ja sam prirodnjak te iz moje perspektive jednostavno treba doci i reci ministru i ekipi: zatvaraj butigu i ulazi u skole i vrtice. problem je kao i uvijek novac, a drugi problem su ideje. da se razumijemo nije bolje ni u italiji, spanjolskoj i portugalu. francuska je na teskim mukama. medjutim te zemlje su u EU, a RH nije. dok god se bude primjenjivao "francuski" model gdje svatko tko se zaposli makar kao asistent na sveucilistu je zasticene ko "medjed" tu nema napretka. zvucim radikalno ali trebalo bi 30% profesora poslati u prijevremenu mirovinu, 30 % trba samo dolaziti na predavanja, a ostatku eventualno reba dati lovu za istrazivanja. sto se rijeckog kampusa tice (uz zadarski i splitski) to su prvi koraci u stvaranju sveucilista kao branda. Jednostavno se po defaultu podrazumijeva da svi koji su studirali u ZG imaju bolje znanje. Recimo jedna Stomatologija u RI ili Filozofija u ZD su bile "jace". Da si vidjela frke kad je Visoka tehnicka skola u LAusanne otvorila odsjek za zivotne znanosti. Medjutim trebalo je ustrajati i objasniti ljudima da bez primjene onoga sto publiciraju u fundamentalnoj znanosti nema napretka. Decentralizacija je proces koji pocinje u glavama, a ne na papiru.
02.07.2006. (13:05)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Svidja mi se tvoja posljednja recenica, mozda je to upravo sjeme fundamnetalne promjene. Samo kad ce vec jednom proklijati?!?!
Kod nas jos nije sazrjela ideja da je znanost biznis, i da je dobar biznis bolji od drugih proizvoda u istom polju. Bolji si akd ponudis vise usluge, za manje ili isto novca! Zato je najnormalnija stvar na sveucilistima vani da osim fakultetskom kadra reklamiraju i ponudu grada, regije, prirodnog okolisa u koji su ssjesteni. Pa ce tako onaj ko voli zimske sportove, radije studirati u Alpama! A ko voli kulturne sadrzaje, u Barceloni ili Parizu. Naravno, nije iskljucivo marketinski element vazan, ali ne smije biti zanemarena ova "dodatna vrijednost", inace nam obrazovni sustav nikad nece postati konkurentan.
03.07.2006. (12:02)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
barba
ja sam prirodnjak te iz moje perspektive jednostavno treba doci i reci ministru i ekipi:
zatvaraj butigu i ulazi u skole i vrtice.
problem je kao i uvijek novac, a drugi problem su ideje. da se razumijemo nije bolje ni u italiji, spanjolskoj i portugalu. francuska je na teskim mukama.
medjutim te zemlje su u EU, a RH nije. dok god se bude primjenjivao "francuski" model gdje svatko tko se zaposli makar kao asistent na sveucilistu je zasticene ko "medjed" tu nema napretka. zvucim radikalno ali trebalo bi 30% profesora poslati u prijevremenu mirovinu, 30 % trba samo dolaziti na predavanja, a ostatku eventualno reba dati lovu za istrazivanja.
sto se rijeckog kampusa tice (uz zadarski i splitski) to su prvi koraci u stvaranju sveucilista kao branda. Jednostavno se po defaultu podrazumijeva da svi koji su studirali u ZG imaju bolje znanje. Recimo jedna Stomatologija u RI ili Filozofija u ZD su bile "jace". Da si vidjela frke kad je Visoka tehnicka skola u LAusanne otvorila odsjek za zivotne znanosti. Medjutim trebalo je ustrajati i objasniti ljudima da bez primjene onoga sto publiciraju u fundamentalnoj znanosti nema napretka. Decentralizacija je proces koji pocinje u glavama, a ne na papiru.
02.07.2006. (13:05) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
grazville
Svidja mi se tvoja posljednja recenica, mozda je to upravo sjeme fundamnetalne promjene. Samo kad ce vec jednom proklijati?!?!
Kod nas jos nije sazrjela ideja da je znanost biznis, i da je dobar biznis bolji od drugih proizvoda u istom polju. Bolji si akd ponudis vise usluge, za manje ili isto novca! Zato je najnormalnija stvar na sveucilistima vani da osim fakultetskom kadra reklamiraju i ponudu grada, regije, prirodnog okolisa u koji su ssjesteni. Pa ce tako onaj ko voli zimske sportove, radije studirati u Alpama! A ko voli kulturne sadrzaje, u Barceloni ili Parizu. Naravno, nije iskljucivo marketinski element vazan, ali ne smije biti zanemarena ova "dodatna vrijednost", inace nam obrazovni sustav nikad nece postati konkurentan.
03.07.2006. (12:02) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...