Iskustva iz prakse upućuju jedan iznimno važan čimbenik u poticanju rane pismenosti: osiguravanje poticajne okoline u kojoj će djeca doživljavati i tumačiti slova i brojeve kao zanimljivo, korisno i pozitivno iskustvo. Takva percepcija slova i brojeva čini temelj uspješnog ulaska djeteta u sustav formalnog obrazovanja i pretpostavka izgradnje pozitivnog stava prema učenju. Djeca se često „igraju pisanja“ precrtavajući i/ili prepisujući slova s predložaka, prije nego ih raspoznaju, osobito u interakciji s djecom koja su kronološki starija ili kompetentnija u području rane pismenosti. Iz tog razloga bi trebalo poticati druženje djece različite dobi a njihove uratke izlagati na izložbenim površinama u vrtiću. Primjerenim oblikovanjem vrtićkog okruženja može se značajno pojačavati motivacija djece za bilježenjem misli, i time podupirati razvoj njihovih kompetencija iz područja rane pismenosti (Žuvela, 2010.) Raznovrsnost pripremljenih materijala pridonosi motivaciji djece te je važno obogatiti prostor knjigama, časopisima, enciklopedijama, pokrivaljkama, umetaljkama, praznim papirima i olovkama te nizom različitih didaktički oblikovanih igara. Također, motivaciji djece za sudjelovanjem u aktivnostima za poticanje rane pismenosti doprinosi i osjećaj zadovoljstva i ugode. „Osnovno načelo razvoja pismenosti: samo u okolini gdje je pismenost prisutna svaki dan, djeca mogu razviti i prirodnu želju za čitanjem i pisanjem“ (Grginič, 2007).
31.01.2017. (16:34)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Slažem se s kolegicom Valentinom, odnosno okruženje za učenje ili obogaćivanje okoline već od ranog djetinjstva vrlo je važno budući da dijete na svoj vlastiti način i u svom vlastitom tempu određuje na koji način će stupiti u interakciju s određenim materijalom. Dijete najbolje uči logičke pojmove te stječe predčitačke vještine kroz njemu omiljenu i prirodnu aktivnost - igru. Također, svakom djetetu, pa tako i onome kod kojega je utvrđena neka teškoća u savladavanju predvještina čitanja i pisanja treba individualizirano pristupiti, motivirati i ponuditi njemu zanimljive i izazovne sadržaje. kretanje je također aktivnost koja je djeci prirodna i podržava tok misli, te je dodatni poticaj za učenje.
01.02.2017. (20:03)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Iako nisam ove struke, imam dvoje djece i dobro se sjećam njihova početka školovanja. Dok kći nije znala čitati i nije bila pretjerano zainteresirana za školu, sin je već sa četiri godine znao sva slova, a sa pet i tečno čitati (mlađi je pa je učio uz sestru). Nisam pridavao pažnju tome i smatram da uloga vrtića nije da dijete nauči čitati i pisati, ali znam koliko je kći npr. imala poteškoća kada je krenula u prvi razred i koliko ju je to kočilo na početku, što nije bio slučaj sa sinom. Slažem se s onim navedenim u članku, a to je da je vrtić svakako odgovoran za poticanje čitanja i pisanja, a njihovo svladavanje bit će onda svakako lakše kasnije u školi.
01.02.2017. (21:09)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Kreiranje okoline koja će poticati dijete na čitanje, pisanje i izražavanje je ključno u razvoju tih vještina. Svako dijete ima individualan ritam rasta i razvoja, vlastiti stil savladavanja tih vještina što treba poštovati. Važno je da dijete osjeti radost istraživanja pisma, da ga slova i brojke zaintrigiraju, da je ponukan otkriti ovu veliku ljudsku simboliku koja nas okružuje. Svako dijete naći će način da savlada vještine pisanja, čitanja i dr. Treba stvoriti pozitivno ozračje, koristiti zanimljive izvore, poticati suradnju i ohrabrivati uloženi trud svakog pojedinog djeteta.
01.02.2017. (22:43)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Slažem se s prethodnim komentarima, iz vlastitog iskustva uvidjela sam koliko djeca imaju interes za čitanjem , možemo reći već od jaslica kada s velikim interesom listaju slikovnice.Vidljivo je kako najčešće u praksi su roditelji ti koji žele ispunjene radne listove umjesto da se cijene edukativna učenja kroz igru.Primjeri iz članka motivirati će me da i sama osmislim zanimljive poticaje prema individualnim različitostima i interesima u vlastitoj skupini.
