to je posljedica navrat nanos postavljene državne mature, jedva sam uspio izboriti kritičan stav unutar mog sindikata. izuzetno nakaradno sve postavljeno, za esej npr. jedan profesor daje 8 drugi 4 od mogućih bodova, učenici koji sjajno govore strani jezik i imaju super sluh su apsolutno oštećeni, to nitko ne vrednuje, favoriziraju se istrenirani štreberi. već sam napisao, da nisu prevarili sastavljači, i samo učenicima njemačkog jezika umjesto pisma i maila dali blog, koji mudrac se samo to sjetio, i moji učenici bi imali skoro identične sastave,pisma, zadarska profesorica uopće nije kriva za apsurdnost sustava besmislenog po sebi.
06.06.2011. (16:50)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Hm, nije kriva, tako se možemo peti po lancu i svaka će karika naći opravdanje za sebe da nije kriva ali netko jest kriv. Naoko mala stvar ali je to zapravo klica budućeg "pšeničnog uroda" pa ćemo imati žetvu zombija!
06.06.2011. (17:06)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
meni se to čini kao malo dublji problem, a to je nepoticanje individualizma kao jedinog načina da se iz nekog izvuče kreativnost, a to vučemo još iz prijašnjeg sistema, tu neku zadanu crtu po kojoj se strogo dijelimo na talente i netalente, i zaboravljamo da je nečija osobnost vrednija od njegovog/njezinog trenutnog vladanja riječima, kistom, biločime, pa dakle, nije čudo da postoji onda obrazac koji svi jednostavno kopiraju... Umjesto da se klince potakne da izvuku sebe iz sebe i da se cijeni ta njihova originalnost, tlači ih se tamo nekim naučenim frazama... ali, s druge strane, nažalost, većina profesora zna samo baratati frazama i ništa bolje od toga. čast izuzecima... koje poslije toga pamtimo i spominjemo cijeli život... rijetki su bili onda, rijetki su i sada...
06.06.2011. (17:57)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
ovaj sistem zapravo radi savršeno, stvara upravo ono što mu treba - nove mlade robote/robove. one koji se ne uklapaju se škartira. jer u stroju je svaka individualnost suvišna. ovo malo fasadne tehnologije i zapadnjačke demokracije samo prikriva Sjevernu Koreju ili riječnikom dobrih starih Zvjezdanih staza: mi smo Borg, resistance is futile (otpor je uzaludan). bigbraderovski način življenja (n)ovog milenija, zašto misliti ako to netko može umjesto mene? sad se sjetih Simonice, ma nije to zbog toga što je plava, već se brinem...
06.06.2011. (18:25)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Nakon tristotinjak postova na temu školstva, već neko dulje vrijeme ne pišem o istom. Nema smisla. Ali, evo, moj komentar.
Besmislen mi je već sam naziv "esej" za tekst koji se piše po špranci i za koji se učenici treniraju (?!). Svatko iole upućen zna da je esej jedna od najzahtjevnijih i najizazovnijih formi u književnom zanatu. To nikako ne mogu shvatiti, kako sve te kolegice i kolege koji su sudjelovali u kreiranju državne mature mogu prevaliti preko usana pojam "esej" u ovom kontekstu. Ovo što djeca pišu je neka vrsta pismenog uratka na zadanu temu, uz detaljne upute, tj. zadatke.
Zapravo mi je muka pa ću se suzdržati od daljnjih komentara.
06.06.2011. (21:37)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Ja sam pisao državnu ove godine, i hrvatski mi recimo dobro ide, barem to pisanje. Ali, ne razumijem. U čem je problem? Mogao je pročitati sažetak, naučiti glavne likove, njihove karakteristike i razdoblje u kojem se to odvija. Svi su to skoro pa napamet učili, jer 8 djela(pogotovo ako je to 8 tebi nezanimljivih djela) nije moguce naučiti, barem neke stvari, s razumijevanjem. I sad, ako on ne moze reći svoje mišljenje o tome djelu, likovima(šta se uglavnom traži svake godine), taj stvarno mora bit glup. Tak ce i cijeli zivot onda radit...sramota..i za profesora koji ih je to ucio i te bisere.
