Komentari

sempercontra.blog.hr

Dodaj komentar (18)

Marketing


  • ljelja

    Kad su Finci projektirali svoju reformu, jedna od prvih stvari im je bila podizanje plaće učiteljima i profesorima. A onda su od njih mogli tražiti što god su htjeli i to su i dobili. Osim toga što je reforma bila dobro promišljena imali su je i s kime provoditi.
    Jedna od glavnih odlika je protočnost sustava, tako da nijedno dijete ne ispadne iz sustava nego se usmjerava prema svojim (trenutnim) sposobnostima. Znači , balav si i odabereš krivu školu ali se to otkrije i nije smak svijeta, uvijek su predviđeni kanali za takvu djecu, vertikalno i vodoravno.
    Reforma školstva se osim toga provodi i više od desetljeća i stalno se sustav dotjeruje. Ništa se ne radi preko koljena a pogotovo se ne prepisuju dijelovi tuđih sustava i to bez razumijevanja, kako radi današnji ministar. Mi smo još na šuvarici gdje je jedino važno napamet znati tekst otisnut masnim slovima u udžbeniku. I to u trostrukom sustavu doma, škole i crkve.
    Ukratko: Nemoj pokvarit ako već ne možeš popraviti

    avatar

    11.06.2013. (08:12)    -   -   -   -  

  • fra gavun

    Bakin citat „Ako svi razmišljaju na isti način, nitko baš mnogo ne razmišlja.“ i te kako se dobro uklopio u svemu osim u zastave.
    Ne znam postoji li i jedna država na svijetu da čini paraodiju od barjaka
    kao što je to slučaj kod nas i da nitko ne snosi posljedice.

    avatar

    11.06.2013. (08:44)    -   -   -   -  

  • semper_contra

    @ljela
    Pretpostavljam da si pročitala spomenutu knjigu obzirom na opširnost komentara s kojim se uglavnom slažem. Jedino bih izrazio određenu rezervu prema tvrdnji Kad su Finci projektirali svoju reformu, jedna od prvih stvari im je bila podizanje plaće učiteljima i profesorima. Da učinili su to ali paralelno i postupno zajedno s drugim programima kao što je privlačenje najtalentiranijih ljudi za učiteljska zanimanja, smanjenje broja sati po učitelju, izjednačavanje uvjeta za sve učenike etc. No ako si knjigu pročitala i sama znaš pa neću dalje nabrajati.

    A što se tiče šuvarice, eto i ja sam je završio, pa sam ipak bio i uspješan student elektrotehnike i, prema priznanju okoline, dobar projektant. Uz to osobnog sam mišljenja da je u odnosu na sadašnje brljanje po školstvu šuvarica 'nedostižni ideal' koji teško da će se kod nas brzo dosegnuti.

    avatar

    11.06.2013. (10:01)    -   -   -   -  

  • durica

    mi odgajatelji se svakodnevno borimo s roditeljima koji ne žele biti svjesni svoje djece i njihovih mogućnosti, roditelj je uvijek u pravu, kao gost u kafiću, a odgoj i obrazovanje svedeno na uslužnu djelatnost. nema suradnje među članovima stručnog tima u pojedinoj ustanovi, a kamoli suradnje na relaciji predškola - škola - srednja škola - ostale soc. ustanove. skandinavci su odavno shvatili kako predškolu usmjeriti prema školi, kako koristiti multidisciplinarnost, a kadar ne svode na zamjensku robu.

    avatar

    11.06.2013. (13:58)    -   -   -   -  

  • Valcer

    Volim da te vidim na naslovnici pa to ti je! :) Volim kad admin ocijeni da je tvoj post za izdvajanje. A često jeste.

    avatar

    11.06.2013. (15:28)    -   -   -   -  

  • semper_contra

    @durica
    U skladu s najnovijim primjerom oca koji je namlatio 'zločestu' profesoricu i ravnatelja koji joj je pritekao u pomoć je je dotični 'snagator' zaključio da je ocjena za njegovog pulena premalena i tako dao sinu zornu poduku kako se rješavaju problemi u životu.

