~ tko sam ja uopće? ~

petak, 17.02.2006.

Drugi pokušaj

Evo čitam šta sam napisao i pitam se šta sam ja uopće htio kad sam započeo pisati blog. Reći nekome nešto? Pišem li ovo za sebe ili za druge? Za druge sigurno ne. Ne smatram se tako važnim da bih pisao za javnost. Ali opet, negdje postoji nada da će neki sličnomišljenik pročitati. Ok, i šta onda? Hoćemo li se uzajamno tapšati po ramenu? Ne znam. Sad kad razmislim, šta sam ja to uopće napisao da bi netko čitao? Do sad - ništa. Onaj prvi dan, kad sam i započeo sa blogom, imao sam sat i po dugačku šetnju u kojoj sam samom sebi ispričao sve ono što sam htio reći. I time sam se ispraznio. Zato od svega toga na blog nije došlo ništa. Sad da se pokušam sjetiti šta sam ja to tad razmišljao, da se pokušam ufurati u isto stanje... nekako mi nije napeto. Očito će morati čekati neko bolje vrijeme.
Do tad, upotrijebitću blog za neke druge stvari. S obzirom da sam na naki način "opsjednut" prizorima gigantskih valova i podivljalog mora (što u životu nikad ne bih želio doživiti) već duže vrijeme tu i tamo pretražujem inernet potrazi za slikama. Već imam malu kolekciju takvih slika koju planiram nekako staviti na internet, na jedno mjesto. Još ne znam kakve su mogućnosti trpanja slika na blog, ali pokušat ću staviti par. Inače, često i sanjam takve prizore i ponekad se pitam nisam li u kakvom prošlom životu bio pomorac...
Jedna od stvari koja me je stvarno prestravila kad sam saznao za nju su - "freak waves" ili "rogue waves" (hrvatskog naziva nema). Iz još potpuno nerazjašnjenog razloga na moru se može odjednom stvoriti val nekoliko puta veći od ostalih, često se krećući iz drukčijeg smjera od ostalih. O tome su mornari stolječima raspredali legende, ali znanost (ili "znanost") je to bacala u koš kao praznovjerice i "lovačke priče". Naravno, kako su tokom zadnjih desetljeća brodovi misteriozno nestajali, pa kad su supertankeri i ostali mega-brodovi počeli nestajati, polako su se počele ispitivati te priče. I utvrdilo se da su istinite. Znanstvenici su satelitom uspjeli unutar samo jednog sata detektirati nekoliko takvih giganata (većih od 25 metara), i to na relativno malom području oceana. Očevici freak wave opisuju kao "vodeni zid visok poput deseterokatnice", kojem prethodi - ambis! Ono što potapa brodove je upravo ta kombinacija. Brod doslovno propadne u dol vala a onda ga poklopi brdo koje slijedi. Pritisak vode je oko stotinjak puta veći od onog na koji su brodovi dizajnirani, i brod se jednostavno prelomi. Na internetu postoji svega nekoliko slika koje se ponavljaju na raznim stranicama. Pokušat ću ih staviti ovdje.

Na donjoj slici je val koji je došao odostaga, snimljen 1980. na sa supertankera Esso Languedoc. Paluba broda je nekih 25m iznad razine mora, a prosječna visina valova je bila 5-10m.





Ovo je snimljeno u Biskajskom zaljevu.





Ovu malu jezivu sličicu (nažalost ne mogu pronaći veću sliku na netu) treba malo bolje gledati da se uoče detalji. Na slici je brod sa tri jarbola, iza kojeg se nazire gigantski "zid od vode".




Ovo je najveći val ikad zajahan! Visine je negdje oko 20m a čovjek je pobijedio na natjecanju Billabong Odiseye (svake godine se natječu u surfanju na što većim valovima, a ovog pajdu je zadesio najveći val koji se pojavio tijekom svih godina natjecanja). Inače, ovakvi valovi ne dolaze do obale, već se formiraju nekih stotinjak milja od obale na mjestima gdje se dubina mora naglo smanjuje, npr. na podvodnim grebenima. Ekipa tu dolazi brodovima i helikopterima, a surferi se zakvače za jet-ski koji ih ubrza i ubaci na val.





I još par slika surfanja po brdima:











Donji video je naknadno dodan (17.3.2006.). Thnx to babl







Ovo je vjerojatno jedina slika >30m vala na oceanu. Također se smatralo da toga nema...





I još malo ljepota sa istog putovanja:








Let3 bi rekli "Neću,ja ne želim! Neću,ja ne želim biti mornar!":














...a ni svjetioničar.












- 16:30 - Komentari (5) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>