06.06.2011. (21:53)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Sjajna mi je ideja "opće istine". Esej zapravo stoji tu da se provjeri opća pismenost. Poznato je da je ona niska, te bi puno prikladnije rješenje bio odvojen test pravopisa , koji kreće od osnova č/ć, ije/je, pa tako prema složenijim problemima, a koji se može objektivno ocijeniti. Ovo doista nema smisla.
06.06.2011. (23:22)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
stjecajem okolnosti sam dosta često sa srednjoškolcima i konkretno moje viđenje je da pola te djece iz škole izlazi nepismeno s ocjenom vrlodobar, a ako su oni zbilja nabubali tekstove i to samo izreferirali...to je jezivo....a škole je trebalo zatvoriti onog dana kad je prestalo biti važno htjeti razumjeti..
06.06.2011. (23:48)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Ovaj post me vratio na trenutak u prošlost i školske klupe...nekim čudom, i ja sam povremeno imala priliku imati profesore koje je zanimala moja istina...I one druge. Većinu stvari koje sam naučila u 17 godina školovanja sam zaboravila. Ponekad me sram kad ne znam npr. nekog vrlo poznatog vladara staviti ni približno u vremenski okvir. Matematiku koju sam obožavala, također sam velikim dijelom zaboravila. Ono što nisam i ono što mi je ostalo, kao najvrijedniji dio školovanja bili su ti ljudi koji su me ohrabrili da mislim, pišem, izgovaram. Po meni je to jedini način da dođemo do nekog boljeg, empatičnijeg društva u kojem ima prostora za svakog pojedinca.
06.06.2011. (23:58)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
sorry nisan procitala cili post jer inace neman naviku..al zaintrigiralo me ovo na pocetnoj str bloga.ma predebilno sta im je to odobrilo.mislin imat isti esej.pa svak je moga naucit to sastavljat a ne ucit napamet.
ugl mislin da je to samo jos jedna kritika nasoj drzavi koja se ocito uvijek pridrzava onih rupa u zakonu koje sama kreira
pozz
07.06.2011. (01:16)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@Modesty je savršeno rekla ono što sam i ja htjela, pa da ne ponavljam: potpisujem. To je NWO edukacijska agenda ( čiji je rezultat već odavno vidljiv u SAD ), ili kako bi ti to ljepše, hrvatski rekao : obrazovna nakana NSP-a.
Jezivo, što je konstatirala @ Joanna. A @ Lila je divno opisala smisao postojanja škole i nekog sustavnog odgojnog i obrazovnog upliva na mlade ljude : " Ono što nisam i ono što mi je ostalo, kao najvrijedniji dio školovanja bili su ti ljudi koji su me ohrabrili da mislim, pišem, izgovaram. Po meni je to jedini način da dođemo do nekog boljeg, empatičnijeg društva u kojem ima prostora za svakog pojedinca. "
Pa i to potpisujem, sa izrazitim simpatijama prema svim navedenim komentatoricama. :-)
07.06.2011. (01:33)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@ catwoman: a propos "NWO edukacijske agende", jesi li čitala ovu knjigu?
07.06.2011. (10:46)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Karolina
Kada vam četiri godine tupe stalno jedno te isto, nije nikakvo čudo što vam se pojedine fraze i izrazi (pa čak i rečenice!) usijeku u mozak. Esej nije predviđen za iznošenje vlastitog mišljenja, već jednog općeg dogovorenog stava o tome djelu. Vaše se mišljenje smije vidjeti jedino u zaključku. Moja je profesorica jedna od ocjenjivačica eseja na državnoj maturi i stalno nam je govorila da se mi (odnosno naš stav) ne smijemo uopće vidjeti u uvodu i razradi teme, već samo u zaključku. Ukoliko bi netko napisao nešto drugačije o tom djelu, različito od onoga što bi nam ona rekla, ne bismo dobili maksimalan broj bodova. I za toga prirodnjaka, što ste rekli, da je naštrebao esej... Nije on naštrebao čitav esej, već činjenice koje su bile zapisane u njegovoj bilježnici. Eseji su totalna glupost, netko se stvarno ne zna izražavati pa čak i ako zna stvarno sve o nekom djelu, samo zbog nemogućnosti lijepog izražavanja, propast će mu sav trud. Lijep pozdrav!
