Komentari

sempercontra.blog.hr

Dodaj komentar (30)

Marketing


  • NF

    to je posljedica navrat nanos postavljene državne mature, jedva sam uspio izboriti kritičan stav unutar mog sindikata. izuzetno nakaradno sve postavljeno, za esej npr. jedan profesor daje 8 drugi 4 od mogućih bodova, učenici koji sjajno govore strani jezik i imaju super sluh su apsolutno oštećeni, to nitko ne vrednuje, favoriziraju se istrenirani štreberi. već sam napisao, da nisu prevarili sastavljači, i samo učenicima njemačkog jezika umjesto pisma i maila dali blog, koji mudrac se samo to sjetio, i moji učenici bi imali skoro identične sastave,pisma, zadarska profesorica uopće nije kriva za apsurdnost sustava besmislenog po sebi.

    avatar

    06.06.2011. (16:50)    -   -   -   -  

  • fra gavun

    Hm, nije kriva, tako se možemo peti po lancu i svaka će karika naći opravdanje za sebe da
    nije kriva ali netko jest kriv. Naoko mala stvar ali je to zapravo klica budućeg "pšeničnog uroda"
    pa ćemo imati žetvu zombija!

    avatar

    06.06.2011. (17:06)    -   -   -   -  

  • Ani ram

    meni se to čini kao malo dublji problem, a to je nepoticanje individualizma kao jedinog načina da se iz nekog izvuče kreativnost, a to vučemo još iz prijašnjeg sistema, tu neku zadanu crtu po kojoj se strogo dijelimo na talente i netalente, i zaboravljamo da je nečija osobnost vrednija od njegovog/njezinog trenutnog vladanja riječima, kistom, biločime, pa dakle, nije čudo da postoji onda obrazac koji svi jednostavno kopiraju...
    Umjesto da se klince potakne da izvuku sebe iz sebe i da se cijeni ta njihova originalnost, tlači ih se tamo nekim naučenim frazama... ali, s druge strane, nažalost, većina profesora zna samo baratati frazama i ništa bolje od toga.
    čast izuzecima... koje poslije toga pamtimo i spominjemo cijeli život... rijetki su bili onda, rijetki su i sada...

    avatar

    06.06.2011. (17:57)    -   -   -   -  

  • MODESTI BLEJZ

    ovaj sistem zapravo radi savršeno, stvara upravo ono što mu treba - nove mlade robote/robove. one koji se ne uklapaju se škartira. jer u stroju je svaka individualnost suvišna. ovo malo fasadne tehnologije i zapadnjačke demokracije samo prikriva Sjevernu Koreju ili riječnikom dobrih starih Zvjezdanih staza: mi smo Borg, resistance is futile (otpor je uzaludan). bigbraderovski način življenja (n)ovog milenija, zašto misliti ako to netko može umjesto mene? sad se sjetih Simonice, ma nije to zbog toga što je plava, već se brinem...

    avatar

    06.06.2011. (18:25)    -   -   -   -  

  • alexxl

    Čito, bat no coment

    avatar

    06.06.2011. (18:38)    -   -   -   -  

  • pametni zub

    gdje ima ocijenjivanja ima i štrebanja. učenici uvijek traže najkraći put do dobre ocjene

    avatar

    06.06.2011. (21:19)    -   -   -   -  

  • gospon profesor

    Nakon tristotinjak postova na temu školstva, već neko dulje vrijeme ne pišem o istom. Nema smisla. Ali, evo, moj komentar.

    Besmislen mi je već sam naziv "esej" za tekst koji se piše po špranci i za koji se učenici treniraju (?!). Svatko iole upućen zna da je esej jedna od najzahtjevnijih i najizazovnijih formi u književnom zanatu. To nikako ne mogu shvatiti, kako sve te kolegice i kolege koji su sudjelovali u kreiranju državne mature mogu prevaliti preko usana pojam "esej" u ovom kontekstu. Ovo što djeca pišu je neka vrsta pismenog uratka na zadanu temu, uz detaljne upute, tj. zadatke.

