uh. nekako mi se čini da je bolje da ga toliko mrze ili vole nego da su prema njemu ravnodušni. sviđaju mi se ljudi koji kod drugih izazivaju,makar i negativne,reakcije. oni su ti koji pokreću stvari. zar nisu?
19.03.2006. (21:55)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
što se tiče Jergovića samog, slažemo se. Meni je, ipak, drago da se u ovoj zemlji ne raspravlja samo o Vlatki Pokos i nogometašima. Bolje o lošem piscu, nego o velikom ništa. Malo bolje.
19.03.2006. (23:13)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Nemanja Kusturica
@K.terorist: Na kraju opisa gaussove krivulje rasploženja spram Miljenka Jergovića kažeš:"..natprosjecno inteligentnih koji kuze cijelu situaciju i zato ga bas ne mogu smislit. jer kuze cemu cijela frka."; na početku te krivulje, kažeš, nalazi se "skupina neinteligentnih sirovina koji ga mrze jer su primitivne zivotinje, i najradije bi ga nabili na kolac ili objesili na kandelabr na tramvajskoj stanici na trgu, da jelacic upire sabljom u njega." Nažalost, početak demantira kraj tvoje teze: tvrdeći da ga najprimitivnija skupina mrzi iz vanjknjiževnih, dakle političkih razloga, ti zapravo demonstriraš da u cijeloj ovoj stvari ne razumiješ ama baš ništa, tj. ne razumiješ ono bitno i presudno: činjenicu naime da je Jergović ponajprije političkoideološki konstrukt a onda, možda, književni klasik, literarna veličina, ili što već. Samo zato jer je politička činjenica, Jergović je u prilici na duplerici 'Jutarnjeg lista' objaviti, kako zapaža Zrinka, i plac listu, ako treba. A on je politička činjenica - i tu je skrivena tajna tvog vlastitog nesporazuma sa samim sobom - jer je u univerzumu Ninoslava Pavića alegorija jugoslavenstva: on je Boszniaco, mitska žrtva raspada Jugoslavije i zapretana iskra njena preostatka u vlastitu pepelu, i samo i jedino zato jer je Miljenko Jergović u jednom trenutku Ninoslavu Paviću i politici koju EPH zastupa poslužio kao idealtipska figura angažiranog njiževnika-građanina postujugoslavenskog doba i prostora, taj je komični sarajski đepar (sjetimo se samo debuta s moralizatorskim naricanjem nad ukradenim home-videom drugog bosanskog šanera, Bregovića) naoko postao arbitar elegancije i mjera svih stvari, koje jesu da jesu, a koje nisu, valjda, da nisu. No, samo naoko, jer, i sam to tvrdiš, Hrvati su mu prestali dodavati loptu! Recimo, ti i Zrine. Jergović je ipak sasvim drugorazredna pojava; ono što je u prvom planu, to je frapantna nesposobnost samoosvještenja, tj. licemjerno odustajanje od vlastitog javnog pozicioniranja njegovih kritičara, koji se često i rado javno zaklinju u jugonostalgiju, da bi privatno bili frustrirani činjenicom Jergoviće društvene moći, ni pred streljačkim vodom ne priznajući porijeklo te nevjerojatne moći. Pa ni ti, koji tvrdiš da u svojoj natprosječnoj pameti sve tak tipično agramerski kuiš iako o svemu tome ne pišeš ni slova (ta, tebi su i krajnike na šupak operirali koliko čvrsto držiš jezik za zubima!), ti dakle koji pripadaš posvećenoj skupini onih koji "kuze cijelu situaciju i zato ga bas ne mogu smislit", o tome što u cijeloj ovoj situaciji kuiš ne daješ, velim, nikakva svjedočanstva! Jasno, jer ti, u izvornom smislu te riječi: idiote!, upravo ti ništa ne razumiješ, iako ti je sve pred nosom: i Portovo 'ispoljavanje', i Moljčev 'fašista', i činjenica da i tebi Jergović ide na kurac i da ga ne možeš smisliti upravo u njegovoj privilegiranoj društvenoj poziciji, koja je povlaštena baš zbog licemjera poput tebe: vi ste Jergovićeva idealna publika i upravo vi ne možete izbjeći njegovoj gravitaciji; samo, kad već jebemo Žižeka i Lacana, nije ni čudno da o svemu tome ne možete kazati ama baš ništa bitnoga, kad Jergović zakriva baš to ništavilo, tu prazninu pozicije oko koje se trudite i kojoj gravitirate: iza te EPH-ovske maskarade i privida građanstva, krije se jedino ništavilo iščezlog jugoslavenstva. Zato vi stojite nijemo pred svim tim Bregovićima i Jergovićima, zato im zavidite (kako je slatko bilo ovo priznanje o plac-listi!) i, konačno, stoga i bježite u imbecilne formulacije poput tvoje završne o ćelijama književnog terorista: stari moj, jedina ćelija kojoj ti pripadaš uzak je prostor tvog vidika, tvoja subinteligentna sužena svijest koja ti ne dopušta osvjestiti vlastitu poziciju, a kamoli da bi mogao kazati išta o Jergoviću i njegovom statusu! I to je taj paradoks: uz ovako imbecilne mrzitelje, Jergović postaje sasvim prihvatljiv, simpatičan dečko iz susjedstva. Komšija, rekao bi on.
20.03.2006. (00:02)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Vikkor Mallansohn
U ovom dugom komentaru ima nesto, rado to priznajem. Nisam siguran jesam li to dobro razumio, jer nisam pripadnik hrvatske humanisticke inteligencije, nego se bavim kudikamo egzaktnijim stvarima, a knjizevnoscu i drustvenim kretanjima samo usputno, ali s interesom. Ipak, ako sam svojim polumatematickim mozgom nesto shvatio to je da postoji proces, da je Jergovic izraz i simbol proslog vremena, da tome nije on kriv nego je naprosto takav, da ga je Pavic iskoristio, a da je pred nama, ili ispod toga veliko nistavilo. Koliko se ja razumijem u dijalektiku, i to je nesto. Samoprepoznavanje je na djelu, moguci su negativan i pozitivan ishod (odnosno oba su vec tu, odavno, vidio njih Nino Pavic ili ne vidio, zar o njemu ovisimo), i ne vidim zasto je taj covjek kad je sve tako ipak lijepo i rjecito isformulirao i prepoznao ipak toliko uzbudjen, ogorcen i pljuvator. Smiri se, ne upadaj u provincijsku maniru. Kraj cijelog lijepog izvoda pisati o "frapantnoj nesposobnosti samosvjestenja" cini mi se pateticnim, frazom. I isticanjem etikete - ja sam ovdje najpametniji. Steta!
