad nece napustiti svoje fanove. Manowar je bend ljudi i nije bitan jezik, bitno je da svi osjecaju i cuju Manowar; zato je napsana Herz Aus Stahl, Courage Francuska verzija ili Nessum Dorma, koje su zahvale njihovim fanovima; sto svrstava Manowar kao valjda jedini internacionali bend, bend za sve jezike.
Nessun Dorma (No-one shall sleep)
Nessun dorma! (No-one shall sleep!)
Nessun dorma! (No-one shall sleep!)
Tu pure, o principessa, (You too, oh Princess,)
Nella tua fredda stanza guardi le stelle (In your cold room, watch the stars)
Che tremano d'amore e di speranza! (Trembling with love and hope!)
Ma il mio mistero e chiuso in me, (But my secret lies hidden within me,)
Il nome mio nessun sapra! (No-one shall discover my name!)
No, no, sulla tua bocca lo diro, (Oh no, I will only reveal it on your lips)
Quando la luce splendera! (When daylight shines forth!)
Ed il mio bacio sciogliera (And my kiss shall break)
Il silenzio che ti fa mia! (The silence that makes you mine!)
([Choir:])
(No-one shall discover his name!)
(And we will, alas, have to die, to die!)
Dilegua, o notte! (Depart, oh night!)
Tramontate, stelle! (Set, you stars!)
Tramontate, stelle! (Set, you stars!)
All'alba vincero! (At dawn I shall win!)
Vincero! Vincero! (I shall win! I shall win!)
|
utorak, 19.04.2005.
Guyana (The Cult Of The Damned)
Ponovno se vracamo na album Sign Of The Hammer, ovaj puta na pjesmu Guyana The Cult Of The Dammned. To je pjesma pomalo slicna pjesmi One od Metallice. Sa njeznijim baladicnim dijelom na pocetku pjesme te malo vatrenijim zavrsetkom. Srednjeg tempa uglavnom, pomalo kao i kakva obredna pjesma u nekim dijelovima. Pjesma se temelji na pricama o kultovima. Govori se na pocetku o odlasku dvojice, kako oni kazu; odlazak iz njihovog svijeta grijeha. Jedan se zahvaljuje drugome za casnu pomoc. Bijeg je oznacem dolaskom u svetu zemlju, jer ovdje gdje su bili je sve samo ne sveto. Dvojica se pitaju da li je voda u kultu njiihov Bog ili covjek koji ih je zavarao i kasnije prisilio da ostanu. U tom kultu nije bilo izlaska; zivjelo se i umiralo u njemu tokom cijelog zivota, pod prisilom nadredenoga. Guyana je ime tog kulta prokletih. Manowar i ostali cekaju vrhovnika kulta da na svom velikom izlaganju u obracanju clanovima izrece stajaliste. Govori se kako su clanovi u kultu radili na zemlji, i svi su se bojali vrhovnikove ruke «..We All Worked The Land, Too Afraid To Look Up We All Feared His Hand..». Ljudi su se tajno nalazili i pomagali jedni drugima kad pomoci nije bilo; bojeci se nadredenih, jer iz kulta nije bilo izlaza. Na kraju pjesme se vraca unatrag i spominje Bigfoot, (sto je vjerojatno naziv kako su oslovljavali vrhovnika) bacen u okno bunara. «Pulled Under Water Screaming Like Hell, He Told Us Life Was Just A Hotel..» Otkiva se da su se ljudi pobunili protiv vrha klana zbog njihovih zamamnih ali praznih rijeci koji su ih namamili u klan. Na samom zavrsteku se daje naslutiti da je sa klanom kraj (barem za njih), te Manowar shvaca da je posto je uz klan odrastao za njega i vezan, probudujuci unutarnje osjecaje u njemu, vicuci i dozivajuci majku.
Thank You For The Kool Aid Reverend Jim
We're Glad To Leave Behind Their World Of Sin
Our Lifeless Bodies Fall On Holy Ground
Rotting Flesh A Sacrificial Mound
Were You Our God Or A Man In A Play Who Took Our
Applause And Forced Us To Stay
Now All Together We Lived As We Died On Your Command
By Your Side
Guyana In The Cult Of The Damned
Give Us Your Word For The Grand Final Stand
Guyana In The Cult Of The Damned
Give Us Your Word For The Grand Final Stand
In The Cult Of The Damned We All Worked The Land, Too Afraid
To Look Up
We All Feared His Hand
Hurry My Children
There Isn't Much Time
But We'll Meet Again On The Other Side
Be Good To The Children And Old People
First Hand Them A Drink
They're Dying Of Thirst
Guyana In The Cult Of The Damned
Give Us Your Word For The Grand Final Stand
Guyana In The Cult Of The Damned
Give Us Your Word For The Grand Final Stand
Guyana In The Cult Of The Damned
Give Us Your Word For The Grand Final Stand
Guyana In The Cult Of The Damned
Give Us Your Word For The Grand Final Stand
Bigfoot, Bigfoot Thrown In A Well
Pulled Under Water
Screaming Like Hell
He Told Us Life Was Just A Hotel
Time To Check Out When He Rang The Bell
Guyana In The Cult Of The Damned
Give Us Your Word For The Grand Final Stand
Guyana In The Cult Of The Damned
Give Us Your Word For The Grand Final Stand
Mother, Mother.
|
petak, 08.04.2005.