    Zapravo mi je muka pa ću se suzdržati od daljnjih komentara.

    avatar

    06.06.2011. (21:37)    -   -   -   -  

  • Shaved Guy's Blog B)

    Ja sam pisao državnu ove godine, i hrvatski mi recimo dobro ide, barem to pisanje. Ali, ne razumijem. U čem je problem? Mogao je pročitati sažetak, naučiti glavne likove, njihove karakteristike i razdoblje u kojem se to odvija. Svi su to skoro pa napamet učili, jer 8 djela(pogotovo ako je to 8 tebi nezanimljivih djela) nije moguce naučiti, barem neke stvari, s razumijevanjem.
    I sad, ako on ne moze reći svoje mišljenje o tome djelu, likovima(šta se uglavnom traži svake godine), taj stvarno mora bit glup. Tak ce i cijeli zivot onda radit...sramota..i za profesora koji ih je to ucio i te bisere.

    avatar

    06.06.2011. (21:53)    -   -   -   -  

  • bloglasnik01

    ovo je super i promovirati ću ovaj blog kao što promoviram i siteove koji su super poput ravnododna.com

    avatar

    06.06.2011. (22:56)    -   -   -   -  

  • Belleepoque

    Sjajna mi je ideja "opće istine". Esej zapravo stoji tu da se provjeri opća pismenost. Poznato je da je ona niska, te bi puno prikladnije rješenje bio odvojen test pravopisa , koji kreće od osnova č/ć, ije/je, pa tako prema složenijim problemima, a koji se može objektivno ocijeniti. Ovo doista nema smisla.

    avatar

    06.06.2011. (23:22)    -   -   -   -  

  • Joanna has left Stepford

    stjecajem okolnosti sam dosta često sa srednjoškolcima i konkretno moje viđenje je da pola te djece iz škole izlazi nepismeno s ocjenom vrlodobar, a ako su oni zbilja nabubali tekstove i to samo izreferirali...to je jezivo....a škole je trebalo zatvoriti onog dana kad je prestalo biti važno htjeti razumjeti..

    avatar

    06.06.2011. (23:48)    -   -   -   -  

  • lilatokaze

    Ovaj post me vratio na trenutak u prošlost i školske klupe...nekim čudom, i ja sam povremeno imala priliku imati profesore koje je zanimala moja istina...I one druge.
    Većinu stvari koje sam naučila u 17 godina školovanja sam zaboravila. Ponekad me sram kad ne znam npr. nekog vrlo poznatog vladara staviti ni približno u vremenski okvir.
    Matematiku koju sam obožavala, također sam velikim dijelom zaboravila.
    Ono što nisam i ono što mi je ostalo, kao najvrijedniji dio školovanja bili su ti ljudi koji su me ohrabrili da mislim, pišem, izgovaram.
    Po meni je to jedini način da dođemo do nekog boljeg, empatičnijeg društva u kojem ima prostora za svakog pojedinca.

    avatar

    06.06.2011. (23:58)    -   -   -   -  

  • otkako je umro ko da je u zemlju propao mcml

    sorry nisan procitala cili post jer inace neman naviku..al zaintrigiralo me ovo na pocetnoj str bloga.ma predebilno sta im je to odobrilo.mislin imat isti esej.pa svak je moga naucit to sastavljat a ne ucit napamet.

    ugl mislin da je to samo jos jedna kritika nasoj drzavi koja se ocito uvijek pridrzava onih rupa u zakonu koje sama kreira

    pozz

    avatar

    07.06.2011. (01:16)    -   -   -   -  

  • catwoman

    @Modesty je savršeno rekla ono što sam i ja htjela, pa da ne ponavljam: potpisujem. To je NWO edukacijska agenda ( čiji je rezultat već odavno vidljiv u SAD ), ili kako bi ti to ljepše, hrvatski rekao : obrazovna nakana NSP-a.

