Tijekom slijedećih nekoliko dana Internet stranice Društva za zaštitu prava potrošača "Konzument" povremeno neće biti dostupne radi prebacivanja servera na kojem su smještene stranice.
Uz Internet stranice, povremeno neće biti moguće ni primanje elektronske pošte poslane na adrese Konzumenta (@konzument.hr). Ukoliko šaljete elektronsku poštu na e-adrese Društva Konzument, zatražite potvrdu o primitku e-pošte kako bi ste osigurali primitak iste.
Ispričavamo se svim posjetiteljima Internet stranica i pošiljateljima elektronske pošte zbog povremene nedostupnosti istih u slijedećih nekoliko dana.
Povodom Blog Action Day-a 08. s temom „siromaštva“, Društvo za zaštitu prava potrošača „Konzument“ na svom blogu „Konzumentova bilježnica“ prenosi dio temeljnog dokumenta Društva za 2008. godinu „Konzumentov iskorak 2008.", odnosno treće poglavlje dokumenta pod naslovom: „Socijalna sigurnost, rad i mirovine“…
Nažalost, nova vremena donijela su Hrvatskoj veliku nesigurnost, a najteže prolaze umirovljenici i radnici koji u velikom omjeru žive na rubu siromaštva. Upravo radi toga odlučili smo se na 15. listopada Blog Action Day prenijeti 3. poglavlje temeljnog dokumenta Društva Konzument u ovom postu.
Mnogi su već zaboravili, ali Društvo Konzument iz svoje evidencije nije izbrisalo 3. lipanj 2008. godine kada korisnici VIPnet-ove mobilne mreže na širem području Zagreba nisu mogli koristiti mobilnu mrežu! To nije bio prvi puta da se takvo što događa, ali prethodno 3. lipnju to se događalo samo s jednim dijelom usluga (ili SMS-om, ili prijenosom podataka, ili prijenosom glasa), dok je na taj „crni dan“ izgubljena mogućnost korištenja svih VIPnet-ovih usluga na širem području Zagreba odjednom… VIPnet je nakon „crnog dana“ uputio SMS poruku korisnicima koji su ostali bez mogućnosti korištenja mobilne mreže, u kojoj su obavijestili korisnike o besplatnim pozivima na jedan dan kao svojevrsnu nadoknadu zbog prethodne nemogućnosti korištenja mobilne mreže od korisnika…
Teško je dan besplatnog telefoniranja mogao biti nadoknada potrošačima koji su imali neugodnosti zbog nedostupnosti mreže 3. lipnja, međutim niti kakva-takva isprika – odnosno poklon, kao pokušaj nadoknade, nije nikada upućen svim korisnicima VIPnet-a koji nisu imali pristup mreži tijekom 3. lipnja 2008. na „crni dan“.
Naime, korisnicima usluga prijenosa podataka – Vodafone Mobile Connect usluge i drugih sličnih usluga za prijenos podataka koje pruža VIPnet nikada nije stigla niti isprika niti bilo kakav poklon kojim bi se pokušalo nadoknaditi neugodnosti koje su korisnici pretrpili zbog nedostupnosti mreže! Da stvar bude gora, za razliku od prijenosa glasa ili slanja/primanja SMS poruka, usluga prijenosa podataka je do sad, u zadnjih godinu dana bila nedostupna po sat ili više vremena čak desetak puta!
Veliki broj korisnika VIPnet-ovih usluga, ali i brojna istraživanja, između ostalih i ono Društva Konzument o povjerenju potrošača u brandove, govore kako potrošači – korisnici imaju povjerenja u VIPnet. S druge strane ovakve (ne)aktivnosti VIPnet-a ne pokazuju kako ta tvrtka (ne)cijeni svoje korisnike…
Cijene dobara i usluga koje se koriste za osobnu potrošnju, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u kolovozu 2008. u odnosu na srpanj 2008. u prosjeku su niže za 0,3 posto, dok su u odnosu na kolovoz 2007., na godišnjoj razini, više za 7,4 posto, a u godišnjem prosjeku za 6 posto. U rujnu 2008. u odnosu na kolovoz 2008. cijene dobara i usluga u prosjeku su više za 0,2 posto, dok su u odnosu na rujan 2007., na godišnjoj razini, više za 6,4 posto, a u godišnjem prosjeku više su za 6,2 posto.
Promatrano po glavnim skupinama prema namjeni potrošnje, u kolovozu 2008. u odnosu na srpanj 2008. najviše su porasle cijene rekreacije i kulture (za 1,7%) (novine, časopisi i paket aranžmani), cijene zdravstva (za 1,0%) te cijene prehrane i bezalkoholnih pića (za 0,4%). Cijene ugostiteljskih usluga i cijene ostalih dobara i usluga u kolovozu 2008. u odnosu na srpanj 2008. u prosjeku su više za 0,3 posto, cijene alkoholnih pića i duhana te cijene pokućstva, opreme za kuću i redovitog održavanja za 0,2 posto. Porast indeksa potrošačkih cijena u kolovozu 2008. ublažile su cijene prometa koje su niže za 3,4 posto (niže cijene goriva ), cijene odjeće i obuće za 1,2 posto (sezonska sniženja) i cijene stanovanja, vode, energije, plina i drugih goriva za 0,9 posto, (niže cijene tekućih goriva). Istodobno su cijene komunikacija i cijene obrazovanja u kolovozu 2008. u odnosu na srpanj 2008. u prosjeku ostale na razini cijena iz srpnja.
Najveći doprinos smanjenju indeksa potrošačkih cijena u kolovozu 2008. u odnosu na srpanj 2008. imale su cijene prometa (za -0,39%), cijene stanovanja, vode, energije, plina i drugih goriva (za - 0,13%) i cijene odjeće i obuće (za -0,10%), dok su doprinos povećanju imale cijene prehrane i bezalkoholnih pića (za 0,13%) te cijene rekreacije i kulture (za 0,10%).
