Korisni savjeti u 2010/11
11.02.2011., petak
|
Istražili smo koja su zanimanja najpopularnija kod današnje mladeži. Blic ankete otkrile su nam kako teensi sve manje žele biti znanstvenici, doktori, profesori ili prodavači, dok ih jako privlače 'novija' zanimanja koja smatraju cool. Na listu najpoželjnijih ušli su, između ostalih, i event menadžeri, DJ-i i programeri, a koje su prednosti i mane svih njih provjerite u velikom pregledu niže. Event menadžer Event menadžeri partijaju od jutra do sutra. Poznaju sve celebritije koji ih vole jer im nalaze dodatne izvore prihoda na događanjima koja organiziraju, upoznaju face iz svijeta glazbe, imaju besplatne upade u sve klubove i VIP tretman gdje god se pojave. Ne zaboravite ipak da event menadžerima nije posao samo pojaviti se na nekom događaju, ovo zanimanje iziskuje veliku dozu kreativnosti kako bi se njihova događanja istaknula iz mora drugih. Također moraju biti odlični pregovarači kada dogovaraju cijene s dobavljačima jer i sami imaju ograničene budžete, a prije svega biti iznimno snalažljivi jer upravo u njihovom poslu stvari najčešće ne idu željenim tokom – fotograf se nije pojavio, catering kasni, pozivnice su poslane prekasno, pjevač se razbolio dan prije eventa... Sve su to situacije koje uzrokuju veliki stres i kronični nedostatak sna. Da bi postao/la event menadžer, osim navedenih kvaliteta agencije za evente od tebe će tražiti prethodno iskustvo u poslu i dosad ostvarene rezultate (stoga počni volontirati na lokalnim događanjima već sada ako možeš), velike organizacijske sposobnosti i pribranost u stresnim situacijama. Ako u školi počinješ vrištati i drhtati kada profa najavi blic test, ovo zanimanje vjerojatno nije za tebe. PR / Glasnogovornik PR menadžeri rašpaju nokte u uredu, čitaju novine i svaki dan idu na frizuru. Pojavljuju se na TV-u, daju izjave, šalju mailove novinarima i za to dobivaju velike plaće. Posao PR-a ipak nije tako bajan, njihovi klijenti imaju jako velika očekivanja i zadaju nemoguće zadatke u nemogućim rokovima. Osim planiranja raznih PR aktivnosti, pisanja medijskih objava i održavanja dobrih odnosa s novinarima, PR-ovci se bave i manje 'glamuroznim' poslovima a to je odgovaranje na itekako škakljive upite o kojima ovisi ugled cijele poslovne organizacije za koju rade, i pod najvećim su povećalom ne samo šefova već i cijele javnosti tako da ih jedna kriva riječ može, doslovno, pokopati. Želiš li biti PR već se sada upiši u novinarsku radionicu i brusi spisateljske vještine, spremi se na odlazak na neki društveni fakultet bez kojeg ćeš teško uspjeti u ovom zanimanju i jednako kao i kod event menadžera počni volontirati jer će te teško zaposliti kao pripravnika bez imalo radnog iskustva. DJ Biti DJ je lako, skineš si hrpu pjesama, naučiš ih umiksavati jednu u drugu, nađeš gažu u klubu gdje imaš besplatan upad i cugu i ekipa pleše kako ti sviraš. Malo sutra. U Hrvatskoj već ima previše talentiranih DJ-eva i premalo klubova, čime su se i njihovi honorari znatno smanjili. Ako nisi renomirano DJ ime koje se može pohvaliti svojim remiksevima i labelovima koji su te uzeli pod svoje okrilje, ne možeš očekivati honorar veći od 500 kuna ako, naravno, i uspiješ upasti u neki klub. Residentima je malo lakše jer imaju osiguran određen broj gaža mjesečno, no DJ-anje prije svega isti doživljavaju kao hobi, a ne stalno zanimanje jer bi u protivnome živjeli na prosjačkom štapu. Želiš li biti DJ najbolje je vježbati, vježbati i još vježbati, biti bogato glazbeno educiran i financijski potkovan za kupovinu skupe opreme i velikog broja pjesama za svoje setove i uz to pronaći stalno zanimanje koje će ti omogućiti normalan život. Ne kažemo da baš ti nećeš postati novi David Morales, no trnovit je put do zvijezda i zato budi spreman/a. |