07.06.2011. (14:49)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Još jednom, što je esej? Esej NIJE ono što priređivači državne mature i stotine mojih kolegica i kolega te tisuće učenika nazivaju esejem.
ESEJ je "kraća prozna vrsta u kojoj se obrađuje različita tematika, bilo iz života ili iz znanosti, na način koji uključuje razmišljanje i zaključivanje, ali također ima i sposobnost umjetničkog oblikovanja. Naziv "esej" dolazi od francuske riječi essai, što znači ogled. U eseju do izražaja dolazi osobni stav pisca, njegov izbor problema o kojima piše i njegov vlastiti način izlaganja i zaključivanja, ali moraju biti prisutne i vrijednosti koje pripisujemo znanosti i filozofiji: određena dosljednost u zaključivanju, uviđanje važnosti nekih tema i sklonost prema misaonoj razradi problematike. Esej je često posvećen upravo književnosti, pa se njemu na umjetnički vrijedan način obrađuju teme kojima se bavi znanost o književnosti. Začetnik esejističke proze je Michel de Montaigne, koji u svojem djelu Eseji obrađuje najrazličitije teme na način svojstven esejističkom pristupu.
Besmisleno je i potpuno pogrešno nazivati esejem ovo što se traži od učenika da pišu na maturi.
07.06.2011. (20:17)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
kad je moje dijete lani pisalo državnu maturu....dan prije je čula što će bit esej! " prićalo se" ...kako se moglo pričat? ....tko je djeci ispričao? osim toga...kako kaže @NF ..za ispravljanje eseja....na moj upit da je nepravedno da 1.000 profesora ocjenjuje esej jer da nemaju isti kriterij...dobila sam odgovor da su oni "istrenirani, kompetentni i ujednačeni"
ostaju i dalje pitanja... - koji će im kufer esej u državnoj maturi kad to sigurno osigurava nejednak tretman? - kako se ne može sačuvati tajnost ispita? - da li su djeca s istim esejom dobili iste ocjene? - kako to da 100 djece napiše baš isti esej...ili su prepisivali ili im je netko diktirao? ( jer ni ona nije mogla znat koji će bit esej)
07.06.2011. (20:34)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Zanimljiva je gornja definicija eseja. I potpuno neshvatljivo kako oni koji vode državnu maturu ne znaju ama baš ništa o tome. Neprestano se brkaju lončiću i rade podvale. Crno se prikazuje bjelim, bijelo crnim. Valjda sve sa svrhom da se od što većeg broja ljudi naprave idijoti. Žalosno. I kako je moguće da to sve tako lako prođe i uvijek se uspije naglasak staviti na nebitno.
08.06.2011. (07:41)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@g.profesor Hvala ti na ovoj poduci što je esej. I sam sam ga tako shvaćao no ne znam to izreći na takav način. U svakom slučaju ono što su pisali učenici na maturi nakon 'treniranja', ako je to točno što je u novinama pisalo, SIGURNO nije esej.
