srijeda, 22.09.2004.

Crno-bijeli svijet i Dugine boje

U nekoliko navrata blogeri sugeriraju da mi je pogled crno-bijeli. U svoju obranu želim reći da stvari uopće ne gledam tako. Ja volim boje i u životu na stvari i ljude gledam u bojama. Svi se zakljinju u demokraciju, pravo na izbor, milijun drugih stvari, ali ja ovdje iznosim svoj stav. Koji uopće ne mora biti ispravan, ali nije ni crni ni bijeli, a ni ove pink boje.

Stvar je u argumentima. Iskustvu i nekim drugim stvarima. U životu sam se susrela s mnogim ljudima, različitih pogleda na svijet, obrazovanja, zdravstvenog stanja, porijekla, boju očiju, i milijun sitnica koje nas čine jedinkom.

Projekti, poslovni, privatni, osobni mogu doživljaju različiti stupanj uspjeha a stvari nisu ono kako obično izgledaju.

INSIDE STORIES

Ispričati ću Vam priču o Plivi. Uspješna kompanija. Zar ne? No je li doista tako. Pliva je svojevremeno prodala licencu za Sumamed za 200 milijuna Pfizeru jer kao nije imala znanja i novaca da plasira svoj proizvod na svjetsko tržište. Neka mi bilo ko kaže jedan Plivin svjetskin proizvod. Nema ga. Pliva maksimalno siše naše zdravstvo naplaćujući generičke lijekove nekoliko više puta nego što takvi proizvodi recimo koštaju u Australiji. Za budzašto su prodali vitalne dijelove kompanije...Jest da su akvizicijama perspektivnih kompanija nešto napavili u zapadnoj Europi....ali pitanje je da li će uopće postojati Pliva Hrvatska...Jer to je u kompanija u stranom vlasništvu i već sada postoje dvije Plive, ali ko zna koliko dugo. Ljudima podijelili naizgled velike otpremnine, a danas ti isti ljudi žive od crkavice 1300 kune. Pojedini manageri koji su znali za cijeli projekt plasmana na London Stock Exchange su otkupljivali dionice za smiješne novce, i zaradili milijune. Plivaši zapošljavaju Plivaše pa su se tako raširili po cijeloj privredi, a recite mi Vi jedan naš svjetski proizvod stvoren u zadnje dvije godine.

Lura...Sve bivši Plivaši. Počeo famozni Vukina. A sad ovaj Perić Brzo i fino. Ma mož misliti...Je Lura uspješna na hrvatskom tržištu, jer deru domaće potrošače, možda čak i nekaj prodaju u Bosni, ali koji im je ono svjetski brand.
Ocjena: ZELENO

Ledo je godinama tržišnu poziciju branio prelevmanima (specijalan porez koji su morali platiti svi sladoledi iz inozemstva) na sladoled, a nikad im nijedna robna marka nije zaživjela ni minute u recimo Velikoj Britaniji. Ali su ušparali u Nabavi. Pintekica (naravno Plivašica) je uvijek bila sposobna jer ekstra profite donosi nabava.
Ocjena: ŽUTO

Inker prodaje No name proizvode po Italiji, a domaći restorani porculan uglavnom kupuju u Poljskoj (oni malo bolji ipak kupe njemački porculan).
Ocjena: NARANĐASTO

HT je naravno T svijet. Bit će da je to zasluga Skarumuče, njen odabir kadrova je sigurno od HT stvorio uspješnu kompaniju. A to kaj su Nijemci pokopali svoje rupe u Deutsche Telekomu....

Getro nikako da izađe iz loko okvira....
Ocjena: SVIJETLO PLAVO

A Podravka.... Pa da ne znaju uzeti 30% svjetskog tržišta pekmeza je žalosno uz njihov okus. A Vegeta. To je plod neke druge generacije koja još nije na polici recimo Harrodsa u Londonu.
Ili je...Pa nek ga onda uslikaju.
Ocjena: SMEĐE

Plenković je dobio zlatnu medalju, ali koliko taj ljudi zapošljava.... i ukupno je boca vina izvezao.
Ocjena: ZLATNO

Končar...njih je maksimalno zajebala hrvatska država jer im nije dala ključne projekte u pravo vrijeme, pa nisu imali reference za svjetske natječaje.
Ocjena: BEŽ

Ingra- Nestala ili možda nije
Ocjena: CRNO

Hrvatska modna scena- Da se Garani Štrok šiva u Hrvatskoj još bi nekaj rekla. Švelja u Kamenskom ima plaću 1500 kuna. Živjeli.
Ocjena: PLAVO

Jamnička- Koliko to točni postotak svjetskog tržišta mineralnih voda drže...0,0005 %
Ocjena: MAYBE BAYBE

Industrogradnja- zbilja svjetska firma
Ocjena: šargopirasto

VIP- dečki su znali napraviti duopol. A to treba znati. Miocašima svaka čast.
Ocjena: SILVER

Bankarstvo.... Ma nemojte me nasmijavati. Sanirali i prodali banke strangerima jer oni su kao bolji s lovom. A sad profiti i krediti financiraju stranu privredu
Hrvati: LOOSERS

Automobile naravno znamo napraviti....jedina svijetla točka nam je zagrebački pogon AD-Plastika koji IZVOZE
Hrvati: WINNERS

Badel- Imamo hrvatsko svjetsko piće...Naravno...Čak ni šljivu ne znaju prodati Haroddsu ili bar čuveni Mirogojček.


I ovo su sve kompanije koje posluju s profitom. Na tržištu od 4,5 milijuna, ali iz vlastitog dvorišta (ex Yu se ne računa)se ne zna izaći i to je činjenica).

Brodogradilišta su nam znamo gdje, Jadran je pun jahti a mi ne znamo napraviti jedrenjak od 25 metara koji će kupovati europski bogataši. Pardon zaboravila sam onu tvornicu u Zagorci. Da ljudi Zagorci rade čamce i brodiće za izvoz.

Proizvodnje gotovo nema, a još malo će i hrvatski knjigovođe zaboraviti materijalno knjigovodstvo jer za njega nema potrebe.

Jedino Dubrovnik nam je svjetska marka. Bila sam tam 1993. Tuga, čemer, jad...ali ko zna ( a mogo bi i više) a ko ne njemu dva.

Ja samo kažem da se može....Ak Janica može do 4 zlata na jednoj Olimpijadi, ak Rukometaši mogu do Zlata, ako Ivanišević može do Wibledona....Ak smo cijelu Europu branili od najezde Turaka...

Može se...Udružimo se u prave ekipe...

Sky is the limit

I by the way...Televizija...Sve tri su nam sve bolje...Ali ko će znati prodati recimo Vilu Mariu...I drugi nastavak je ok....Hrvati znaju napraviti sapunicu. A i to može biti izvozni proizvod.

A možda nas još muči ona famozna ZVONIMIROVA KLETVA.

- 15:36 - Komentari (3) - Isprintaj - #