20.03.2006. (00:54)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Stevan Prvovenčani II
@Vikkore: U septem artes über alles spadaju i trivij i kvadrivij, a u ovom si drugom razredu, kao matematičar, među humanistima i ti, Vikkor Mallansohn, ni kriv ni dužan. Vikkore, drago mi je da se tekst sviđa baš tebi: vidim da se pasionirano baviš označiteljima manjka i ostalim manjcima označitelja, pa sam samo zato spomenuo Žižeka: u trenutku mi se učinilo da mi se valja poslužiti idiomom koji se ovdje, mislio sam, dobro razumije. Otuda i moja druga pogreška: moj pathos! Naime, baš kao i svi ostali, i ja sam se ponio u Rimu rimski, progovorivši ne samo jezikom, nego jedinom intonacijom koju ta gospoda razumiju. Očito, dobrano sam, skjuz maj frenč, zajeb'o stvar. No, ne toliko da se ne bi dala popraviti: mali hrvatsko-srpski grčko-rimski ratovi zaista me zanimaju koliko i vrste ribarskih mreža Balija. Samo, vrag je u tome da zanimaju ovdašnje žitelje. Samo zato, EPH-ov pogon koristi Jugoslavena Jergovića kao Tuđman Aralicu. Sudbinska ironija, ipak, vjerojatno će biti u slijedećem: Jergović će doživjeti sudbinu Jasmile Žbalić: kad se sve desi i prođe, kad ostane sam sa svojim medvjedom u ruci, prići će mu nekakav producent Grubišić, i kazati: "Zar to nije čudno? Bio sam ministar informiranja politike koja je razarala tvoju zemlju, a sad sam producent filma o tvojoj nesreći! How nice, Gerbavička!". Kraj cijelog lijepog izvoda ne spomenuti tipično hrvatsku maniru izbjegavanja susreta sa samim sobom, značilo bi izbjeći susret sa samim sobom. Spominjanje idiotizma nije čin ogorčenja, nego filolologije: idiot, u antičkom, izvornom smislu te riječi, osoba je nesposobna za javne poslove, onaj koji je nesposoban za politiku. To po sebi ne bi bio takav užas kad se pod politikom ne bi podrazumijevali opći poslovi i opće dobro, štoviše, kad se pod idiotom ne bi smatrala osoba nesposobna za javnu komunikaciju, pri-općavanja i općenje s općinstvom, kad već moram jebat staru mater Heladu. Kako vidim, kompletan ovaj dream-team, izuzev samoskrivljeno nezrelog Moljca koji jasno daje do znanja da je Tuđman fašista, dakle da je Hrvatska konzekventno NDH a Jergović, bit će, Koča Popović, apstrahira od presudne dimenzije cijelog ovog problema: te naime kako je Miljenko Jergović u današnjoj Hrvatskoj, kao Miljenko Jergović, uopće moguć!? Tko ga je to promovirao u Jergovića, živućeg klasika? Tko je to 'Sarajevski Marlboro' pripustio u krug najvećih romana 20.stoljeća? Zašto je to učinjeno? Etc.etc. Vikkore, što ti misliš o toj uvriježenoj anakronoj navici da ovdje svaki Tito ima svoga Krležu: Aralica je primjerice pisao kao što je Tuđman mislio, iako se nisu mjesecima viđali, da navedem samo klasičan slučaj. Jergović sada zauzima isto to, sasvim precizno utvrđeno metodsko mijesto u našem društvenom plemenu, tj. plemenskom društvu: mjesto plemenskoga vrača, osobe koja poglavici posreduje volju višnjih sfera, svijeta predaka, duhova i nevidljivih, u ovom slučaju građanskih sila: Jergović naime tumači da su najbolji Hrvati Rade Šerbedžija i Dubravka Ugrešić, i to je ukratko ono što bi i Stipe Mesić mislio, kad bi znao tko je Dubravka Ugrešić. Konačno, ceo fudbal kritike Jergovićeva teksta promašen je jer se od drveća poslovično zaobišla šuma: cijela je perpektiva njegove kritike H.-a na predzadnjoj stepenici probošnjačka, promuslimanska: H. je antisemit, jer, iako ne relativizira holokaust, prezire Islam! Houellebecq to činim, i tu je Jergovićev punch-line, jer je to danas u Europi šik, jer je to intelektualno, društveno i na svaki način komforno! Pazi genijalnog i paradoksalnog obrata: Houellebecq je u biti komformist! Genijalno, jer, jednim udarcem ubija dvije muhe: s jedne strane Jerović Bustera Keatona optužuje za cerekanje i dernjavu, što bi recimo bilo svojstveno metodologiji Slavoja Žižeka, kojemu je recimo Schelling ortodoksni materijalist, a s druge, jer ne laje pas zbog sela, odvraća pažnju od vlastite komformističke biti! Ako je itko u cijeloj toj fanfaronadi dečko iz zlatne sredine koja u našoj maloj zajednici avansira tramvajskom logikom: Sredina, naprijed, molim!, onda je to Miljenko Jergović! Jergović u cijelom svom opusu, bilo literarnom bilo novinarskom, u svom društvenom angažmanu kao takvom, nema niti jedne jedine misli koju Sloterdijk ne bi nazvao terorom radikalnih apstrakcija. On je za humanizam, svi su ljudi, dakle i Hrvati, Bošnjaci i Srbi braća, pritom egalite und liberte, nacionalno je devetnaestoljetni anakronizam, Jugovina nije passe jer svi imamo pravo na vlastitu memoriju, osobnu i kolektvnu (ali, zanimljivo, ne i na krivnju), da ne duljim: u cijelom tom opusu, oprosti na riječi, nema niti jedne jedine ideje iza koje bi Mijenko Jergović svim svojim moralnih integritetom i duhovnim habitusom stao a da ta ideja nije društveno kurentna, poželjna i, recimo konačno: isplativa! Cijeli je taj njegov idejni svijet dozlaboga banalan, drugim riječima, što Jegovićevoj literaturi, ali i životnom angažmanu, daje onu posebnu notu kiča. U Zagrebu, koji je u tom smislu farbenblind, taj se valer previđa, jer, ovdašnja
20.03.2006. (04:19)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Stevan Prvovenčani II
....U Zagrebu, koji je u tom smislu farbenblind, taj se valer previđa, jer, ovdašnja malograđanština, gospođe koje u socijalističkim bundama odlaze na premijeru 'Grbavičke', još i danas misle da je istina života tamo gdje se živi u dreku i da svi ti jurodivi likovi, od Kusturice preko Bregovića do Jergovića čuvaju neku iskonsku istinu autentičnog, prirodno, primitivnog života koji Zagrebu, ah famos, uslijed njegove tisućljetne kulturne alijeniranosti, tako smrtonostno nedostaje! Jasno, i to klajnbirgersko neuko prenemaganje, kao i taj bosanski tradicionlnalni primitivizam, imaju jednako nepoštene namjere i lošu savjest: simbioza je to moruzgve i raka samca. O kojemu, naime raku samcu, mogu jednom drugom zgodom. I, za kraj, samo nešto: netko mora biti najpametniji. Prije je to bio Nietzsche, kako sam kaže, a sada sam to ja, ako je tebi vjerovati. No s tim ne bi trebalo biti problema: počni tvrditi isto što i ja - jer ja to ne bi tvrdio da nije istina! - pa ćeš i ti biti jednako pametan. Kuiš!?
Dopusti, ipak, jedno pitanje: ti si sve ono čitajući moj komentar shvatio sam ili si se ipak s nekime, možda mentorom, konzultirao? Mislim, zanima me, čist onak, usput...
