kreativnost je povezana sa inovacijom, inovacija je povezana sa postavljanjem pitanja i kritičnim razmišljanjem što je na kraju povezano sa idejom demokracije. Usudi se znati... zar ne?
18.10.2010. (16:55)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
s tim da je ovo s nekreativnošću u školama šire od samog znanja u uobičajenom smislu. Kreativnost je istraživanje i ono se mora poticati, a istraživanje stvara jedno znanje o kojem škole ne znaju gotovo ništa - znanje o samom sebi i svojim potencijalima, odnosno razvijanju tih potencijala. Škola nema nikakve veze sa razvijanjem potencijala svojih polaznika (malih zarobljenika). Ona ih tek baca u okove i govori im što se od njih očekuje da nabubaju.
18.10.2010. (17:06)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@cistiliste, ne razumijem što si htjela reći ovim komentarom. Pojasni malo, ako želiš.
@unique, oprosti, ali to kako stvari i "nisu tako crne", meni je neprihvatljivo. Mislim da su stvari itekako crne, a za to je zaslužan i kriv sam sustav, koji je trom, krajnje nefleksibilan i koji guši, a ne potiče. Nove mlade poletne snage u školama? Ne znam što netko poletan može napraviti unutar uskog kaveza.
19.10.2010. (10:33)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@unique, pa nisi ti onda nefleksibilna, već vrlo fleksibilna.:) Ako imaju tu priliku i ako su tamo stvari bolje po pitanju obrazovanja (a jesu), zašto im to ne omogućiti. Da, to je bijeg u istom smislu kao i bijeg iz konc-logora. Tko može, neka ide, pa ako se jednog dana vrati, možda donese dašak promjene sa sobom.
19.10.2010. (11:08)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
kreativnost ubijaju ne samo skola, nego i internet, mtv, filmovi, novine, redcarpeti, eksluzivi, dnevnici, latinice, potrosacki kodovi....... sve oko nas sto se nalazi i sto nam se nudi, ne nudi nam se da bi se mi okoristili od toga, nego da ubiju u nama i ona preostala zrnca zdravog razuma, pretvraju nas u bezlicnu masu koja ima jedini svrhu u trosenju... tako je svuda, ne samo kod nas ... uzivaj ...:)))
19.10.2010. (13:41)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
čudan je to začaran krug iz kojeg je doista teško izaći. škola je obavezna i ne ostavlja nam se neka mogučnost izbora pri njenom odabiru. možemo se maknuti, boriti protiv sustava ili stvarati neki svoj mali svijet.. ali dok god nemamo mogučnost izbora nemamo ni slobode
19.10.2010. (14:42)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@freestayler, nabrojiš mi sve ovo i onda još kažeš da uživam? :) Pa sigurno, škola u ispiračini mozgova i zatupljivanju ne djeluje sama. Sve ovo što si naveo igra svoju ulogu u toj priči. Dovoljno je baciti pogled na donje naslove koje dnevnik.hr (naš vrli domaćin) promovira i smatra bitnima. Amar Bukvić, Angelina Jolie, Mike Tyson... sve neke stvari koje su nam valjda vrlo važne u našim životima. Kao da se sve urotilo da se ljude i zadrži tupima.
@mina, pojedinac donekle ponešto može napraviti kako bi se izborio za svoj djelić slobode, i to slobode koja mu pripada po rođenju, ali mu je odmah potom oteta. A društvo... ono se može okrenuti u nekom ljudskijem smjeru samo onda kada tupa i tiha masa prestane biti tupa i tiha.
19.10.2010. (15:38)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
odličan post. da, sustav ima svoju logiku i zasigurno nema za cilj promjenu paradigme. A upravo u tome je problem, nekritičkom prihvaćanju paradigme. Da, bez ikakve sumnje, kreativnost bi trebala biti dio curriculuma...
20.10.2010. (10:34)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
...mali princ je lijepo rekao: "Odrasle osobe nikada ništa ne razumiju same, i djeci je naporno što im moraju stalno nešto tumačiti."... a kada djeca uvide da je uzalud objašnjavati odraslima jer ovi nikada neće razumijeti, ona odustaju i na kraju postaju ono što smo i mi postali... najveći "grijeh" nas odraslih prema našoj djeci je u tome što ih ne slušamo, jer smo i mi tako odgajani da smatramo kako djeca ne znaju, već smo mi ti koji znamo što je dobro za njih... mi smo ti koji znamo kakva naša djeca trebaju biti, što trebaju postati... nama su gušili kreativnost i slobodu, i nama je dužnost da to isto činimo svojoj djeci, jer mi znamo... ona moraju postati kao mi - podanici, održavatelji sustava... a naša djeca nam imaju toliko toga za reći, samo trebamo slušati... ako ih ne slušamo, i tražimo od njih da ispune naša očekivanja u smislu da postanu ono što smo mi postali, Boga u njima pretvaramo u vraga (kao što je rekao Neill)... slušajmo svoju djecu... pozdrav...