    @valcer
    Opet samo jedno skromno - hvala ti!

    avatar

    11.06.2013. (18:06)    -   -   -   -  

  • don branko

    pozdrav

    avatar

    11.06.2013. (19:31)    -   -   -   -  

  • donin svijet

    Očito Finski političari žele obrazovan narod.
    Našim političarima to zadnjih dvadeset godina, a i trenutno baš ne odgovara.... pa do tada možemo čeznutljivo gledati kako to rade Finci i ostali koji znaju da je obrazovanje najbolji ulog za budućnost.

    avatar

    11.06.2013. (21:42)    -   -   -   -  

  • vs

    Baš si ovo lipo napisa, baš kvalitetan tekst...baš se pitam dali ti je za oko zapeo onaj stravičan nedavni prizor kad su hrvatski srednjoškolci zauzeli klupe u hrvatskom saboru, te se okušali u političkoj improvizaciji....gotovo da nitko nije stavio ruku na srce dok je svirala himna.

    avatar

    11.06.2013. (22:19)    -   -   -   -  

  • Boris

    Post za svaku pohvalu. Međutim, u analizi treba dodati mnogo stvari. Tako, da bi smo riješili ovaj problem ( odgoj i obrazovanje), potrebno je prije toga riješiti sam sustav. Društveno-politički sustav, mislim na naš nacionalni i državni model, on je za sada nerješiv. Što god počnete riješavati u krivim okvirima, vi to ne možete riješiti. Potrebna je određena sistematika i kontinuitet. Najprije moramo riješiti vanjske gabarite, onda će unutrašnji biti odmah riješeni u 50 % slučajeva. I to važi za sve djelatnosti i područja života. Nema kopiranja, već vlastita kreacija.

    avatar

    11.06.2013. (22:23)    -   -   -   -  

  • semper_contra

    @vs
    Hoće li netko prilikom intorniranja himne držati ruku na srce ili ne je njegova osobna odluka jer to nije propisano nikakvim zakonom (ja to ne radim jer me previše asocira na čuvanje svojih lisnica) ali grb i zastava su službeni i propisani simboli države i trebaju se koristiti samo u tom obliku.

    @boris
    Slažem se s tobom no poanta posta je u razlici u našim i finskim svjetonazorima. Iz njih onda proizlazi i sve ostalo.

    avatar

    11.06.2013. (22:59)    -   -   -   -  

  • ljelja

    & Semper, imala sam prilike i vidjeti to iz "druge ruke" tj. susjedica se školovala tamo. Drugo, pratila sam tu i korejsku reformu školstva i uspoređivala s našim "reformama". Treće, imala sam prilike uspoređivati nizozemsko školstvo godinu za godinu od prvog razreda do fakultetske diplome. Razlika je nemjerljiva, tamo se ne može dogoditi da je učitelj po definiciji boksačka vreća i smeće za tuđa g...a.
    Oni su gospoda i tako ih se i tretira. Jer školstvo nije profit za godinu dvije, školstvo je ekstra profit na duge staze za građane a naročito za državu.
    Tebi svaka čast, takvi šuvarci su rijetki, vjeruj mi gledam svaki dan 40 godina kako to izgleda. I nemoj se zavaravati, naša "bologna" je šuvarica zamotana u staniol i to otrovan.
    Gledajući sve to (i štošta drugo) čovjek se ponekad pita koga vraga ima potomstvo kad ga ostavlja u toj i takvoj toksičnoj bari.

    avatar

    12.06.2013. (07:37)    -   -   -   -  

  • semper_contra

    @ljelja
    Vidim da si 'potkovana' mnogo više od mene i tvoji stavovi su sigurno mjerodavniji od mojih. Osim toga kako sam odgovorio i @borisu post je prvenstveno napisan s idejom da prikaže različite svjetonazore koji vladaju kod većine našeg puka u odnosu na finski puk a kao primjer mi je zgodno poslužila spomenuta knjiga.

