Komentari

vaseljena.blog.hr

Dodaj komentar (13)

Marketing


  • odmak

    Što reći. Potpuno si u pravu.

    avatar

    31.01.2012. (09:26)    -   -   -   -  

  • deni kamino

    Zadovoljstvo je čitati te.Uz to,mnogo toga ovdje naučih, (mislim na kompletno štivo), Mnogo doznah, jel na sreću ili nesreću...I jedno i drugo

    avatar

    31.01.2012. (11:05)    -   -   -   -  

  • NF

    russella sam čitao na bolovanju, moj bivši frend komunist, inače apsolvent filozofije i i kolumunist je bio u šoku, pa to je najopasnija fina buržoarska propaganda što taj lik piše. objasnio sam mu da sam usput konačno do kraja pročitao prepisku camusa i sartrea, i jebiga, još uvijek sam na strani camusa ;)

    avatar

    31.01.2012. (12:53)    -   -   -   -  

  • pero u šaci

    @Odmak - aporija je posrijedi: ako kažeš da je neporecivo u pravu u istom si potezu rekla da nije u pravu (i porekla neporecivo). Vjerujemo li autoru na riječ kada nas uči da mu ne trebamo vjerovati na riječ?

    avatar

    31.01.2012. (13:58)    -   -   -   -  

  • pametni zub

    puno je teorija zavjere, a samo jedna Zavjera. dospjeti u srce Zavjere - nema teorije!
    ne postoji stvaran interes za kritičko mišljenje. iza sedam velova možda nema ničega

    avatar

    31.01.2012. (16:48)    -   -   -   -  

  • Akuzmata

    Zube, i ti si opijen lakoćom bestežinske, nesupstancijalne, prazne postmoderne misli, pa se služiš jeftinim dosjetkama, lažima i besramno se dičiš vlastitim kukavičlukom.
    Ne postoji, kažeš, stvaran interes za kritičko mišljenje? Kakva prazna, mrtva rečenica, kakva odvratna laž.
    A kad kažeš da iza sedam velova možda nema ničega, tvoj me kukavičluk beskrajno žalosti. Zar je, nakon sve prolivene krvi i raskomadanoga mesa, nakon svog razularenog bezumlja na ovome svijetu, tako teško zamisliti neko ljudsko biće, od krvi i mesa, obdareno ravnodušnošću, okrutnošću i materijalnim obiljem, kako spletkari sa sebi sličnima, obuzeto kukavnom željom da bude bog?
    I zar je tako teško raspoznati golotinju vlastitoga tijela, njegovu svenamjensku snagu koja je sila prirode, skupa s elementarnom ugrozom i životinjskim strahom koje prti? Kako ta prosta istina tijela ljudima tako blatantno promiče? Ne opija li ih to upravo lakoća slabe postmoderne misli o kojoj trubim? Ili se samo prave blesavi?
    Jer, dospjeti u srce zavjere banalno je lako: dovoljno je prepustiti se vlastitoj prirodi i prepoznati trenutak kada se srce zgrči u orlovu kandžu.

    avatar

    01.02.2012. (00:20)    -   -   -   -  

  • pametni zub

    Doktore,
    - u ovim post-postmodernim vremenima svaki pokušaj relativizacije i svako nastojanje da se nešto ne tvrdi pada pod rafalima optužbi za (amoralni, dekadentni, mekušasti) postmodernizam. Ali, neka. Ja i sad držim čas. Živjela Postmodernistička partija Nikadije!
    - (ne) tvrdeći da ne postoji stvaran interes za kritičko mišljenje ne predlažem da se ono napusti. Ono i jest ugroženo zbog straha da iza svega nema ničega. Tvrdnjom kako tu 'ima nečega' samo prikrivamo strah. No pravo kritičko mišljenje trebalo bi hrabro ustrajati na putu prema ničemu. Kao onaj svećenik iz Bernanosova romana koji je ustrajao u tome da je svaka Božja milost (pa čak i kad mu je dano da uskrsne mrtvaca) skriveno đavolje iskušenje

