Konzumentova bilježnica https://blog.dnevnik.hr/konzument

ponedjeljak, 23.06.2008.

Upozorenje korisnicima pristupa Internetu i elektronskoj pošti

U zadnje vrijeme izrazito veliki broj korisnika elektronske pošte prima poštu koja izgleda kao da je pristigla od pružatelja usluga pristupa na Internet, odnosno pružatelja usluge elektronske pošte, a u kojoj se od korisnika traži da dostavi svoje korisničke podatke poput lozinke i korisničkog imena za pristup korisničkom računu pristupa Internetu i /ili elektronskoj pošti. Takvi zahtjevi nikada ne dolaze od pravih pružatelja usluga jer oni ne trebaju podatke o svojim korisnicima osim onih koje posjeduju i traže prilikom otvaranja korisničkog računa. Stoga nikako ne nasjedajte na takve podatke i ne šaljite e-poštom svoje korisničke podatke. Takvi zahtjevi dolaze od prevaranata koji na taj način pokušavaju preuzeti vaš korisnički račun, a kako bi isti zloupotrebljavali.

U nekim slučajevima putem e-pošte prevaranti pokušavaju doći i do drugih podataka o vama poput broja bankovnog računa, adrese prebivanja i slično. Posebno upozoravamo sve građane da ni u kom slučaju ne šalju putem e-pošte nikome podatke vezane uz vlastiti identitet s obzirom da isti mogu biti zlorabljeni te nanijeti onima koji pošalju takve podatke veliku štetu.

Sve koji putem elektroničke pošte pokušavaju doći do vaših podataka prijavite pružatelju usluga, a svima koje znate prenesite ovo upozorenje.

Društvo za zaštitu prava potrošača "Konzument"


Podijeli • 23.06.2008. u 13:18 • 1 KomentaraPrint#^

srijeda, 18.06.2008.

Što kad vas optuže za krađu u trgovini!?

U zadnje vrijeme učestalo se događa da kupce u trgovinama bezrazložno optuže za krađu! Ovaj tekst je kao savjet namijenjen svima onima kojima se upravo to dogodilo, odnosno kao savjet što učiniti kada i ako vam se to dogodi.

Trgovci se u zadnje vrijeme susreću s povećanim brojem krađa i u pokušaju rješavanja te problematike vrlo često je i sumnja djelatnika opravdana da se nekoga neopravdano optuži za krađu. S druge strane, onima koji doista kradu nemamo što za poručiti – osim da svaki put kada to rade, ne zaborave kako čine protuzakonito djelo.

Oni koji ne kradu, a nepravedno ih se optuži za krađu trebaju prije svega ostati smireni. Imajte na umu da se nemate zbog čega uzbuđivati – ukoliko niste ništa ukrali! Nitko vas ne smije pregledavati niti tražiti osobne dokumente. Vi zatražite da se pozove policija jer samo vas službena osoba smije tražiti identifikacijske dokumente i izvršiti pregled vaših osobnih stvari.

Osim toga, službena osoba iz policije mora sastaviti zapisnik o navedenom događaju, a isti će vama kasnije služiti u namirenju pravde – tužbi spram onih koji su vam nanijeli štetu. Naime, vrlo često se događa da se kupce koje neopravdano optuže za krađu javno šikanira pred drugim prisutnim kupcima pa čak i maltretira – fizički tjera u prostorije i praktično pritvara! Takav način postupanja prema kupcu, potrošaču – kao osobi, građaninu poslije je vrlo snažan temelj za tužbu. Zadržite svoje osobno dostojanstvo i pomognite i drugim građanima – nemojte dopustiti da loš odnos prema vama prođe bez posljedica za odgovorne – tužite ih!


Podijeli • 18.06.2008. u 12:54 • 1 KomentaraPrint#^

Indeks potrošačkih cijena u svibnju 2008.

Indeks cijena u svibnju viši za 6,4 posto u odnosu na svibanj 2007.

Cijene dobara i usluga koje se koriste za osobnu potrošnju, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u svibnju 2008. u odnosu na travanj 2008. u prosjeku su više za 1,1%, dok su u odnosu na svibanj 2007.,odnosno na godišnjoj razini, više za 6,4%, a u godišnjem prosjeku za 4,6%.