08.06.2011. (14:23)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Kao netko tko je prilično nedavno prošao obje mature, rekla bih svoje mišljenje, a to je da je ukidanje koncepta ,,maturalnog rada" među blesavijim potezima koji su povučeni u prosvjeti. Pišući maturalni rad čovjek uči pisati znanstveni rad, samostalno se služiti literaturom, istraživati i kritički promišljati (u uvodu je svakoga maturalnog rada trebalo pisati što je učenika potaknulo da piše baš o tome), a k tome se maturanta uvažava kao nezavisnog i samostalnog jer mu se dopušta da piše rad o omiljenoj temi i omiljenog predmeta (barem u teoriji, koja nije kriva ako pokoji učenik to ne iskoristi). Usput je moguće provjeriti i pismenost, zajedno s poznavanjem stručnog nazivlja. Uostalom, stara je matura imala klauzuru iz hrvatskog jezika na kojoj su bile zadane teme od kojih je jedna obično bila iz književnosti, druga iz umjetnosti općenito, a treća o kakvu aktualnu društvenu problemu. Idealno da se čovjek izrazi. Ovaj ,,esej" ima ,,zadatke" (?!), ograničen broj riječi (?!?!) i što ja znam što sve ne. VRATITE MATURALNI RAD!!!
08.06.2011. (19:21)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Srozavanje kriterija i instant proizvodnja je moto pod kojim se provodi masovna edukacija. Ljudima se dijele diplome i doktorati prilicno napuhane vrijednosti jer iza toga stoji odvaljen posao, a ne razumno rjesenje problema. Razmisljanje out of the box je zabaranjeno u datim okvirima i jednostavno ako podatak nije na Googleu onda ne postoji. Ukratko lomim se mislju da li da nastavim znanstvenu karijeru i postanem sveucilisni profesor u vrijeme kad znanje nikoga ne zanima. Ds parafraziram: Knowledge sells, but who's buying.
09.06.2011. (09:10)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
NF
to je posljedica navrat nanos postavljene državne mature, jedva sam uspio izboriti kritičan stav unutar mog sindikata. izuzetno nakaradno sve postavljeno, za esej npr. jedan profesor daje 8 drugi 4 od mogućih bodova, učenici koji sjajno govore strani jezik i imaju super sluh su apsolutno oštećeni, to nitko ne vrednuje, favoriziraju se istrenirani štreberi. već sam napisao, da nisu prevarili sastavljači, i samo učenicima njemačkog jezika umjesto pisma i maila dali blog, koji mudrac se samo to sjetio, i moji učenici bi imali skoro identične sastave,pisma, zadarska profesorica uopće nije kriva za apsurdnost sustava besmislenog po sebi.
06.06.2011. (16:50) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
fra gavun
Hm, nije kriva, tako se možemo peti po lancu i svaka će karika naći opravdanje za sebe da
nije kriva ali netko jest kriv. Naoko mala stvar ali je to zapravo klica budućeg "pšeničnog uroda"
pa ćemo imati žetvu zombija!
06.06.2011. (17:06) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Ani ram
meni se to čini kao malo dublji problem, a to je nepoticanje individualizma kao jedinog načina da se iz nekog izvuče kreativnost, a to vučemo još iz prijašnjeg sistema, tu neku zadanu crtu po kojoj se strogo dijelimo na talente i netalente, i zaboravljamo da je nečija osobnost vrednija od njegovog/njezinog trenutnog vladanja riječima, kistom, biločime, pa dakle, nije čudo da postoji onda obrazac koji svi jednostavno kopiraju...
Umjesto da se klince potakne da izvuku sebe iz sebe i da se cijeni ta njihova originalnost, tlači ih se tamo nekim naučenim frazama... ali, s druge strane, nažalost, većina profesora zna samo baratati frazama i ništa bolje od toga.
čast izuzecima... koje poslije toga pamtimo i spominjemo cijeli život... rijetki su bili onda, rijetki su i sada...
06.06.2011. (17:57) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
MODESTI BLEJZ
ovaj sistem zapravo radi savršeno, stvara upravo ono što mu treba - nove mlade robote/robove. one koji se ne uklapaju se škartira. jer u stroju je svaka individualnost suvišna. ovo malo fasadne tehnologije i zapadnjačke demokracije samo prikriva Sjevernu Koreju ili riječnikom dobrih starih Zvjezdanih staza: mi smo Borg, resistance is futile (otpor je uzaludan). bigbraderovski način življenja (n)ovog milenija, zašto misliti ako to netko može umjesto mene? sad se sjetih Simonice, ma nije to zbog toga što je plava, već se brinem...