20.03.2006. (04:20)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Sesil Miličević
Molio bih nekog od Jergovićevih prijatelja, konfidenata, fanova ili vodonoša, najbolje kakvog grbavca s govornom manom, tek da sve otprve bude pitoreskno i filmično, da Miljenku od Bosne prenesu slijedeću genijalnu ideju za scenario/film koja, ako se samo brižno razvije i realizira, garantirano donosi Palmu, Medvjeba i Oskara:
Dakle, budući da su belosvetske hulje nečiste sasvjesti pa se post festum bave onime što su trebale spriječiti, bosanskim žrtvama naime, predlažem Jergosu da zaigramo na najsigurniju moguću kartu: na ultimativnu Žrtvu! Kako su dva arhetipska obrasca izraubana, pederluk i silovanje, ostaje nam sam igra va bank, dakle, bez golmana: idemo s životinjama i djecom! Jer, zvjerstva traže adekvatnu alegoriju, a, osim toga, pokažite mi kad su to dječica i životinjice u svijetu agitpropa omanula? Elem, radni naslov filma neka bude: Sanska koza! U prvom kadru, u sinemaskopu, vidimo full-moon ponad Jajca. Mjesec zaprema gotovo trećinu kadra, žut kao dukat i mirisan k'o cimet, što će Jega lako opjevati. Usred mjeseca amblematski, noge en face, tijelo u profilu, glava en face, dakle egipadsti, starodrevno simbolički, koči se ona: sanska koza! Tu sliku koristit ćemo i na plakatu, jer ta slika posjeduje amblematičnost Batmanova logoa: ima da ju zafrljačimo i na sve proizvode koji će da prate promičbenu kampanju u Canesu, Berlinu a i šire, po Hollywoodima. Uz tu sliku, silhuetu koze crne kao unutrašnjost bosanske šume/duše, što će također Jergos lako da glasom naratora (najbolje dvoglas Rade Šerbedžije i Mire Furlan) dočara, ide tema one stare 'Mujo kuje konja na mjesecu...', i, odjednom, kao udarac Šljive rezantan meket koze, pun nekog praiskonskog, animalnog derta ili čežnje, bog će ga znati. U levom gornjem kutu srebrnog ekrana može da ide logo Želje, a u desnom citat iz Meše Selimovića: recimo, ono o četrest godina, ružno doba, jebiga, to može da se prevede s tu old for rok en rol, tu jang tu daj. U kadru se pojavi i naslov filma, na engleski. Ghoa(s)t of Sana, pun inicijalne dvoznačnosti i neke šeretske mistike. Da se vratim prvotnoj ideji, oprostite, ja se uvijek lako zanesem kad god pišem scenario za Oskara. Dakle, kamera ide negde dolje, put Jajca, i čuje se u offu: Nije čudno da je sve otišlo ukurac, ba, kad je počelo u Jajcu! Onda idemo na lika koji je to rekao, koji je u šajkaći da se olakša strancima praćenje filma jer tko će se snađe u tom izobilju naroda i narodnosti. Drugi mu lik, onaj kojem je ovaj prvi govorio, kaže: Nego, jesil ti ikad razmišljo što se kaže: E, izjebaćute ko sansku kozu? Tu se zametne razgovor o lijepoti sanske koze, postojanju prirodno lijepog i specifičnostima bošnjačke faune, pa se dva ratna druga, Stevan i Nemanja, odluče da pojebu tu legendarnu sansku kozu. Iz više razloga, jer je film strašno dubok i funkcionira na više razina: provo, iz erotske i intelektualne znatiželje - kao odgovor na uvodno pitanje; drugo, ne bi li ponizili ono bosansko u samoj njegovoj biti; treće, film funkcionira i kao potraga za nečim što nepostoji, i tvrdi da to tražimo upravo zato jer nepostoji (u, jebote, kad ovo Jergos obradi jebaće im mater evropsku!); ondak, potraga za sanskom kozom može da se shvati i kao tjeranje maka na konac vlastitih predrasuda: ajde da istjeramo do kraja taj klasični topos bosanske nacionalne mitologije i da vidimo kako se stvarano jebe sanska koza; dakle, riječ je o razbijanju uvriježenih predrasuda i plemenskih mitova! Da ne bi odbio širu publiku, film je u pizdu materinu pametan već u prvih par kadraova, jel tako? Jes! E, ali tek sad dolazi, šta...? Pa dete, jebemlivas ćopave! Sad se dvojci Srba suprotstavlja mali Muhamed, koji se cijeli film uopće ne pojavljuje, jer se Muhameda ne smije prikazivati! Genijalno, a? Pojavljuju se samo učinci Muhamedovih dijela, tako da cijeli film zadobiva tipično bosansku mističnost svojstvenu dervišima mevlevijama, koje ćemo da pokažemo što više, kako plešu, kako se probadaju s mačevi, kako padaju u trans itd. da dobijemo na egzotičnosti i atraktivnosti celoga projekta. Lokacije su bazične: Jajce slapovi dva do tri puta, Mostarski most u krupno (eventualno da se vidi da se organizuje rušenje za potrebe snimanja filma, ako je moguće...), stećci, Pale sam na svetu ponad Sarajeva, i, u finalu, kao seting konačnog obračuna, olimpijska bob-staza! Jebiga, ako od ovog ne može da se uradi dobar film, onda ja stvarno ne znam! Ako neće Jergos, da pitamo čika Abdulaha Sidrana? Muziku će da napiše Dino Merlin (jebiga, lakše će da ga izgovore kad podigne Oskara), a kasting je nepoziv: Dejan Aćimović kao Stevan, Kusturica kao Nemanja (!), mali Muhamed se ne pojavljuje, a u drugom su redu iza choruslinea Rade Šerbedžija kao skakač sa staroga mosta, Mira Furlan kao vidjelica iz Međugorja, Nele Karajlić koji posuđuje glas sanskoj kozi i još brojni drugi drugari. Otvoreni smo za brojne predloge!
20.03.2006. (05:07)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Vikkor Mallansohn
Prije svega moram jos malo o Zizeku, da ostanem u temi koju ocekuju kreatori I citaci ovog bloga, a koja prati ovu pricu s povodom u Jergovicu, a s rukavcima u hrvatskom klajnbirgeraju, valerima iskonske Bosne (je li Bosna jedna ili ih ima vise), I ne znam kakvoj srpskoj prirodi a da ostanem politicki korektan. Oni kod sebe, jos od crnog vala, smiju isticati animalnost ali ja ne bih isao tako daleko. Zizek je kod Kusturice nakon tolikih godina njegove otvorene politicke fasistoidnosti iste karakterne crte napokon nasao I u onom sto se brani svetom autonomijom umjetnickog djela. Zaboravio sam, ali cini mi se da je to bila jos jedna tipicna Zizekova zbrcka u kojoj je kombinirao svoja sjecanja na probleme seksualnosti u JNA I analognu analizu Undergrounda (kojeg nisam gledao). Stvar je u tome da u tzv. umjetnicko vec od Vergilija, sto kod Brocha lijepo vidimo, ima izrazitih sljepackih, dakle nasilnih, dakle totalitarno-sveobuhvatnih tendencija te je Hegel primjereno estetsko smjestio nisko na ljestvici duhovnih moci. Ali, ono se, vec nakon njega otelo, I evo nam luduje I kod nas na Balkanu. Dakle, nije rijec o Kusturica, Jergovic, SANU, Aralica, Fabrio politickim pamfletima, nego o onome za sto oni principijelno ne odgovaraju, na sto imaju autonomno pravo, jer im se otelo iz dubine duse, o sljepilu koje su stavili na pijedestal, o DJELIMA. Klajnbirgeraj (svidja mi se ) I primitivizam samo su drustvena stanja deficijentnog uvida. Diluvijalna glupost standardno sacekuje svoju priliku da provali u razmahivanju samouvjerenih bardova. Neskromnost. Zato, zapazivsi analiticke potencijale, upozorio sam - smiri, relativiziraj, posumnjaj, sebe radi, radi zdravlja intelektualne igre, neobaveznosti. Ali, I tvoja je analiza zapravo izvanjska, nije intrinzicna. Umjetnosti I ne pripada drugo nego da se komercijalizira i sjedne na mjesto koje joj po kvaliteti dosega pripada - potrosna roba. Nema velike nekomercijalne umjetnosti. Trziste ju je s pravom probavilo. Nek zaradjuju, nek moljakaju mecene, nek jedni na druge jurisaju u arenama svojim isukanim vjestim macevima s neprestanim prijetnjama o kraju balade I nadom da ce im ta muka, ta stalna bitka napokon proci. Jergovici! Zamisli majstora, pisao je eseje o Murticu. Ima doduse jos zdravih oaza, ondje gdje je nuzna kakva takva disciplina, nesto malo u SF-u I konceptuali I u djelatnosti kojom se bavim al necu odat, upravo jer je anonimnost, neprepoznatljivost oblik koji me oslobadja od obaveze da se ukljucim u ekipu. Zato mislim da je to s blogom OK. Fala lijepo na vasih 15 minuta. Zato isticem svoje promatematicke sklonosti (al ne sasvim, nisam sasvim matematicar), zato cijenim ustogljenost u pisanju I upozoravam na neobuzdanu raskos, zato sam to sto pises dvaput pazljivo procitao, zbrojio, aposteriorno sintetizirao, I razvukao osmijeh na ono o Mesicu I Ugresicki. I evo na kraju odgovora I na privatno pitanje o mentoru.
Mentora, dakle, nemam, za mentora sam prestar, to jest da budem iskren imam, mislim sluzbeno, ali on ne razumije nijednu rijec od ovih jezika na kojima se ovdje pisu blogovi pa sam bio prepusten sam sebi u rasplitanju nemoguceg identiteta Nietzsche – ti (Nemanja, Stevan) – ja. Hvala!