Promatrano po glavnim skupinama prema namjeni potrošnje, u svibnju 2008. u odnosu na travanj 2008. najviše su porasle cijene prometa (za 2,7%), (zbog povećanja cijena goriva i međumjesnog prijevoza putnika autobusom), cijene odjeće i obuće (za 2,2%), cijene prehrane i bezalkoholnih pića (za 1,5%) (voće, meso, riža, kruh, brašno, keksi i tjestenina, mlijeko, sir, ulja i masti te začini), cijene ugostiteljskih usluga (za 1,2%) (smještaj u hotelima i kampovima), cijene rekreacije i kulture za (1,0%) (paket-aranžmani), cijene pokućstva, opreme za kuću i redovitog održavanja za (0,7%). Cijene alkoholnih pića i duhana, u svibnju u odnosu na travanj više su za 0,2%, cijene zdravstva kao i cijene ostalih dobara i usluga više su za 0,1% .

Istodobno su cijene stanovanja, vode, energije, plina i drugih goriva, cijene komunikacija kao i cijene obrazovanja u svibnju 2008. u odnosu na travanj 2008. u prosjeku ostale na razini cijena iz travnja.

Najveći doprinos povećanju indeksa potrošačkih cijena u svibnju 2008. u odnosu na travanj 2008. imale su cijene prehrane i bezalkoholnih pića (za 0,48%), cijene prometa (za 0,31%), cijene odjeće i obuće (za 0,18%), cijene rekreacije i kulture (za 0,06%) te pokućstva, opreme za kuću te redovitog održavanja kao i cijene ugostiteljskih usluga za (0,04%).

U okviru indeksa potrošačkih cijena, cijene dobara u svibnju 2008. u odnosu na travanj 2008. u prosjeku su više za 1,4%, dok su cijene usluga u prosjeku ostale na razini cijena iz travnja.

Promatrano po podindeksima, u svibnju 2008. u odnosu na travanj 2008. indeks energije i indeks svježih prehrambenih proizvoda viši je za 2,3%, indeks dobara bez prehrane, pića i duhana za 1,6%, indeks dobara bez električne energije za 1,5%, indeks prehrane, pića i duhana za 1,3%, indeks ukupno bez energije za 0,9%, indeks industrijskih neprehrambenih proizvoda bez energije kao i indeks prerađenih prehrambenih proizvoda viši je za 0,7% te indeks ukupno bez energije i prehrane za 0,6%.


Podijeli • 18.06.2008. u 12:30 • 0 KomentaraPrint#^

četvrtak, 12.06.2008.

Znamo li koliko plaćamo poziv na mobitelu!?

Udruga Juris Protecta uputila nam je dopis u kojem je navedeno da su ustvrdili kako smo već duže vrijeme izloženi organiziranoj pljački mobilnih operatera. Naime, nakon ukidanja obavijesti pozivanog mobilnog broja kod korisnika koji su promijenili operatera nije moguće ustanoviti da se telefonski razgovor vodi s brojem izvan mreže pozivatelja. Na taj način pozivatelji brojeva iz iste mreže koji su u međuvremenu promijenili operatera i prešli drugom operateri plaćaju uvećanu cijenu za 100 posto u odnosu na cijenu usluga koju očekuju. Juris Protecta to uspoređuje sa slučajem kada netko nazove korisnika koji je trenutno u Australiji te da u tom slučaju nazivatelj plati ukupne troškove poziva do Australije.

Operateri u Hrvatskoj time zaračunavaju korisnicima troškove kojih nisu svjesni i time ostvaruju neopravdano desetke milijuna kuna dodatnih prihoda.

Juris Protecta zahtijeva od Vijeća Hrvatske agencije za telekomunikacije da bez odgode onemogući uvećano tarifiranje naziva, a da isti ni na koji način nisu upozoreni da je korisnik promijenio operatera. Predlaže se rješenje kojim bi se operatere prisililo da tretiraju na isti način pozive za sve korisnike koji imaju isti pozivni broj bez obzira da li su u međuvremenu promijenili operatera. U protivnom se krši princip za mobilnu telefoniju, prema kome korisnik mora unaprijed znati cijenu svakog poziva.

Društvo Konzument se pridružuje prosvjedu koji je uputila udruga Juris Protecta, smatrajući kako su korisnici mobilnih mreža oštećeni i prevareni, a osobito oni koji plaćaju uvećane iznose za pozive prema drugoj mreži (primjerice iz Tele2 prema VIPnet-u). Smatramo kako bi poželjno rješenje bilo vraćanje napomene pri pozivu o promjeni mreže korisnika.