20.10.2010. (13:45)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Da, povjerenje je vrlo važna, ako ne najvažnija stvar u odnosima ne samo pema djeci nego i unutar odnosa pojedinaca, grupa, država i naroda. Ako nema povjerenja prema djeci od njih pravimo poslušne robote. Ako nema povjerenja među ljudima iste zajednice zajednica propada. Ako nema povjerenja među državama i narodima nastaju ratovi.
Kada su moji sinovi pošli na fakultet bilo je pitanje kako im dostavljati novac za troškove u Zagrebu. Meni je to bilo vrlo jednostavno. Imam tekući račun i bilo mi je najnormalnije da i oni dobiju paralelne kartice. Rekao sam im koliko mogu mjesečno podizati, a ako trebaju više neka mi jave pa ćemo vidjeti je li mogu potrošiti više.
Mnogo godina kasnije, kada su već bili oženjeni, imali djecu i zarađivali svoj kruh u jednom razgovoru mlađi sin mi je rekao: "Znaš tata što smo i ja i brat najviše cijenili kod tebe? To što si imao povjerenja u nas i dao nam kartice tekućeg računa." I danas ih imaju, dapače i kreditne kartice. I nikada nisu iznevjerili ukazano povjerenje.
20.10.2010. (18:09)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
kao (mlad i nadobudan) prosvjetar ti mogu potvrditi da škole NE ubijaju kreativnost. ubijaju ju nekreativni, neinovativni i iscijeđeni profesori. pozdrav od starog blog-druga!
21.10.2010. (15:00)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Neverin
kreativnost je povezana sa inovacijom, inovacija je povezana sa postavljanjem pitanja i kritičnim razmišljanjem što je na kraju povezano sa idejom demokracije. Usudi se znati... zar ne?
18.10.2010. (16:55) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
izvorni život
s tim da je ovo s nekreativnošću u školama šire od samog znanja u uobičajenom smislu. Kreativnost je istraživanje i ono se mora poticati, a istraživanje stvara jedno znanje o kojem škole ne znaju gotovo ništa - znanje o samom sebi i svojim potencijalima, odnosno razvijanju tih potencijala. Škola nema nikakve veze sa razvijanjem potencijala svojih polaznika (malih zarobljenika). Ona ih tek baca u okove i govori im što se od njih očekuje da nabubaju.
18.10.2010. (17:06) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
cistiliste
a što je sa filozofijom...to je kreativnost , uma,pa već sad smeta..zar ne?:)
18.10.2010. (23:50) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
izvorni život
@cistiliste, ne razumijem što si htjela reći ovim komentarom. Pojasni malo, ako želiš.
@unique, oprosti, ali to kako stvari i "nisu tako crne", meni je neprihvatljivo. Mislim da su stvari itekako crne, a za to je zaslužan i kriv sam sustav, koji je trom, krajnje nefleksibilan i koji guši, a ne potiče. Nove mlade poletne snage u školama? Ne znam što netko poletan može napraviti unutar uskog kaveza.
19.10.2010. (10:33) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
cistiliste
pokušaj zatvaranja Odsjeka za filozofiju britanskog sveučilišta Middlesex.
19.10.2010. (10:58) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
izvorni život
@cistiliste, aha, ok, nisam znao za to. Pogledat ću malo na netu o čemu se radi.
19.10.2010. (11:00) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
izvorni život
@unique, pa nisi ti onda nefleksibilna, već vrlo fleksibilna.:) Ako imaju tu priliku i ako su tamo stvari bolje po pitanju obrazovanja (a jesu), zašto im to ne omogućiti. Da, to je bijeg u istom smislu kao i bijeg iz konc-logora. Tko može, neka ide, pa ako se jednog dana vrati, možda donese dašak promjene sa sobom.
