Klik - Po Europama

utorak, 21.11.2017.

More i žene...



Kad sam već spomenuo tršćanski Canal Grande, na kojem, usput rečeno, pluta i ova ostarjela, zamalo akvarelna pasara (?), mogu danas spomenuti i skoro nepoznatu značajku njegovog Crvenog mosta.


Umjesto "nezaobilazne" statue James Joyce-a za koju na netu postoji milijun i tristopedeset tisuća fotki i selfie-ja posegnuo sam, desetak metara od "Njega" i mosta, za "nultom točkom" hidrografskih i, mislim da slobodno mogu reći, geodetskih mjerenja "na ovim prostorima".


To je takozvani "tršćanski reper" na kojem su, u kamenu, uklesane i dogovorna nulta točka nivoa mora u Jadranu i ostale mjerljive varijacije zbog plime i oseke (Geomir kao geodet može me, molim, ispraviti u slučaju eventualnih nepreciznosti ovog izričaja).


Austrougarska je, kako otprilike piše na obližnjoj tabli postavljenoj od strane "Rotary" kluba, to zadala kao "početni nivo" svim "altimetarskim"... odnosno vojnim izmjerama od toga doba nadalje.


Ne mijenjajući temu "mora", vraćam se na Rivu, njegovim "ženama". Jednu od njih već sam bio prikazao, kao bareljef na zgradi Kapetanije, meštrovićevski obdarenu i mrkopoglednu (na znam tko je autor!).


Druge dvije, mislim na ove desno (!), navodno su "Švelje", koje tako krate vrijeme (i smiruju živce) dok im muževi navigaju na moru*.
Površan čovjek bi nabrzaka pomislio da tipkaju po mobitelima, ali to "veselje" je rezervirano za neke novije generacije. Npr. one dvije dame lijevo.
____________
* Iako je preko maila bilo sugestija da su te ženskice koje šivaju zapravo "vesele lučke ženske...", kasnije moje istraživanje potvrdilo je da te "Djevojke iz Trsta" zapravo šiju njihovu "trobojnicu", simbolizirajući 50-godišnjicu povratka "Slobodnog teritorija Trsta [STT]" u maticu Italiju.



Pa kad sam već tamo... samo da bacim pogled na Molo Audace, jedan od najduljih kamenih slobodnoisturenih molova (hm, zar na svijetu???), ne računajući pri tom na slične lukobrane.
Kako bilo... ovako "pust", bez ijednog privezanog broda... koja li mu je stvarna funkcija osim promenade? Danas.

[Trieste - lipanj 2012.]
"Kontrolno pitanje za objavu bloga bilo je "Povlačenje mora zove se...?"

© • 21.11.2017. u 19:01 • Komentari (8) #



<< Arhiva >>


gp.zagrebancije@gmail.com