Podijeli • 12.06.2008. u 14:21 • 0 KomentaraPrint#^

utorak, 10.06.2008.

One2play – ne šalje djeci plaćene sličice i obećanu majicu!?

Hrvatska tvrtka One2play rastužila je sedmogodišnjeg dječaka koji je skupljao sličice nogometaša toliko da je njegov otac potražio pomoć, a cijela priča je završila i u medijima nakon što sedmogodišnjak već dva mjeseca nije dobio obećanu majicu, a uz to kako je otac naveo i dvadeset dana čeka na unaprijed plaćene sličice koje mu nedostaju u albumu!

Dječakovog oca A.K. razočarala je sporost i ignoriranje tvrtke koja već dva mjeseca nije njegovu sinu poslala majicu, kao ni sličice koje mu nedostaju iako ih je već unaprijed platio sredinom prošlog mjeseca.

Pričajući o svemu otac dječaka naveo je kako je nakon što su čekali dva tjedna obećanu majicu nazvao tvrtku One2play i tada dobio informaciju kako će majice stići oko 1. lipnja, a svakako prije početka prvenstva u nogometu. Međutim to se nije dogodilo! Ipak nakon što je cijela priča završila u medijima ekspresno su poslane i majice. Gorak okus lošeg odnosa prema potrošačima ostaje i nakon svega, pogotovo zbog krajnje neobzirnosti prema djeci od strane tvrtke koja prodaje igračke namijenjene upravo djeci.

Društvo Konzument podsjeća kako je One2play tvrtka koja je u svojoj ponudi držala i igračku Bindeez super studio povučenu s tržišta u Australiji zbog otrovnih sastojaka (GHB ili "droga za silovanje"). One2play je igračku Bindeez super studio povukao s tržišta u Hrvatskoj, o čemu ipak javnost nije bila obaviještena, a i upiti našeg Društva ostali su tada u potpunosti ignorirani.


Podijeli • 10.06.2008. u 19:16 • 2 KomentaraPrint#^

utorak, 03.06.2008.

VIPnet-ovi korisnici u centru Zagreba korisnici drugog reda!?

Danas je po već tko zna koji put da korisnici VIPnet-a u centru Zagreba nisu mogli koristiti svoju mobilnu mrežu! Događalo se to do sad s uslugama prijenosa podataka ili s uslugama prijenosa glasa i slanja poruka (SMS), a ponekad su i sve usluge bile nedostupne istovremeno.

Zabrinjavajuće je međutim ne samo to što su usluge bile nedostupne, nego i to što VIPnet do sada nije smatrao shodnim da se obrati svojim korisnicima putem medija, poštom ili jednostavno putem SMS poruke, te da se na taj način ispriča za vlastite propuste! Jasno je kako oni smatraju da nisu krivi zbog toga što imaju poteškoće s centralom, međutim, korisnici koji plaćaju njihove usluge, plaćaju ih kako ne bi morali razmišljati o centralama ili o bilo kakvim tehničkim pitanjima i oni zasigurno nisu krivi nego su OŠTEĆENI!

Veliki broj korisnika VIPnet-ovih usluga, ali i brojna istraživanja, između ostalih i ono Društva Konzument o povjerenju potrošača u brandove, govore kako potrošači – korisnici imaju povjerenja u VIPnet. S druge strane ovakve (ne)aktivnosti VIPnet-a ne pokazuju kako ta tvrtka cijeni svoje korisnike!

Pitanje je koliko se korisnika našlo u nezgodnoj situaciji, upravo zbog nemogućnosti korištenja VIPnet-ovih usluga? No, VIPnet je na sve to reagirao tako da je postavio kratku obavijest na svojim Internet stranicama za koju se treba potruditi da ju pronađete. Je li to "zbog nas" kako kaže slogan cijele tvrtke?


Podijeli • 03.06.2008. u 13:29 • 1 KomentaraPrint#^

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

04/2010 (2)
03/2010 (2)
02/2010 (3)
11/2009 (3)
10/2009 (1)
09/2009 (1)
07/2009 (1)
04/2009 (2)
03/2009 (1)
11/2008 (1)
10/2008 (4)
09/2008 (1)
08/2008 (2)
07/2008 (3)
06/2008 (6)
05/2008 (10)
04/2008 (10)
03/2008 (18)
02/2008 (13)
01/2008 (1)
12/2007 (3)
11/2007 (2)
10/2007 (1)
09/2007 (7)
06/2007 (3)
05/2007 (2)


Komentari da/ne?