    Jezivo, što je konstatirala @ Joanna. A @ Lila je divno opisala smisao postojanja škole i nekog sustavnog odgojnog i obrazovnog upliva na mlade ljude : " Ono što nisam i ono što mi je ostalo, kao najvrijedniji dio školovanja bili su ti ljudi koji su me ohrabrili da mislim, pišem, izgovaram. Po meni je to jedini način da dođemo do nekog boljeg, empatičnijeg društva u kojem ima prostora za svakog pojedinca. "

    Pa i to potpisujem, sa izrazitim simpatijama prema svim navedenim komentatoricama. :-)

    avatar

    07.06.2011. (01:33)    -   -   -   -  

  • ljelja

    Sve pobrisah,
    Mod i gosp. Profesor su u pravu. Ni lisice ne možemo istjerati a kamo li vukove!

    avatar

    07.06.2011. (07:51)    -   -   -   -  

  • primakka

    a što reći na državnu maturu kad se za diplomsku radnju na nekim fakultetima sugerira prijepis već postojeće...

    avatar

    07.06.2011. (08:16)    -   -   -   -  

  • izvorni život

    Kakvo kretensko objašnjenje, tj. pokušaj opravdanja: učenici su istrenirani, a učiteljica je trenerica(???). Kretenizam do bola.

    avatar

    07.06.2011. (08:45)    -   -   -   -  

  • gospon profesor

    @ catwoman: a propos "NWO edukacijske agende", jesi li čitala ovu knjigu?

    avatar

    07.06.2011. (10:46)    -   -   -   -  

  • Karolina

    Kada vam četiri godine tupe stalno jedno te isto, nije nikakvo čudo što vam se pojedine fraze i izrazi (pa čak i rečenice!) usijeku u mozak. Esej nije predviđen za iznošenje vlastitog mišljenja, već jednog općeg dogovorenog stava o tome djelu. Vaše se mišljenje smije vidjeti jedino u zaključku.
    Moja je profesorica jedna od ocjenjivačica eseja na državnoj maturi i stalno nam je govorila da se mi (odnosno naš stav) ne smijemo uopće vidjeti u uvodu i razradi teme, već samo u zaključku. Ukoliko bi netko napisao nešto drugačije o tom djelu, različito od onoga što bi nam ona rekla, ne bismo dobili maksimalan broj bodova.
    I za toga prirodnjaka, što ste rekli, da je naštrebao esej... Nije on naštrebao čitav esej, već činjenice koje su bile zapisane u njegovoj bilježnici. Eseji su totalna glupost, netko se stvarno ne zna izražavati pa čak i ako zna stvarno sve o nekom djelu, samo zbog nemogućnosti lijepog izražavanja, propast će mu sav trud.
    Lijep pozdrav!

    avatar

    07.06.2011. (14:49)    -   -   -   -  

  • gospon profesor

    Još jednom, što je esej? Esej NIJE ono što priređivači državne mature i stotine mojih kolegica i kolega te tisuće učenika nazivaju esejem.

    ESEJ je "kraća prozna vrsta u kojoj se obrađuje različita tematika, bilo iz života ili iz znanosti, na način koji uključuje razmišljanje i zaključivanje, ali također ima i sposobnost umjetničkog oblikovanja. Naziv "esej" dolazi od francuske riječi essai, što znači ogled. U eseju do izražaja dolazi osobni stav pisca, njegov izbor problema o kojima piše i njegov vlastiti način izlaganja i zaključivanja, ali moraju biti prisutne i vrijednosti koje pripisujemo znanosti i filozofiji: određena dosljednost u zaključivanju, uviđanje važnosti nekih tema i sklonost prema misaonoj razradi problematike. Esej je često posvećen upravo književnosti, pa se njemu na umjetnički vrijedan način obrađuju teme kojima se bavi znanost o književnosti. Začetnik esejističke proze je Michel de Montaigne, koji u svojem djelu Eseji obrađuje najrazličitije teme na način svojstven esejističkom pristupu.