20.03.2006. (08:18)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
miljenko
e jeste zapilali vas dvojica (ili jedan), zaspamali ste čovjeku blog, to je nemoguće čitati. teroririst, baš kao i ja zasigurno pripada generaciji koja ne može bit jugonostalgičarska, niti nacionalistička, jer smo bili djeca kad se svo to sranje dogodilo, zato ste došli propovijedat politiku na krivo mjesto. imenjaka miljenka nit volim nit mrzim. solidan je pisac, meni nije omiljen, ali među domoćima tek očekujem nekog tko će mi se svidjet, jer ni od solidnog miljenke puno boljih nema kod nas, ako ih ima uopće. zato čitam strance. a usput pametnjakoviću:"sarajevski malboro" nije roman.
20.03.2006. (09:01)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
miljenko
marlboro, pardon.
20.03.2006. (09:01)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Houellebecq je afrodizijak za prigradske fantazije mladića i cura odraslih u neožbukanim jednokatnicama hrvatskih predgrađa, bez građevinske i lokacijske dozvole. On je talon za direktan plasman među sredovječno i nadrkano književničko građanstvo naše metropole, među one o kojima se javno ne smije ništa loše reći, jer bi ti mogli jednom zatrebati. A takvi nikad ne zaboravljaju...(M. Jergović) Ovo je književna kritika? Ili kritika književnika? Stav o književnom ukusu?
Miljenko acta est fabula.
20.03.2006. (09:07)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
guzica
KO NE USPIJE KOMENTIRAT U MANJE OD PET-ŠEST REDOVA BOLJE MU JE DA ŠUTI! (narodna)
p.s. @terorista - je l znaš šta je s čadežom? da nisu i njega protjerali
20.03.2006. (09:57)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
gaussova krivulja... :))) heheh vidim ja da se tebi sve treba zorno crtat, jebem te nemaštovitog, zato se i baviš reciklažom književnog otpada kad sam nemaš mašte, paz vamo da ti ja jergovića nacrtam... zamisli ga u svoj njegovoj veličini, jergović je poput usamljenog king konga na vrhu empajerstejbildinga... na lijevom dlanu pažljivo drži lijepu Književnost, a desnicom obara tvrdokrilce koji ga oblijeću i napadaju. oko sebe, u krugu od pet metara, jerga širi plavetnu aureolu!
20.03.2006. (10:46)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Jean Jacques Budiselić
@Miljenko: Prijatelju, vidim da si i ti digao nogu na potkivanje, iako ti nije uspjelo prikupiti ni izdanja najboljih romana 20. stoljeća u izdanju 'Jutarnjega lista', već od 28 kn; no, to je ovdje norma, ne izuzetak. Vidiš, u toj divot-ediciji Ninoslava Pavića Lakog, izdan je i 'Sarajevski Marlboro'. Kuiš? Ili ipak ne kuiš? Zakaj ste vi, pasionirani pjevači 'Lepe protini kći', odreda imbecili? To ti nama reci, to nas zanima? Zašto to tako neminovno mora biti? Zašto, evo recimo ti, raspravljaš o Jergoviću i njegovoj poziciju u EPH i hrvatskoj javnosti, a pri izlasku u dvorište tete ti vežu cipele? @Portiću: U pogledu onoga što oko sebe širi Jergos, nije riječ o aureoli, ali ni o pet metara: smrad se širi puno dalje. @Vikkore, prijatelju, klaro ke si!: ti si jedna od onih osoba s kojom je lakše otići u krevet, nego joj objasniti zašto to ne valja činiti; kad je tako tvojim bližnjima s tobom, zamisli kako je tek meni!?
Društvo, pozdravljam vas uz dubok i naklon i ispriku: pa ne bumo se valjda zbog Jerogića svađali?
20.03.2006. (14:11)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Lao Tzetinić
@guzice, daj ne prdi! Za to imamo Jergovića.
20.03.2006. (14:12)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Kurosava Kovačević, jr.
Željko Malnar je ipak jedini bog na ovom tužnom svijetu! Ima stari Žac pravo kad jebe vas šljakere koji subotom gledate televiziju umjesto da karate! Vi ste dakle ti koji vikendom kenjate o Jergoviću i visokoparnim temema, da bi već ponedjeljkom, prvoga radnoga dana!, do 17 dirinčili i crnčili nemajući vremena ni popišati se, a nekmoli svratiti do bloga! I sad bi se s vama čovjek trebao razgovarati ravnopravno!? S vama, proleterima, koji čitate jedino u tramvajima, autobusima i šinobusima tijekom dugih, samotnih i turobnij povrataka kući!? Nemam ja vremena, drugovi i drugarice, čekati da vi dođete s posla, nemam ja vremena za vas proletere, pa to vam je! Bok, šljakeri, idem ja malo na masašu mog prekrasnog njegovanog tijela, a vi i dalje kenjajte o Jergoviću i onom francuskom Jergoviću.
Nimalo čudno da Houellebecq hrli u Zagreb: ima taj frajer sjajan instinkt, to mu svakako valja priznati! Vjerojatno mu je ovaj lijepi grad u na rubu Mitelojrope preporučio Finklkrafn, još jedan franački libertin s kraja dvadesetog veka. Nadam se da će doček biti ne na Plesu, nego na kaptolskom kolodvoru, kako i pristoji! Zaposlenici, šljakeri i ostala radna snago, puno pozdrava, i, u večernjim satima, umjesto da karate, brzo do tastatura pa kljujcajte...
20.03.2006. (16:36)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Džafer Kulenović-Prohaska
Može pička iz predgrađa, ali predgrađe iz pičke nikako ne izlazi! Inače, citat i zapažanje su O.K., negdje na tragu mog zapažanja. Sorry,
20.03.2006. (16:54)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@Knj.terorist: Usudio bih se predložiti vam promjenu naziva bloga: umjesto 'terorist' nazovite se 'književni teorist'. Ovo teorist puno je duhovitije, kao neologizam bit će vaš (dobro, sad, poklonjenom se konju...) jedini doticaj s poviješću hrvatske književnosti, kao klangasocijacija teorist ipak čuva izvorni smisao terorista, itd.itd. (neke razloge možete i sami smisliti, ako vam je već po volji). Dakle, puno bi bolje bilo 'književni teorist' nego 'književni terorist'. Kaj kažete na to?
20.03.2006. (17:05)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
mali post dugački komentari. Kaj je to normalno ovde?
20.03.2006. (17:57)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Slobodan Da Miloševi
i ja sam puno pametan kao i vi ali nemam sad vremena tuđim kurcem gloginje mlatit, to ću drugi put. samo da se potpišem pa idem dalje
20.03.2006. (17:59)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Vikkor Malansohn
Spavao sam, protrljam oci a ono potraga za mnom. Vidim svi pametni, svi se raspametili, i zbijaju grube momacke sale na racun drugih. Svi duhoviti, ko u Dalmaciji, ili Bosni, tradicionalno - duhovitost ih ubila a misle da ih je spasila. To je lukavstvo uma, da se manje pati. I svi zaludjeni lokalnom literaturom, pa jurisaju na jadne vjetrenjace. Dobro vam dosli strani mentori, da vas ne razumiju. Poslije bu u izdanju Jutarnjeg izislo Gods from Outer Space, Erich von Malnar. Matematika ipak nije za svakog.
20.03.2006. (21:10)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
ena.z
Predlažem Stevanu, Sesilu, Nemanji, Jean-Jacquesu te Džaferu i Kurosavi da otvore svoj blog.
21.03.2006. (20:00)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Knjizevni terorist
ena, nema potrebe, ovdje je dovoljno veselo. to je kao da kazes da svatko otvori svoju birtiju pa sam pije za svojim sankom.
22.03.2006. (00:46)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
biti sam
uh. nekako mi se čini da je bolje da ga toliko mrze ili vole nego da su prema njemu ravnodušni. sviđaju mi se ljudi koji kod drugih izazivaju,makar i negativne,reakcije. oni su ti koji pokreću stvari. zar nisu?