02.02.2017. (20:21)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Valentina Ujcic
Iskustva iz prakse upućuju jedan iznimno važan čimbenik u poticanju rane pismenosti: osiguravanje poticajne okoline u kojoj će djeca doživljavati i tumačiti slova i brojeve kao zanimljivo, korisno i pozitivno iskustvo. Takva percepcija slova i brojeva čini temelj uspješnog ulaska djeteta u sustav formalnog obrazovanja i pretpostavka izgradnje pozitivnog stava prema učenju. Djeca se često „igraju pisanja“ precrtavajući i/ili prepisujući slova s predložaka, prije nego ih raspoznaju, osobito u interakciji s djecom koja su kronološki starija ili kompetentnija u području rane pismenosti. Iz tog razloga bi trebalo poticati druženje djece različite dobi a njihove uratke izlagati na izložbenim površinama u vrtiću.
Primjerenim oblikovanjem vrtićkog okruženja može se značajno pojačavati motivacija djece za bilježenjem misli, i time podupirati razvoj njihovih kompetencija iz područja rane pismenosti (Žuvela, 2010.) Raznovrsnost pripremljenih materijala pridonosi motivaciji djece te je važno obogatiti prostor knjigama, časopisima, enciklopedijama, pokrivaljkama, umetaljkama, praznim papirima i olovkama te nizom različitih didaktički oblikovanih igara.
Također, motivaciji djece za sudjelovanjem u aktivnostima za poticanje rane pismenosti doprinosi i osjećaj zadovoljstva i ugode.
„Osnovno načelo razvoja pismenosti: samo u okolini gdje je pismenost prisutna svaki dan, djeca mogu razviti i prirodnu želju za čitanjem i pisanjem“ (Grginič, 2007).
31.01.2017. (16:34) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Ana Plišić
Slažem se s kolegicom Valentinom, odnosno okruženje za učenje ili obogaćivanje okoline već od ranog djetinjstva vrlo je važno budući da dijete na svoj vlastiti način i u svom vlastitom tempu određuje na koji način će stupiti u interakciju s određenim materijalom. Dijete najbolje uči logičke pojmove te stječe predčitačke vještine kroz njemu omiljenu i prirodnu aktivnost - igru. Također, svakom djetetu, pa tako i onome kod kojega je utvrđena neka teškoća u savladavanju predvještina čitanja i pisanja treba individualizirano pristupiti, motivirati i ponuditi njemu zanimljive i izazovne sadržaje. kretanje je također aktivnost koja je djeci prirodna i podržava tok misli, te je dodatni poticaj za učenje.
01.02.2017. (20:03) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Damir Vejan
Iako nisam ove struke, imam dvoje djece i dobro se sjećam njihova početka školovanja. Dok kći nije znala čitati i nije bila pretjerano zainteresirana za školu, sin je već sa četiri godine znao sva slova, a sa pet i tečno čitati (mlađi je pa je učio uz sestru). Nisam pridavao pažnju tome i smatram da uloga vrtića nije da dijete nauči čitati i pisati, ali znam koliko je kći npr. imala poteškoća kada je krenula u prvi razred i koliko ju je to kočilo na početku, što nije bio slučaj sa sinom. Slažem se s onim navedenim u članku, a to je da je vrtić svakako odgovoran za poticanje čitanja i pisanja, a njihovo svladavanje bit će onda svakako lakše kasnije u školi.
01.02.2017. (21:09) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
josipablog2017
Kreiranje okoline koja će poticati dijete na čitanje, pisanje i izražavanje je ključno u razvoju tih vještina. Svako dijete ima individualan ritam rasta i razvoja, vlastiti stil savladavanja tih vještina što treba poštovati. Važno je da dijete osjeti radost istraživanja pisma, da ga slova i brojke zaintrigiraju, da je ponukan otkriti ovu veliku ljudsku simboliku koja nas okružuje. Svako dijete naći će način da savlada vještine pisanja, čitanja i dr. Treba stvoriti pozitivno ozračje, koristiti zanimljive izvore, poticati suradnju i ohrabrivati uloženi trud svakog pojedinog djeteta.
01.02.2017. (22:43) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Irma Bahović
Slažem se s prethodnim komentarima, iz vlastitog iskustva uvidjela sam koliko djeca imaju interes za čitanjem , možemo reći već od jaslica kada s velikim interesom listaju slikovnice.Vidljivo je kako najčešće u praksi su roditelji ti koji žele ispunjene radne listove umjesto da se cijene edukativna učenja kroz igru.Primjeri iz članka motivirati će me da i sama osmislim zanimljive poticaje prema individualnim različitostima i interesima u vlastitoj skupini.
02.02.2017. (20:21) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...