    Je si li čula za najnoviji 'biser' u svezi oca jednog učenika, u školi u Klisu, koji nije bio zadovoljan s ocjenom koju je dobio njegov 'pulen' oa je fizički napao profesoricu i ravnatelja koji je stupio u obranu kolegice. 'Pravedni' sudija je za remećenje javnog reda i mira uz nasilnog oca prijavio i - ravnatelja. Pa sad budi ti učitelj i ravnatelj škole.

    avatar

    12.06.2013. (16:08)    -   -   -   -  

  • Neverin

    mislim da bi ovaj TED Talk about education mogao biti dobra nadopuna tvoga posta

    http://www.ted.com/talks/ken_robinson_how_to_escape_education_s_death _valley.html

    avatar

    12.06.2013. (19:41)    -   -   -   -  

  • semper_contra

    @neverin
    Možebitno da si u pravu no ja sam, kao to neki moji blogeri znaju, s engleskim na Vi pa ako ti nije na teret, a smatraš da bi bila zaista nadopuna, molio bih te da me ukratko informiraš o čemu se radi. Možeš i na moj e-mali. Unaprijed hvala.

    avatar

    12.06.2013. (23:36)    -   -   -   -  

  • Neverin

    @semper, mislim da postoji opcija sa titlovima, imaš subtitles...

    avatar

    13.06.2013. (18:39)    -   -   -   -  

  • ljelja

    & Semper, kad sve zbrojiš i oduzmeš, dođeš do poraznog uvida u manjak (bolje nepostojanje) kućnog odgoja. Tu sve počinje i s time sve završava. "Školat" ih možeš do besvijesti, opanak uvijek proviri. Treba nekoliko generacija da se amortizira taj opanak. A kako kod nas društvene "revolucije" teku kao na tvorničkoj (njemačkoj) traci tako nikad nema vremena da se talog slegne.
    I da, svačiji su preci iz opanka uskakivali u papuče, i moji. Ali kad je prirast stanovništva prirodan a ne mehanički onda to sve teče bez trzavica.
    A propos splitskog suca, treba mu objavit ime da se vidi beleca. I svih takvih. Shvaćam "logiku" iza te odluke, ali da mi je znat kako jedan sam čovjek može mirnim putem spriječiti razbojnika koji tuče ženu, e to bih ja pitala suca. S druge strane kad policija uradi to isto onda je sve u redu i nema remećenja mira i reda?! Davno sam pitala jednog našeg, europski priznatog, pravnog stručnjaka kako puštaju studente na pravu samo s nabubanim udžbenikom a bez razumijevanja. Svi se pravni sustavi rukovode načelom duha zakona, a ne da li su taksativno u zakonu nabrojeni svi zločini za koje se sudi. Po stavovima naših sudaca (i njihovih učitelja) ako ubijem nekoga s buketom cvijeća nema šanse da me osude, to nigdje ne piše u zakonu. Nije mogao odgovoriti, ali zato vidimo po našoj pravnoj državi odgovor na to pitanje.
    A sad zbiljam moram začepit, red je da i drugi kažu što ih žulja ili veseli. I da me isprave.

    avatar

    14.06.2013. (08:26)    -   -   -   -  

  • semper_contra

    @ljelja
    Samo ti nastavi, ne trebaš 'začepiti' :-).
    Slažem se s tvojim stavom. Svojevremeno sam bio sudski vještak za elektriku i tako dolazio u društvo s pravnicima, sudijama i advokatima. Nakon što su mi kroz prozor provalili u podrum upitao sam na jednom od ročišta advokata:
    "Provalilo mi kroz podrumski prozor. Imam ideju da s unutarnje strane prozora na četiri izolatora postavim željeznu mrežu i stavim je pod napon pa kad opet netko nasilno otvori prozor (prozor je imao željezni okvir) drmnut će ga struja."
    Advokat mi je odgovorio:
    "Ako strada ili preživi pak te tuži bit ćeš kažnjen!"
    Eto, pravo (ne pravda) štiti lopova!

    avatar

    14.06.2013. (09:12)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...