    Besmisleno je i potpuno pogrešno nazivati esejem ovo što se traži od učenika da pišu na maturi.

    avatar

    07.06.2011. (20:17)    -   -   -   -  

  • Elyca

    kad je moje dijete lani pisalo državnu maturu....dan prije je čula što će bit esej! " prićalo se" ...kako se moglo pričat? ....tko je djeci ispričao?
    osim toga...kako kaže @NF ..za ispravljanje eseja....na moj upit da je nepravedno da 1.000 profesora ocjenjuje esej jer da nemaju isti kriterij...dobila sam odgovor da su oni "istrenirani, kompetentni i ujednačeni"

    ostaju i dalje pitanja...
    - koji će im kufer esej u državnoj maturi kad to sigurno osigurava nejednak tretman?
    - kako se ne može sačuvati tajnost ispita?
    - da li su djeca s istim esejom dobili iste ocjene?
    - kako to da 100 djece napiše baš isti esej...ili su prepisivali ili im je netko diktirao? ( jer ni ona nije mogla znat koji će bit esej)

    avatar

    07.06.2011. (20:34)    -   -   -   -  

  • izvorni život

    Zanimljiva je gornja definicija eseja. I potpuno neshvatljivo kako oni koji vode državnu maturu ne znaju ama baš ništa o tome. Neprestano se brkaju lončiću i rade podvale. Crno se prikazuje bjelim, bijelo crnim. Valjda sve sa svrhom da se od što većeg broja ljudi naprave idijoti. Žalosno. I kako je moguće da to sve tako lako prođe i uvijek se uspije naglasak staviti na nebitno.

    avatar

    08.06.2011. (07:41)    -   -   -   -  

  • semper_contra

    @g.profesor
    Hvala ti na ovoj poduci što je esej. I sam sam ga tako shvaćao no ne znam to izreći na takav način. U svakom slučaju ono što su pisali učenici na maturi nakon 'treniranja', ako je to točno što je u novinama pisalo, SIGURNO nije esej.

    avatar

    08.06.2011. (14:23)    -   -   -   -  

  • Helada

    Kao netko tko je prilično nedavno prošao obje mature, rekla bih svoje mišljenje, a to je da je ukidanje koncepta ,,maturalnog rada" među blesavijim potezima koji su povučeni u prosvjeti. Pišući maturalni rad čovjek uči pisati znanstveni rad, samostalno se služiti literaturom, istraživati i kritički promišljati (u uvodu je svakoga maturalnog rada trebalo pisati što je učenika potaknulo da piše baš o tome), a k tome se maturanta uvažava kao nezavisnog i samostalnog jer mu se dopušta da piše rad o omiljenoj temi i omiljenog predmeta (barem u teoriji, koja nije kriva ako pokoji učenik to ne iskoristi). Usput je moguće provjeriti i pismenost, zajedno s poznavanjem stručnog nazivlja. Uostalom, stara je matura imala klauzuru iz hrvatskog jezika na kojoj su bile zadane teme od kojih je jedna obično bila iz književnosti, druga iz umjetnosti općenito, a treća o kakvu aktualnu društvenu problemu. Idealno da se čovjek izrazi.
    Ovaj ,,esej" ima ,,zadatke" (?!), ograničen broj riječi (?!?!) i što ja znam što sve ne.
    VRATITE MATURALNI RAD!!!

    avatar

    08.06.2011. (19:21)    -   -   -   -  

  • barba

    Srozavanje kriterija i instant proizvodnja je moto pod kojim se provodi masovna edukacija. Ljudima se dijele diplome i doktorati prilicno napuhane vrijednosti jer iza toga stoji odvaljen posao, a ne razumno rjesenje problema. Razmisljanje out of the box je zabaranjeno u datim okvirima i jednostavno ako podatak nije na Googleu onda ne postoji.
    Ukratko lomim se mislju da li da nastavim znanstvenu karijeru i postanem sveucilisni profesor u vrijeme kad znanje nikoga ne zanima.
    Ds parafraziram: Knowledge sells, but who's buying.

    avatar

    09.06.2011. (09:10)    -   -   -   -  

učitavam...