Promatrano po glavnim skupinama prema namjeni potrošnje, u rujnu 2008. u odnosu na kolovoz 2008. najviše su porasle cijene odjeće i obuće (za 6,8%) (jesensko zimska sezona), cijene obrazovanja (za 1,1%) (predškolsko obrazovanje i obrazovanje odraslih) te cijene zdravstva (za 0,9%) (lijekovi). Cijene ostalih dobara i usluga u rujnu 2008. u odnosu na kolovoz 2008. u prosjeku su više za 0,6 posto, cijene pokućstva, opreme za kuću i redovitog održavanja više su za 0,3 posto dok su cijene alkoholnih pića i duhana više za 0,1 posto. Porast indeksa potrošačkih cijena u rujnu 2008. ublažile su cijene ugostiteljskih usluga koje su niže za 3,1 posto (kraj turističke sezone), cijene rekreacije i kulture niže su za 2 posto (paket aranžmani), cijene prometa niže su za 0,6 posto, (niže cijene automobila i goriva), cijene stanovanja, vode, energije, plina i drugih goriva niže su za 0,2 posto (niže cijene tekućih goriva) te cijene prehrane i bezalkoholnih pića kao i cijene komunikacija koje su niže za 0,1 posto.
Najveći doprinos povećanju indeksa potrošačkih cijena u rujnu 2008. u odnosu na kolovoz 2008. imale su cijene odjeće i obuće (za 0,57%), a najveći doprinos smanjenju imale su cijene rekreacije i kulture (za -0,12%), cijene ugostiteljskih usluga (za -0,11%) te cijene prometa (za -0,07%).
Prema ovom dvomjesečnom pregledu može se donijeti samo jedan zaključak, a to je da usprkos brojnim najavama (Vlade) nije došlo do većeg pada cijena dobara i usluga za osobnu potrošnju. Najveći pad se očekivao kod cijena goriva, s obzirom da je cijena nafte na svjetskom tržištu na razinama iz 2007. godine, dok su potrošačke cijene goriva na benzinskim crpkama i kod dobavljača na razinama iz 2008. godine! Ne postoji izgovor za takve cijene izuzev onoga vezanog uz prodaju dionica INA-e mađarskom MOL-u, pri čemu, ako je to slučaj, smo kao građani dvostruko prevareni!
Konzumentov blog "Konzumentova bilježnica" predstavlja kako i sam naziv kaže bilježnicu u koju upisujemo aktualne teme za potrošače u Hrvatskoj ali i šire.
U "Konzumentovu bilježnicu" upisujemo probleme, vijesti, rješenja i preporuke…
Pozivamo vas da svojim doprinosom pomognete da bilježnica svakim danom bude ispisana vašim problemima kao i njihovim rješenjima. Zajedničkim radom možemo postići stvarno ostvarenje prava potrošača…
Neka se glas potrošača čuje!
Konzumentova bilježnica može se pronaći i u tiskanom formatu!
- Državni inspektorat
- Consumers International
- EU DG Consumer Affairs
- European Consumers Org.
- DZPP "Konzument"
- Konzument na facebooku
- Reklamacije.net
- NATO - OPSA
- Denis blog
- EVO etika
Društvo za zaštitu prava potrošača "Konzument"
Poljana Zvonimira Dražića 9
HR-10000 Zagreb
e-pošta: Konzument
www.konzument.hr
matični broj: 2175223
žiro račun: 2360000-1101937190 (ZABA)
Pružite nam potporu u radu, simboličnom uplatom na žiro račun Konzumenta i Vi sudjelujete u gradnji informiranog potrošačkog društva.
Uplata donacije Društvu Konzument može se koristiti za smanjenje porezne osnovice u istom iznosu, a do 2 posto ukupnog prihoda ili dohotka u prethodnoj godini za pravne i fizičke osobe.
Ukoliko trebate savjet ili pomoć, slobodno nas kontaktirajte…
Mi smo potrošači, poput Vas! Smatramo da građani kao potrošači imamo pravo na kvalitetan život, na izbor! Udružili smo se da ostvarimo svoja prava i da pomognemo svojim sugrađanima.
Pridružite nam se i Vi…
Povodom usvajanja Deklaracije o pravima potrošača, ožujak 1962.godine, tadašnji predsjednik SAD-a John F. Kennedy izjavio je: "Prema definiciji, u potrošače se uključuje sve nas, i mene kao predsjednika SAD-a! Potrošači su najveća gospodarska skupina na koju utječe gotovo svaka javna ili privatna gospodarska odluka. Oni su najvažnija skupina čiji se stavovi vrlo često ne čuju! Glas potrošača mora se čuti!"
Konzument je udruga građana osnovana 2006. godine. Mi smo zagovaratelji prava potrošača (konzumenata) i njihove zaštite. Konzument se skrbi za ostvarivanje informacijskih, sigurnosnih, obrazovnih i drugih interesa potrošača; zaštitu standarda, socijalnog i zakonskog statusa potrošača. Konzument je usmjeren na podizanje kvalitete proizvoda i usluga; podizanje javne svijesti o potrošačkim pravima; informiranje, upozoravanje i educiranje građana Republike Hrvatske – potrošača roba i usluga. Smatramo da građani Hrvatske imaju pravu na izbor, sigurnost, kvalitetne informacije i slobodu pri potrošnji roba i usluga. Zalažemo se za skladan odnos između pružatelja i primatelja roba i usluga u kojem će se iznad svega cijeniti i poštivati potrošača i njegova prava kao i kvalitetu proizvoda i usluga.