06.06.2011. (18:25) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
alexxl
Čito, bat no coment
06.06.2011. (18:38) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
pametni zub
gdje ima ocijenjivanja ima i štrebanja. učenici uvijek traže najkraći put do dobre ocjene
06.06.2011. (21:19) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
gospon profesor
Nakon tristotinjak postova na temu školstva, već neko dulje vrijeme ne pišem o istom. Nema smisla. Ali, evo, moj komentar.
Besmislen mi je već sam naziv "esej" za tekst koji se piše po špranci i za koji se učenici treniraju (?!). Svatko iole upućen zna da je esej jedna od najzahtjevnijih i najizazovnijih formi u književnom zanatu. To nikako ne mogu shvatiti, kako sve te kolegice i kolege koji su sudjelovali u kreiranju državne mature mogu prevaliti preko usana pojam "esej" u ovom kontekstu. Ovo što djeca pišu je neka vrsta pismenog uratka na zadanu temu, uz detaljne upute, tj. zadatke.
Zapravo mi je muka pa ću se suzdržati od daljnjih komentara.
06.06.2011. (21:37) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Shaved Guy's Blog B)
Ja sam pisao državnu ove godine, i hrvatski mi recimo dobro ide, barem to pisanje. Ali, ne razumijem. U čem je problem? Mogao je pročitati sažetak, naučiti glavne likove, njihove karakteristike i razdoblje u kojem se to odvija. Svi su to skoro pa napamet učili, jer 8 djela(pogotovo ako je to 8 tebi nezanimljivih djela) nije moguce naučiti, barem neke stvari, s razumijevanjem.
I sad, ako on ne moze reći svoje mišljenje o tome djelu, likovima(šta se uglavnom traži svake godine), taj stvarno mora bit glup. Tak ce i cijeli zivot onda radit...sramota..i za profesora koji ih je to ucio i te bisere.
06.06.2011. (21:53) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
bloglasnik01
ovo je super i promovirati ću ovaj blog kao što promoviram i siteove koji su super poput ravnododna.com
06.06.2011. (22:56) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Belleepoque
Sjajna mi je ideja "opće istine". Esej zapravo stoji tu da se provjeri opća pismenost. Poznato je da je ona niska, te bi puno prikladnije rješenje bio odvojen test pravopisa , koji kreće od osnova č/ć, ije/je, pa tako prema složenijim problemima, a koji se može objektivno ocijeniti. Ovo doista nema smisla.
06.06.2011. (23:22) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Joanna has left Stepford
stjecajem okolnosti sam dosta često sa srednjoškolcima i konkretno moje viđenje je da pola te djece iz škole izlazi nepismeno s ocjenom vrlodobar, a ako su oni zbilja nabubali tekstove i to samo izreferirali...to je jezivo....a škole je trebalo zatvoriti onog dana kad je prestalo biti važno htjeti razumjeti..
06.06.2011. (23:48) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
lilatokaze
Ovaj post me vratio na trenutak u prošlost i školske klupe...nekim čudom, i ja sam povremeno imala priliku imati profesore koje je zanimala moja istina...I one druge.
Većinu stvari koje sam naučila u 17 godina školovanja sam zaboravila. Ponekad me sram kad ne znam npr. nekog vrlo poznatog vladara staviti ni približno u vremenski okvir.
Matematiku koju sam obožavala, također sam velikim dijelom zaboravila.
Ono što nisam i ono što mi je ostalo, kao najvrijedniji dio školovanja bili su ti ljudi koji su me ohrabrili da mislim, pišem, izgovaram.
Po meni je to jedini način da dođemo do nekog boljeg, empatičnijeg društva u kojem ima prostora za svakog pojedinca.
