Ljubav i brak

utorak, 10.08.2004.

Porod u vodi (jer ste vi to tražili)

Kako vidim, ima zainteresiranih za porod u vodi pa sam odlučila, s dodatnim informacijama, pomoći potencijalnim i «kinetičkim» trudnicama (ovo «potencijalno» me, uvijek, podsjeti na potencijalnu i kinetičku energiju, a, nisam, baš voljela fiziku. : ))
Porod u vodi nije moguć u svakom rodilištu, nažalost, pa se raspitajte koje, najbliže, rodilište ima opremu potrebnu za takav porod.
Koliko znam, u vodi, možete roditi u Rijeci, Osijeku i, odnedavno, ali to nisam 100% sigurna, i u Zagrebu.
Nadalje, potrebno je ispunjavati i neke fizičke, zdravstvene uvjete kako bi smjele roditi u vodi. Kada sam ja rađala, u 5.mjesecu 2003., trebala sam obaviti testove na HIV, hepatitis B i C i klamidiju. Nedavno mi je prijateljica obavljala pretrage za porod u vodi i spominjala je da su uvedene neke nove pretrage (čistoća brisa, čini mi se) pa je, najpametnije, nazvati rodilište i raspitati se o tome «na pravom mjestu».
Ja sam rodila u vodi u Rijeci pa vam opisujem proceduru koju sam ja prošla. Pretpostavljam da se ona razlikuje u drugim rodilištima (ali ne bi trebala postojati značajna razlika).
Kako je velika (VELIKA!!!!) zainteresiranost za porod u vodi potrebno je obavijestiti rodilište da želite roditi u vodi (neke trudnice već s mjesec dana trudnoće zovu rodiište. Ja sam ih nazvala s, nekih, 5, 6 mjeseci). Tada vam kažu da je potrebno doći, u rodilište, na pregled, nekih, 10 dana prije termina poroda i donijeti sve nalaze.
Cijela trudnoća treba biti kao «po knjizi». Ne smije bit prisutna nikava patologija kod trudnice i/ili djeteta.
Beba treba biti u pravom položaju za rađanje. Rađanje «na zadak» ne može se obaviti u vodi. Također, plodna voda treba biti čista tj.beba se ne smije pokakati u plodnoj vodi (to se jako rijetko događa).
Porod treba bit terminski. Nisam sigurna kolika su odstupanja moguća. Mislim da od 39-41 tjedna smijete roditi u vodi.
Kod poroda u vodi obavezno je brijanje, klistiranje i tuširanje. Ne dobiva se «drip» tj.ne izazivaju se umjetni trudovi tako da, ukoliko, se trudnica ne može dovoljno (5 cm) otvoriti vlastitim trudovima, i treba dobiti «drip», porod u vodi otpada.
U vodu ulazite kada ste dovoljno otvorene. Treba oko pola sata da se napuni kada pa, ukoliko, se bebica požuri tj.ginekolog utvrdi da će se beba roditi prije nego se kada uspije napuniti...Tada vam je, svejedno. Što je pola sata rađanja?
Od nedavno, vrijeme čekanja dok se napuni kada, možete provesti skakučući na velikoj, mekanoj lopti. To, navodno, ubrzava spuštanje bebe u porodni kanal. Ubrzava rađanje, a i lakši su trudovi dok «hopsate».
U vodi možete, maksimalno, biti sat i pol. Ukoliko se beba do tada ne rodi, izlazite iz vode i čekate, na stolu za rađanje, da se kada, ponovo, napuni. Ukoliko ne rodite u slijedećih sat i pol-otpada porod u vodi. Topla voda snizuje tlak. Ukoliko, inače, imate nizak tlak, isto, ne možete roditi u vodi. Pod nizak tlak ,stvarno, mislim dijagnosticiran nizak tlak kao bolest. Ja sm niskotlakašica, ali ne toliko da moram uzimati ljekove.
Dok ste u kadi možete birati položaj koji vam najviše odgovara. Ja sam čučala, plutala, naslonjena na mali «šlauf». Također, možete piti: vodu ili čaj. Alkohol nije dozvoljen niti za buduće mame niti za buduće očeve : )
Naravno, cijelo vrijeme ste pod nadzorom. I vi i beba. Ukoliko postoji i najmanja sumnja da nešto može krenuti (ne daj Bože) po zlu, tada nastavljate rađati na klasičan način.
Ukoliko uđete u vodu, to nije garant da ćete, doista, roditi u vodi. Budite optimistične, razmišljajte pozitivno, ali budite spremne i na porod na stolu, tako da vas ta situacija ne iznenadi ukoliko do nje dođe.
Ja sam, doista, rodila u vodi. Kćer je «isplivala» iz mene, ali babica kaže da više poroda završi na stolu. Najteži dio prođe u vodi, a kada treba tiskati, to je, vjerujete puno manje bolno i kratko traje, uglavnom, to se obavi na stolu. Ne znam razloge. Vjerojatno, ukoliko, je potrebno, malo, zarezati.
Ako, skroz, rodite u vodi: dakle i drugo i treće porođajno doba, tada nema rezanja i šivanja. Ja sam malo «pukla» i zaradila 2 mala unutarnja šava za koja nisam ni znala da ih imam. Eto, toliko su me boljela : )
Postoji dosta predrasuda i strahova u vezi s rađanjem u vodi. Meni je, čak, moja ginekologica rekla da bi ona, na mom mjestu, pustila de se više beba rodi u vodi prije nego bi se ona odlučila za taj porod (porod u vodi počeo je u drugom mjesecu, a ja sam rodila u petom pa se, njoj, to činilo kao malo vremena da se »izvježbaju»).
Vidim, koristite internet i na njemu možete naći, brdo, informacija o porodu u vodi. Ja mislim da je najvažnije da vi, sami sa sobom, raščistite je li takav porod za vas. Ako vas muče sumnje ili strahovi, bolje nemojte tako rađati jer će te tada biti, još, napetije nego što bi, inače, bile. Kako će beba izaći van kada se vaši mišići, u stresu, grče? Mislim da je potrebno biti maksimalno opušten. Koliko god možete u tom uzbuđujućem, stresnom, trenutku jer tada sve ide lakše. I slušajte babicu. Ja nemam dovoljno riječi hvale za, predivnu, sestru Lelu koja u tom, sretnom trenutku, bila uz mene. Krasna je.
Ja sam, otkada sam na fakultetu saznala o porodu u vodi, željela roditi u vodi.
Presretna sam bila kada sam saznala za tu mogućnost u mom gradu!!!
Još nešto...Porod se plaćao 950 kn, ali, mislim, da se od svibnja više ne plaća. Raspitajte se...
Ako vas još što zanima, slobodno me pitajte pa će biti još postova na tu temu...
Porod ne treba bit bolan niti traumatičan!!!!
Prekrasan je trenutak kada ugledate svoje dijete prvi put!!!







- 14:50 - Komentari (7) - Isprintaj - #