19.03.2006. (21:55) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
tinčica u tramvaju
što se tiče Jergovića samog, slažemo se. Meni je, ipak, drago da se u ovoj zemlji ne raspravlja samo o Vlatki Pokos i nogometašima. Bolje o lošem piscu, nego o velikom ništa. Malo bolje.
19.03.2006. (23:13) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Nemanja Kusturica
@K.terorist: Na kraju opisa gaussove krivulje rasploženja spram Miljenka Jergovića kažeš:"..natprosjecno inteligentnih koji kuze cijelu situaciju i zato ga bas ne mogu smislit. jer kuze cemu cijela frka."; na početku te krivulje, kažeš, nalazi se "skupina neinteligentnih sirovina koji ga mrze jer su primitivne zivotinje, i najradije bi ga nabili na kolac ili objesili na kandelabr na tramvajskoj stanici na trgu, da jelacic upire sabljom u njega." Nažalost, početak demantira kraj tvoje teze: tvrdeći da ga najprimitivnija skupina mrzi iz vanjknjiževnih, dakle političkih razloga, ti zapravo demonstriraš da u cijeloj ovoj stvari ne razumiješ ama baš ništa, tj. ne razumiješ ono bitno i presudno: činjenicu naime da je Jergović ponajprije političkoideološki konstrukt a onda, možda, književni klasik, literarna veličina, ili što već. Samo zato jer je politička činjenica, Jergović je u prilici na duplerici 'Jutarnjeg lista' objaviti, kako zapaža Zrinka, i plac listu, ako treba. A on je politička činjenica - i tu je skrivena tajna tvog vlastitog nesporazuma sa samim sobom - jer je u univerzumu Ninoslava Pavića alegorija jugoslavenstva: on je Boszniaco, mitska žrtva raspada Jugoslavije i zapretana iskra njena preostatka u vlastitu pepelu, i samo i jedino zato jer je Miljenko Jergović u jednom trenutku Ninoslavu Paviću i politici koju EPH zastupa poslužio kao idealtipska figura angažiranog njiževnika-građanina postujugoslavenskog doba i prostora, taj je komični sarajski đepar (sjetimo se samo debuta s moralizatorskim naricanjem nad ukradenim home-videom drugog bosanskog šanera, Bregovića) naoko postao arbitar elegancije i mjera svih stvari, koje jesu da jesu, a koje nisu, valjda, da nisu. No, samo naoko, jer, i sam to tvrdiš, Hrvati su mu prestali dodavati loptu! Recimo, ti i Zrine. Jergović je ipak sasvim drugorazredna pojava; ono što je u prvom planu, to je frapantna nesposobnost samoosvještenja, tj. licemjerno odustajanje od vlastitog javnog pozicioniranja njegovih kritičara, koji se često i rado javno zaklinju u jugonostalgiju, da bi privatno bili frustrirani činjenicom Jergoviće društvene moći, ni pred streljačkim vodom ne priznajući porijeklo te nevjerojatne moći. Pa ni ti, koji tvrdiš da u svojoj natprosječnoj pameti sve tak tipično agramerski kuiš iako o svemu tome ne pišeš ni slova (ta, tebi su i krajnike na šupak operirali koliko čvrsto držiš jezik za zubima!), ti dakle koji pripadaš posvećenoj skupini onih koji "kuze cijelu situaciju i zato ga bas ne mogu smislit", o tome što u cijeloj ovoj situaciji kuiš ne daješ, velim, nikakva svjedočanstva! Jasno, jer ti, u izvornom smislu te riječi: idiote!, upravo ti ništa ne razumiješ, iako ti je sve pred nosom: i Portovo 'ispoljavanje', i Moljčev 'fašista', i činjenica da i tebi Jergović ide na kurac i da ga ne možeš smisliti upravo u njegovoj privilegiranoj društvenoj poziciji, koja je povlaštena baš zbog licemjera poput tebe: vi ste Jergovićeva idealna publika i upravo vi ne možete izbjeći njegovoj gravitaciji; samo, kad već jebemo Žižeka i Lacana, nije ni čudno da o svemu tome ne možete kazati ama baš ništa bitnoga, kad Jergović zakriva baš to ništavilo, tu prazninu pozicije oko koje se trudite i kojoj gravitirate: iza te EPH-ovske maskarade i privida građanstva, krije se jedino ništavilo iščezlog jugoslavenstva. Zato vi stojite nijemo pred svim tim Bregovićima i Jergovićima, zato im zavidite (kako je slatko bilo ovo priznanje o plac-listi!) i, konačno, stoga i bježite u imbecilne formulacije poput tvoje završne o ćelijama književnog terorista: stari moj, jedina ćelija kojoj ti pripadaš uzak je prostor tvog vidika, tvoja subinteligentna sužena svijest koja ti ne dopušta osvjestiti vlastitu poziciju, a kamoli da bi mogao kazati išta o Jergoviću i njegovom statusu! I to je taj paradoks: uz ovako imbecilne mrzitelje, Jergović postaje sasvim prihvatljiv, simpatičan dečko iz susjedstva. Komšija, rekao bi on.
20.03.2006. (00:02) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Vikkor Mallansohn
U ovom dugom komentaru ima nesto, rado to priznajem. Nisam siguran jesam li to dobro razumio, jer nisam pripadnik hrvatske humanisticke inteligencije, nego se bavim kudikamo egzaktnijim stvarima, a knjizevnoscu i drustvenim kretanjima samo usputno, ali s interesom. Ipak, ako sam svojim polumatematickim mozgom nesto shvatio to je da postoji proces, da je Jergovic izraz i simbol proslog vremena, da tome nije on kriv nego je naprosto takav, da ga je Pavic iskoristio, a da je pred nama, ili ispod toga veliko nistavilo. Koliko se ja razumijem u dijalektiku, i to je nesto. Samoprepoznavanje je na djelu, moguci su negativan i pozitivan ishod (odnosno oba su vec tu, odavno, vidio njih Nino Pavic ili ne vidio, zar o njemu ovisimo), i ne vidim zasto je taj covjek kad je sve tako ipak lijepo i rjecito isformulirao i prepoznao ipak toliko uzbudjen, ogorcen i pljuvator. Smiri se, ne upadaj u provincijsku maniru. Kraj cijelog lijepog izvoda pisati o "frapantnoj nesposobnosti samosvjestenja" cini mi se pateticnim, frazom. I isticanjem etikete - ja sam ovdje najpametniji. Steta!
