Ljubav i brak

petak, 25.03.2005.

Karijera roditelja

Moj Muž je, ovaj tjedan, na godišnjem. Moja mama, svejedno, navrati pa se poigra s Kćerkom, izvede je u šetnju, a Muž, sav sretan, navali na playstation.
Prvi dan ga je bolila glava, zaspao je već oko osam, i polupriznao kako nije lako biti doma s malim djetetom.
Inače, kada sam bila na porodiljnom, to mu je izgledalo kao da sam na praznicima: cijeli dan kući, uživam, čitam, gledam TV...Mo'š mislit.
On je umoran, brižan, jer RADI...A ja češem «onu stvar» po cijele dane : )
Pa, ovako....Svatko tko je bio kući, cijeli dan, s bebom i/ili malim djetetom zna da je to cjelodnevni, uključujući i noć, posao. «Skrpala» sam mali vodič kako si taj posao učinit lakšim:

1. Imate cjelodnevni posao. Baš kao što biste se da radite u nekom poduzeću obukli i spremili za posao, spremite se i za taj posao kod kuće. Naravno, i odjeća primjerena poslu koji obavljate. Umivanje, pranje zuba...pod must do.Vucaranje u pidžami, odugovlačenje s presvlačenjem, zapuštanje vanjštine i sl.samo vas «ubijaju» i demotiviraju.
2. Uključite djecu u obavljanje kućnih poslova: brisanje prašine, rezanje povrća tupim nožićem...Ovisno o dobi. Moja Kćer obožava pomagati i puno stvari napravim na miru i bez stresa ako je uključim u posao. Naravno, zadatak koji joj povjerim neće biti obavljen savršeno i (puno) duže će trajati obavljanje zadatka, ali Ona se osjeća važnom, aj aneometano radim što mi je, taj tren, u planu.
3. Organizirajte se. Isplanirajte dan: što ćete raditi, kada... tako da odvojite i, barem, sat vremena u kojima ćete se, isključivo, posvetiti djeci.
4. Ne dozvolite da vas rodbina, prijatelji, poznanici uključuju u aktivnosti koje ne žalite obaviti ili za koje nemate vremena. Mene su znale cure nazvati, u stilu, «stavi vodu za kavu, dolazimo» jer su pretpostavljale, da ako sam cijeli dan doma, imam vremena za sve i svakoga. Naučila sam reći «ne, sada ne mogu, ali bilo bi lijepo kada biste došle tada i tada» ili «dogovorimo se za neko vrijeme sutra». Beba ima svoj ritam, poštujte ga (za vas koji nenadano dolazite u posjete baš u vrijeme dojenja, spavanja, kupanja...).
5. Priuštite si, ako je moguće svaki dan, drušvo nekog odraslog. Cjelodnevno druženje s bebom može biti zatupljujuće. Isplanirajte kavu s prijateljicom, druženje s roditeljima u parku, dječjoj igraonici i sl.
6. Kad god je moguće kuhajte veće obroke i zamrznite ostatke hrane. Super će vam doći u one kada kada vam dijete poremeti raspored i ne stignete skuhati ručak.
7. Podijelite kućne poslove sa suprugom, majkom, svekrvom, sestrom...Ako vam ponude svoju pomoć. Ne glumite wonderwomen.

Za kraj, zapamtite da je biti kući i odgajati dijete zahtjevan, stresan posao, možda i više nego neki drugi. Bebi ne možeš reći neka pričeka i dat ćeš joj jesti, piti, presvući...je kasnije.
Ja sam se, ponekad, osjećala kao da radim u nuklearnoj elektrani i kada se Kćer oglasi to je kao da se upalilo crveno svjetlo i cijeli svijet će otići k'vragu ako ne reagiram odmah.
Međutim, na ovom «poslu» ćete biti nagrađivani na način na koji vas nigdje drugdje ne bi nagradili i niti jedna druga nagrada vam ne bi više značila: prvi smješak, prvi korak, riječi ma-ma, toplina i miris bebine kože kada se privine uz vas, mama vojim te...
Naravno, ima lakših i težih dana. Neke stvari volite raditi npr.šetnja s djetetom, a neke biste, najrađe, da se obave same npr.presvlačenje pokakanih pelena.
Kao i na svakom poslu, trebat će vam slobodni dani..Hmm..bolje reći sati...Dijete će se šetati s tatom, nonom, kumom...a vi se posvetite aktivnostima u kojima uživate.
I budite ponosni na svoju karijeru roditelja!!!


- 10:06 - Komentari (14) - Isprintaj - #