    avatar

    02.02.2012. (08:49)    -   -   -   -  

  • Akuzmata

    Zube, ova dva tvoja komentara su toliko nesuvisli da sam gotovo uvjeren da namjerno lupetaš besmislice. Ipak, da ugodim svome hiru, rado ću se osvrnuti čak i na takav kupus.
    Kao prvo, mekanom tvrdnjom da je "kritičko mišljenje (...) ugroženo zbog straha da iza svega nema ničega" zbilja si zaslužio medalju u časnoj disciplini mudroserja o kojoj je naš vrli Neman-ja već pokoji put bio zbor-io.
    Dalje: rečenica "Tvrdnjom kako tu 'ima nečega' samo prikrivamo strah", još jedan primjer kenjaže, zaslužuje podrobniji osvrt: kao prvo, nije stvar u tome "ima (li tu) nečega" (ta otrcana fraza niti što znači, niti je ikada išta značila), nego da ima NEKOGA, i da su, banalne kakve jesu, namjere toga NEKOGA - tko je od krvi i mesa - kristalno jasne. Kao drugo, tko su ti "mi" koji, kako kažeš, "prikrivaju strah"? Ja bih radije rekao da ti "mi" u čije ime govoriš iskazuju strah, što je i logično, s obzirom da ti "mi" slute ili znaju da su ugroženi, a strah je primarna emocija koja se - oh, oh, čak i u ovim post-postmodernističkim vremenima! - javlja uslijed (evidentne ili naslućene, stvarne ili fingirane, ovakve ili onakve) ugroze, pa u tome ne vidim ničeg što nije samorazumljivo i očito - osim, možda, nekom bestjelesnom postmodernom biću kakav je Pametni Zub.
    Dalje: ta tvoja mekana varijanta ništavila prema kojemu, ovladavši "pravim kritičkim mišljenjem", "hrabro ustraješ" mi - prije svega s obzirom na to da je ništavilo nespoznatljiva krajnost - zvuči kao totalni fejk. Da je nešto takvo rekao netko kao, recimo, Thomas Ligotti, još bih mu načas i povjerovao...
    (et cetera ad nauseam)

    avatar

    02.02.2012. (22:20)    -   -   -   -  

  • pametni zub

    Hvala na iscrpnom, premda promašenom razjašnjenju, doktore Hiroviti.
    - Nije istina da kenjam; ja sam samo od govana sazdan.
    - Svaka otrcana fraza znači i previše, od značenja se i otrcala. A inzistiranje na razlikovanju „nečega“ od „nekoga“ u ovom kontekstu vrlo je sitno seruckanje s tvoje strane.
    - Kad kažem „mi“, mislim na sve nas, na našu zajedničku sklonost da si mažemo oči namazom od straha koji prikriva onaj veći Strah. (Pretpostavljam da nećeš biti zadovoljan ovim objašnjenjem, s obzirom da sam u rečenici upotrijebio popriličan broj zamjenica.)
    Sve to uopće ne znači, kako mi iznova podmećeš, da ja podcjenjujem kritičko mišljenje ili da ga smatram nepotrebnim. Ja samo procjenjujem njegove krajnje domete. To što nisam frenetično podržao Nemanjin tekst ne znači da negiram njegove teze. I ranije sam se više puta osvjedočio kako neke od njegovih (naoko fantastičnih) tvrdnji iznenada prerastaju u socijalnu stvarnost (onaj njezin segment poznat javnosti).
    Ako i jesmo ugroženi, ne znači da svatko od nas mora u svakom trenutku zauzimati borbeni stav i izvikivati parole. To, uostalom, i jest put kojim pipci raznoraznih zavjera prodiru duboko u naše utrobe. Zato treba biti oprezan. Ne upuštati se po svaku cijenu u kritiziranje svega i svačega. Razmisliti o svojoj ulozi u svemu. Tko ti garantira, o vrli i ispravni doktore, da i sam nisi dio neke zavjere, da i sam ne ugrožavaš nekoga, da nisi nesvjesni agent „razularenog bezumlja“? Ja (za sebe) nipošto nisam siguran u to. A to što ti jesi (ili pak nisi, ali to ne iskazuješ) – to je prava kenjaža.
    Socijalna stvarnost je zajebana. Nastoji uvući čovjeka u neku od svojih petlji, poniziti ga i svesti na drhturavu „hladnu želatinu“. U mom slučaju to joj je manje više i uspjelo. Postao sam hrpa govana. „Splašnjavam naočigled i smrdim nadaleko“, ali ne serem. Kenjažu prepuštam tebi.

