Da stvarno, koja zloupotreba naslova, sram te bilo :D
Ova snimka isparavanja je fascinantna. Iako je većina ljudi danas prešla sa starih živinih termometara na nove digitalne, tema se i dalje čini sasvim relevantna. Ima nade da ćeš pisati još nešto o živi, ali sa stajališta otapanja u vodi ili bio-akumulacije u ribi i to? Budući da imaš prilično objektivan i znanstveni pristup, zanima me što misliš o toj "opasnosti".
18.08.2011. (17:20)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Ja znam jedan zanimljiv eksperiment iz elektrotehničkog udžbenika iz škole ali čini mi se opasnim. Naime sjećam se skice neke posudice sa živom u koju je bio uronjen jednim dijelom metalni krug ovješen na ležajevima i kad se zatvori strujni krug kroz taj "kotač" i živu u posudi onda bi se kotač tj. metalni krug trebao okretati. Sad zašto točno ne sjećam se valjda nekakve vrtložne struje i posljednične elektromotorne sile...
18.08.2011. (17:57)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@Igniss: Pa moramo ponekad biti i publicity whores. :P Da, ima nade. Dapače, to mi je i bilo u planu. Samo treba to pozorno napisati, jer se radi o delikatnoj temi.
@vajrapani: Mislim da se radi o Faradayevom homopolarnom motoru, iako se ne sjećam nikakvog kotača. Danas se to u boljim školama prikazuje sa slanom otopinom, a prije se normalno ulijevalo kilograme žive u zdjelu, i djeca bi se skupila oko toga i njušila. Naravno, nikome nije naškodilo, osim možda učitelju/učiteljici, jer je to morao ponavljati, a djeca bi vidjela jednom u životu. Svakakve su se stvari radile u školama u davna vremena. Mogle bi se i danas, uz naravno sigurnosne mjere. Međutim danas vlada žestoka politika odbojnosti prema bilo kakvom praktičnom radu, što doslovno sakati djecu. Neki pokusi su bili pravo blesavi. Recimo čitao sam o pokusu koji sam prikazao u filmiću. U razredu bi se upalilo nezaštićenu živinu lampu (izvor žestokog UV-a) i na plameniku grijalo zdjelu žive, da se pare vide što bolje. Ne znam koliko je u tome istine, ali je zaista bilo imbecilno.
18.08.2011. (21:07)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Igniss
Da stvarno, koja zloupotreba naslova, sram te bilo :D
Ova snimka isparavanja je fascinantna. Iako je većina ljudi danas prešla sa starih živinih termometara na nove digitalne, tema se i dalje čini sasvim relevantna. Ima nade da ćeš pisati još nešto o živi, ali sa stajališta otapanja u vodi ili bio-akumulacije u ribi i to? Budući da imaš prilično objektivan i znanstveni pristup, zanima me što misliš o toj "opasnosti".
18.08.2011. (17:20) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
jelen
Ja znam jedan zanimljiv eksperiment iz elektrotehničkog udžbenika iz škole ali čini mi se opasnim. Naime sjećam se skice neke posudice sa živom u koju je bio uronjen jednim dijelom metalni krug ovješen na ležajevima i kad se zatvori strujni krug kroz taj "kotač" i živu u posudi onda bi se kotač tj. metalni krug trebao okretati. Sad zašto točno ne sjećam se valjda nekakve vrtložne struje i posljednične elektromotorne sile...
18.08.2011. (17:57) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Sadako's apprentice
@Igniss: Pa moramo ponekad biti i publicity whores. :P
Da, ima nade. Dapače, to mi je i bilo u planu. Samo treba to pozorno napisati, jer se radi o delikatnoj temi.
@vajrapani: Mislim da se radi o Faradayevom homopolarnom motoru, iako se ne sjećam nikakvog kotača. Danas se to u boljim školama prikazuje sa slanom otopinom, a prije se normalno ulijevalo kilograme žive u zdjelu, i djeca bi se skupila oko toga i njušila. Naravno, nikome nije naškodilo, osim možda učitelju/učiteljici, jer je to morao ponavljati, a djeca bi vidjela jednom u životu. Svakakve su se stvari radile u školama u davna vremena. Mogle bi se i danas, uz naravno sigurnosne mjere. Međutim danas vlada žestoka politika odbojnosti prema bilo kakvom praktičnom radu, što doslovno sakati djecu.
Neki pokusi su bili pravo blesavi. Recimo čitao sam o pokusu koji sam prikazao u filmiću. U razredu bi se upalilo nezaštićenu živinu lampu (izvor žestokog UV-a) i na plameniku grijalo zdjelu žive, da se pare vide što bolje. Ne znam koliko je u tome istine, ali je zaista bilo imbecilno.
18.08.2011. (21:07) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...