06.06.2011. (23:58) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
otkako je umro ko da je u zemlju propao mcml
sorry nisan procitala cili post jer inace neman naviku..al zaintrigiralo me ovo na pocetnoj str bloga.ma predebilno sta im je to odobrilo.mislin imat isti esej.pa svak je moga naucit to sastavljat a ne ucit napamet.
ugl mislin da je to samo jos jedna kritika nasoj drzavi koja se ocito uvijek pridrzava onih rupa u zakonu koje sama kreira
pozz
07.06.2011. (01:16) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
catwoman
@Modesty je savršeno rekla ono što sam i ja htjela, pa da ne ponavljam: potpisujem. To je NWO edukacijska agenda ( čiji je rezultat već odavno vidljiv u SAD ), ili kako bi ti to ljepše, hrvatski rekao : obrazovna nakana NSP-a.
Jezivo, što je konstatirala @ Joanna. A @ Lila je divno opisala smisao postojanja škole i nekog sustavnog odgojnog i obrazovnog upliva na mlade ljude : " Ono što nisam i ono što mi je ostalo, kao najvrijedniji dio školovanja bili su ti ljudi koji su me ohrabrili da mislim, pišem, izgovaram. Po meni je to jedini način da dođemo do nekog boljeg, empatičnijeg društva u kojem ima prostora za svakog pojedinca. "
Pa i to potpisujem, sa izrazitim simpatijama prema svim navedenim komentatoricama. :-)
07.06.2011. (01:33) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
ljelja
Sve pobrisah,
Mod i gosp. Profesor su u pravu. Ni lisice ne možemo istjerati a kamo li vukove!
07.06.2011. (07:51) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
primakka
a što reći na državnu maturu kad se za diplomsku radnju na nekim fakultetima sugerira prijepis već postojeće...
07.06.2011. (08:16) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
izvorni život
Kakvo kretensko objašnjenje, tj. pokušaj opravdanja: učenici su istrenirani, a učiteljica je trenerica(???). Kretenizam do bola.
07.06.2011. (08:45) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
gospon profesor
@ catwoman: a propos "NWO edukacijske agende", jesi li čitala ovu knjigu?
07.06.2011. (10:46) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Karolina
Kada vam četiri godine tupe stalno jedno te isto, nije nikakvo čudo što vam se pojedine fraze i izrazi (pa čak i rečenice!) usijeku u mozak. Esej nije predviđen za iznošenje vlastitog mišljenja, već jednog općeg dogovorenog stava o tome djelu. Vaše se mišljenje smije vidjeti jedino u zaključku.
Moja je profesorica jedna od ocjenjivačica eseja na državnoj maturi i stalno nam je govorila da se mi (odnosno naš stav) ne smijemo uopće vidjeti u uvodu i razradi teme, već samo u zaključku. Ukoliko bi netko napisao nešto drugačije o tom djelu, različito od onoga što bi nam ona rekla, ne bismo dobili maksimalan broj bodova.
I za toga prirodnjaka, što ste rekli, da je naštrebao esej... Nije on naštrebao čitav esej, već činjenice koje su bile zapisane u njegovoj bilježnici. Eseji su totalna glupost, netko se stvarno ne zna izražavati pa čak i ako zna stvarno sve o nekom djelu, samo zbog nemogućnosti lijepog izražavanja, propast će mu sav trud.
Lijep pozdrav!
07.06.2011. (14:49) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
gospon profesor
Još jednom, što je esej? Esej NIJE ono što priređivači državne mature i stotine mojih kolegica i kolega te tisuće učenika nazivaju esejem.
ESEJ je "kraća prozna vrsta u kojoj se obrađuje različita tematika, bilo iz života ili iz znanosti, na način koji uključuje razmišljanje i zaključivanje, ali također ima i sposobnost umjetničkog oblikovanja. Naziv "esej" dolazi od francuske riječi essai, što znači ogled. U eseju do izražaja dolazi osobni stav pisca, njegov izbor problema o kojima piše i njegov vlastiti način izlaganja i zaključivanja, ali moraju biti prisutne i vrijednosti koje pripisujemo znanosti i filozofiji: određena dosljednost u zaključivanju, uviđanje važnosti nekih tema i sklonost prema misaonoj razradi problematike. Esej je često posvećen upravo književnosti, pa se njemu na umjetnički vrijedan način obrađuju teme kojima se bavi znanost o književnosti. Začetnik esejističke proze je Michel de Montaigne, koji u svojem djelu Eseji obrađuje najrazličitije teme na način svojstven esejističkom pristupu.