20.03.2006. (00:54) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Stevan Prvovenčani II
@Vikkore: U septem artes über alles spadaju i trivij i kvadrivij, a u ovom si drugom razredu, kao matematičar, među humanistima i ti, Vikkor Mallansohn, ni kriv ni dužan. Vikkore, drago mi je da se tekst sviđa baš tebi: vidim da se pasionirano baviš označiteljima manjka i ostalim manjcima označitelja, pa sam samo zato spomenuo Žižeka: u trenutku mi se učinilo da mi se valja poslužiti idiomom koji se ovdje, mislio sam, dobro razumije. Otuda i moja druga pogreška: moj pathos! Naime, baš kao i svi ostali, i ja sam se ponio u Rimu rimski, progovorivši ne samo jezikom, nego jedinom intonacijom koju ta gospoda razumiju. Očito, dobrano sam, skjuz maj frenč, zajeb'o stvar. No, ne toliko da se ne bi dala popraviti: mali hrvatsko-srpski grčko-rimski ratovi zaista me zanimaju koliko i vrste ribarskih mreža Balija. Samo, vrag je u tome da zanimaju ovdašnje žitelje. Samo zato, EPH-ov pogon koristi Jugoslavena Jergovića kao Tuđman Aralicu. Sudbinska ironija, ipak, vjerojatno će biti u slijedećem: Jergović će doživjeti sudbinu Jasmile Žbalić: kad se sve desi i prođe, kad ostane sam sa svojim medvjedom u ruci, prići će mu nekakav producent Grubišić, i kazati: "Zar to nije čudno? Bio sam ministar informiranja politike koja je razarala tvoju zemlju, a sad sam producent filma o tvojoj nesreći! How nice, Gerbavička!". Kraj cijelog lijepog izvoda ne spomenuti tipično hrvatsku maniru izbjegavanja susreta sa samim sobom, značilo bi izbjeći susret sa samim sobom. Spominjanje idiotizma nije čin ogorčenja, nego filolologije: idiot, u antičkom, izvornom smislu te riječi, osoba je nesposobna za javne poslove, onaj koji je nesposoban za politiku. To po sebi ne bi bio takav užas kad se pod politikom ne bi podrazumijevali opći poslovi i opće dobro, štoviše, kad se pod idiotom ne bi smatrala osoba nesposobna za javnu komunikaciju, pri-općavanja i općenje s općinstvom, kad već moram jebat staru mater Heladu. Kako vidim, kompletan ovaj dream-team, izuzev samoskrivljeno nezrelog Moljca koji jasno daje do znanja da je Tuđman fašista, dakle da je Hrvatska konzekventno NDH a Jergović, bit će, Koča Popović, apstrahira od presudne dimenzije cijelog ovog problema: te naime kako je Miljenko Jergović u današnjoj Hrvatskoj, kao Miljenko Jergović, uopće moguć!? Tko ga je to promovirao u Jergovića, živućeg klasika? Tko je to 'Sarajevski Marlboro' pripustio u krug najvećih romana 20.stoljeća? Zašto je to učinjeno? Etc.etc. Vikkore, što ti misliš o toj uvriježenoj anakronoj navici da ovdje svaki Tito ima svoga Krležu: Aralica je primjerice pisao kao što je Tuđman mislio, iako se nisu mjesecima viđali, da navedem samo klasičan slučaj. Jergović sada zauzima isto to, sasvim precizno utvrđeno metodsko mijesto u našem društvenom plemenu, tj. plemenskom društvu: mjesto plemenskoga vrača, osobe koja poglavici posreduje volju višnjih sfera, svijeta predaka, duhova i nevidljivih, u ovom slučaju građanskih sila: Jergović naime tumači da su najbolji Hrvati Rade Šerbedžija i Dubravka Ugrešić, i to je ukratko ono što bi i Stipe Mesić mislio, kad bi znao tko je Dubravka Ugrešić. Konačno, ceo fudbal kritike Jergovićeva teksta promašen je jer se od drveća poslovično zaobišla šuma: cijela je perpektiva njegove kritike H.-a na predzadnjoj stepenici probošnjačka, promuslimanska: H. je antisemit, jer, iako ne relativizira holokaust, prezire Islam! Houellebecq to činim, i tu je Jergovićev punch-line, jer je to danas u Europi šik, jer je to intelektualno, društveno i na svaki način komforno! Pazi genijalnog i paradoksalnog obrata: Houellebecq je u biti komformist! Genijalno, jer, jednim udarcem ubija dvije muhe: s jedne strane Jerović Bustera Keatona optužuje za cerekanje i dernjavu, što bi recimo bilo svojstveno metodologiji Slavoja Žižeka, kojemu je recimo Schelling ortodoksni materijalist, a s druge, jer ne laje pas zbog sela, odvraća pažnju od vlastite komformističke biti! Ako je itko u cijeloj toj fanfaronadi dečko iz zlatne sredine koja u našoj maloj zajednici avansira tramvajskom logikom: Sredina, naprijed, molim!, onda je to Miljenko Jergović! Jergović u cijelom svom opusu, bilo literarnom bilo novinarskom, u svom društvenom angažmanu kao takvom, nema niti jedne jedine misli koju Sloterdijk ne bi nazvao terorom radikalnih apstrakcija. On je za humanizam, svi su ljudi, dakle i Hrvati, Bošnjaci i Srbi braća, pritom egalite und liberte, nacionalno je devetnaestoljetni anakronizam, Jugovina nije passe jer svi imamo pravo na vlastitu memoriju, osobnu i kolektvnu (ali, zanimljivo, ne i na krivnju), da ne duljim: u cijelom tom opusu, oprosti na riječi, nema niti jedne jedine ideje iza koje bi Mijenko Jergović svim svojim moralnih integritetom i duhovnim habitusom stao a da ta ideja nije društveno kurentna, poželjna i, recimo konačno: isplativa! Cijeli je taj njegov idejni svijet dozlaboga banalan, drugim riječima, što Jegovićevoj literaturi, ali i životnom angažmanu, daje onu posebnu notu kiča. U Zagrebu, koji je u tom smislu farbenblind, taj se valer previđa, jer, ovdašnja
20.03.2006. (04:19) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Stevan Prvovenčani II
....U Zagrebu, koji je u tom smislu farbenblind, taj se valer previđa, jer, ovdašnja malograđanština, gospođe koje u socijalističkim bundama odlaze na premijeru 'Grbavičke', još i danas misle da je istina života tamo gdje se živi u dreku i da svi ti jurodivi likovi, od Kusturice preko Bregovića do Jergovića čuvaju neku iskonsku istinu autentičnog, prirodno, primitivnog života koji Zagrebu, ah famos, uslijed njegove tisućljetne kulturne alijeniranosti, tako smrtonostno nedostaje! Jasno, i to klajnbirgersko neuko prenemaganje, kao i taj bosanski tradicionlnalni primitivizam, imaju jednako nepoštene namjere i lošu savjest: simbioza je to moruzgve i raka samca. O kojemu, naime raku samcu, mogu jednom drugom zgodom. I, za kraj, samo nešto: netko mora biti najpametniji. Prije je to bio Nietzsche, kako sam kaže, a sada sam to ja, ako je tebi vjerovati. No s tim ne bi trebalo biti problema: počni tvrditi isto što i ja - jer ja to ne bi tvrdio da nije istina! - pa ćeš i ti biti jednako pametan. Kuiš!? Dopusti, ipak, jedno pitanje: ti si sve ono čitajući moj komentar shvatio sam ili si se ipak s nekime, možda mentorom, konzultirao? Mislim, zanima me, čist onak, usput...