    avatar

    03.02.2012. (20:25)    -   -   -   -  

  • Akuzmata

    No, dobro: ovaj si se put barem potrudio razjasniti svoj pogled na temu umjesto bojažljivih "(ne) tvrdnji" u prethodna dva posta. Pošteno. I zbilja mi je žao. Naime, pročitavši ovaj tvoj odgovor pun "opreza" i "neupuštanja", "straha" i "Straha", "pipaka raznoraznih zavjera (koji) prodiru duboko u naše utrobe", "zajebane socijalne stvarnosti" u sprezi s posvemašnjom nesigurnosti ("ja nipošto nisam siguran") u to što se zapravo događa, nazivanje samoga sebe "hrpom govana" i "drhturavom hladnom želatinom", svih tih "ako" i "tko ti garantira" i "dio neke zavjere" i "nesvjesni agent" i... - dakle, pročitavši sve to, shvatio sam zašto se ne usuđuješ govoriti jasnije i izravnije: čovječe, tebe je zbilja ćopio Strah! Zajebi to: ne postoji Strah s velikim "S" - bez obzira na sve, postoji samo strah, obični, prosti, svakodnevni strah s kojim se izlazi na kraj kao s običnim večernjim umorom: posrčeš zdjelu miso juhe, naspavaš se.
    No, prije toga se, dakako, valja suočiti sa Sjenom I Strašilom U Sobi i Dvoglavim Orlom U Ogledalu.
    (Ovo zadnje je, u ovom kontekstu, naravno, šala.)

    avatar

    03.02.2012. (23:11)    -   -   -   -  

  • pametni zub

    Doktore,
    moji pogledi jasni su od početka. Brbljanje nije objašnjavanje.Tzv. "jasan govor" čisti je orvelizam. Skloni smo (he-he) precjenjivati gomilanja riječi, neprestana dodatna pojašnjavanja i razglabanja, nakon kojih se osjećamo kao da smo nešto postigli.
    Siguran si da me je strah? I ja sam siguran, u to sam jedino siguran! Nisam svoj strah ni pokušavao skriti. Nejasno je samo zašto ti nad time likuješ i žališ me (šmrc, to je tako dirljivo)?
    Ah, da, likovao si i kad si 'otkrio' da sam ljigavi postmodernist. Takvo svoje glumatanje i prenemaganje valjda smatraš kritičkim mišljenjem? Na vrlo jeftine načine nafutravaš se prividima nadmoći, kao kakav početnički bully. Koji je sljedeći korak? Nabaviti opasnog psa pa se šetkati po kvartu? Ne vratiti djeci loptu koju si im oduzeo? Prestrojiti se na cesti bez žmigavca? Razmisli, mogućnosti su više nego brojne.

    avatar

    04.02.2012. (08:37)    -   -   -   -  

  • Akuzmata

    Osvrnut ću se samo na tvoju nevjerojatnu rečenicu: "Tzv. 'jasan govor' čisti je orvelizam" koja je najveća glupost koju si u ovih par komentara napisao, a bilo ih je podosta. Neću uopće obrazlagati, sasvim je izlišno. Drago mi je da smo "popričali". Oprosti što sam povrijedio tvoje osjetljivo blog-komentatorsko biće. Godspeed.

    avatar

    04.02.2012. (19:06)    -   -   -   -  

  • pametni zub

    e sad si stvarno postao nejasan...
    nisi me povrijedio, mogao si i jače, ja tradicionalno dolazim kod Nemanje kad imam potrebu da me netko izvrijeđa.
    oprosti ako sam ja u nečemu pretjerao.
    hvala na raspravici i pozdrav od postmodernog mekušca

    avatar

    04.02.2012. (19:38)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...