So, this is Christmas...?

nedjelja, 24.12.2023.

Od svih tih zvončića, Mariah koja hoće baš i samo njega za Božić,
lude jurnjave među policama, kupovine poklona i špeceraja,
vrti mi se u glavi.
Dovoljno mi je vidjeti i samo neku reportažu o tome na televiziji, pa da mi sve skupa prisjedne.
Kupuje se kao da će smak svijeta!
A promet...ne moram ni spominjati da su ljudi i po dva sata putovali doma s posla ovih dana.
Živčani, neurotični, kao da ne znam gdje kasne, preticanje bez žmigavaca,
ostajanje u raskršću, bijesni pogledi i trubljenje...

I inače, godinama sanjam o Božiću u nekoj drvenoj kolibi, s dovoljno drva za potpalu,
toplom i mekanom dekom,
dobrom glazbom i knjigom.
Vani snijeg...i tišina.
Tišina. Mir.
Od sve glazbe, meni nekako u ovo vrijeme najviše pašu Chopin i Schumann.
Nije dovoljno hladno i nedostaje mi onaj pravi snijeg, koji sve uspori i utihne.
Ko ispod šećera u prahu

20231223-231740

Meni je Božić rođenje nove Sebe. Bolje. Uvijek ponovno.
A sve se rađa u miru i tišini, stapanju s prirodom, vlastitom i izvanjskom.
U promatranju, u negovoru, u mirnoj kontemplaciji i suglasju s prošlošću i sadašnjošću.
U njegovanju rituala, jastučićima vezenim koje je presvlačila još moja mama, u njenim modlicama za kekse, starim, željeznim.
U njenim receptima i malim "cakama" u pripremi sarme.
U tatinom isprobavanju prve vanilin kiflice i prvog zamotuljka sarme.

20231223-192150

Vrijeme prolazi sve brže.
Pokušavam ga zatočiti, kao malo škrto svjetlo kroz rolete.
Pokušavam mu dati oblik, boju i začin.
Težinu, da ne može samo tako letjeti.
Postavljam mu zamke, podmećem mu nogu.
Igram se sa njim ko sa sjenama na zidu, mačka, orao, pas.
Čudovište.

Želim Vam, kao i sebi, da vrijeme malo stoji
da malo stane
i da u tom stajanju osjetimo i bolje čujemo jedni druge
Da osjetimo i čujemo svu puninu tišine
Da nam se mir i blagoslov rasplinu na usnicama kad jedni o drugima
i jedni drugima govorimo
lijepe riječi

Da nam bude
Božić

20231224-001751




<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.