20.03.2006. (04:20) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Sesil Miličević
Molio bih nekog od Jergovićevih prijatelja, konfidenata, fanova ili vodonoša, najbolje kakvog grbavca s govornom manom, tek da sve otprve bude pitoreskno i filmično, da Miljenku od Bosne prenesu slijedeću genijalnu ideju za scenario/film koja, ako se samo brižno razvije i realizira, garantirano donosi Palmu, Medvjeba i Oskara: Dakle, budući da su belosvetske hulje nečiste sasvjesti pa se post festum bave onime što su trebale spriječiti, bosanskim žrtvama naime, predlažem Jergosu da zaigramo na najsigurniju moguću kartu: na ultimativnu Žrtvu! Kako su dva arhetipska obrasca izraubana, pederluk i silovanje, ostaje nam sam igra va bank, dakle, bez golmana: idemo s životinjama i djecom! Jer, zvjerstva traže adekvatnu alegoriju, a, osim toga, pokažite mi kad su to dječica i životinjice u svijetu agitpropa omanula? Elem, radni naslov filma neka bude: Sanska koza! U prvom kadru, u sinemaskopu, vidimo full-moon ponad Jajca. Mjesec zaprema gotovo trećinu kadra, žut kao dukat i mirisan k'o cimet, što će Jega lako opjevati. Usred mjeseca amblematski, noge en face, tijelo u profilu, glava en face, dakle egipadsti, starodrevno simbolički, koči se ona: sanska koza! Tu sliku koristit ćemo i na plakatu, jer ta slika posjeduje amblematičnost Batmanova logoa: ima da ju zafrljačimo i na sve proizvode koji će da prate promičbenu kampanju u Canesu, Berlinu a i šire, po Hollywoodima. Uz tu sliku, silhuetu koze crne kao unutrašnjost bosanske šume/duše, što će također Jergos lako da glasom naratora (najbolje dvoglas Rade Šerbedžije i Mire Furlan) dočara, ide tema one stare 'Mujo kuje konja na mjesecu...', i, odjednom, kao udarac Šljive rezantan meket koze, pun nekog praiskonskog, animalnog derta ili čežnje, bog će ga znati. U levom gornjem kutu srebrnog ekrana može da ide logo Želje, a u desnom citat iz Meše Selimovića: recimo, ono o četrest godina, ružno doba, jebiga, to može da se prevede s tu old for rok en rol, tu jang tu daj. U kadru se pojavi i naslov filma, na engleski. Ghoa(s)t of Sana, pun inicijalne dvoznačnosti i neke šeretske mistike. Da se vratim prvotnoj ideji, oprostite, ja se uvijek lako zanesem kad god pišem scenario za Oskara. Dakle, kamera ide negde dolje, put Jajca, i čuje se u offu: Nije čudno da je sve otišlo ukurac, ba, kad je počelo u Jajcu! Onda idemo na lika koji je to rekao, koji je u šajkaći da se olakša strancima praćenje filma jer tko će se snađe u tom izobilju naroda i narodnosti. Drugi mu lik, onaj kojem je ovaj prvi govorio, kaže: Nego, jesil ti ikad razmišljo što se kaže: E, izjebaćute ko sansku kozu? Tu se zametne razgovor o lijepoti sanske koze, postojanju prirodno lijepog i specifičnostima bošnjačke faune, pa se dva ratna druga, Stevan i Nemanja, odluče da pojebu tu legendarnu sansku kozu. Iz više razloga, jer je film strašno dubok i funkcionira na više razina: provo, iz erotske i intelektualne znatiželje - kao odgovor na uvodno pitanje; drugo, ne bi li ponizili ono bosansko u samoj njegovoj biti; treće, film funkcionira i kao potraga za nečim što nepostoji, i tvrdi da to tražimo upravo zato jer nepostoji (u, jebote, kad ovo Jergos obradi jebaće im mater evropsku!); ondak, potraga za sanskom kozom može da se shvati i kao tjeranje maka na konac vlastitih predrasuda: ajde da istjeramo do kraja taj klasični topos bosanske nacionalne mitologije i da vidimo kako se stvarano jebe sanska koza; dakle, riječ je o razbijanju uvriježenih predrasuda i plemenskih mitova! Da ne bi odbio širu publiku, film je u pizdu materinu pametan već u prvih par kadraova, jel tako? Jes! E, ali tek sad dolazi, šta...? Pa dete, jebemlivas ćopave! Sad se dvojci Srba suprotstavlja mali Muhamed, koji se cijeli film uopće ne pojavljuje, jer se Muhameda ne smije prikazivati! Genijalno, a? Pojavljuju se samo učinci Muhamedovih dijela, tako da cijeli film zadobiva tipično bosansku mističnost svojstvenu dervišima mevlevijama, koje ćemo da pokažemo što više, kako plešu, kako se probadaju s mačevi, kako padaju u trans itd. da dobijemo na egzotičnosti i atraktivnosti celoga projekta. Lokacije su bazične: Jajce slapovi dva do tri puta, Mostarski most u krupno (eventualno da se vidi da se organizuje rušenje za potrebe snimanja filma, ako je moguće...), stećci, Pale sam na svetu ponad Sarajeva, i, u finalu, kao seting konačnog obračuna, olimpijska bob-staza! Jebiga, ako od ovog ne može da se uradi dobar film, onda ja stvarno ne znam! Ako neće Jergos, da pitamo čika Abdulaha Sidrana? Muziku će da napiše Dino Merlin (jebiga, lakše će da ga izgovore kad podigne Oskara), a kasting je nepoziv: Dejan Aćimović kao Stevan, Kusturica kao Nemanja (!), mali Muhamed se ne pojavljuje, a u drugom su redu iza choruslinea Rade Šerbedžija kao skakač sa staroga mosta, Mira Furlan kao vidjelica iz Međugorja, Nele Karajlić koji posuđuje glas sanskoj kozi i još brojni drugi drugari. Otvoreni smo za brojne predloge!
20.03.2006. (05:07) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Vikkor Mallansohn
Prije svega moram jos malo o Zizeku, da ostanem u temi koju ocekuju kreatori I citaci ovog bloga, a koja prati ovu pricu s povodom u Jergovicu, a s rukavcima u hrvatskom klajnbirgeraju, valerima iskonske Bosne (je li Bosna jedna ili ih ima vise), I ne znam kakvoj srpskoj prirodi a da ostanem politicki korektan. Oni kod sebe, jos od crnog vala, smiju isticati animalnost ali ja ne bih isao tako daleko. Zizek je kod Kusturice nakon tolikih godina njegove otvorene politicke fasistoidnosti iste karakterne crte napokon nasao I u onom sto se brani svetom autonomijom umjetnickog djela. Zaboravio sam, ali cini mi se da je to bila jos jedna tipicna Zizekova zbrcka u kojoj je kombinirao svoja sjecanja na probleme seksualnosti u JNA I analognu analizu Undergrounda (kojeg nisam gledao). Stvar je u tome da u tzv. umjetnicko vec od Vergilija, sto kod Brocha lijepo vidimo, ima izrazitih sljepackih, dakle nasilnih, dakle totalitarno-sveobuhvatnih tendencija te je Hegel primjereno estetsko smjestio nisko na ljestvici duhovnih moci. Ali, ono se, vec nakon njega otelo, I evo nam luduje I kod nas na Balkanu. Dakle, nije rijec o Kusturica, Jergovic, SANU, Aralica, Fabrio politickim pamfletima, nego o onome za sto oni principijelno ne odgovaraju, na sto imaju autonomno pravo, jer im se otelo iz dubine duse, o sljepilu koje su stavili na pijedestal, o DJELIMA. Klajnbirgeraj (svidja mi se ) I primitivizam samo su drustvena stanja deficijentnog uvida. Diluvijalna glupost standardno sacekuje svoju priliku da provali u razmahivanju samouvjerenih bardova. Neskromnost. Zato, zapazivsi analiticke potencijale, upozorio sam - smiri, relativiziraj, posumnjaj, sebe radi, radi zdravlja intelektualne igre, neobaveznosti. Ali, I tvoja je analiza zapravo izvanjska, nije intrinzicna. Umjetnosti I ne pripada drugo nego da se komercijalizira i sjedne na mjesto koje joj po kvaliteti dosega pripada - potrosna roba. Nema velike nekomercijalne umjetnosti. Trziste ju je s pravom probavilo. Nek zaradjuju, nek moljakaju mecene, nek jedni na druge jurisaju u arenama svojim isukanim vjestim macevima s neprestanim prijetnjama o kraju balade I nadom da ce im ta muka, ta stalna bitka napokon proci. Jergovici! Zamisli majstora, pisao je eseje o Murticu. Ima doduse jos zdravih oaza, ondje gdje je nuzna kakva takva disciplina, nesto malo u SF-u I konceptuali I u djelatnosti kojom se bavim al necu odat, upravo jer je anonimnost, neprepoznatljivost oblik koji me oslobadja od obaveze da se ukljucim u ekipu. Zato mislim da je to s blogom OK. Fala lijepo na vasih 15 minuta. Zato isticem svoje promatematicke sklonosti (al ne sasvim, nisam sasvim matematicar), zato cijenim ustogljenost u pisanju I upozoravam na neobuzdanu raskos, zato sam to sto pises dvaput pazljivo procitao, zbrojio, aposteriorno sintetizirao, I razvukao osmijeh na ono o Mesicu I Ugresicki. I evo na kraju odgovora I na privatno pitanje o mentoru. Mentora, dakle, nemam, za mentora sam prestar, to jest da budem iskren imam, mislim sluzbeno, ali on ne razumije nijednu rijec od ovih jezika na kojima se ovdje pisu blogovi pa sam bio prepusten sam sebi u rasplitanju nemoguceg identiteta Nietzsche – ti (Nemanja, Stevan) – ja. Hvala!