Besmisleno je i potpuno pogrešno nazivati esejem ovo što se traži od učenika da pišu na maturi.
07.06.2011. (20:17) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Elyca
kad je moje dijete lani pisalo državnu maturu....dan prije je čula što će bit esej! " prićalo se" ...kako se moglo pričat? ....tko je djeci ispričao?
osim toga...kako kaže @NF ..za ispravljanje eseja....na moj upit da je nepravedno da 1.000 profesora ocjenjuje esej jer da nemaju isti kriterij...dobila sam odgovor da su oni "istrenirani, kompetentni i ujednačeni"
ostaju i dalje pitanja...
- koji će im kufer esej u državnoj maturi kad to sigurno osigurava nejednak tretman?
- kako se ne može sačuvati tajnost ispita?
- da li su djeca s istim esejom dobili iste ocjene?
- kako to da 100 djece napiše baš isti esej...ili su prepisivali ili im je netko diktirao? ( jer ni ona nije mogla znat koji će bit esej)
07.06.2011. (20:34) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
izvorni život
Zanimljiva je gornja definicija eseja. I potpuno neshvatljivo kako oni koji vode državnu maturu ne znaju ama baš ništa o tome. Neprestano se brkaju lončiću i rade podvale. Crno se prikazuje bjelim, bijelo crnim. Valjda sve sa svrhom da se od što većeg broja ljudi naprave idijoti. Žalosno. I kako je moguće da to sve tako lako prođe i uvijek se uspije naglasak staviti na nebitno.
08.06.2011. (07:41) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
semper_contra
@g.profesor
Hvala ti na ovoj poduci što je esej. I sam sam ga tako shvaćao no ne znam to izreći na takav način. U svakom slučaju ono što su pisali učenici na maturi nakon 'treniranja', ako je to točno što je u novinama pisalo, SIGURNO nije esej.
08.06.2011. (14:23) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Helada
Kao netko tko je prilično nedavno prošao obje mature, rekla bih svoje mišljenje, a to je da je ukidanje koncepta ,,maturalnog rada" među blesavijim potezima koji su povučeni u prosvjeti. Pišući maturalni rad čovjek uči pisati znanstveni rad, samostalno se služiti literaturom, istraživati i kritički promišljati (u uvodu je svakoga maturalnog rada trebalo pisati što je učenika potaknulo da piše baš o tome), a k tome se maturanta uvažava kao nezavisnog i samostalnog jer mu se dopušta da piše rad o omiljenoj temi i omiljenog predmeta (barem u teoriji, koja nije kriva ako pokoji učenik to ne iskoristi). Usput je moguće provjeriti i pismenost, zajedno s poznavanjem stručnog nazivlja. Uostalom, stara je matura imala klauzuru iz hrvatskog jezika na kojoj su bile zadane teme od kojih je jedna obično bila iz književnosti, druga iz umjetnosti općenito, a treća o kakvu aktualnu društvenu problemu. Idealno da se čovjek izrazi.
Ovaj ,,esej" ima ,,zadatke" (?!), ograničen broj riječi (?!?!) i što ja znam što sve ne.
VRATITE MATURALNI RAD!!!
08.06.2011. (19:21) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
barba
Srozavanje kriterija i instant proizvodnja je moto pod kojim se provodi masovna edukacija. Ljudima se dijele diplome i doktorati prilicno napuhane vrijednosti jer iza toga stoji odvaljen posao, a ne razumno rjesenje problema. Razmisljanje out of the box je zabaranjeno u datim okvirima i jednostavno ako podatak nije na Googleu onda ne postoji.
Ukratko lomim se mislju da li da nastavim znanstvenu karijeru i postanem sveucilisni profesor u vrijeme kad znanje nikoga ne zanima.
Ds parafraziram: Knowledge sells, but who's buying.
09.06.2011. (09:10) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...