Metal Daze
Davne 1982. je godina kada je izdan album Battle Hymns na kojem se nalazi doticna pjesma. Ono sto je karakteristicno za Manowar je da je to heavy, a ne power metal bend, koji ima uz neke svoje poruke i teme karakteristicne za power metal bendove. I to se ocituje jos od tog albuma, a i sami Manowar-ovi tekstovi su bazirani na glazbi zvanoj Heavy Metal, kako kazu Manowar. Refren-solaža-refren je ugrubo način svirke koji Manowar njeguju jos po svojim uzorima koji su donijeli standarde. Ova pjesma ja bezvremenska, ne odvija se u nikakvom realnom vremenu. Govori se o Manowarovom stajalištu prema glazbu, njegovom unutarnjem stanju, pa i pogledu na svijet. Na pocetku se cuje zarazan zvuk elektricne gitare, srednjeg tempa, koji odlukuje vecinom pjesme. Manowar prica o zvuku koji ga je zaokupio, zvuk zbog kojeg se najezi, osjeca snagu. Manowar u podsvijesti drzi sve svoje probleme i negativne osjecaje koje kadkada treba sve izabaciti na neki nacin van te zbog toga spominje i recenicu da je samo heavy metal ono sto ga oslobada, tjera da zaboravi na ostalo «Cause only one thing Really sets me free..». Metal je za njega bijeg, izolacija od svijeta u kojem se nalazi; mjesto u kojem pronalazi utociste u kojem nalazi svog Boga. Njegova zelja za metalom je ogromna, od cega postaje prepotentan, no jos bolje se izraziti lud nego prepotentan «Baby I was born to play music I am a man with a screaming guitar». Manowwar ne zna za drugaciji oblik zivljenja, osim zivota kao metal zaljubljenika; zivot osim zivota social outcasta ja za njega neprihvlatljiv – pa nece njemu drustvo praviti raspored; tako se odnosi. Cak ga vise ni ne zanima ni brine sto ce drugi o tome misliti, vise mu nista nije vazno. Zestoke gitare, motori, lanci...ono su sto ga zabavlja. Spominje i opet svoju zivotinjsku stranu – ne zanima ga ljubav, samo zene kao seksualni objekt koje mu je svejedno da li ih dijeli. Heavy metal zablijestenje – Manowar ga spominje kao znak odavanja pocasti svom galzbenom pravcu kojeg velica i za kojeg se ujedno time i bori. Napominje i da zivi kao da 'sutra ne postoji' jer se ne zeli prepustiti zivotu koji mu nece puno dobrog donijeti, umrijeti mlad u dusi koja zeli iskociti iz koze za njega je neprihvatljivo. Premda zna da je njegov put pogresan «this band: a social waste..» i da mu stvarni zivot nije idilican, heavy metal mu sluzi kao trenutni spas u nekoj njegovoj drugoj dimenziji. Kasnije istice svoju zelju da se sviraju njemu drage pjesme, prave metal pjesme pune zestokih tonova, zvukova...adrenalina i osjecaja, od kojih prelazi kao u nekakav trans tom glazbom «With the crushin' and the screams..» Loud as it can be
I hear the sound
In a metal way
I feel the power
Rolling on the stage
'Cause only one thing
Really sets me free
Heavy metal
Loud as it can be
Baby I was born to play music
I am a man with a screaming guitar
There's a light in a middle of the stage
In a minute I'll be wearing it all
I don't know another way of living
Baby I don't really care
Give me a pair of chains, aim the whiplash at me
The girls I'd love to share
Chorus:
Heavy metal, metal daze
Heavy metal, heavy metal daze
Heavy metal, heavy metal daze
Living like there's no tomorrow
Yeah, I could resist we're all on the edge
This is: Man you really graft it
This band: A social waste
Well, we all got arms made of metal
And our glories are no deblock
And if I don't hear the sound of metal
I go into shock !
Chorus:
Heavy metal, metal daze
Heavy metal, heavy metal daze
Heavy metal, heavy metal daze
Heavy metal, heavy metal daze
Heavy metal
So mister D. J.
Play just one for me
You know the one
With the crushin' and the screams
'Cause only one thing
Really sets me free
Heavy metal
Loud as it can be
Chorus:
Heavy metal, metal daze
Heavy metal, heavy metal daze
Heavy metal, heavy metal daze
heavy metal, heavy metal daze
Heavy metal
Loud as it can be
|
|
|