Ljubav i brak

utorak, 01.11.2005.

Dan živih

Saki dušić va svoj kantunić, tako bi govorila nona na Dan svih svetih.
S prvog na drugi studeni svaka duša bi došla posjetiti svoje najdraže, svoj dragi kutak, mjesto na kojem je živjela. Duše ostanu, nevidljive za naše oko, ali vidljive duši i srcu, cijeli dan, sve do ponoći kada, opet, odlaze u svoja prebivališta otkuda nas promatraju, i tko zna, možda i navrate i mimo Dana svih svetih u naše domove.
Kada sam bila dijete, sjećam se, bojažljivo sam gledala u kantune bojeći se da će mi, odnekud, iskočiti koji duh i preplašiti me.
Osjećala sam se, nekako, svečano gledajući plamen «dušice» (mi palimo «dušice», ne znam koji je službeni, hrvatski naziv za to. Dušice se stavljaju u posudicu s vodom i uljem, na kojem plutaju, i zapale se).
Obilazeći grobove dragih preminulih, često bi sreli i poznate ljude za koje nemamo vremana u užurbanoj svakodnevici, ili žive u drugom gradu,, daleke rođake, primali bismo posjete, i baš je, uvijek, bila topla, obiteljska, atmosfera. Mrtvi okupljaju žive.
Danas mi gori dušica. Na groblju nisam bila. Ove godine ću to preskočiti zbog Mlađe, a i , nekako, mi je draže čekati da k meni dođu najdraži, čekati sutrašnji dan. Ponoć.
Nije me strah da će iskočiti pranona iz nekog kantuna i prestrašiti me, ili da će me nono zazvati zemaljskim glasom. Osjetit ću prisutsvo i komunicirati načinom koji ne robuje fizičkim osjetilima.
Srećom, nema puno, meni dragih, pokopanih. I ne volim spoznaju da će ih, jednom, biti jako puno (hmmm..pod uvjetom da ja poživim :))
Ne osjećam se žalosno, ove dane. Znam da moji mrtvi to ne bi željeli.
Dok smo živi, slavimo život.
Budimo dobri prema živima i manje ćemo imati razloga za žaljenje i kajanje kada nas/njih ne bude.
Trebalo bi uvesti Dan živih kada bismo noslili cvijeće i poklone živima koje doživljavamo zdravo za gotovo i gušimo ljubav nepotrebnim svađama, ignoriranjem i neimanjem vremena.


(U vezi sa slavnjenjem života drago mi je obavijestiti vas da je, sinoć, prijateljska utakmica završila 3:1, za mene. Starija je kod bake i dide, Mlađa, često, spava pa planiram Mužu pružiti priliku za izjednačavanjem ;))



- 13:12 - Komentari (9) - Isprintaj - #