09

ponedjeljak

studeni

2020

Društveno poduzeće / Društveni poduzetnik

Današnji članak posvetit ćemo društvenom poduzeću te društvenom poduzetniku. Govorit ćemo o tome što društveno poduzeće predstavlja, koju ono ima svrhu u samome društvu, kojim bi ciljevima trebalo jedno društveno poduzeće težiti te koje sve vrste društvenog poduzeća postoje. Zatim ćemo se dotaknuti društvenog poduzetnika kroz analizu profila i kakve bi sve karakteristike jedan društveni poduzetnik trebao imati.
Društveno poduzeće je novi oblik organizacije koji nastaje na križanju javne, poslovne i neprofitne organizacije. To je (ne)profitna organizacija koja za cilj ima rješavanje društvenih problema i svakodnevnih izazova u kojima se pojedinci nalaze. Društveno poduzeće ostvaruje profit, ali s ciljem reinvestiranja te iste dobiti natrag u postojeću djelatnost ili u lokalnu zajednicu. Stoga je jako važno da društvena poduzeća tj. njihove aktivnosti reinvestiranja budu u nešto što je ekonomski održivo. Društvena poduzeća su dinamični i progresivni gospodarski subjekti koji stalno eksperimentiraju i uvode inovacije u svoje poslovanje kako bi nakon uočavanja problema bili spremni i na rješavanje istih. Najveća „borba“ društvenih poduzeća je to što potrošači svoje želje i potrebe neprestano redefiniraju i time zapravo proces zadovoljenja njihovih želja i potreba nikada nije gotov. Društvena svrha ovakvih poduzeća je unapređenje života pojedinaca i lokalne zajednice kroz ostvarenje društvenih ciljeva i vrednota, kao što su: transparentnost u radu, povjerenje, solidarnost, osnaživanje zajednice, poštovanje, jednakost, odgovornost, ranije spomenuta održivost modela, zaštita okoliša kroz koju se dolazi do svijesti samih potrošača te se na taj način stvara pozitivna slika o poduzeću, edukacija, etičko ponašanje te mnogi drugi ciljevi i vrednote prema kojima jedno društveno poduzeće teži i treba težiti. Neke od vrsta društvenih poduzeća su: kooperative, zadruge, udruge, poduzeća u vlasništvu zajednice, poduzeća u vlasništvu zaposlenika, kreditne unije te mnoge druge vrste.
Društveni poduzetnik je osoba koja se prvenstveno bazira na stvaranje dodatne vrijednosti za društvo. Kroz inovacije u pronalaženju novih proizvoda i/ili usluga nastoji riješiti sve društvene probleme. Društveni poduzetnik, kroz različite načine pristupa društvenom problemu, također pokušava i optimizirati stvaranje financijske vrijednosti za poduzeće kako bi onda ono dalje kroz renivestiranje pomoglo društvu u globalu. Važno je da sve odluke koje društveni poduzetnik donose budu korisne za društvo te društveno održive. Cilj društvenog poduzetnika je kontinuirano praćenje društvenih želja i potreba te prilagođavanje pristupa rješavanju tih problema. Stoga je jako bitno da društvenog poduzetnika kraste karakteristike poput: brige za zajednicu, brige za poduzeće, da prati impulse koji mu dolaze iz okruženja te da bude otvoren prema njima kako bi na najbolji mogući način mogao vladati situacijom. Za društvenog poduzetnika je jako bitno da pronađe fokus u nečemu te da se pobrine da od toga napravi trajan i samoodrživi proces koji će bit na korist čitavoj zajednici.
Za kraj, društveno poduzeće i društveni poduzetnik bi se trebali pobrinuti da pojedinci dobiju investiciju u neki projekt kako bi se time pripomoglo zajednici, da poboljšaju društvene uvjete za s nižim primanjima te da kreiraju nova radna mjesta kako bi došlo do regeneracije lokalne zajednice.
„Ako ne možeš nešto učiniti, barem pokušaj i već si učinio više od drugih.“

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.