19.10.2010. (11:08) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
freestyler
kreativnost ubijaju ne samo skola, nego i internet, mtv, filmovi, novine, redcarpeti, eksluzivi, dnevnici, latinice, potrosacki kodovi....... sve oko nas sto se nalazi i sto nam se nudi, ne nudi nam se da bi se mi okoristili od toga, nego da ubiju u nama i ona preostala zrnca zdravog razuma, pretvraju nas u bezlicnu masu koja ima jedini svrhu u trosenju... tako je svuda, ne samo kod nas ... uzivaj ...:)))
19.10.2010. (13:41) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
mina
čudan je to začaran krug iz kojeg je doista teško izaći. škola je obavezna i ne ostavlja nam se neka mogučnost izbora pri njenom odabiru.
možemo se maknuti, boriti protiv sustava ili stvarati neki svoj mali svijet.. ali dok god nemamo mogučnost izbora nemamo ni slobode
19.10.2010. (14:42) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
izvorni život
@freestayler, nabrojiš mi sve ovo i onda još kažeš da uživam? :)
Pa sigurno, škola u ispiračini mozgova i zatupljivanju ne djeluje sama. Sve ovo što si naveo igra svoju ulogu u toj priči. Dovoljno je baciti pogled na donje naslove koje dnevnik.hr (naš vrli domaćin) promovira i smatra bitnima. Amar Bukvić, Angelina Jolie, Mike Tyson... sve neke stvari koje su nam valjda vrlo važne u našim životima. Kao da se sve urotilo da se ljude i zadrži tupima.
@mina, pojedinac donekle ponešto može napraviti kako bi se izborio za svoj djelić slobode, i to slobode koja mu pripada po rođenju, ali mu je odmah potom oteta.
A društvo... ono se može okrenuti u nekom ljudskijem smjeru samo onda kada tupa i tiha masa prestane biti tupa i tiha.
19.10.2010. (15:38) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
svinjce
odličan post.
da, sustav ima svoju logiku i zasigurno nema za cilj promjenu paradigme. A upravo u tome je problem, nekritičkom prihvaćanju paradigme.
Da, bez ikakve sumnje, kreativnost bi trebala biti dio curriculuma...
20.10.2010. (10:34) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Smisao Života
...mali princ je lijepo rekao: "Odrasle osobe nikada ništa ne razumiju same, i djeci je naporno što im moraju stalno nešto tumačiti."... a kada djeca uvide da je uzalud objašnjavati odraslima jer ovi nikada neće razumijeti, ona odustaju i na kraju postaju ono što smo i mi postali... najveći "grijeh" nas odraslih prema našoj djeci je u tome što ih ne slušamo, jer smo i mi tako odgajani da smatramo kako djeca ne znaju, već smo mi ti koji znamo što je dobro za njih... mi smo ti koji znamo kakva naša djeca trebaju biti, što trebaju postati... nama su gušili kreativnost i slobodu, i nama je dužnost da to isto činimo svojoj djeci, jer mi znamo... ona moraju postati kao mi - podanici, održavatelji sustava... a naša djeca nam imaju toliko toga za reći, samo trebamo slušati... ako ih ne slušamo, i tražimo od njih da ispune naša očekivanja u smislu da postanu ono što smo mi postali, Boga u njima pretvaramo u vraga (kao što je rekao Neill)... slušajmo svoju djecu... pozdrav...
20.10.2010. (13:45) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
semper_contra
Da, povjerenje je vrlo važna, ako ne najvažnija stvar u odnosima ne samo pema djeci nego i unutar odnosa pojedinaca, grupa, država i naroda. Ako nema povjerenja prema djeci od njih pravimo poslušne robote. Ako nema povjerenja među ljudima iste zajednice zajednica propada. Ako nema povjerenja među državama i narodima nastaju ratovi.
Kada su moji sinovi pošli na fakultet bilo je pitanje kako im dostavljati novac za troškove u Zagrebu. Meni je to bilo vrlo jednostavno. Imam tekući račun i bilo mi je najnormalnije da i oni dobiju paralelne kartice. Rekao sam im koliko mogu mjesečno podizati, a ako trebaju više neka mi jave pa ćemo vidjeti je li mogu potrošiti više.
Mnogo godina kasnije, kada su već bili oženjeni, imali djecu i zarađivali svoj kruh u jednom razgovoru mlađi sin mi je rekao:
"Znaš tata što smo i ja i brat najviše cijenili kod tebe? To što si imao povjerenja u nas i dao nam kartice tekućeg računa."
I danas ih imaju, dapače i kreditne kartice. I nikada nisu iznevjerili ukazano povjerenje.
20.10.2010. (18:09) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Unajmi prijatelja
kao (mlad i nadobudan) prosvjetar ti mogu potvrditi da škole NE ubijaju kreativnost.
ubijaju ju nekreativni, neinovativni i iscijeđeni profesori.
pozdrav od starog blog-druga!
21.10.2010. (15:00) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
izvorni život
ne bih se kladio u to što tvrdiš. Možda je tako u nekoj maloj mjeri, u izoliranim, pojedinačnim slučajevima, ali više od toga - to ne.
21.10.2010. (15:23) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...