*Konzumentova bilježnica*


Konzumentov blog "Konzumentova bilježnica" predstavlja kako i sam naziv kaže bilježnicu u koju upisujemo aktualne teme za potrošače u Hrvatskoj ali i šire.

U "Konzumentovu bilježnicu" upisujemo probleme, vijesti, rješenja i preporuke…

Pozivamo vas da svojim doprinosom pomognete da bilježnica svakim danom bude ispisana vašim problemima kao i njihovim rješenjima. Zajedničkim radom možemo postići stvarno ostvarenje prava potrošača…

Neka se glas potrošača čuje!


Konzumentova bilježnica može se pronaći i u tiskanom formatu!

*Poveznice*


- Državni inspektorat

- Consumers International

- EU DG Consumer Affairs

- European Consumers Org.

- DZPP "Konzument"

- Konzument na facebooku

- Reklamacije.net

*******

- NATO - OPSA

- Denis blog

- EVO etika


*******


RSS

*******


Pretraži Konzument


*******

Konzument predlaže:

Preko Outlook Expressa ili Googla sudjelujte u raspravama pri interesnoj grupi (news group): hr.soc.zastita-kupaca

Posjetite reklamacije.net - portal za reklamacije i pritužbe građana

Pridružite se Konzumentu na Facebooku

*Kontakt*


Društvo za zaštitu prava potrošača "Konzument"

Poljana Zvonimira Dražića 9
HR-10000 Zagreb

e-pošta: Konzument

www.konzument.hr

matični broj: 2175223

žiro račun: 2360000-1101937190 (ZABA)

Pružite nam potporu u radu, simboličnom uplatom na žiro račun Konzumenta i Vi sudjelujete u gradnji informiranog potrošačkog društva.

Uplata donacije Društvu Konzument može se koristiti za smanjenje porezne osnovice u istom iznosu, a do 2 posto ukupnog prihoda ili dohotka u prethodnoj godini za pravne i fizičke osobe.

Ukoliko trebate savjet ili pomoć, slobodno nas kontaktirajte…
yes

*Tko smo mi...*


Mi smo potrošači, poput Vas! Smatramo da građani kao potrošači imamo pravo na kvalitetan život, na izbor! Udružili smo se da ostvarimo svoja prava i da pomognemo svojim sugrađanima.

Pridružite nam se i Vi…

Povodom usvajanja Deklaracije o pravima potrošača, ožujak 1962.godine, tadašnji predsjednik SAD-a John F. Kennedy izjavio je: "Prema definiciji, u potrošače se uključuje sve nas, i mene kao predsjednika SAD-a! Potrošači su najveća gospodarska skupina na koju utječe gotovo svaka javna ili privatna gospodarska odluka. Oni su najvažnija skupina čiji se stavovi vrlo često ne čuju! Glas potrošača mora se čuti!"

Konzument je udruga građana osnovana 2006. godine. Mi smo zagovaratelji prava potrošača (konzumenata) i njihove zaštite. Konzument se skrbi za ostvarivanje informacijskih, sigurnosnih, obrazovnih i drugih interesa potrošača; zaštitu standarda, socijalnog i zakonskog statusa potrošača. Konzument je usmjeren na podizanje kvalitete proizvoda i usluga; podizanje javne svijesti o potrošačkim pravima; informiranje, upozoravanje i educiranje građana Republike Hrvatske – potrošača roba i usluga. Smatramo da građani Hrvatske imaju pravu na izbor, sigurnost, kvalitetne informacije i slobodu pri potrošnji roba i usluga. Zalažemo se za skladan odnos između pružatelja i primatelja roba i usluga u kojem će se iznad svega cijeniti i poštivati potrošača i njegova prava kao i kvalitetu proizvoda i usluga.

© 2007-2010 Konzument


Creative Commons License


Ovo djelo je ustupljeno pod Creative Commons licencom Imenovanje 2.5.


Pridruzite se Konzumentu na Facebooku

Pridruzite se Konzumentu na Twitteru

Brandovi potrosackog povjerenja