20.03.2006. (08:18) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
miljenko
e jeste zapilali vas dvojica (ili jedan), zaspamali ste čovjeku blog, to je nemoguće čitati. teroririst, baš kao i ja zasigurno pripada generaciji koja ne može bit jugonostalgičarska, niti nacionalistička, jer smo bili djeca kad se svo to sranje dogodilo, zato ste došli propovijedat politiku na krivo mjesto. imenjaka miljenka nit volim nit mrzim. solidan je pisac, meni nije omiljen, ali među domoćima tek očekujem nekog tko će mi se svidjet, jer ni od solidnog miljenke puno boljih nema kod nas, ako ih ima uopće. zato čitam strance. a usput pametnjakoviću:"sarajevski malboro" nije roman.
20.03.2006. (09:01) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
miljenko
marlboro, pardon.
20.03.2006. (09:01) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
inhibitor
Houellebecq je afrodizijak za prigradske fantazije mladića i cura odraslih u neožbukanim jednokatnicama hrvatskih predgrađa, bez građevinske i lokacijske dozvole. On je talon za direktan plasman među sredovječno i nadrkano književničko građanstvo naše metropole, među one o kojima se javno ne smije ništa loše reći, jer bi ti mogli jednom zatrebati. A takvi nikad ne zaboravljaju...(M. Jergović) Ovo je književna kritika? Ili kritika književnika? Stav o književnom ukusu? Miljenko acta est fabula.
20.03.2006. (09:07) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
guzica
KO NE USPIJE KOMENTIRAT U MANJE OD PET-ŠEST REDOVA BOLJE MU JE DA ŠUTI! (narodna) p.s. @terorista - je l znaš šta je s čadežom? da nisu i njega protjerali
20.03.2006. (09:57) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Porto
gaussova krivulja... :))) heheh vidim ja da se tebi sve treba zorno crtat, jebem te nemaštovitog, zato se i baviš reciklažom književnog otpada kad sam nemaš mašte, paz vamo da ti ja jergovića nacrtam... zamisli ga u svoj njegovoj veličini, jergović je poput usamljenog king konga na vrhu empajerstejbildinga... na lijevom dlanu pažljivo drži lijepu Književnost, a desnicom obara tvrdokrilce koji ga oblijeću i napadaju. oko sebe, u krugu od pet metara, jerga širi plavetnu aureolu!
20.03.2006. (10:46) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Jean Jacques Budiselić
@Miljenko: Prijatelju, vidim da si i ti digao nogu na potkivanje, iako ti nije uspjelo prikupiti ni izdanja najboljih romana 20. stoljeća u izdanju 'Jutarnjega lista', već od 28 kn; no, to je ovdje norma, ne izuzetak. Vidiš, u toj divot-ediciji Ninoslava Pavića Lakog, izdan je i 'Sarajevski Marlboro'. Kuiš? Ili ipak ne kuiš? Zakaj ste vi, pasionirani pjevači 'Lepe protini kći', odreda imbecili? To ti nama reci, to nas zanima? Zašto to tako neminovno mora biti? Zašto, evo recimo ti, raspravljaš o Jergoviću i njegovoj poziciju u EPH i hrvatskoj javnosti, a pri izlasku u dvorište tete ti vežu cipele? @Portiću: U pogledu onoga što oko sebe širi Jergos, nije riječ o aureoli, ali ni o pet metara: smrad se širi puno dalje. @Vikkore, prijatelju, klaro ke si!: ti si jedna od onih osoba s kojom je lakše otići u krevet, nego joj objasniti zašto to ne valja činiti; kad je tako tvojim bližnjima s tobom, zamisli kako je tek meni!? Društvo, pozdravljam vas uz dubok i naklon i ispriku: pa ne bumo se valjda zbog Jerogića svađali?
20.03.2006. (14:11) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Lao Tzetinić
@guzice, daj ne prdi! Za to imamo Jergovića.
20.03.2006. (14:12) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Kurosava Kovačević, jr.
Željko Malnar je ipak jedini bog na ovom tužnom svijetu! Ima stari Žac pravo kad jebe vas šljakere koji subotom gledate televiziju umjesto da karate! Vi ste dakle ti koji vikendom kenjate o Jergoviću i visokoparnim temema, da bi već ponedjeljkom, prvoga radnoga dana!, do 17 dirinčili i crnčili nemajući vremena ni popišati se, a nekmoli svratiti do bloga! I sad bi se s vama čovjek trebao razgovarati ravnopravno!? S vama, proleterima, koji čitate jedino u tramvajima, autobusima i šinobusima tijekom dugih, samotnih i turobnij povrataka kući!? Nemam ja vremena, drugovi i drugarice, čekati da vi dođete s posla, nemam ja vremena za vas proletere, pa to vam je! Bok, šljakeri, idem ja malo na masašu mog prekrasnog njegovanog tijela, a vi i dalje kenjajte o Jergoviću i onom francuskom Jergoviću. Nimalo čudno da Houellebecq hrli u Zagreb: ima taj frajer sjajan instinkt, to mu svakako valja priznati! Vjerojatno mu je ovaj lijepi grad u na rubu Mitelojrope preporučio Finklkrafn, još jedan franački libertin s kraja dvadesetog veka. Nadam se da će doček biti ne na Plesu, nego na kaptolskom kolodvoru, kako i pristoji! Zaposlenici, šljakeri i ostala radna snago, puno pozdrava, i, u večernjim satima, umjesto da karate, brzo do tastatura pa kljujcajte...
20.03.2006. (16:36) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Džafer Kulenović-Prohaska
Može pička iz predgrađa, ali predgrađe iz pičke nikako ne izlazi! Inače, citat i zapažanje su O.K., negdje na tragu mog zapažanja. Sorry,
20.03.2006. (16:54) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Dragi blog
@Knj.terorist: Usudio bih se predložiti vam promjenu naziva bloga: umjesto 'terorist' nazovite se 'književni teorist'. Ovo teorist puno je duhovitije, kao neologizam bit će vaš (dobro, sad, poklonjenom se konju...) jedini doticaj s poviješću hrvatske književnosti, kao klangasocijacija teorist ipak čuva izvorni smisao terorista, itd.itd. (neke razloge možete i sami smisliti, ako vam je već po volji). Dakle, puno bi bolje bilo 'književni teorist' nego 'književni terorist'. Kaj kažete na to?
20.03.2006. (17:05) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
dragec
mali post dugački komentari. Kaj je to normalno ovde?
20.03.2006. (17:57) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Slobodan Da Miloševi
i ja sam puno pametan kao i vi ali nemam sad vremena tuđim kurcem gloginje mlatit, to ću drugi put. samo da se potpišem pa idem dalje
20.03.2006. (17:59) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Vikkor Malansohn
Spavao sam, protrljam oci a ono potraga za mnom. Vidim svi pametni, svi se raspametili, i zbijaju grube momacke sale na racun drugih. Svi duhoviti, ko u Dalmaciji, ili Bosni, tradicionalno - duhovitost ih ubila a misle da ih je spasila. To je lukavstvo uma, da se manje pati. I svi zaludjeni lokalnom literaturom, pa jurisaju na jadne vjetrenjace. Dobro vam dosli strani mentori, da vas ne razumiju. Poslije bu u izdanju Jutarnjeg izislo Gods from Outer Space, Erich von Malnar. Matematika ipak nije za svakog.
20.03.2006. (21:10) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
ena.z
Predlažem Stevanu, Sesilu, Nemanji, Jean-Jacquesu te Džaferu i Kurosavi da otvore svoj blog.
21.03.2006. (20:00) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Knjizevni terorist
ena, nema potrebe, ovdje je dovoljno veselo. to je kao da kazes da svatko otvori svoju birtiju pa sam pije za svojim sankom.
22.03.2006. (00:46) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Knjizevni terorist
hocu reci nije vazno tko je sanker, ne zivimo za uniques i hits kao knjiski moljac, a lovu ionako dijelimo svi pravedno na kraju dana
22.03.2006. (00:49) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...