nedjelja, 04.06.2006.

ZADACI

3.1. EC 301 baterija za procjenu procesiranja brojeva i računanja

Postoji više različitih testova za ispitivanje akalkulije. Ti testovi uglavnom su sastavni dijelovi testova za ispitivanje afazija. Jedan od testova koji se može koristiti za ispitivanje akalkulije, ali nije primarno konstruiran u te svrhe, jest EC 301 baterija za procjenu procesiranja brojeve i računanja. Baterija je konstruirana tako da ispituje područja na kojima se često identificiraju teškoće kod akalkulije pa se zbog toga može upotrijebiti za kliničku identifikaciju osoba sa akalkulijom. Nastala je na temelju spoznaja o matematičkoj kogniciji.
EC 301 test se sastoji od 13 zadataka koji se mogu podijeliti na 5 područja: procesiranje brojeva, poznavanje matematičkih činjenica, postupak računanja, spacijalne sposobnost, znanje o brojevima i realnosti.

3.1.1. Procesiranje brojeva

• Transkodiranje (podrazumijeva transkodiranje između fonoloških, arapskih i ortografskih kodova te sposobnost ponavljanja brojeva)

Napišite broj 23 riječima i arapskim brojevima.
Napišite broj 453 riječima i arapskim brojevima.
230 Koji je to broj? Napišite ga riječima.
45 Koji je to broj? Napišite ga riječima.
Dvijesto trideset jedan - Koji je to broj? Napišite ga arapskim brojkama.
Četristo pedeset dva - Koji je to broj? Napišite ga arapskim brojkama.

• Uspoređivanje brojeva (pokazati veći od dva broja koji su predstavljeni u arapskom ili ortografskom kodu; uključuje razumijevanje vrijednosti brojeva)

21 i 34 dvadeset pet i trideset sedam
55 i 65 dvijesto dvadeset jedan i sto dvadeset jedan
234 i 678 tristo pedeset sedam i sedamsto trideset
342 i 243 osamdeset sedam i sedamdeset osam

3.1.2. Poznavanje matematičkih činjenica

• Brojanje (ispitanik treba u fonološkom, arapskom ili ortografskom kodu prezentirati sekvence brojeva od početka prema kraju i obrnuto)

Brojite od jedan do deset ( i unatrag).
Napišite (arapskim brojevima) brojanje po 3 do 30 (i unatrag) ?
Napišite slovima brojanje po 10 do sto (i unatrag)?

• Mentalno računanje (zadaci ispituju mentalno računanje koje uključuje znanje o matematičkim činjenicama i znanje o izvođenju jednostavnih računskih operacija; zadaci se zadaju pismeno ili usmeno)

Izračunajte:1. 32 2. 65
+ 45 - 23

• Matematički znakovi (ispitanik treba imenovati matematičke znakove ili ih napisati po diktatu)

1. Koji su ovo matematički znakovi: + , - , x , =
2. Napišite znakove za računske operacije: dijeljenja, množenja, oduzimanja.

3.1.3. Postupci računanja

• Mentalno računanje

• Određivanje približnog rezultata računske operacije (ispitanik treba pokazati koji je rezultat složene računske operacije najbliži točnom rezultatu; bira između četiri ponuđene alternative)

Koji je rezultat najbliži točnom rezultatu:

346+453+567-35-21=
1. 321
2. 1 021
3. 809
4. 5 679

• Pismeno računanje (ispituje se sposobnost zbrajanja, oduzimanja, množenja u zadacima koji uključuju znanje o matematičkim činjenicama i matematičkim postupcima kao što su "prenošenje" i "posuđivanje")

1. Riješite zadatke: 348 65
+ 456 + 78

2. Riješite zadatke: 456 67
- 378 - 59

3. Riješite zadatke: 345 x 45 45 x 65



3.1.4. Spacijalne sposobnosti

• Smještaj brojeva na brojevnom pravcu (pacijentu se pokaže brojevni pravac koji uključuje brojeve od 1 do 100 pri čemu mu se zada određeni broj koji treba smjestiti na odgovarajuće mjesto na brojevnom pravcu s time da mu se ponude tri moguća odgovora od kojih je jedan točan; zadatak procijenjuje spacijalne sposobnosti pri mentalnom predočavanju)

Slika 1.
1. Broj 91 (ponuđeno: 55; 70; 91)
2. Broj 55 (ponuđeno: 21; 45; 55)
3. Broj 23 (ponuđeno: 23; 40; 73)

• Brojanje točaka (zadatak procijenjuje sposobnost brojanja točaka koje su razbacane na papiru što uključuje dobru prostornu orijentaciju; pacijent mora glasno brojati kada pokazuje točku)

1. 8 točaka Slika 2.
2. 10 točaka Slika 3.

• Zapisivanje računske operacije ( pacijent mora prepisati dva ili tri broja tako da ih zapiše u skladu s konvencionalnim pravilima koja diktira zadana računska operacija; zadatak ispituje prostorne dimenzije matematičkog znanja)

Slika 4.
1. Pomnožite 37 i 12
2. Oduzmite od 195 broj 64

• Orijentacija na satu (zadatak ispituje orijentaciju na satu uz pomoć sata; ovaj zadatak osim prepoznavanja i razumijevanja brojeva na satu uključuje i ispitivanje orijentacije u prostoru te sposobnost pomicanja po osi sata koja je slična pomicanju po brojevnoj crti)

Slika 5.
1. Ako je sada 5 sati i 40 minuta, koliko će biti za 15 minuta?
2. Ako je sada 9 sati i 5 minuta, koliko je bilo prije 20 minuta?

1.3.5 Znanje o brojevima i realnosti

• Procjenjivanje kontekstualne količine (pacijentu se predoči određena situacija iz svakodnevnog života pri čemu on mora procijeniti količinu)

1. Jedan razred u osnovnoj školi pohađa 9 djece. Da li je to uobičajeni broj djece za jedan razred, preveliki ili premali broj djece?
2. U "peglici" se vozi 10 ljudi. Da li je taj broj ljudi preveliki, premaleni ili uobičajeni za vožnju u tom automobilu?
3. U jednoj obiteljskoj kući živi 30 ljudi. Da li je taj broj ljudi preveliki, premalen ili uobičajen za obiteljesku kuću?

• Procjenjivanje količine (ispitanik mora procijeniti težinu, visinu ili broj objekata na slici)

1. Procijenite bez brojanja koliko jabuka ima na slici! Više od 5 ili manje od 5? Slika 6.
2. Procijenite koliko katova ima neboder na slici! Više od 15 ili manje od 15? Slika 7.
3. Procijenite ima li čovjek na slici više od 60 kg ili manje od 60 kg! Slika 8.

• Numeričko znanje (zadatak se sastoji od pitanja koja su vezana uz numeričko znanje o činjenicama iz svakodnevnog života)

1. Koliko ima dana u tjednu?
2. Koliko dan ima sati?
3. Koliko ima godišnjih doba?

- 09:48 -

Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< lipanj, 2006 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Komentari On/Off