Bok lips! E da, baš taj! ;o) Jel znaš ti neki drugi?
07.04.2009. (08:10)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
GP_ZG
Budući da me prolaz pored ovog obeliska kod Podsusedskog mosta uvijek podsjetio na vrlo sličan, a sada nepostojeći, postavljen na "Autoputu bratstva i jedinstva" kod današnjeg "Vjesnika" (kad bih bar negdje iščačkao sliku...!) i koji je nedvojbeno podignut u zahvalu ("dobrovoljnim") graditeljima istoga (ne "Vjesnika" nego "Autoputa"), u glavi sam si "složio" da i to ima veze s dobom dok je vladala parola "Nema odmora dok traje obnova!" i rečenom (Obnovom)!
11.06.2009. (21:47)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Dr. Joo
Uspio sam odgonetnuti zagonetku podsusedskog obeliska. Nakon dva obilaska obeliska (bez pomoći Obeliksa) pročitao sam što je uklesano na bijeloj, hrapavoj ploči od betonske žbuke u podnožju spomenika. Slova su nakon 66 godina krajnje teško čitljiva jer se površinski sloj ploče potrošio pa su slova neznatno udubljena. Za prva dva moja posjeta vrijeme je bilo oblačno pa sam zbog slabije osvijetljenosti dešifrirao samo 60% teksta. Onda sam napokon došao kad je sunce pržilo punom snagom i pročitao sljedeće:
U DRUGOJ GODINI PRVOG PETOGODIŠNJEG PLANA FRONTOVCI GRADA ZAGREBA U ČAST ČETVEROGODIŠNJICE OSLOBOĐENJA BEOGRADA GLAVNOG GRADA FNRJ POD VODSTVOM KOMUNISTIČKE PARTIJE I DRUGA TITA IZGRADILI SU OD 1. IX.(?) DO 15.(?) X. 1948. GOD. DOBROVOLJNIM RADOM 10,5 KM AUTOPUTA BRATSTVA I JEDINSTVA. NA OVIM RADOVIMA UČESTVOVALO JE 81(?)874 FRONTOVACA, KOJI SU DALI 4220986(?) RADNIH SATI I TIME UŠTEDILI SVOME NARODU I DRŽAVI 64(?)000000 DINARA
ZAGREB, 17.(?) X.1948. GOD.
Upitnici su na mjestima koja su zbog istrošenosti znakova (brojki) krajnje teško čitljiva.
Mama mi je rekla da je i ona radila na toj dionici autoputa te da je konstatacija o dobrovoljnom radu jaaaako relativna.
Mislim da je negdje već obrađena tema o Autoputu B&J, ali da pojasnim. Trasa ABJ-a protezala se na zapadnom izlazu iz Zagreba duž savskoga nasipa do Podsuseda jer je autoput prelazio Savu preko Podsusedskog mosta. Jankomorski most izgrađen je tek 1958. godine.
Od starog dijela trase prema Podsusedu nisam pronašao nikakav ostatak jer je preko nje napravljena Priobalna cesta. Kao klinac vozio sam se često Samoborčekom do Samobora pa mi je u sjećanju da je taj dio autoputa u Podsusedu bio izveden od granitnih kockica.
23.07.2014. (18:04)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Bitter
o, pa to je onaj na trasi samoborčeka! kod podsusedskog mosta :) :)
pozdrav, nepoznati!
07.04.2009. (00:36) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
nepoznatizagreb
Bok lips!
E da, baš taj! ;o)
Jel znaš ti neki drugi?
07.04.2009. (08:10) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
GP_ZG
Budući da me prolaz pored ovog obeliska kod Podsusedskog mosta uvijek podsjetio na vrlo sličan, a sada nepostojeći, postavljen na "Autoputu bratstva i jedinstva" kod današnjeg "Vjesnika" (kad bih bar negdje iščačkao sliku...!) i koji je nedvojbeno podignut u zahvalu ("dobrovoljnim") graditeljima istoga (ne "Vjesnika" nego "Autoputa"), u glavi sam si "složio" da i to ima veze s dobom dok je vladala parola "Nema odmora dok traje obnova!" i rečenom (Obnovom)!
11.06.2009. (21:47) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Dr. Joo
Uspio sam odgonetnuti zagonetku podsusedskog obeliska. Nakon dva obilaska obeliska (bez pomoći Obeliksa) pročitao sam što je uklesano na bijeloj, hrapavoj ploči od betonske žbuke u podnožju spomenika. Slova su nakon 66 godina krajnje teško čitljiva jer se površinski sloj ploče potrošio pa su slova neznatno udubljena.
Za prva dva moja posjeta vrijeme je bilo oblačno pa sam zbog slabije osvijetljenosti dešifrirao samo 60% teksta. Onda sam napokon došao kad je sunce pržilo punom snagom i pročitao sljedeće:
U DRUGOJ GODINI
PRVOG PETOGODIŠNJEG PLANA
FRONTOVCI GRADA ZAGREBA
U ČAST ČETVEROGODIŠNJICE
OSLOBOĐENJA BEOGRADA
GLAVNOG GRADA FNRJ
POD VODSTVOM KOMUNISTIČKE
PARTIJE I DRUGA TITA
IZGRADILI SU OD
1. IX.(?) DO 15.(?) X. 1948. GOD.
DOBROVOLJNIM RADOM
10,5 KM AUTOPUTA
BRATSTVA I JEDINSTVA.
NA OVIM RADOVIMA
UČESTVOVALO JE 81(?)874
FRONTOVACA, KOJI SU DALI
4220986(?) RADNIH SATI
I TIME UŠTEDILI SVOME
NARODU I DRŽAVI
64(?)000000 DINARA
ZAGREB, 17.(?) X.1948. GOD.
Upitnici su na mjestima koja su zbog istrošenosti znakova (brojki) krajnje teško čitljiva.
Mama mi je rekla da je i ona radila na toj dionici autoputa te da je konstatacija o dobrovoljnom radu jaaaako relativna.
Mislim da je negdje već obrađena tema o Autoputu B&J, ali da pojasnim. Trasa ABJ-a protezala se na zapadnom izlazu iz Zagreba duž savskoga nasipa do Podsuseda jer je autoput prelazio Savu preko Podsusedskog mosta. Jankomorski most izgrađen je tek 1958. godine.
Od starog dijela trase prema Podsusedu nisam pronašao nikakav ostatak jer je preko nje napravljena Priobalna cesta. Kao klinac vozio sam se često Samoborčekom do Samobora pa mi je u sjećanju da je taj dio autoputa u Podsusedu bio izveden od granitnih kockica.
23.07.2014. (18:04) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
nepoznatizagreb
Hej Dr. Joo, bravo za ovo otkriće, a još više za ovaj (meni nepoznati) podatak da je autoput nekad išao tom trasom! Hvala ti puno!
24.07.2014. (07:55) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...